ORIGINÁLNÍ zapalovací svíčky- Duratec LPG

krenda
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2664
Registrován: 25.12.2011 16:56
Bydliště: Novojičínsko

ORIGINÁLNÍ zapalovací svíčky- Duratec LPG

Příspěvek od krenda » 29.07.2012 21:02

Čuste,

dneska při výměně oleje jsem si řek, že mrknu na svíčky. Měnil jsem je při 100 000km a vzhledem k tomu, že jsem měl téměř čerstvě naistalované LPG, tak jsem na spoustu doporučení změnil odtrh svíček z 1,3mm na 1,1mm
Doporučuje se to pro silnější jiskru a tím lepší zapálení LPG směsi ve válci. Nějaké zlepšení jsem nezaregistroval, proto jsem si řek, že zkusím dát zpět svíčky s odtrhem 1,3mm. Tak se taky dneska po ujetí cca 16500km stalo. Teď budu sledovat jízdu a spotřebu a po nějaké době, nejdřív tak za měsíc (cca 2500km) dám info, jestli se něco změnilo.
Na fotce jsou horní svíčky 1,3mm jeté x desítek tisíc na BA95 a cca 2000km na LPG.
Spodní svíčky 1,1mm jeté cca 16500km na LPG
290720121132 (800x450).jpg
EDIT: změněn název tématu, přidáno "originální"
Naposledy upravil(a) krenda dne 03.08.2012 21:14, celkem upraveno 2 x.
je: Ford Focus, 09/2020, hatchback, 2.3 ecoboost, 228kW, ST
bylo: Ford Mondeo, 09/2013, kombi, 2.0 SCTi 202,3kW, Titanium S
bylo: Ford Mondeo, 10/2005, liftback, 2.5 V6, Trend SE, LPG Elpigaz
bylo: Ford Escort, 08/1995, kombi, 1.6 16V, GHIA, LPG Elpigaz

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Zapalovací svíčky- Duratec LPG

Příspěvek od ballu » 02.08.2012 14:06

Jen pro informaci, malý odtrh na svíčce - klidnější jízda bez cukání v nižších otáčkách ale zase se motoru nechce točit a tahat přes 5 tis. Odtrh 1,3 kompromis kdy motor zvládá bez cukání od 2000 do maxima a tahne. Větší jak 1,3, to je to cuknutí při přidání plynu na dvou ticících.
Ve tvém případě neřeš odtrhy , ale vyměň svíčky , na LPG mají jinou tepelnou hodnotu a mění se myslím že po 25 tisícich. :?
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

krenda
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2664
Registrován: 25.12.2011 16:56
Bydliště: Novojičínsko

Re: Zapalovací svíčky- Duratec LPG

Příspěvek od krenda » 02.08.2012 19:34

Od přehození svíček zatím najeto přes 300km, motor je teď opravdu trošku ostřejší a spotřeba dle PP je o 0,5L menší při stejném stylu jízdy a stejné každodenní cestě do práce. Samo, že na spotřebu má vliv i vypraný vzduchový filtr, ale ten byl od posledního koupání jetý jen 10tkm. Dávat svíčky určené pro LPG zatím nemám v plánu, už jen proto, že mám dvě sady origo svíček, jedny jeté funkční a jedny "nové" s intervalem výměny 120tkm
Ty LPG svíčky bych měnil 2x do roka, jestli mají tak malou výdrž :bebng:

Hele Ballu, nechceš se tu trochu rozepsat o těch svíčkách a tepelných hodnotách s vlivem na LPG :?:
je: Ford Focus, 09/2020, hatchback, 2.3 ecoboost, 228kW, ST
bylo: Ford Mondeo, 09/2013, kombi, 2.0 SCTi 202,3kW, Titanium S
bylo: Ford Mondeo, 10/2005, liftback, 2.5 V6, Trend SE, LPG Elpigaz
bylo: Ford Escort, 08/1995, kombi, 1.6 16V, GHIA, LPG Elpigaz

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Zapalovací svíčky- Duratec LPG

Příspěvek od ballu » 02.08.2012 20:30

Rozepsat se mně moc nechce, je horko, ale zde je vše

Zapalovací svíčky na LPG
Správný zážeh směsi u plynových motorů:
Jiné palivo, jiné zapalovací svíčky

Zapalovací svíčky LPG

Pokud se řidiči rozhodnou pro přestavbu vozidla na pohon LPG/CNG, informují se vždy o řadě věcí: Spolehlivost, bezpečnost, možnost úspory paliva atd.

Firma provádějící přestavbu na LPG či servis vozidla již provozovaného na plyn se na druhé straně musí vyznat především ve speciálních technikách a zvláštních technických požadavcích na komponenty zapalovací soustavy pro plynové motory.
Při přestavbě na LPG je důležité:

Motor vyžaduje pro provoz na LPG jiné zapalovací svíčky s přizpůsobenými vlastnostmi.


