seskládaná 1.6ka

focus04
Nováček
Nováček
Příspěvky: 62
Registrován: 09.06.2013 10:39

seskládaná 1.6ka

Příspěvek od focus04 » 06.09.2013 15:56

focus 1.6 74 kW r.v. 04 po FL ... najeto ( určitě ne ) 129 tis. km

Tlaky válců 10,5 - 10,5 - 7,5 - 8

převodovka chrastí i po výměně spojkové sady

teď co je zajímavé... chování, start, budíky.

Při startu ( nechytne hned na drc ) - ( 3 - 4 otočení možná ) motor chytne, ručičky na okamžik vylítnou pak spadnou, což je normální. Ve spodní poloze ručičky otáčkoměru, rychloměru někdy i stavu benzínu asi 2 sekundy vibrují ... což co jsem četl bývá slabou baterkou.. teda u fiatu, kterého jsem měl. Baterka je OK. Během těch 2 sekund mě svítí kontrolka žhavení,což vůbec nemám mít. Chviličku mě občas svítí i kontrolka ECU motoru a někdy se mi objeví v budíku otáčkoměru ve spodní části kontrolka tempomatu, který vůbec nemám. Pokud jo, tak mi chybí něco, čím ho zapínat. Že by byla řj v háji... možná.... ale že mi svítí žhavení.. příprava pro kontrolku tam je, ale i kdyby tam někdo dal žárovku... fungovat by neměla, ne? Někdo mi psal, že některá verze nafty měla otáčkoměr do 7000 ( což mám ) Je to ale asi blbost. Dneska na vrakáči Fordu a v autorizáku mi to po telefonu vyvrátili. Mohl někdo zaměnit kabeláž k budíkům? STačilo by to? Zkusím během víkendu budíky vyndat a podívat se. Baterka je dobrá. Motorcraft. Po 5 hodinách stání při vypnutém motoru měla 12,35 V, při volnoběhu 14,4V, při volnoběhu s rožnutými světly a při tůrování 14,4 až 14,5 V. 2 možná 3 týdny zpět mám novou spojkovou sadu LUK a před týdnem jsem dal svíčky platinové NGK. Problém s ručičkama, kontrolkama a startem byl i před výměnou za staré BERU svíčky.

Auto je úplně v hajzlu. Chci se ho zbavit. Nevím, ale co s těma budíkama. Žhavení mě vrtá hlavou. Na diag zajedu nejdřív příští týden.

focus04
Nováček
Nováček
Příspěvky: 62
Registrován: 09.06.2013 10:39

Re: seskládaná 1.6ka

Příspěvek od focus04 » 06.09.2013 22:18

nikdo mě to žhavení nevysvětlí?

Uživatelský avatar
Fofan
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1180
Registrován: 27.01.2013 07:31

Re: seskládaná 1.6ka

Příspěvek od Fofan » 07.09.2013 18:46

Vubec bych si nelama hlavu nakym zhavenim,mas o dost horsi problem a to celkove s elektronikou,buhvi z ceho vseho je to poskladany (porovnat s jinym?),muze byt spatna jednotka,kabelaz,pojistkovka,proste je toho vic to takhle prez forum asi nepujde vyresit,urcite bude potreba diagnostika a popr. projit kabelaz
Ford Focus Mk2-07 1.6L Duratec 16V PFI (100PS) Sigma, Černá Panther (met)
Ex. Ford Focus Mk1 2.0 Zetec
Obrázek

focus04
Nováček
Nováček
Příspěvky: 62
Registrován: 09.06.2013 10:39

Re: seskládaná 1.6ka

Příspěvek od focus04 » 07.09.2013 19:16

Před chvíli jsem vyčistil 3x ukostření na ( z pohledu zepředu ) pravém nosníku u baterie. Nepomohlo. Vytáhl jsem budíky. Žárovek je tam jen pár. Většinou jsou tak ty hranaté napájené diody. Nevím, jak se jmenují. Jsou na desce i pro kontrolky, které bych mít neměl. Škoda, že nemám možnost to vyfotit. Kabeláž je jen jeden svazek do 26ti pinového konektoru. To samé zákl. deska. Říkám si, že by byla jen zákl. deska z nafťáka, ale otáčkoměr by netočil asi do 7 tisíc. Chtěl jsem ráno jet do autorizáku, ale dneska jsou bez elektrikáře. Během týdne jedu ke známému do menšího servisu na diagnostiku. Bude mě to stát 300kč. Snad něco najde. Chtěl jsem projít a případně vyčistit kabeláž k řj, ale nebyl jsem si jistý, kde přesně je. Projdu manuál a zítra na to mrknu.

Uživatelský avatar
pzi
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2223
Registrován: 31.10.2009 20:39
Bydliště: Hluboká nad Vltavou

Re: seskládaná 1.6ka

Příspěvek od pzi » 07.09.2013 19:56

Zkusil bych dát jiné budíky, nebo aspoň vyčistit oxidované spoje na desce.
C max 1.8 flexifuel titanium
Fiesta 1.4 Ghia
Škoda Rapid spaceback 1.0tsi 81kw
Bol Ff1 combi St 170
Bol Ff1 combi tddi colorado
Bol Ff1 sedan

focus04
Nováček
Nováček
Příspěvky: 62
Registrován: 09.06.2013 10:39

Re: seskládaná 1.6ka

Příspěvek od focus04 » 07.09.2013 20:43

na desce právě není ani náznak oxidace. dost už věřím, že bude řj v háji. počkám, co diagnostika. jiné budíky bych mohl zkusit jen tak ze zvědavosti, co to udělá. zkusím najít další ukostřovací body a vyčistit je. hlavně prohlídnout řj. uxidace byla viditelná u těch 3 ukostřovacích drátů na nosníku. proto jsem je čistil ocelákem, smirkem a kontaktolem.

