Stránka 1 z 3

kupa FoFo 1.8 TDCi

Napsal: 06.01.2012 18:54
od Vilo P.
Caute,

planujem kupit kombika, aby sme tam mohli dat kocik ked pojdeme k rodicom a podobne. Najprv som chcel novsie mondeo, ale financne nam to az tak nevychadza lebo male je uz na ceste, takze pozeral som focus-a, od r.v. 2005 vyssie. Chcel by som diesel, koli krutiacemu momentu a pohodlnejsiemu cestovanie, k rodicom to mame 300 km, kazde 2 mesiace + do prace to mam denne 25 km (dialnica + medzimesto), to +- 20 tis . km rocne.

Chcem ist pozriet: http://ford-focus-combi.autobazar.eu/18 ... 14110.html
Poradte ci to vyzera na dobru kupu, alebo by som sa mal popozerat po niecom inom.
Po precitani par prispevkom ma odradzaju tie km vs. diesel a suvisiace naklady na opravu, ale je to kupovane na Slovensku, tak mozno nebudu stocene.

Dakujem za radu.

Re: kupa FoFo 1.8 TDCi

Napsal: 06.01.2012 19:07
od V12
Ak nechces spachat financnu samovrazdu, na ten z inzeratu zabudni. A vo vseobecnosti na akykolvek commonrail diesel s najazdom vacsim ako 100k km. Taketo auto by Ta v konecnom dosledku mohlo stat viac, ako 2 - liter benzinak so spotrebou 8/100. Spotreba 5.5/100 a 115 koni je pekna kombinacia, no napr. oblubena vymena turba a na minimalne 20 tisic km sa straca vyhoda "ekonomickej" prevadzky. Inak auta sa bezne stacaju z prave 160 - 180 tisic km na 80.

Re: kupa FoFo 1.8 TDCi

Napsal: 06.01.2012 20:22
od Vilo P.
Dik,

len do tych 100 tis. realnych tazko nieco najst, vsetko je dovezene a tomu tazko verit ze su realne km. A ak sa nieco realne najde, tak je to cenovo viac. A pri nich tiez tazko sa spoliehat ze nie je nieco na hrane pokazenia. Je to dilema, a tazko sa rohodnut co je spravne. Asi budem musiet este nieco popozerat s menej km.

A kolko priblizne stoji udrzba, ak by odislo npr. turbo, vstreky, a ine veci co pravdepodobne pri tychto km odijdu?

Dik

Re: kupa FoFo 1.8 TDCi

Napsal: 06.01.2012 21:28
od KUTY
kup radsej Octaviu PD a nie common rail...cim viac elektroniky atd tym viac problemov...zlozite motory prinasaju viac problemov...

Re: kupa FoFo 1.8 TDCi

Napsal: 06.01.2012 23:14
od foki
v cem je PD jednodussi ?

Re: kupa FoFo 1.8 TDCi

Napsal: 06.01.2012 23:40
od Vilo P.
Necakal som ze niekto poradi oktaviu, myslel som ze focus je na tom minimalne tak ako oktavia, a k tomu sa aj menej kradne. Kvalitou motora by som cakal ze fordy su na tom tiez dobre. A 160 tis. km na oktaviu nie je vela?

Re: kupa FoFo 1.8 TDCi

Napsal: 07.01.2012 01:57
od Radekjo
Zvláštní GHIA. Možná chrom. lem mřížky odznáčky na oknech aj. jsou jen na přání :nixw:

Re: kupa FoFo 1.8 TDCi

Napsal: 07.01.2012 10:38
od Ac1D
ach ta antidieslova nalada od V12 a hlavne ze v jednom jezdi :mrgreen:

dira na penize muze byt i benzinak kdyz je "dobra koupe" :roll: Ja bych ochcavku osobne nechtel,jednak ji ma kazdej druhej,vzhledove se me zvenku ani zevnitr nelibi a hlavne zkousely jste do ni nacpat kocarek ci rozmerove neco vetsiho nez igelitova taska? Oproti Fordiku ma "malou diru do kufru" a vysoky spodni rantl kterej brani neco pohodlne vyndat :puke_r:

Re: kupa FoFo 1.8 TDCi

Napsal: 07.01.2012 10:45
od tomason
Vůbec není pravda že je PD 77 kw spolehlivější než 1.8TDCI v FII spolehlivější byli jen staré motory s rotačním čerpadlem 81KW ,66KW.
Tyhle dva motory si jsou zcela vyrovnanými konkurenty PD méně žere a více hulí.

Re: kupa FoFo 1.8 TDCi

Napsal: 07.01.2012 14:11
od Vilo P.
Takze ked bude ten focus vyzerat celkom dobre, tak mozno to nebude az taka zla kupa. V nejakom teste som pozel, ze v tomto rozmedzi km su focusy menej kazove ako oktavia.
Presne na ten kociar to potrebujeme, aby pekne vosiel do kufra a aby ho aj zena mohla dat von bez problemov.

Re: kupa FoFo 1.8 TDCi

Napsal: 07.01.2012 14:23
od Hal9000
Pokud nejsi závodník tak kup benzin 1.6 Focus v kombíku který bude v dobrém stavu s málo najeto a garantuji ti že budeš spokojený jak želva s minimálními náklady a klidným spánkem že nemáš naftovou sebevraždu. Otec dělá mechanika a když někdo přijede s problémem na motoru tak pod kapotou to téměř vždy chrochtá.

