Stránka 1 z 1

občas slabý ťah 1.6 16v

Napsal: 23.05.2013 14:52
od fannes
Zdravím všetkých,
mám FFI 1.6 16v 74kW, typ motoru FYDD, r. 2003, najazdených 118.000 km. V poslednej dobe som si všimol divnú vec. Skrátka občas po naštartovaní badám strašne slabý záťah motoru v nízkych otáčkach. Viem, že je to 16 ventil, ktorý najlepšie ťahá od 3.000 ot/min vyššie, ale doteraz to išlo celkom pekne aj v tých nížších. Normálne, že na 1-tke, keď sa rozbieham tak ide strašne pomaly do otáčok ako keby som ťahal za sebou naložený príves a po klasickej bratislavskej mestskej jazde, keď idem napríklad na privádzač na dialnicu, mierne do kopčeka, mám tam 2-ku okolo 1.500 ot a ono to v podstate skoro vôbec nezrýchluje. Najhoršie na tom je, že to nerobí stále a vždy keď s tým chcem ísť mechanikovi tak to nerobí a je to v pohode :-(
Inak pred mesiacom som bol na STK a EK a tam mi vravel mechanik keď mi robil EK, že má problém udržať konštantné otáčky, že by to mohlo niekde chytať falošný vzduch či čo, tak nech si to dám pozrieť. V zime som si všimol, že občas po naštartovaní zvykli kolísať otáčky ale nepripisoval som tomu veľkú pozornosť, tak neviem či aj to nemôže byť problém. Čítal som tu, že by to mohol byť problém s voľnobežným ventilom, škrtiacou klapkou, prasknuté podtlakové hadice, tak sa to chystám dať všetko pozrieť.
Ak by ste mali s týmito problémami nejaké skúsenosti, budem rád za akúkoľvek radu a nápad čo by to mohlo byť. Lebo hlavne ten slabý ťah ma dosť hnevá :-/
Vďaka

Re: občas slabý ťah 1.6 16v

Napsal: 23.05.2013 15:27
od stano.
Ked chces, dones to na Kadnarovu. Pozriem ti to.

Re: občas slabý ťah 1.6 16v

Napsal: 19.11.2013 11:24
od Skala
Ahoj,
můžeš sem napsat, jak jsi dopadl?

1) Mám ten samý problém, na měření emisí byl problém s udržení konstantních otáček (2000).
Také mi bylo řečeno, že by to mohl být ventil, klapka, podtlaková hadice nebo dokonce "načnutá" lambda.

V servisu mi bylo řečeno, že to může být stejnětak i benzínem z ONO (prosím, nerozvíjejte diskusi na toto téma :) , co se týká kvality paliva, člověk neví na čem je i u Shell V-Power (čti -želví pávr) )
Tam bych asi ale hledal rozdíl ve výkonu. Myslíte, že na kolísání otáček kolem 2000 za min. bez zátěže může mít benzín takový vliv?

2) Ve volnoběžných otáčkách vše OK, jen snad se mi při zastavení do pár sekund při běžícím motoru sepne ventilátor u chladiče, i když je zima a ujel jsem jen cca 5 km (no snad je to normální, když zastavím)

3) Také nad 4000 otáček mi auto proti očekávání zleniví, což u 16V asi není OK. (zase to může být benzínem, ale zkoušel jsem i jiné firmy) Toto jsem začal řešit až po poznámce kamaráda (co si auto půjčil), že tento motor by měl jet líp (i když to je jen 1,6 16V 74kw)


Můžete něco z výše uvedených tipů na závadu po popsání těchto problémů vyloučit?
Díky za reakce

Re: občas slabý ťah 1.6 16v

Napsal: 26.11.2013 11:27
od Abrc
napadla me jedna vec,nemel jsi pri emisich a kdyz se ti to zda liny zapnutej ofuk na okna ? (spina klima) tam otacky kdyz sepne kompresor letej dolu takze staly nejsou a s klimou to mam liny i ja :cry: pripadne at me nekdo opravi pokud melu blbosti :roll:

Re: občas slabý ťah 1.6 16v

Napsal: 26.11.2013 11:37
od miki21
Pravdu máš, tak to je. :palec_nahoru:

Re: občas slabý ťah 1.6 16v

Napsal: 26.11.2013 13:10
od Otomar
Skala píše:2) Ve volnoběžných otáčkách vše OK, jen snad se mi při zastavení do pár sekund při běžícím motoru sepne ventilátor u chladiče, i když je zima a ujel jsem jen cca 5 km (no snad je to normální, když zastavím)

Tohle není normální.