Stránka 1 z 3
dobíjení
Napsal: 13.07.2005 07:36
od AdsBot [Google]
Ahoj, pøed mìsícem jsem koupil Ford Fokus 1,8 TD najeto 90 tis.km, rok 01. Ujel jsem asi 2 tis. km a rozsvítila se mi kontrolka dobíjení. Nechal jsem opravit alternátor (diodový mùstek + relé) po ujetí asi 10 km ze servisu se kontrolka opìt rozsvítila. Poradíte nìkdo? Díky. Honza.
jami22@seznam.cz
Napsal: 02.05.2006 21:33
od pelen
Zkus změřit napětí na baterce při zvýšených otáčkách. Mělo by být 13,5-14,4V. 14,4V je hranice, při které se začíná tvořit při nabíjení více plynu. Když jsem opravoval elektronická relé pro škodovky, tak jsem nastavoval napětí na 14,3V. Zkus také zapnout světla a měření opakovat.
Napsal: 02.05.2006 22:27
od foki
focus ma trochu slozitejsi system , pokud to nedobiji tak to da pokyn ridici jednotce a ta da pokyn aby se rozsvitila kontrolka , proto to chvili trva nez se rozsviti . pokud se ti rozsvecuje tak jste neco udelali spatne .
Dobíjení-problém
Napsal: 25.11.2006 15:12
od PILOT007
Zdravím všechny.Hezký den všem...
Prohledával jsem fórum a našel jsem něco k mému současnému problému právě tady:
http://www.ford-focus.cz/modules.php?na ... 0fe9da2c65
Po více než roce mě můj FoFo zklamal

.
Přestal dobíjet.Po výměně alternátoru konečně dobíjí všechno OK.Je tam dána nyní náhrada BOSCH 14V/90A .Ale asi po cca 10min jízdy se mi teď rozsvítí kontrolka dobíjení a svítí a svítí…

.Po vypnutí motoru vše OK,ale opět po cca 10min. rozsvítí.Netušíte,prosím někdo,kde by mohl být problém?
Dík za odpovědi.Na ÚT jsem objednán k jednomu šikovnému autoelektrikářovi.Tak jsem zvědavý.

Napsal: 25.11.2006 19:11
od pelen
Ja bych kontroloval napětí v palubni siti, napriklad v autozasuvce (po vytahnuti cigaretoveho zapalovace). Pokud je napeti vyssi jak 14,8V nebo o neco vyse (muj odhad), tak asi zacne svitit kontrolka. Chce to merit a sledovat po tu dobu 10 minut.

Napsal: 26.11.2006 00:42
od hihi
Dobíjecí napětí je u fofo větší, než je obvyklé a jeho velikost není řízena mechanickým regulátorem, ale datově řídící jednotkou. Jeho hodnota je asi 14,6V bez zatížení. Se zatížením samozřejmě klesá.
Kontrolka může svítit ze dvou důvodů. 1. nedobíjí. 2. přebíjí. Oba stavy vyhodnocuje elektronika. Takže teoreticky jsou závady v uvedeném pořadí - baterie, relé alternátoru, cokoliv dalšího v alternátoru (uhlíky, kotva rotoru), řídící jednotka.
Nedobíjí - pod cca 13,8V (po správném zapojení viz. níže jsem si to vyzkoušel)
Přebíjí - od cca 15,2V (moje prvopočáteční anabáze), obvykle se ukáže při vyšších otáčkách, kdy nabíjecí napětí kvůli nefungujícímu regulátoru roste
Měl jsem sám potíže s přebíjením - výměna regulátoru to spravila. Bohužel mezitím maník přehodil drátky k řízení regulátoru. Kontrolka byla OK, jenže to ze sítě "trochu" probíjelo, trvalý odběr byl 4A. Naštěstí jsem na to přišel dřív, než něco odešlo. (Ty 4A musely někudy jít, že...). Po správném nastavení kablíků byl už regulátor v háji (reklamace dopadla dobře, byl prý skutečně vadný a nezpůsobilo to špatné zapojení). A mimochodem, při těch přehozených kablíkách to se starou baterkou ukazovalo chybu v dobíjení, s novou ne. Po opravě jsem novou vrátil, na starou jezdím dodnes...
Napsal: 26.11.2006 20:49
od Ahmed
Ja tam mivam az 14,8V, asi zalezi, jak se to auto vyspi, nekdy je tam 14,2V a se zatizenim klesa, nekdy tam je 14,6-14,8V a pevne jako skala, regler mam pul roku

dobíjení-kontrolka
Napsal: 30.11.2006 18:36
od PILOT007
Tak nakonec mi na to mrkli až dneska.Proč se ta kontrolka dobíjení po cca 3-10min rozsvítí a svítí a svítí… fakt těžko říct.
Měřili mi napětí na baterce při vyp. motoru pak při nastartovaném bez spotřebičů a i se zatížením a to stejné při zvýšených otáčkách vše OK.
Pak diagnostika ukázala nějaké 2 chyby nahrané v řídící jednotce /něco ve smyslu/: ...snímač polohy pedálu… a druhá ...zatížení regulátoru…. .Smazání registru závad a pak při jízdě opět po cca 4-5km se kontr. rozsvítila a svítila znovu.
Opět přišla na řadu diagnostika a byla tam nahraná chyba: ...zatížení regulátoru… /přesně nevím jak dál/.
Tak až v PO se na tom bude pokračovat, bude se hledat dál… .
Baterka je OK a že by byl ten nový alternátor v p*****/popř. ten regulátor na něm … ???/ se mi nechce věřit.
Náhodou ještě,nenapadá Vás někoho ještě něco.Chápu buď to přebíjí nebo nedobíjí proto se rozsvítí ta červená kontrolka.
Nebude to asi sranda... .
Nechám to odborníkům… .Uvidím…
Pak dám vědět jak jsem dopadl.
Jinak moc dík za rady všem.

