Anamnéza:
* celkem vysoká spotřeba 8.6 l / 100 km (při 115 kmh)
* vysoké adaptace řídicí jednotky (viz obr. 1)
* netáhne kolem 3000 otáček, jak bych si představoval
* do zahařátí (cca první 2 min) zvuk skoro jak TDDi (po zahřátí subjektivně vše OK)
* vysoké volnoběžné otáčky (dle diagnostiky cca 840 RPM, otáčkoměr ukazuje 750)
* na dně plastového sacího potrubí jsem našel asi 3mm hladinu oleje - je to normální?
V prosinci jsem koupil FF1 1.8i (combi) s LPG Prins, r.v. 2004, s tím, že mi předchozí majitel říkal, že to bere lehce přes 10 l plynu / 100 km. Říkám si: kurnik, to to musí drtit furt na plný plyn, to musí jít níž. Jenomže ono nejde.
Mé měření: LPG dlouhodobě 10.4 l / 100 km (při 115-120 km/h dálnice + 20 % město), zkoušel jsem jednu celou nádrž benzín 8.6 l / 100 km (v podstatě také 115 km/h dálnice + 20 % město). Dále se mi zdá, že to v kopcích nejede tak, jak by 85 kW mohlo táhnout: např. kdo znáte "paceřák" mezi Libercem a Turnovem, tak tam to na 5ku spadne ze 120-125 na 110 km/h.
Minulý týden jsem vyčistil klapku, rozebral a trochu promazal snímač škrť. klapky, načetl adaptace a ty byly celkem vysoké (viz obrázek 1), smazal adaptace a pak ujel 150 km na benzín. Přišlo mi, že auto trošičku ožilo, přišla mi o fous lepší akcelerace a reakce na plyn. Adaptace po 150 km byly jiné (viz obrázek 2), ale taky vysoké. Pak jsem ujel dalších cca 200 km na LPG a adaptace se přiblížily původním (obr. 3). Auto je subjektivně na benzín zase zdechlejší, na LPG jede podobně jako na začátku.
Nějaké tipy, co zkusit? Proč plyn rozhazuje adaptace benzínu?
Dokreslení motoru: 202.000 km na tachometru (podle mě to sedí), z toho 170.000 km s LPG Prins (montováno 2006 ve Fordu v Německu). Ve 180.000 km přebroušená hlava a podpálené ventily (dle info předchozího majitele). Nedávno nový vzduchový filtr. Podle mě si necucá nikde žádný falešný vzduch. Váha vzduchu čistá. Svíčky a kabely nezmámo jak staré. Výfuk zřejmě komplet původní. Podtlakové hadice z klikovky OK. Otáčky při přeřazování jen nepatřně vylítnou (o cca 200 rpm), pak rovnou spadnou na cca 1100 rpm, při zastavení 800 rpm.
Přikládám obrazové přílohy.
Adaptace před prvním resetem (Obr. 1) Adaptace po 150 km na benzín (Obr. 2) Adaptace po dalších 200 km na LPG (Obr. 3) Emise na benzín včera. Volnoběh mimo rozsah 600-800 v knížečce. (Obr. 4) Budíky po několika minutách stání na volnoběh nebo trochu vyšších otáčkách -- neukazuje to moc teplý vzduch?! -- venku bylo cca 2 stupne (Obr. 5) Lambdy na LPG. Nejdřív cca 2100 ot. -- druhá lambda divně (?) pulzuje, pak volnoběh 800 ot. -- druhá lambda spadlá dole (Obr. 6) Lambdy na benzin. Nejdřív cca 2100 ot. -- druhá lambda divně (?) pulzuje, pak volnoběh 800 ot. -- druhá lambda vylezlá nahoře (Obr. 7 a
