Stránka 1 z 3

Výměna silentbloku (hydroložiska) motoru

Napsal: 05.10.2012 17:58
od tapec
Prosím o radu. Odešel mi pravý velký silentblok motoru, auto strašně při studeném motoru vibrovalo. Koupil jsem nový, ale v jiném provedení. Starý silenblok byl přišroubovaný na takové železné trojcípé výztuze, která byla třemi šrouby přichycena do karosérie a nový má vlastní dvě oka na přišroubování. Silentblok vyměněn, vibrace jsou pryč, ale jde mi o to, jestli se něměl starý silenblok z oné železné výztuhy vyšroubovat a výztuha vložit ještě pod nový silentbolk, který teď drží vlastně jenom ve dvou dírách a třetí díra pod nádobkou chladící kapaliny zůstala prázdná. Pokud by tam výztuha zpátky být neměla a přece bych ji tam dal, tak by motor byl zhruba o 4mm (o sílu materiálu výztuhy) na straně silentbloku přizvednutý. Ale teď mám zase strach, jestli tam měla být a není, aby se mi nový silentblok neurval, když drží jenom na dvou dírách. Prosím kohokoliv o radu. Díky moc za odpovědi.

1 fotka - starý silenblok na autě
2 fotka - nový silentblok
3 fotka - vymontovaný starý slilentblok i s výztuhou
1
1
2
2
3
3

Re: Výměna silentbloku (hydroložiska) motoru

Napsal: 05.10.2012 18:06
od Jardak
Nech to tak jak to máš teď,mám to taky tak.(už z fabriky)

Re: Výměna silentbloku (hydroložiska) motoru

Napsal: 05.10.2012 18:29
od pzi
To je silenblok na naftu co jsi tam dal,proto je jiný 8) měl by vydržet větší vybrace a váhu motoru.

Re: Výměna silentbloku (hydroložiska) motoru

Napsal: 05.10.2012 18:35
od Jardak
Podle podpisu má naftu....

Re: Výměna silentbloku (hydroložiska) motoru

Napsal: 05.10.2012 18:43
od tapec
pzi píše:To je silenblok na naftu co jsi tam dal,proto je jiný 8) měl by vydržet větší vybrace a váhu motoru.
Ale vždyť já mám naftu, tak ten původní byl naftový a byl uchycen na třech bodech. Přijde mi, že kdybych ten nový přišrouboval přes tu starou výztuhu, že by měl daleko lepší držení. Takhle je nový silenblok přišroubován na dvě díry v plechu, který podle mě není ani nijak vyztužen?! :roll:

Re: Výměna silentbloku (hydroložiska) motoru

Napsal: 05.10.2012 19:30
od pzi
Neboj ten plech to vydrží, nevím kdo jak manipuloval s autem předtím, ale dost praskaly, tak mohl někdo šetřit a dal tam z benzína ta ten to nevydržel. jestli ho máš od začátku tak je to prvně co jsem to viděl.

Re: Výměna silentbloku (hydroložiska) motoru

Napsal: 05.10.2012 19:48
od tapec
pzi píše:Neboj ten plech to vydrží, nevím kdo jak manipuloval s autem předtím, ale dost praskaly, tak mohl někdo šetřit a dal tam z benzína ta ten to nevydržel. jestli ho máš od začátku tak je to prvně co jsem to viděl.
Auto mám teprve tři roky, ale třetí díra (nyní prázdná) pod nádobkou na chladící kapalinu (je vidět i na druhé fotce v prvním příspěvku), je určitě originál. Sám jsem při koupi silentbloku byl na pochybách, protože podle WINU mi ve Fordu ukazovali přesně takový, který mi odešel. Měl se jenom přešroubovat do té výztuhy, ze spodu výztuhy velká samosvorná matice (viz nové foto). Ale za něj chtěli ve FORDU přes čtyři tisíce a všude mimo FORD mi nabízeli právě tehle na dvě díry bez výztuhy, který jsem nakonec taky koupil (FEBI - 950 kč). Rozteče pasovaly, vibrace jsou pryč, jen zůstává ta nejistota, jestli jsem ho měl vypodložit tou výztuhou nebo něměl. Čas ukáže :D .