Napsal: 30.11.2006 18:52
od pelen
to PILOT007:
Vysledek diagnostiky a opravy tve chyby bude pro vsechny dulezity. Takova chyba tu vubec neni jeste popsana.
Ja tipuji na vadu v altiku, konkretne v regulatoru. Nabijeni si ridi ridici jednotka, jak tu pasl Foki a tato zvlastni chyba se objevila az po oprave altiku.

dobíjecí proud
Napsal: 01.12.2006 17:23
od cray
Mám takový dotaz.
Dobíjecí proud při dobíjení akumulátoru mimo vozidlo je asi 1/10 kapacity. Tzn. při 60 Ah asi 6A.
Nevíte někdo kolik ampérů "teče" do akumulátoru z alternátoru?
Při předpokladu, že akumulátor není plně nabitý a řídící jednotka se ho snaží co nejrychleji dobít. Předpokládám, že je to o hodně více než ta zmiňovaná desetina.
Re: dobíjecí proud
Napsal: 01.12.2006 17:44
od pelen
cray píše:Mám takový dotaz.
Dobíjecí proud při dobíjení akumulátoru mimo vozidlo je asi 1/10 kapacity. Tzn. při 60 Ah asi 6A.
Nevíte někdo kolik ampérů "teče" do akumulátoru z alternátoru?
Při předpokladu, že akumulátor není plně nabitý a řídící jednotka se ho snaží co nejrychleji dobít. Předpokládám, že je to o hodně více než ta zmiňovaná desetina.
Zmerene to nemam, ale mohu zmerit, mam ss klestovy ampermetr. Nebude to vsak vybita baterie - altik, ale nabita baterie - altik. Mnohem vetsi proud to vsak urcite nebude, protoze by zacal elektrolyt v baterii vrit. Zkus si nekdy zmerit napeti na svorkach baterky pri zapojene nabijecce, tam bude urcite vice jak 14,6V.

Napsal: 01.12.2006 23:11
od Ahmed
Ja jsem mel pujceny klestak, ale k mereni jsem se bohuzel nedostal a pri takovem pripojeni se to moc dobre zmerit neda, protoze jeden kabel jde z altiku a z oka na baterce jdou hned dalsi ke spotrebicum, takze bych jedine musel odpojit baterku

Ale meril jsem to ze srandy v praci na multikare, kde je baterka oddelena a vede k ni jenom jeden kabel. Zhaveni 75A a postupne klesa, start 300A, po nastartovani do baterky 20A a klesa behem par minutek na 14, 10, 5, 1A. Baterka samozrejme vre jak diva. Je to ale srot na urovni Favoritu, Focus by to mohl mit regulovane, ale kdyz je baterka slabsi nebo vybita, tak se muze nabijet mnohem vetsim proudem, nez je 1/10 a pri nabijeni napetovou char. by to tak moc vadit nemuselo, protoze pri zvysujicim se napeti baterie klesa odebirany proud.
Záhadná porucha asi odstraněna...
Napsal: 06.12.2006 13:39
od PILOT007
Zdravím,´´PORUCHA´´ záhada té svítící kontrolky nejspíš je vyřešena.
Ještě to musím pořádně otestovat.
Jen těch peněz co to stálo-hrůza.
1.nejprve to přestalo dobíjet 22.11.2006
2.výměna alternátoru /nyní zn. BOSCH/- alternátor dobíjí
3.Auto po vým. OK po cca 40km se rozsvítí kontr. dobíjení
po vypnutí motoru a nastartovaní se kontr. rozsvítí opět po cca 3-10min. jízdy
4.SERVIS-kontor. dobíjení,diagnostika,podrobnější hledání…
nespíš za všechno mohla špatná kostra na alternátoru /uvolněná svorka – asi málo utáhnuto nebo se to povolilo/-ptákovina ale najít to… .
5.Ještě mi tam dali nový ploch. drážkovaný řemen.
Snad už bude vše OK. Ale ještě jednou moc Ď... všem… .
Napsal: 06.12.2006 13:56
od chmelko
tak to je pech..dufam, že už to budeš mat OK..
Napsal: 06.12.2006 21:00
od pelen
to PILOT007:
Podle mne za to muze ten, kdo ti menil altik, ten nezajistil spravnou zem. S takovou chybou jsme nemohli pocitat ani ve snu. Spravne uzemneni altiku se bere jako 100% samozrejmost.
