Stránka 1 z 1

vyhrivani lambda sondy-problem

Napsal: 11.06.2012 20:26
od davidpopjak
mam takovy maly problem,pri vymene vlnovce jsem potreboval odpojit lamda sondu za katem,od te doby sviti kontrolka motoru,diagnostika pise obvod vyhrivani lambda sondy-rada valcu 1,sonda 2.po vymazani po nekolika startech se zas rozsviti kontrolka a stejna zavada.konektor jsem cistil,zkontroloval kabelaz a bez uspechu.
jak bych nejlip zmeril to vyhrivani,jake ma davat hodnoty?nikde jsem nic o tomhle nenasel

Re: vyhrivani lambda sondy-problem

Napsal: 11.06.2012 20:32
od krenda
čus,

topné tělísko na lambda sondě je tuším na dvou bílých drátech od lambdy a měl by jsi mezi nimi naměřit odpor v jednotkách ohmů, tuším okolo deseti ;-) Mohlo se stát, že jsi s lambdou při demontáži, následné manipulaci, montáži klepnul a tělísko prasklo :nixw:

Re: vyhrivani lambda sondy-problem

Napsal: 11.06.2012 20:38
od davidpopjak
ok zitra promerim a dam vedet,dik

Re: vyhrivani lambda sondy-problem

Napsal: 11.06.2012 20:39
od ZonixX
taky si zkontroluj pojistku

Re: vyhrivani lambda sondy-problem

Napsal: 11.06.2012 20:48
od davidpopjak
ktera by to mela byt?koukal jsem a zdaji se ok,jinak je to mondeo mk3,2,0 duratec

Re: vyhrivani lambda sondy-problem

Napsal: 11.06.2012 20:53
od krenda
Pojistka č.37 v pojistkovce u baterie

Re: vyhrivani lambda sondy-problem

Napsal: 11.06.2012 21:05
od davidpopjak
tam se zda vse ok.

Re: vyhrivani lambda sondy-problem

Napsal: 12.06.2012 13:47
od davidpopjak
tak je mrtva lambda,neukaze zadny odpor,zkousel jsem jinou ta dava 6 ohm

Re: vyhrivani lambda sondy-problem

Napsal: 12.06.2012 19:15
od davidpopjak
lambda vymenena a vse ok

Re: vyhrivani lambda sondy-problem

Napsal: 12.06.2012 19:55
od krenda
tak to je ou kej :palec_nahoru:

Re: vyhrivani lambda sondy-problem

Napsal: 26.10.2012 08:44
od Yeshterr
Nebudu zbytečně zakládat nové téma a dám to sem. Moje lambda před katem už má svoje nejlepší "sondování" za sebou, rozsah jejího signálu se posunul do rozmezí cca 3mV - 800mV, rychlost kmitání je cca 5x horší než u nové. Jednak je to nejspíš dáno tím, že má naběháno přes 150tis. km, z čehož je posledních skoro 20 tis. na LPG. Dostala taktéž "počoudit" zbytkem petroleje ve válcích, když jsem se s ním marně pokoušel uvolnit zakarbonované pístní kroužky. To jí asi ublížilo nejvíc. Takže pomalu nastává čas na její výměnu. Po zjištění, že za origo bych dal přes 3000,- jsem se snažil sehnat univerzál, nicméně značkovou. V autokelly prodávají defacto to samé jako originál, jen s tím rozdílem, že nemá origo konektor ale šroubovací, vlhkotěsný. Vzhledem k tomu, že je to - stejně jako originál - BOSCH, sedí i barvy vodičů, tudíž i podprůměrně bystrý jedinec by jí neměl přepólovat či jinak blbě zapojit:lol:
Původní konektor jsem vyštípnul, neboť měl špatný kontakt a stávající sonda je připojena pájenými spoji, chráněnými před vlhkostí smrˇšťovací bužírkou. Tudíž mi v tomto případě i daleko více vyhovuje patentovaný uni konektor od fy. BOSCH.
Nerad platím zbytečnou marži, takže jsem si jí podle typového čísla našel na aukru a zakoupil. Krabička s originál příslušenstvím, návodem a samotnou sondou vychází v kelly na 2000,-, na aukru jsem jí pořídil za příjemných 799,-. Byla v aukci vystavena jako jediná, nicméně prodávající mi při osobním kontaktu sdělil, že jich má ještě dost :)
K samotné výměně přistoupím nejspíš na jaře, po vypuštění stávajícího oleje s aditivem pro uvolňování pístních kroužků, jelikož pálení tohoto aditiva s olejem, pronikajícího vě větší či menší míře do válců nedělá moc dobře svíčkám, tak co teprve lambdě...
Obsah krabičky. Návod na montáž o velikosti Rudého Práva se na fotku jaxi nevešel :)
Obsah krabičky. Návod na montáž o velikosti Rudého Práva se na fotku jaxi nevešel :)
Pro montáž bude záhodno se vybavit klíčem 22 a jistou dávkou trpělivosti a víry v povolení, leč nestržení závitu
Pro montáž bude záhodno se vybavit klíčem 22 a jistou dávkou trpělivosti a víry v povolení, leč nestržení závitu