Výměna: Získání výkonu, úspory paliva, šetření motoru

Zapalovací svíčky používané v motorech na plyn podléhají vyššímu opotřebení než je tomu u benzínových motorů. Proto je nutné vyměňovat tyto svíčky v kratším intervalu než při porovozu na benzín.

Výrobci přestavbových sad na LPG nemohou z hlediska zapalovacích svíček udat zpravidla žádnou závaznou informaci, protože nemohou předvídat, do jakého motoru se sada bude instalovat. Zde musí svoji kompetenci a odborné znalosti prokázat v první řadě montážní firma plynového systému a následný servis:

Jaké zapalovací svíčky jsou správné a jak často je nutné je měnit.

Rozdíly mezi motory na benzín a na plyn:

V důsledku přestavby z benzinu na plyn vzniká pro motory několik zvláštností:

Směs LPG vyžaduje pro ionizaci směsi a tím umožnění přeskoku jiskry vyšší zapalovací napětí než benzin. Zatímco je v motoru při pohonu benzinem potřebné "přeskokové" napětí např. 14 kV, bude za stejných podmínek při provozu s plynem potřebné pro spolehlivé zapálení směsi napětí 16 - 18 kV.

Při provozu na LPG vznikají ve spalovacím prostoru vyšší pracovní teploty.

Vyšší zapalovací napětí a vyšší pracovní teplota ve spalovacím prostoru vedou k rychlejšímu opotřebení elektrod.

Jak je patrné z níže uvedeného grafu - dochází také k poměrně výraznému opoždění okamžiku zážehu směsi - tedy v podstatě k zmenšení "předstihu bodu zážehu" což má za následek výrazné snížení výkonu motoru. Vzhledem k oktanovému číslu LPG(až 110 Okt) motor potřebuje naopak větší předstih než je nastaven na benzín aby motor správně pracoval bez znatelného poklesu výkonu.

Jev pozdního zážehu směsi daleko za HÚ vlivem zvýšení přeskokového napětí při použití nesprávných zapalovacích svíček na LPG také způsobuje extrémní tepelnou zátěž zejména výfukových ventilů ale i celé výfukové soustavy včetně katalyzátoru.


Přizpůsobení zapalovacích svíček u motorů na plyn

Potřeba vyššího zapalovacího napětí je řešena speciální konstrukcí elektrod svíčky, použitými materiály a menší vzdáleností elektrod oproti ekvivalentům svíček na benzín.
Použitím správných speciálních svíček na LPG při provozu motoru na toto palivo výrazně chráníte vysokonapěťové části zapalovací soustavy Vašeho motoru před poškozením příliš vysokým napětím - zejména VN kabely, VN zapalovací cívky apod. Kromě tohoto aspektu je důležitá ještě jedna věc - spolehlivá jízda bez výpadků jiskry způsobující "cukání" zejména v nízkých otáčkách motoru při akceleraci.
Použitím správných svíček při provozu na LPG také předejdete často zbytečným a nepříjemným návštěvám servisu či dílny která Vám vozidlo přestavěla. Drtivá většina zákazníků totiž nemá ponětí o nutnosti použití speciálních svíček při provozu na LPG ani o tom jak veledůležitý je bezvadný stav celé zapalovací soustavy pro bezproblémový chod motoru na LPG. Tito zákazníci poté uplatňují závady spojené s výpadky zapalování jako reklamační závadu s tvrzením že na benzín to nedělá, ale na plyn ano. Auto se opravdu velmi často takto chová, protože přepnutím na původní benzínové palivo dojde okamžitě k poklesu přeskokového napětí a tím většinou problémy s výpadky(cukání)zmizí. Tato závada však nemá nic společného s nesprávnou funkcí plynového systému a tedy reklamace přestavby LPG není oprávněná. Je pochopitelné, že pokud zákazník nemá tušení o nutnosti použití speciálních svíček ani není seznámen alespoň okrajově s problematikou zapalování směsi u plynových motorů, bude logicky přisuzovat vinu nesprávného chodu motoru provedené přestavbě na plyn a tím také montážní dílně.
Proto je velmi důležité zákazníka uvažujícího o přestavbě vozidla na pohon LPG upozornit předem na problematiku zapalování a zapalovacích svíček při provozu na LPG ale i CNG.
Není to rozhodně žádný marketingový trik jak zvýšit tržby servisu či montážní dílny za prodané speciální (jistě drahé !?) svíčky, ale rozumné a pro obě strany přínosné opatření. Zákazník jezdí bez problémů se zapalováním, servis či dílna nemá problémy s řešením často nepříjemných situací při vysvětlování zákazníkovi že se nejedná o oprávněnou reklamaci.
V neposlední řadě eliminujeme antireklamu plynovým pohonům a přestavbám která je jinak šířena nespokojenými zákazníky i když se většinou nejedná o přímý problém samotného plynového zařízení automobilu.

