No včera dorazil můj Focus z Německa, takže mám dost čerstvé zkušenosti

Ono všechny motory jsou spolehlivé, ale každý má něco.
1.4 - absolutně nevhodná pro takhle těžké auto, nebrat
1.6 74kw - bezporuchový motor, dobrá spotřeba, ale přece jen je to limit pro tohle auto, moc výkonové rezervy tam není
1.6 85 Kw (mám já

) - pokud s tím jezdíš do 3000 ot. spotřeba jak u obyč. 1.6, pak spotřeba roste, ale za to zase tam je ta rezerva výkonu co nemá obyč. 1.6, k dost častým poruchám patří porucha VCT (výměna stojí okolo 12 tis., protože děláš i rozvody), ale pokud měníš pravidelně olej, tak se riziko poruchy rapidně menší, má dvojitý katalizátor rozdíl mezi jednoduchým a dvojitým 5tis.
1.8 92Kw - má řetěž, a žádné kurvítko, akorát spotřeba je o min. litr na sto větší.
2.0 107 kw - základ stejný jako u 1.8 akorát má dvojhmotový setrvačník, což se může při poruše prodražit. Pokud ale jezdíš hodně dálnice, tak je to nejvhodnější motor, protože má jinou převodovku a pak spotřeba je níž než u všech ostatních motorů. Ve městě se ale pod 9 s oběma motory nedostaneš a kombino počítej tak 8 a víc.
Jinak v německu se vyplatí nakupovat na západě nebo jihu. Na východě a severu je to samý turek a rez. Na jihu je to rez a na západě bez rzi a málo turků

. Ale nedělej si iluze. V německu už to rozhodně není taková lahoda jak to bylo kdysi. Nejjistější je ten západ a pak belgie, nizozemsko a tak. A úplně nejjistější si to nechat dovézt a ušetříš si spoustu práce
