Má dekarbonizace motoru.
Pro ty co přečtou jen nadpis, tak upozorňuji, že způsob čistění pro ukecané pesimisty funguje

Po mých trampotách se zasraným vedením benzínu + trysek pro humus benzín, jsem usoudil, že asi ve stejném stavu budou ventily, spalovací prostor a celé výfukové potrubí. Popíši to komickým způsobem, ale do smíchu mě moc nebylo.
Rano vlezu na kompl a zjistím, přišla výplata, spočítám , kolik mám tento měsíc povoleno investovat do auta, jelikož sraz Fordů se blíží a každý rok přemýšlím , jak 2,5L překvapit na sprintech. Nic moc, tak navštívím prodejnu a koupím 2x Ecolube do paliva na čistění všeho možného za 129 Kč/ks 1 litr 10W-40, Sebou z domu jsem vzal 2L vody z kohoutku a manželčin rozprašovač na kvítka , doufám, že po mém použití a zbytku v rozprašovači nezdechnou muškáty na balkonu. Po nákupu byl motor ještě hezky zahřát tak jsem zajel mezi zahrady naproti Pražákové. Zapíchl jsem prdel mezi kře, pro jistotu, na videích to hulilo jak nad Dukovanama.Odmontoval jsem víko vzducháče, půl jednoho Ecolube jsem nastříkal do sání rozprašovačem. Pak jsem nalil vodu do rozprašovače, nastartoval motor a jednou rukou zvýšil otáčky a druhou stříkal vodu do sání. Tuto lahůdku vzal motor jako vůl jahodu a stalo se kulové. Další krok spočíval v tom , a to upozorňuji, že je třeba druhý člověk, který bude na plynu udržovat min 2000 otáček, vysvětlím pak proč. Tak jsem změnil taktiku, ve víčku pet lahve jsem udělal lochnu, jednou rukou držek otáčky a druhou stříkal proud vody do sání. Půl litra vody v háji a motor stále přede, tak jsem zvýšil intenzitu dávkování vody. A ejhle , motor začal konečně kuckat, ale zdechnout tak akorát kulové, ale nastal problém, šel jen do 3500 ot nad se dusil a začal tarokovat. Tak jsem nahlas zvolal, že jsem kokot, nechal motor běžet, dal nový vzduchový filtr a rozjel se k pumpě. Tam v nasranosti narval do nádrže 1,5 lahve toho Ecolube a dolil 56 litrama V pover nitro +. Po nastartování u pumy stav setrvalý, tak jsem popojel k myčce, vyhulil 5 žvár a přemýšlel na tom , že mě na sprintech předjede ta nejzdechlejší naftová 1,8 bez turba, ba jestli tam vůbec dojedu. Tak jsem opět nastartoval o poslouchal motor jak kundolog břicho těhotné. Slyším bublání , to proto, že při stříkání jak jsem upozornil že se zmíním , byly nízké otáčky, proud nerozprášené vody stekl do dna paroží sání a udělal v ohybu sifon / jak u vany /, proto jsou na to třeba dva lidé. Tak jsem se rozjel, vypnul radio otevřel všechny okna a za jízdy poslouchal. Byl to horor, na každý kvalt jen 3500 ot a dál ani kulové, protože ve vyšších točkách byl takový podtlak, že z paroží vysával vodu a dusil motor. Jediný kladný poznatek v tomto stavu byl, že volnoběžné šly o nějakých 500 ot níže.
Tak jsem pánové kroužil kolem Brna jako benga při službě. Najednou se změnil zvuk a otáčky postupně začaly narůstat bez cukání. Co mě však fascinovalo, motor nebyl slyšet , ale od výfuku rachot při akceleraci a deceleraci jako když tůrujete 400 koňový RS, bublání, prskání, odfrkávání

Čučel jsem jak puk , nesedět na sedačce tak sedím prdelí na asfaltě. Než jsem dojel k baraků tak sem tam to nějaké prsknutí do výfuku pára a smrad z oleje / rozložený usazeniny ze spalovacího prostoru a výfuku/.
Já tvrdím, že žádná diagnostika nenahradí ucho, dle ní se dají jen doladit hodnoty. Poslechnu motor, poslechnu si u výfuku a vím , jak na tom motor je. Sice mě prdel cvakala pětku drát, jestli jsem nezramoval motor, ale výsledek = luxus. Na reakci pedálu plynu reaguje suprově motor , ale je i ostřejší zvuková reakce od výfuku. Pro benga s radarem na každém rohu, jsem nemohl oroštovat výsledek.
Pro ty, co tohle dočetli do konce, vřele doporučuji, jen je třeba se vyvarovat těch krávovin co já.