Seriozní firma prostě předem upozorní zákazníka na potřebu použití správných svíček pro provoz na LPG a to i přes často negativní odezvu zákazníka z důvodu navýšení ceny přestavby byť to nebývá více než o 1200,-Kč u 4 válcového motoru běžné značky s kvalitními svíčkami BOSCH.
EmailPoslat n
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
tym
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3746
Registrován: 20.05.2011 21:49
Bydliště: Pilsner Urquell

Re: Zapalovací svíčky- Duratec LPG

Příspěvek od tym » 02.08.2012 21:23

No to mi řekni... mně řekli při montáži, ať dám origo svíčky, jaké jsou doporučeny fordem. Podle tvého článku je to asi blbě. :nixw:

krenda
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2664
Registrován: 25.12.2011 16:56
Bydliště: Novojičínsko

Re: Zapalovací svíčky- Duratec LPG

Příspěvek od krenda » 02.08.2012 22:21

No článek zajímavý, ale o tepelné hodnotě jsem se tam moc nedověděl :nixw:
Mám tomu rozumět tak, že při spalování LPG je potřeba svíčky s vyšší tepelnou hodnotou z důvodu vyšší teploty při spalování LPG :?:

Co jsem teď tak pohledal v katalozích na netu, tak svíčka AGSF32FM pro můj motor odpovídá třeba svíčce NGK PTR5D-13 kde je tepelná hodnota č.5 a to je už dost teplá svíčka.

Zajímají mě především praktické zkušenosti s motorem Duratec. Právě proto i zkouším na vlastní kůži, jak se budou chovat svíčky jinak nastavené...
Všeobecné info je pouze všeobecné a taky jak se píše v tom článku, každý motor je jiný. Ale díky Ti za něj Ballu ;-)
je: Ford Focus, 09/2020, hatchback, 2.3 ecoboost, 228kW, ST
bylo: Ford Mondeo, 09/2013, kombi, 2.0 SCTi 202,3kW, Titanium S
bylo: Ford Mondeo, 10/2005, liftback, 2.5 V6, Trend SE, LPG Elpigaz
bylo: Ford Escort, 08/1995, kombi, 1.6 16V, GHIA, LPG Elpigaz

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Zapalovací svíčky- Duratec LPG

Příspěvek od ballu » 03.08.2012 10:00

krenda - právě, že na Duratecu mám variace odtrhů odzkoušenou. :?

Klidně tyto.

http://autodily.mjauto.cz/ford/mondeo-i ... 40656.html
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
Mira
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2616
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Třebichovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Zapalovací svíčky- Duratec LPG

Příspěvek od Mira » 03.08.2012 10:57

tym píše:No to mi řekni... mně řekli při montáži, ať dám origo svíčky, jaké jsou doporučeny fordem. Podle tvého článku je to asi blbě. :nixw:
Myslím, že to není blbě ....
Já mám taky origo svíčky, na LPG najeto přes 40tis. a bez problémů. V článku od Ballu pro mé auto sedí poslední odstavec a to ten, že seriózní firma upozorní ..... atd. Mě firma upozornila, že pro moji motorizaci doporučují origo a že nemá smysl zkoušet nějaké spešl protože to mají odzkoušeno.... držím se jejich doporučení.

ballu: na to, že se ti nechtělo rozepisovat docela dlouhý post i když asi CTRL+C a CTRL+V :palec_nahoru: :wink:
Byl: FFI 11/2002 Galerie Byl: FFII 12/2008 LPG Galerie - prodán s 340tis. km na tachu
Je FFIII 9/2017 Galeriea opět jedeme na LPG

Uživatelský avatar
tym
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3746
Registrován: 20.05.2011 21:49
Bydliště: Pilsner Urquell

Re: Zapalovací svíčky- Duratec LPG

Příspěvek od tym » 03.08.2012 11:47

Naposledy upravil(a) tym dne 03.08.2012 11:48, celkem upraveno 1 x.

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Zapalovací svíčky- Duratec LPG

Příspěvek od ballu » 03.08.2012 11:48

Tak nějak, proč se rozepisovat v parném létě, :lol: když již někdo o problému něco napsal. V článku je psáno o všem obšírně, já většinou zabřednu do jednotlivé problematiky hlouběji a snažím se vše popsat tak , aby to pochopil i lajik. Někdy se to nepodaří ale snaha se cení. :perfect:
Konkrétně, na origo svíčky půjde motor v pohodě, ale řídící jednotka je nastavená na benzín/LPG,
v případě nutnosti pokračování v cestě 500km jen na benzín, se dostaví problém se samočistícím efektem svíčky. Po přepnutí opět na LPG než se vypálením vyčistí, nemusí motor tahnout.
Již zase smolím kolaborát. :bebng:
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

krenda
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2664
Registrován: 25.12.2011 16:56
Bydliště: Novojičínsko

Re: Zapalovací svíčky- Duratec LPG

Příspěvek od krenda » 03.08.2012 19:13

ballu píše:krenda - právě, že na Duratecu mám variace odtrhů odzkoušenou. :?

