Stránka 1 z 1

Instalace předehřevu nafty

Napsal: 17.08.2012 08:27
od ACEMajky
Zdarec, koupil jsem si predehrev nafty:
http://eshop.tadpraha.cz/produkt/stanad ... .htm#popis

chci tim castecne eliminovat obavy ze zatuhle nafty v zime a kdyz koukam do montazniho navodu na instalaci, tak nevim, jakou variantu nejlepe zvolit

Navod na instalaci zde:
http://eshop.tadpraha.cz/priloha.php?ak=60

popripade zde:
http://eshop.tadpraha.cz/produkt/stanad ... tm#prilohy

Na obrazku maji zapojeni EVROPA a USA.
Evropa - vychazi ze zapojeni na kontrolku dobijeni, coz nechapu, prece na kontrolku pude stava ve chvili, kdyz zapnu klicek a po nakopnuti kontrolka zhasne - prestane tam jit stava
USA zapojeni je pres klicek, cili pocitam, ze pri zapnuti klicku zapalovani (zalezi na jakou polohu to dam, ale to je ted jedno) se do pripojeneho kabelu posti stava a tam pude stale po dobu, kdy bude klicek zapnuty - cili bych rekl, ze uplne jina situace.
Nebo blbnu a s tou kontrolkou dobijeni to je jinak?

Nejradeji bych to zapojil pres USA zapojeni, jelikoz kdyz sem zapojoval denni sviceni, tak sem nasel (bylo mi porazeno zde na foru) vytahnou kabel z predniho svetla (xenony), kam de stava az po zapnuti klicku do 2. polohy, coz by bylo nejjednoduzsi pro me...

Diky za rady

Re: Instalace předehřevu nafty

Napsal: 17.08.2012 14:26
od lucky.jack
S tou kontrolkou na dobíjení bych to viděl tak, že když nastartuješ tak se ti v síti zvýší napětí a kontrolka zhasne. Když vypneš motor nebo to přestane dobíjet, kontrolka se ti rozsvítí. Na tom je to založený, aby si poznal, že jedeš jen na aku.
V podstatě by se to dalo napojit na jakýkoliv kabel, kam jde po nastartování dobíjecí napětí. Možná i na tu pojistku, na kterou je napojený denní svícení v motorovým prostoru. Myslím F32.

Re: Instalace předehřevu nafty

Napsal: 17.08.2012 21:27
od Eidž
Otázkou je, jestli v zimě před nastartováním ještě pohulit baterce odběrem 10 A. Žhaviče si vezmou něco k 60 A, pak startér, tam to bude ještě víc a do toho skoro konstantní odběr 10 A.
Na druhou stranu, naftu potřebuješ ohřát před tím, než vteče do filtru a ucpe jej. Už zmrzlá nafta ve filtru by se mohla rozpustit tím, jak bude přitékat ohřátá.
Takže já bych to zapojil na zapnuté zapalování, tj. furt. A snad ten bimetal v ohřívači udělá dobře svou práci :-)
Pokud Ti nevadí manuální ovládání, tak bych to dal přes vypinač, opět na zapnuté zapalování, neboť nechci vycucat přes noc baterku :-) Pokud věřím aditivům a není -25C, tak bych nepoužíval.

Je součástí balení relé? Nějaké kablíky? Nějaké sponky na hadice?

Re: Instalace předehřevu nafty

Napsal: 18.08.2012 08:18
od ACEMajky
Lucky.jack - ja sem prave nechapal, jak fachci (je resena) kontrolka dobijeni, ze zhasne pri vyssin napeti je mi jasne, ale nevedel sem, zdali tento signal uz ej na kabelu z altiku, nebo zdali to dela jeste nejaka elektronika v pristrojovce. Pokud na ten kablik de jen po nastartovani +12V, tak OK, pak to chapu, pokud tam de +12V po otoceni klickem (coz je asi pravdepodobnejsi), takpak to bude uplne to samy, jako kdyz to napojim na klicek zapalovani (kabel od xenonu, kam de stava po zapnuti klicku)

Eidž - jj, soucasti je snad uplne vse, jedine co tam neni jsou 2 kousky hadic, ktere by se pripadne meli pouzit, pokud mas rozvod kovovymi trubickami. Jeste musim vymyslet, jak to zapojit nejlepe tak, abych zachoval original vedeni a nemusel ho rezat )pro pripad jednoduche demontaze)

jinak s tebou souhlasim, taky sem premyslel nad tim, ze to bude pod 8stupnu celsia teploty nafty brat hned 10A. Napadlo me dat tamnejaky zpozdovaci rele, ktere by to seplo treba s 10s zpozdenim (na escortu sem ho mel a pridelal sem ho na svetla, abych je mohl mit porad zapnuty a nesvitili spolu se zhavenim a startovanim). To ze prvnich 10s nepude do filtru tepla nafta si myslim, ze by ho nemuselo ucpat (max castecne a tepla nafta by h zase mohla rozehrat - rozpustit nasledne parafiny)

Jinak v baleni je jak si z hlavy vzpominam predehrev, rele spolecne s kabelazi, dve svorky na pridelani (mozna ctyri, ted nevim presne) - pak nafotim

Re: Instalace předehřevu nafty

Napsal: 18.08.2012 21:01
od Eidž
Já bych místo napojení na kontrolku dobíjení volil buď časové relé nebo napojení na napětí od klíčku.

Ohledně načasování - filtr je jemný, navíc už zmrzlý, takže než další dávku parafinů, tak raději vlažnou naftu, aby začal proces rozpouštění. Než se filtr zmrzlý na -25 ohřeje, tak bude trvat desítky minut.

Re: Instalace předehřevu nafty

Napsal: 18.08.2012 23:09
od ACEMajky
Jj,napojim to jak SPDS-na druhou polohu klicku. tech 10A navic snad nebude delat problem. Kdysi sem meril napeti pri dobijeni na baterce a pri zapnuti vetraku v interieru kleslo napeti vice nez pri zapnuti vyhrejvani predniho i zadniho okna dohromady-a taky to pri startu vyrobce neresi odpojenim pri startu,tak to snad bude O