Náběh turba u TDDi + spotřeba v zimě

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
DavidVrt
Příspěvky: 1
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Benešov

Náběh turba u TDDi + spotřeba v zimě

Příspěvek od DavidVrt » 20.02.2007 14:26

Zdravim,

mam dotazek k turbu u TDDi. Jak dlouho musim treba rano nechat nastartovano, nez se rozjedu, aby turbo "nabehlo" ? Co po jizde, je potreba to nechat chvili na volnobeh a az pak vypnout ?

Druha otazka - tradicni. Spotreba 1,8 TDDi: mám tak mezi 5,5 - 6,0 l / 100 km; měřim to od začátku září 2006 doteď, jezdim většinou ráno do 15 km a večer to samý, mimo město; 2-3 x do měsíce delší trasu (100 km). A to byl teplej podzim a zima to samý. Když bylo těch -10, tak mi to vyšlo na rovných 7 litrů ... A to to moc nehonim ...
<strong><em>FF combi 1,8 TDDi, 66 kW, 2001, Ghia</em></strong>

Uživatelský avatar
chalomi
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 640
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Kromeriz

Re: Náběh turba u TDDi + spotřeba v zimě

Příspěvek od chalomi » 20.02.2007 16:01

DavidVrt píše:Zdravim,

mam dotazek k turbu u TDDi. Jak dlouho musim treba rano nechat nastartovano, nez se rozjedu, aby turbo "nabehlo" ? Co po jizde, je potreba to nechat chvili na volnobeh a az pak vypnout ?

Druha otazka - tradicni. Spotreba 1,8 TDDi: mám tak mezi 5,5 - 6,0 l / 100 km; měřim to od začátku září 2006 doteď, jezdim většinou ráno do 15 km a večer to samý, mimo město; 2-3 x do měsíce delší trasu (100 km). A to byl teplej podzim a zima to samý. Když bylo těch -10, tak mi to vyšlo na rovných 7 litrů ... A to to moc nehonim ...

Já si myslím že čekat než ti naběhne turbo je blbost.Je to motor ten nepotřebuje rozcvičku aby mohl fungovat.Nastartuju a jedu,tak se ti motor líp zahřeje.a tu spotřebu máš OK. :lol:
Ford Focus 1,6 16v r.v.2001 stříbrná metalíza

Uživatelský avatar
David 1
Junior
Junior
Příspěvky: 452
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Opava-Podvihov

Příspěvek od David 1 » 20.02.2007 18:38

Tddi při ranním startu špatně maže vrch,takže apsolutně nezahřívat,hned jet.
Byl. Ford Focus 1,8 Tddi combi, 66 kw, r.v.99,
zelená met.
Už není ani Ford Mondeo 2.0 Tdci htb, 96 kw black metal, r.v.05
Škoda Octavia tdi 81kw htb, r.v. 02, Olivová metal.

Uživatelský avatar
bofi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1837
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Vendryně
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bofi » 20.02.2007 18:46

Každopádně máš tu spotřebu OK.Já se pod 6L nemůžu dostat. :?
Byl - Focus Kombi 2001, 1.8 TDdi, Byla - Fiesta 1,25 16V 55kW, 1998

Opel Zafira 1.6 74kW + LPG

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 21.02.2007 17:52

Jak by melo turbo nabihat? Turbo pohani vyfukove plyny, takze dokud poradne neslapnes na plyn, tak se tocit nebude. Pred vyjetim neni treba na nic cekat, nicemu tim nepomuzes. A po dojeti stat na volnobeh a nechat turbo chladnout jenom, kdyz s tim autem zavodis, jinak neni treba, pripadne staci jet kousek pred zastavenim trosku klidneji.
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Uživatelský avatar
PedroH
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1439
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PedroH » 22.02.2007 17:34

Ohledně turba přesně, jak píše Ahmed.
No a spotřebu máš super, já jezdím cca za 6,3 l/100 km, jednou, dvakrát do měsíce Ostravu a jinak město...
Ford Focus 1,8 tddi 09/2001 facelift 2002. hatchback, stříbrný
Obrázek

Žij tak, abys toho později nelitoval!
Když tě někdo žádá o pomoc, neodmítej - nevíš, kdy ty budeš potřebovat pomoc od někoho jiného!!!

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 23.02.2007 22:06

bofi píše:Každopádně máš tu spotřebu OK.Já se pod 6L nemůžu dostat. :?
Az precipujes na 66kW, tak budes pod 6 litru. :lol:
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
bofi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1837
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Vendryně
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bofi » 23.02.2007 22:09

:lol: :lol: :lol:Ty mi nedáš pokoj? :lol: :lol: :lol:
Byl - Focus Kombi 2001, 1.8 TDdi, Byla - Fiesta 1,25 16V 55kW, 1998

Opel Zafira 1.6 74kW + LPG

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 23.02.2007 22:10

Turbo by melo nabihat zhruba okol 1800-2000ot, takze na volnobeh vubec nenabehne.
O nabeh turba se nemusis zajimat, spis by te mel zajimat jeho dobeh. Presne jak pise Ahmed, zvlaste po rychle jizde po dalnici bys mel pre dzastavenim v dostatecnem predstihu zvolnit a po zastaveni nechat jeste chvilku motor bezet na volnobehu. Jinak mas nebezpeci, ze se turbo pokrouti - je moc rozpalene a prudce by ochladlo.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 25.02.2007 20:36

bofi píše::lol: :lol: :lol:Ty mi nedáš pokoj? :lol: :lol: :lol:
A ty to ne a ne chipnout :D
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Uživatelský avatar
bofi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1837
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Vendryně
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bofi » 25.02.2007 20:45

Tak nějak to nepovažuju za důležité :wink: , přece jenom už jsem starší člověk a těch 55 kw mi postačuje :D .
Byl - Focus Kombi 2001, 1.8 TDdi, Byla - Fiesta 1,25 16V 55kW, 1998

Opel Zafira 1.6 74kW + LPG

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host