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13538
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: seskládaná 1.6ka

Příspěvek od stano. » 07.09.2013 22:35

focus04 píše: ručičky na okamžik vylítnou pak spadnou, což je normální.
Toto podla mna normalne nie je. Vacsinou to ma na svedomi slaba baterka, alebo iny problem s elektrikou. Podobne aj tie vibrujuce rucicky.
Ked startujes, rozsvieti sa ti na palubovne kontrolka ABS (ta oranzova dole, pri rychlomeri)? Ze ma dobre napatie bez zataze som cital. Len ci aj zataz zvlada.

Podla toho co pises, tak niekto sa hral s pristrojovkou a napchal ziarovky aj tam, kde nemal. Preto svieti zhavenie a tempomat. LENZE tieto kontrolky by za normalneho stavu nemali svietit, aj ked tam ziarovka je.

Ja by som skusil inu baterku (ak pri starte svieti ABS je slaba). A potom ine budiky. Myslim, ze dokonca mozes pouzit aj z naftaka, len nepretocit otackomer.

Uživatelský avatar
Fofan
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1180
Registrován: 27.01.2013 07:31

Re: seskládaná 1.6ka

Příspěvek od Fofan » 08.09.2013 11:22

PCM u focusu je pod pristrojovkou u spolujezdce,nejak se mi taky nelibijou ty tvoje budiky s tema diodama
Ford Focus Mk2-07 1.6L Duratec 16V PFI (100PS) Sigma, Černá Panther (met)
Ex. Ford Focus Mk1 2.0 Zetec
Obrázek

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13477
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: seskládaná 1.6ka

Příspěvek od miki21 » 08.09.2013 12:00

Mně zas se nelíbí tlaky na 3 a 4- tém válci. :wink:
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

focus04
Nováček
Nováček
Příspěvky: 62
Registrován: 09.06.2013 10:39

Re: seskládaná 1.6ka

Příspěvek od focus04 » 08.09.2013 14:51

Měl jsem před Focusem Fiata Bravo, kde se slabá baterka projevovala vibracemi ručiček po startu. U Focusa po startu ABS chvíli svítí, ale mám dost sjeté brzdové destičky. Jak jsem psal nahoře. Po 5ti hodinách stání při vypnutém motoru měla baterie 12,35 V. Při chodu motoru i se světly a při tůrování měla 14,4 až 14,5V. Podle mě je to v normě, ne? Tlaky válců jsou hodně nízké a převodovka taky půjde. Proto se snažím auto prodat. Jenže teď se do toho připletly ty budíky. Teď si opravuju foťák. Seženu pájku, poskládám a pokud bude fungovat tak udělám video startu pár fotek budíku

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: seskládaná 1.6ka

Příspěvek od Jardak » 08.09.2013 16:13

ABS nemá žádnou možnost jak při startu zjistit, že jsou sjetý destičky. Destičky nemají snímač opotřebení.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13538
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: seskládaná 1.6ka

Příspěvek od stano. » 08.09.2013 16:32

Pravdepodobne mas slabu baterku. Zacni tam.

focus04
Nováček
Nováček
Příspěvky: 62
Registrován: 09.06.2013 10:39

Re: seskládaná 1.6ka

Příspěvek od focus04 » 08.09.2013 16:43

v manuálu se píše, že baterie při měření v klidu musí být aspoň 2 hodiny odpojená a že když má 12,5V a více, že je v pořádku. Pokud má 12,4V a méně, že je špatná. Já měl 12,35V. Myslel jsem si, že abso signalizuje i opotřebení. že signalizuje stav baterie to jsem věděl, ale tady jsem to připojil k těm deskám. abso s těma ručičkama a podle toho, co se píše v manuálu... vše nasvědčuje špatné baterii. proč mám kontrolku žhavení je otázka, ale na netu jsem četl, že taky může svítil při špatné baterii. po sečtení je to asi jasné. zítra mám noční 12ku. hodím si během práce baterii u nás na nabíječku a uvidím jaký bude první ranní start. po nabití ještě samozřejmě změřím

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13538
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: seskládaná 1.6ka

Příspěvek od stano. » 08.09.2013 16:58

Ak je baterka stara a ma vysoky vnutorny odpor alebo nizku kapacitu, nabijanie jej nemusi pomoct. Napatie bez zataze ma viac-menej v poriadku, ale pri starte klesa napatie pod 10V, preto svieti kontrolka ABS - sa mi zda, ze to je 10V. Vtedy ma jednotka ABS nizke napajacie napatie, preto zasvieti varovnu kontrolku, chybu.

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19256
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: seskládaná 1.6ka

Příspěvek od foki » 08.09.2013 22:49

Fofan píše:PCM u focusu je pod pristrojovkou u spolujezdce,nejak se mi taky nelibijou ty tvoje budiky s tema diodama

FF1 po FL mel budiky s diodama misto zarovek mam pocit ze od rv 2003
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host