Re: Výměna silentbloku (hydroložiska) motoru

Napsal: 05.10.2012 20:00
od Jardak
Nedělej z toho vědu :D . Starší modely měly ten co jsi vyndal,novější ten co jsi tam dal. Na kolegově TDDi ´99 byl ten co jsi tam měl původně,na mém TDCi ´02 je ten co tam máš teď. Zajímavý je,že nevyužitá díra pod náržkou je zachována.

Re: Výměna silentbloku (hydroložiska) motoru

Napsal: 05.10.2012 20:07
od pzi
Ten na dvě díry je odlitek, větší pevnost, takže se neboj, na kastli jsou díry 3 od výroby bez rozdílu motorizace 8) Jinak rozebíral jsem 98 i 99 tam byly nověší typy, takže to vidím prvně.

Re: Výměna silentbloku (hydroložiska) motoru

Napsal: 05.10.2012 20:37
od tapec
Chlapi, díky Vám oběma za odpovědi, trošku jste mě uklidnili, nechávám to teda tak, snad někdy neuvidím motor ve zpětném zrcátku :D . Ještě jednou díky, mějte se :palec_nahoru:

Re: Výměna silentbloku (hydroložiska) motoru

Napsal: 05.10.2012 21:31
od pzi
Většinou se utrhnou šrouby, když dojde ke kolizi.

Re: Výměna silentbloku (hydroložiska) motoru

Napsal: 05.10.2012 21:43
od tapec
No teď už jsem úplně klidný!! :mrgreen:

Re: Výměna silentbloku (hydroložiska) motoru

Napsal: 05.10.2012 21:57
od miki21
...a neuvidíš ho v zrcátku, ale navštíví Tě v kabině. :mrgreen:

Nééé nic se neboj, bude to v poho. :palec_nahoru:

Re: Výměna silentbloku (hydroložiska) motoru

Napsal: 08.10.2012 12:59
od Noah
Zdravim,da se nejak bezpecne urcit ze je ten silentblok v haji? Mam vibrace pri studenym motoru a pri prujezdu treba vlny na silnici jak se auto zhoupne citim presne ten pohyb na karoserii.Koukal sem na nej,v pozici jak je je ta bublina nafoukla,nikde z nej kapalina netece.

Re: Výměna silentbloku (hydroložiska) motoru

Napsal: 08.10.2012 20:21
od tapec
Noah píše:Zdravim,da se nejak bezpecne urcit ze je ten silentblok v haji? Mam vibrace pri studenym motoru a pri prujezdu treba vlny na silnici jak se auto zhoupne citim presne ten pohyb na karoserii.Koukal sem na nej,v pozici jak je je ta bublina nafoukla,nikde z nej kapalina netece.
Já jsem se trápil vibracemi 2 roky. Spíše dvě zimy a chladnější jarní a podzimní rána. V létě nebo při zahřátém motoru byl klid. Stejně jak popisuješ, každé zhoupnutí auta ještě zintenzivnilo vibrace a hučení auta, až mi ten zvuk lezl vždy až do hlavy a byl jsem nepříčetný. Silentblok jsem vždy vylučoval, protože nelogicky vibrace za chladného rána ustaly, až když se motor trošku zahřál, ale musel jsem zastavit, vypnout motor a třeba po deseti minutách znovu nastartovat, teprve potom ustaly nebo skoro ustaly. Ale pokud jsem jel ráno třeba i deset kilometrů (motor už na provozní teplotě) bez zastavení motoru, tak vibrace nepřestávaly. Proto mě každý od silentbloku odrazoval. Až dokud jsem minulý týden nenarazil na tomto foru na příspěvek od MartinaXPV (kterému bych tímto rád poděkoval), který popisoval naprosto stejné chování auta s vibracemi, jako jsem měl já a vyřešil to právě výměnou onoho pravého silentbloku (hydroložiska) motoru http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 9&start=30 (třetí stránka - poslední příspěvek dole). Tak jsem neváhal, vyměnil a mám prakticky nové auto. Vibrace pryč, neskutečný klid a konečně si můžu při chladném ránu užít cestu do práce bez nervů!!! :hhura: Tak pokud máš podobné projevy vibrací při chladných ránech, tak neváhej a vyměňuj, nebudeš litovat. :D