Svíčky, posouzení stavu
-
- Nováček
- Příspěvky: 28
- Registrován: 15.04.2012 01:13
Svíčky, posouzení stavu
Chlapi tahle svíčka je asi po smrti, co? Bohužel nevím kolik je na nich najeto. Jso to originá Motorcraft. Cena jedné 500,- nebo Bosch 300,- proto se raději zeptám, než je vyhodím. Motor startuje dobře, volnoběh pravidelný.
Mondeo Ghia mkIII 1.8 sci 2003 liftback
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2714
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: Svíčky, posouzení stavu
Kolik motor žere benzinu a oleje? Tohle vypadá na pěkně bohatou směs,nebo auto jezdí extrémě krátký cesty.
Taky lambda sonda může být KO.
Taky lambda sonda může být KO.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
-
- Nováček
- Příspěvky: 28
- Registrován: 15.04.2012 01:13
Re: Svíčky, posouzení stavu
Mám ho asi měsíc. Před koupí diagnostika v autorizovaném servisu, vše ok. Jezdí denně 20km do práce a zpět. Olej sem měnil, krátká doba na posouzení, jestli žere olej. Spotřeba město, meziměsto do 8 l.
Ono to sci je schopné spalovat velmi chudou směs a jezdím s tím na spotřebu. Ot. 1800 až 2500 jak je doporučeno, 100 až 120 na šestku.
Nevím jestli se to sci dá srovnávat s kalsickým benziňákem, ale velký rozdíl v tom asi nebude.
Ono to sci je schopné spalovat velmi chudou směs a jezdím s tím na spotřebu. Ot. 1800 až 2500 jak je doporučeno, 100 až 120 na šestku.
Nevím jestli se to sci dá srovnávat s kalsickým benziňákem, ale velký rozdíl v tom asi nebude.
Mondeo Ghia mkIII 1.8 sci 2003 liftback
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2714
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: Svíčky, posouzení stavu
V každým případě je něco špatně.Pokud to jsou svíčky který do toho motoru patří.Při chudý směsi by svíčky byly bílý.
Takovej stav svíčky jako je na tý fotce,značí bohatou směs,nebo třeba nízký kompr. tlaky. Kolik to má najeto?
Při takovým ježdění jak píšeš a stavu motoru OK musí být svíčky krásně čistý.
Takovej stav svíčky jako je na tý fotce,značí bohatou směs,nebo třeba nízký kompr. tlaky. Kolik to má najeto?
Při takovým ježdění jak píšeš a stavu motoru OK musí být svíčky krásně čistý.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
-
- Nováček
- Příspěvky: 28
- Registrován: 15.04.2012 01:13
Re: Svíčky, posouzení stavu
Nestraš. Najeto 102 000, ověřeno.
Špatnou lambdu by diagnostika vypsala. Leda by šla do háje až potom. Ale to by svítila kontrolka motoru, jestli se nepletu. Uvidím kolik to bude žrát oleje...
Špatnou lambdu by diagnostika vypsala. Leda by šla do háje až potom. Ale to by svítila kontrolka motoru, jestli se nepletu. Uvidím kolik to bude žrát oleje...
Mondeo Ghia mkIII 1.8 sci 2003 liftback
-
- Zkušený
- Příspěvky: 1001
- Registrován: 08.01.2011 14:59
Re: Svíčky, posouzení stavu
Ta svicka je fakt oskliva:-)) Tak vypadaj vsechny? Vem jednu nebo dve, poradne je ocisti ocelovym kartacem, vymachej je v benzinu az budou skoro jako novy. Namontuj zpet, ujed par set km a koukni na ne znova. Jestli se zase tak zasvinej, tak je neco ne uplne dobre. Nerikam vylozene spatne, kdyz nepocitujes zadne problemy. Za tu dobu zjistis i spotrebu oleje. Pokud motor nehonis ve vysokych otackach, jakoze podle popisu ne, tak by nemel zrat ani ň. Zatim nema cenu kupovat svice jiny, ty tvoje budou nejspis v poradku.
Jo jeste me napada, ze tvuj popisovany velmi setrivy styl a jeste vetsinou ne moc dlouhe trasy proste muzou zpusobit, ze se ty svicky takhle zaserou. Jestli motor nedostane obcas trochu "kour" tak se to svinstvo proste nevypali. A kdybys nekdy mrknul do sani, co v nem plave voleje, v kombinaci se spalinama z EGR ventilu, ktery je pri malem zatizeni motoru pri spalovani chude smesi zrovna nejaktivnejsi...to vytvari prave tu omacku, ktera je napatlana na tech svickach.
