vodni pumpa 1.8 16V
Napsal: 17.10.2012 19:12
Zdravim, chtel bych si sam vymenit vodni pumpu. Mam benzinak 1,8 16V, rok 1998. (Rozvody me delal automechanik nedavno, ale pumpa se zdala OK, tak jsem rek, at ji jeste nemeni).
Pujde to bez zvednuti motoru ze silentbloku? Mezi kladkou, co je primo na vodni pumpe a karoserii je nejakej ten cm mista, ale nevim, jak dlouhy jsou srouby na ty kladce a esli teda staci tech nekolik cm mista na jejich vysroubovani nebo jestli se musi celej motor zvednout a pak teprv vysroubovat kladku (zvednuti motoru v domacich podminkach nemam moznost).
Pak musim vypustit z chladice kapalinu (kterou jsem chtel tak jako tak celou vypustit a dat novou, 1:1 s destilkou (-37°C), nevim jak uz tam je kapalina dlouho, minimalne 1,5 roku co to auto mam, ale pravdepodobne podstatne dele. Pri mereni bodu mrazu sice vychazi cca -35°C, ale slysel jsem, ze ikdyz si kapalina drzi svoji odolnost vuci mrazu, tak casem ztraci antikorozivni vlastnosti, tj. ze pak on ni zacnou rezavet trubky chladiciho okruhu).
Pak mi jde o to, kdyz vysroubuju kladku a vypustim kapalinu, pak teda musim vysroubovat pumpu z bloku motoru. Nevim presne na kolika sroubech drzi, ale uz tam je lepsi pristp, kdyz bude kladka venku.
Potom jak bych mel postupovat dal? Dat nove tesneni, novou pumpu, remenspravne nasponovat, nasroubovat zpatky kladku, nalit novou chladici kapalinu?
Nebo jeste neco dalsiho? Kdyztak me opravte, kdybych psal nejaky nesmysly.
Jinak pumpu Starline kupovat nechci (spatna kvalita), ale zase nejakou znackovou za 2500,- taky ne, spis nejakou zlatou stredni cestu.
Diky
Pujde to bez zvednuti motoru ze silentbloku? Mezi kladkou, co je primo na vodni pumpe a karoserii je nejakej ten cm mista, ale nevim, jak dlouhy jsou srouby na ty kladce a esli teda staci tech nekolik cm mista na jejich vysroubovani nebo jestli se musi celej motor zvednout a pak teprv vysroubovat kladku (zvednuti motoru v domacich podminkach nemam moznost).
Pak musim vypustit z chladice kapalinu (kterou jsem chtel tak jako tak celou vypustit a dat novou, 1:1 s destilkou (-37°C), nevim jak uz tam je kapalina dlouho, minimalne 1,5 roku co to auto mam, ale pravdepodobne podstatne dele. Pri mereni bodu mrazu sice vychazi cca -35°C, ale slysel jsem, ze ikdyz si kapalina drzi svoji odolnost vuci mrazu, tak casem ztraci antikorozivni vlastnosti, tj. ze pak on ni zacnou rezavet trubky chladiciho okruhu).
Pak mi jde o to, kdyz vysroubuju kladku a vypustim kapalinu, pak teda musim vysroubovat pumpu z bloku motoru. Nevim presne na kolika sroubech drzi, ale uz tam je lepsi pristp, kdyz bude kladka venku.
Potom jak bych mel postupovat dal? Dat nove tesneni, novou pumpu, remenspravne nasponovat, nasroubovat zpatky kladku, nalit novou chladici kapalinu?
Nebo jeste neco dalsiho? Kdyztak me opravte, kdybych psal nejaky nesmysly.
Jinak pumpu Starline kupovat nechci (spatna kvalita), ale zase nejakou znackovou za 2500,- taky ne, spis nejakou zlatou stredni cestu.
Diky