Stránka 1 z 1
Podtáčení motoru 2,0 TDCi 96kw
Napsal: 18.09.2012 21:04
od MrKarlos
Zdarec lidi,
Jezdím ve firemí Octavii 1,6 disel a jsem z ní (podle palubáku) zvyklí držet otáčky při normálním průjezdu městem kolem 1000-1200 otáček.
Zkoušel jsem to i na mém Mondeu a jak jsem někde četl, že motory v Mondeu se musí vytáčet, můžu říct že to jede. Motor se nedusí, neposkakuje, prostě naprosto v klidu. Jen když se chci rozjet za městem, musím podřadit, ale to mě netrápí. Dostal jsem se tímto způsobem jízdy na spotřebu cca 4,5 l/100km.
Ale chci se zeptat? Bude styl jízdy mít vliv na životnost motoru?
Dík za poznatky.
Re: Podtáčení motoru 2,0 TDCi 96kw
Napsal: 18.09.2012 21:49
od Jardak
Setrvák z takovýho jízdního stylu asi moc odvázanej nebude.

Re: Podtáčení motoru 2,0 TDCi 96kw
Napsal: 19.09.2012 07:25
od lucky.jack
Už se to tady psalo. Otáčky 1200 motor zvládne, ale na udržování rychlosti na rovince. Když budeš chtít zrychlit tak, jak píše Jardak, setrvák nadšenej nebude a brzo ti řekne pápá. Nicméně jestli máš auto rád, drž otáčky o něco výš.
Re: Podtáčení motoru 2,0 TDCi 96kw
Napsal: 19.09.2012 08:20
od spanel
A jak se zde někde ve fóru píše, dlouhodobé podtáčení motoru za účelem úspory PHM může vést i k zatuhnutí regulace turba.
Re: Podtáčení motoru 2,0 TDCi 96kw
Napsal: 19.09.2012 08:36
od Yeshterr
A krom toho setrváku trpí pak při větším zrychlování z těchto otáček i pístní čepy a ojniční ložiska, která už jsou u nafty z principu více namáhaná. Pak jde o to, jestli ta úspora bude ve finále úsporou...
Re: Podtáčení motoru 2,0 TDCi 96kw
Napsal: 23.09.2012 19:18
od johnyram
Ono to je taky takový téma, honíš motor odejde, nehoníš odejde taky, ucpe se tohle nebo támhle to.
Já říkám ať si každý jezdí jak chce, protože univerzální rada není a když si tím nebo oním počínáním něco prokazatelně zničím, pak teprve dělám závěry. Já třeba jezdím na pohodu, nyní již jen povětšínou krátké trasy a mám najeto 210tis. a naprostá pohoda, žádná signalizace že by jízda do dvou tisíc měla dvouhmotu nebo něco jiného nějak zvlášť namáhat

Re: Podtáčení motoru 2,0 TDCi 96kw
Napsal: 23.09.2012 19:58
od Ma.rt
jak pise lucky.jack, pri ustalene rychlosti to nevadi, to se nic nenamaha, ale na zrychlovani a jizdu do kopce to dobre neni. A u nafty dvojnasob. Ale 1200 je fakt uz malo, ja s benzinem jezdim nekde od 1600-1700 a u nafty to bude podle me hodne podobne. Taky je neco jineho 1200 na dvojku a na petku (sestku), dvojka to samozrejme snese uplne bez problemu.
Re: Podtáčení motoru 2,0 TDCi 96kw
Napsal: 23.09.2012 20:13
od Jenyk
Měl jsem TDCi 96 kW s automatem, ten dovoloval nejméně 1500 ot/min, níž podřazoval. Bral bych to jako vodítko jak se k motoru chovat.
Re: Podtáčení motoru 2,0 TDCi 96kw
Napsal: 23.09.2012 20:17
od johnyram
No, víceméně souhlas, záleží taky na okolnostech a zařazené rychlosti a situace (kopec, z kopce ) ale jinak by to asi tak nějak odpovídalo, pro ty, kteří necítí, že motor už vyloženě trápí.
Re: Podtáčení motoru 2,0 TDCi 96kw
Napsal: 28.09.2012 07:23
od pelen
Neptejte se porad, jake nizke otacky jsou jeste vhodne a zacnete motor poslouchat. Muj si pri 1500 hezky brouka, i kdyz vydrzi i 1300, ale bez zatahu.