SCi je motor, ktery je mylne povazovan za extra usporny motor a vykonejsi nez jeho bratricci, ktery je na sporivou jizdu vylozene delany. Bohuzel, neplati nic z toho. Vykonejsi neni, alespon ne znatelne, zalezi taky kus od kusu. Uspornejsi taky neni, mozna ve specifickych podminkach, kdy bude opravdu tezit ze spalovani chude smesi a slusneho kroutaku ve velmi nizkych otackach. Pri normalnim pouzivani vozu se ale neusetri oproti klasice nic, mozna i naopak.
Pri sporive jizde navic motor velmi rychle "zlenivi", rovnez sporiva jizda znamena provozovani v rezimu, kdy je potreba ukocirovat NOX emise, takze se bude chtit casto vypalovat NOX katalyzator, coz spotrebovava benzin. Taky diky tomu svinstvu (co vidis treba na svickach) se ucpava vyfukova soustava (3 katy, 2 tlumice) a klidnou jizdou se to tam akorat utemuje.
Chci proste rict, ze sporiva jizda SCIcku nesvedci, alespon ne dlouhodobe. Ona nesvedci zadnemu autu, ani dieslum. Kazde se obcas musi protahnout a rozhybat veci, co se normalne nehybou:-)
Sorry za dlouhy prispevek.
Jo jeste me napada, ze tvuj popisovany velmi setrivy styl a jeste vetsinou ne moc dlouhe trasy proste muzou zpusobit, ze se ty svicky takhle zaserou. Jestli motor nedostane obcas trochu "kour" tak se to svinstvo proste nevypali. A kdybys nekdy mrknul do sani, co v nem plave voleje, v kombinaci se spalinama z EGR ventilu, ktery je pri malem zatizeni motoru pri spalovani chude smesi zrovna nejaktivnejsi...to vytvari prave tu omacku, ktera je napatlana na tech svickach.
SCi je motor, ktery je mylne povazovan za extra usporny motor a vykonejsi nez jeho bratricci, ktery je na sporivou jizdu vylozene delany. Bohuzel, neplati nic z toho. Vykonejsi neni, alespon ne znatelne, zalezi taky kus od kusu. Uspornejsi taky neni, mozna ve specifickych podminkach, kdy bude opravdu tezit ze spalovani chude smesi a slusneho kroutaku ve velmi nizkych otackach. Pri normalnim pouzivani vozu se ale neusetri oproti klasice nic, mozna i naopak.
Pri sporive jizde navic motor velmi rychle "zlenivi", rovnez sporiva jizda znamena provozovani v rezimu, kdy je potreba ukocirovat NOX emise, takze se bude chtit casto vypalovat NOX katalyzator, coz spotrebovava benzin. Taky diky tomu svinstvu (co vidis treba na svickach) se ucpava vyfukova soustava (3 katy, 2 tlumice) a klidnou jizdou se to tam akorat utemuje.
Chci proste rict, ze sporiva jizda SCIcku nesvedci, alespon ne dlouhodobe. Ona nesvedci zadnemu autu, ani dieslum. Kazde se obcas musi protahnout a rozhybat veci, co se normalne nehybou:-)
Sorry za dlouhy prispevek.
je: Ford Mondeo kombi, 2.5 V6, 2004, zlata metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
- Yeshterr
- Test driver
- Příspěvky: 3774
- Registrován: 11.04.2011 08:37
- Bydliště: Já su z Práglu
Re: Svíčky, posouzení stavu
Tmavá barva většinou naznačuje bohatou směs, tady ale množství usazenin na svíčce naznačuje, že to bude baštit olej. Jinak pokud jezdíš takto nízkých otáčkách (nevím, kde je doporučeno motor podtáčet a jezdit v otáčkách, kdy nemá motor žádný krouťák), vystavuješ se riziku, že si brzo vymlátíš šály na klice a horní ojniční ložiska. V těchto otáčkách totiž písty přez klikovku spíš zkoušej škubat setrvákem a mlátit do něj, než aby setrvák dělal plnil svou funkci. Představ si veliké těžké kolo, které je zastavené. Pokud ho budeš chtít rukou roztočit, strašně se nadřeš. Pokud se už ale bude točit, stačí Ti jen zlomek síly, aby jsi ho udržel v otáčkách. A stejně takhle se nadřou písty. Být Tebou, zkusím jezdit chvíli ve správném spektru pracovních otáček motoru, pak po cca pár tis. km okouknu kolik to žere oleje, stav svíček znovu (tyhle bych na tu zkoušku jen vyčistil jak píše zelí) a pak řešil dál
. Tohle je úsporný způsob jízdy pouze do té doby, než zacáluješ GO klikovky.