Klidně tyto.

http://autodily.mjauto.cz/ford/mondeo-i ... 40656.html
No jo Ballu, ale já mám šestiválec a tam jsou jiné svíčky jak pro čtyřválcový dvoulitr... http://autodily.mjauto.cz/ford/mondeo-i ... 36573.html
http://autodily.mjauto.cz/ford/mondeo-i ... K1516.html
Nehledám tady náhradu za origo svíčky, ty jsou bych řek dostačující i pro spalování LPG. Jen zde chci nějak ověřit rady snížení odtrhu svíčky při spalování LPG, které jsem slyšel z mnoha stran. Zatím se mi nezdá, že by tato rada byla něčím opodstatněná pro Duratec a origo svíčky Motorcraft. Snad u jiných motorů a typu zapalovacích svíček by mělo snížení odtrhu přínos.
je: Ford Focus, 09/2020, hatchback, 2.3 ecoboost, 228kW, ST
bylo: Ford Mondeo, 09/2013, kombi, 2.0 SCTi 202,3kW, Titanium S
bylo: Ford Mondeo, 10/2005, liftback, 2.5 V6, Trend SE, LPG Elpigaz
bylo: Ford Escort, 08/1995, kombi, 1.6 16V, GHIA, LPG Elpigaz

Uživatelský avatar
tym
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3746
Registrován: 20.05.2011 21:49
Bydliště: Pilsner Urquell

Re: Zapalovací svíčky- Duratec LPG

Příspěvek od tym » 03.08.2012 19:35

Krendo, tady je levněji. Tak nechápu, kde je chyba :nixw:
http://katalog.haspa.cz/index.php?main_ ... _id=190591
Za tu cenu už by to stálo za vyzkoušení.

krenda
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2664
Registrován: 25.12.2011 16:56
Bydliště: Novojičínsko

Re: Zapalovací svíčky- Duratec LPG

Příspěvek od krenda » 03.08.2012 19:48

No je to sice levnější, ale opravdu teď nehledám náhradu svíček ;-) Ale klidně, teda jestli máš chuť, tak to můžeš vyzkoušet ;-) Máme stejné motory, oba LPG a můžeme sledovat oba změny na motoru při změně svíček. Já: origo s různými odtrhy a Ty: origo VS doporučené pro LPG ;-)
je: Ford Focus, 09/2020, hatchback, 2.3 ecoboost, 228kW, ST
bylo: Ford Mondeo, 09/2013, kombi, 2.0 SCTi 202,3kW, Titanium S
bylo: Ford Mondeo, 10/2005, liftback, 2.5 V6, Trend SE, LPG Elpigaz
bylo: Ford Escort, 08/1995, kombi, 1.6 16V, GHIA, LPG Elpigaz

Uživatelský avatar
tym
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3746
Registrován: 20.05.2011 21:49
Bydliště: Pilsner Urquell

Re: Zapalovací svíčky- Duratec LPG

Příspěvek od tym » 03.08.2012 19:52

No já měnil svíčky před asi 3000 nebo kolika, tak to zatím není aktuální, ale možná je pak zkusím. I teď mi to trochu pocukává, ale ne při nižších otáčkách, ale když zrychluju na plný plyn, tak to mírně cuká. Ale už jsem si zvykl a v životě už LPG nedám, jsem vyléčenej, tohle dojezdím a za dva roky hurá do jinýho benzínu :ble2: .

krenda
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2664
Registrován: 25.12.2011 16:56
Bydliště: Novojičínsko

Re: Zapalovací svíčky- Duratec LPG

Příspěvek od krenda » 03.08.2012 19:56

Tak to mě mrzí, že nemáš dobré zkušenosti s LPG, já si to nemůžu vynachválit :nixw: Prostě někde někdo asi udělal chybu... zkus jinej servis LPG, sice budou mít kecy, že to nedělali, ale třeba ti zjistí příčinu ;-)
je: Ford Focus, 09/2020, hatchback, 2.3 ecoboost, 228kW, ST
bylo: Ford Mondeo, 09/2013, kombi, 2.0 SCTi 202,3kW, Titanium S
bylo: Ford Mondeo, 10/2005, liftback, 2.5 V6, Trend SE, LPG Elpigaz
bylo: Ford Escort, 08/1995, kombi, 1.6 16V, GHIA, LPG Elpigaz

Odpovědět

Zpět na „motor - mondeo mk3 benzín“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host