Re: kupa FoFo 1.8 TDCi

Napsal: 07.01.2012 18:57
od V12
Hal9000 píše:...a když někdo přijede s problémem na motoru tak pod kapotou to téměř vždy chrochtá.
Svata pravda.
Ac1D píše:ach ta antidieslova nalada od V12 a hlavne ze v jednom jezdi :mrgreen:
Jazdim s nim preto, lebo neviem najst slusny Suzuki SX4. Doteraz co som pozeral bud vsetko zborene, v zalostnom stave alebo s dychavicnym 79 kW motorom. Dokonca jeden bazarnik sa mi snazil natlacit do hlavy, ze aj bez kardanu na zadnu napravu je to 4x4. V momente ked narazim na nejaku slusnu, s 88kW motorom kupenu na SK za rozumny peniaz, Focus ide najkratsou cestou do 3A alebo ineho vykupu.
tomason píše:Vůbec není pravda že je PD 77 kw spolehlivější než 1.8TDCI v FII spolehlivější byli jen staré motory s rotačním čerpadlem 81KW ,66KW.
Tyhle dva motory si jsou zcela vyrovnanými konkurenty PD méně žere a více hulí.
Dovolim si oponovat - vo firme sme mali Octavky 77kW PD prakticky vsetky s najazdom cez 200k km, niektore aj 250k, na ani jednej neboli problemy s turbom ci vstrekmi. Teraz co mame zabozrutov, problemy su stale, vacsie ci mensie. A maju polovicne nabehy. Stavka na Ochcavku PD je lepsia, nez na 1.6HDI (TDCI).
Vilo P. píše:Dik,

len do tych 100 tis. realnych tazko nieco najst, vsetko je dovezene a tomu tazko verit ze su realne km. A ak sa nieco realne najde, tak je to cenovo viac. A pri nich tiez tazko sa spoliehat ze nie je nieco na hrane pokazenia. Je to dilema, a tazko sa rohodnut co je spravne. Asi budem musiet este nieco popozerat s menej km.

A kolko priblizne stoji udrzba, ak by odislo npr. turbo, vstreky, a ine veci co pravdepodobne pri tychto km odijdu?

Dik
Ano, je to tak, do realnych 100k km tazko najst lacny diesel. Na to treba mat kua kus stastia. Jednoducho 3 -4 rocne diesle s takymto nabehom sa za 1/3 obstaravacej ceny takmer vobec nepredavaju. Ak kupis cenovo "vyhodny" diesel, na 95% bude mat okolo 200k km a o co je drahsi ten so 100k km je prave cena vstrekov, commonrail cerpadla, dvojhmoty a turba. Takze si to lahko spocitas - ci lacny s 200k km a strcit prachy do opravy, alebo drahy ale so 100k km a potencialom minimalne 50k najazdit bez vaznej investicie. Este lepsie je kupit relativne lacny benzinak v dobrom stave, ktory nezerie olej aj s 200k km. Jeho pripadne opravy su radovo lacnejsie, ako opravy diesla s rovnakym najazdom.

Rozhodnutie je na Tebe. Ja by som kupil radsej slusny 2 liter benzinak s 200k km a spotrebou 8 - 9 na 100, ako diesel s rovnakym nabehom a spotrebou 6/100. V konecnom dosledku sa to po prvej oprave vyrovna.

Re: kupa FoFo 1.8 TDCi

Napsal: 07.01.2012 20:19
od tomason
:mrgreen: Tady je řeč o 1.8tdci proč sem taháš tu moderní herku...
U ná zase byl C-MAX 160tisíc a na motoru nic neodešlo(1.6tdci bez DPF)

Re: kupa FoFo 1.8 TDCi

Napsal: 07.01.2012 21:00
od Ma.rt
u FoFo bych sel taky do 1.6 benzin, ta spotreba neni o moc vetsi nez s TDCI. A nejede to zle. Rekl bych, ze kdyz uz diesel, tak u velkeho auta, kde ty rozdily ve spotrebach mezi benzinem a dieselem jsou vetsi.

Re: kupa FoFo 1.8 TDCi

Napsal: 07.01.2012 22:00
od V12
Ma.rt :
Rozdiel v spotrebe 1.6TDCI a 1.6i 74kW je znacny - diesel ide za 4.7 - 4.8 beznym sposobom, 1.6i beznym sposobom 6.5. To je docela dost. Az tak vela, ze sa vsetkym ludom zahmli pred ocami a kupia auto s tymto motorom v 80kW verzii s uplnou servisnou historiou s 200k km - teda kusok pred smrtou druheho DPF, o ktoreho pritomnosti predavajuci neinformoval, resp. kupujuci nevie, co tie 3 pismenka znamenaju. A ked pridu problemy, servis ich odstrani za taku cenu, ze to dorovna naklady na benzin na 40 - 50 tisic km. Preto treba volit benzinak. Je uplne jedno, ci 1.6i alebo nejaky silnejsi. Ak ale ma ten diesel v reale okolo 100k km, nie je problem. Takych je ale malo a rozhodne nie su za 5 tisic EUR.