Mondeo f gombíku f DŽÍJE 2.0, r.v. 05, benál 107kW, blue Deep Navy, LPG AC Stag 300-4 Plus,
Limited edition GHIA MÍNUS
-
- Nováček
- Příspěvky: 28
- Registrován: 15.04.2012 01:13
Re: Svíčky, posouzení stavu
Ten rozsah otáček sem vyčetl někde na fóru sci-čkářů. Ono je to těžký, co řidič, to jiný názor a zkušenosti. Po pravdě s tím nejezdím já, ale má úsporná manželka
Ale zní to logicky, že nízké otáčky motoru nesvědčí.
Zkusím teda vyčistit dvě svíčky, poučím manželku
a budu se modlit aby to nežralo moc oleje. A vůbec se budu modlit, aby ten motor nebyl na generálku, nebo mě s toho jebne...
Dík chlapi H

Zkusím teda vyčistit dvě svíčky, poučím manželku

Dík chlapi H
Mondeo Ghia mkIII 1.8 sci 2003 liftback
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2714
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: Svíčky, posouzení stavu
Jen pro srovnání takhle vypadaly svíčky z feldy když jsem je měnil.Mají najeto 50 tkm a auto při výměně mělo 200 tkm.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
-
- Nováček
- Příspěvky: 28
- Registrován: 15.04.2012 01:13
Re: Svíčky, posouzení stavu
Chlapi tak sem se asi modlil dobře, protože dnes ty svíčky vypadají takhle...
Mondeo Ghia mkIII 1.8 sci 2003 liftback
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2714
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: Svíčky, posouzení stavu
A co se změnilo? Styl jízdy?
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
-
- Zkušený
- Příspěvky: 1001
- Registrován: 08.01.2011 14:59
Re: Svíčky, posouzení stavu
Ted uz vypadaji normalne. Asi tak jako ty moje:-) Takze uz jen nejakou dobu hlidat olej pro zjisteni jestli neubyva moc rychle. Jinak to auto nejakou extra peci nepotrebuje, dokud se nejake problemy samy neobjevi.
je: Ford Mondeo kombi, 2.5 V6, 2004, zlata metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
-
- Zkušený
- Příspěvky: 1001
- Registrován: 08.01.2011 14:59
Re: Svíčky, posouzení stavu
Jardak:
Vypadaj opaleny provozem.
Mondeo je sice kocar na dlouhy pohodlny trasy, ale obcas neuskodi si trochu uzit. Prospeje to autu i ridici
Vypadaj opaleny provozem.
Mondeo je sice kocar na dlouhy pohodlny trasy, ale obcas neuskodi si trochu uzit. Prospeje to autu i ridici

je: Ford Mondeo kombi, 2.5 V6, 2004, zlata metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
-
- Nováček
- Příspěvky: 28
- Registrován: 15.04.2012 01:13
Re: Svíčky, posouzení stavu
Tak moje milá říkala, že s tím jezdí tak nějak pořád stejně, ale že občas vyžene pavouky z výfuku. Takže nevím po jaké jízdě byly ty svíčky tak černé. Asi po nějaké úsporné
Každopádně mi spadl balvan ze srdce
Olej budu dál sledovat.
Jinak je to fakt kočár. Motor není téměř slyšet, vzadu posed jak doma na gauči, v předu trochu tvrdší sedačky, ale pořád velmi pohodlné. Skvělý je dešťový senzor a spousta dalších věcí...První auto ve kterém sem jako spolujezdec usnul
Dík chlapi Hanz
Každopádně mi spadl balvan ze srdce

Olej budu dál sledovat.
Jinak je to fakt kočár. Motor není téměř slyšet, vzadu posed jak doma na gauči, v předu trochu tvrdší sedačky, ale pořád velmi pohodlné. Skvělý je dešťový senzor a spousta dalších věcí...První auto ve kterém sem jako spolujezdec usnul

Dík chlapi Hanz
Mondeo Ghia mkIII 1.8 sci 2003 liftback
-
- Zkušený
- Příspěvky: 1001
- Registrován: 08.01.2011 14:59
Re: Svíčky, posouzení stavu
Ahoj, tohle je nova origo svicka, zkouknuta asi 200km po namontovani. Vypadaj tak vsechny 4. Motor je SCi, startuje a jede bez problemu. Tam, kde svicka jiskri je to bily jako snih, ale ten zbytek je solidni humus. Neresim zadny problem, jen by me zajimaly vase typy proc je to tak zasvineny. Jezdim spise na spotrebu v nizsich otackach, EGR funkcni nezaslepeny, v sani mam strasnej bordel. Muj tip je, ze to svinstvo co prochazi motorem se usadi v mistech valce, kde neprobiha spalovani...ve skvire mezi svickou, kde jeste neni zavit, a dirou v hlave pro ni. Vrsek svicky se aktivne zucastnuje spalovani, tak je cistej. Jestli tenhle dehet de i skrz KATy, tak me cekaj krusny chvilky
Olej mi to nezere, rocnik 2004.
Jeste me napada takova blba otazka, co se deje ve valci, kdyz se brzdi motorem ve vyssich otackach? Teoreticky tam nejde benzin, ani jiskra, jen se profukuje valec ne? Takze kdyz se ze sani nasava svinstvo, tak se to tam pekne vevnitr mydli ne? Asi zacnu jezdit pokusne na neutral

Olej mi to nezere, rocnik 2004.
Jeste me napada takova blba otazka, co se deje ve valci, kdyz se brzdi motorem ve vyssich otackach? Teoreticky tam nejde benzin, ani jiskra, jen se profukuje valec ne? Takze kdyz se ze sani nasava svinstvo, tak se to tam pekne vevnitr mydli ne? Asi zacnu jezdit pokusne na neutral

je: Ford Mondeo kombi, 2.5 V6, 2004, zlata metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti