


To som celkom nepochopil. Mne sa hladne oko rozsvieti (kontrolka v tvare pumpy) nezavisle od dojazdu co ukazuje palubak. Ak mam vyssiu spotrebu tak sa rozsvieti pri 50km dojazde, ak jazdim kludnejsie tak pri dojazde 130km.Eidž píše: A hlavně, s palubním počítačem žádné hladové oko nesvítí. Tohle se v manuálu nepíše, auto jsem měl krátce a čekal jsem, až se hladové oko rozsvítí. Palubní počítač ukazuje dojezd, jenže to se dynamicky mění, podle toho, jak si to spočítá. Takže nastartuješ, máš dojezd 60 km. Chvilku jedeš a už máš dojezd 70 km. A pak 5 km jedeš na dojezd 0 km a furt nic...
pneu brzdí, dokud se odvaluje - to máš pravduHal9000 píše:Tak to nechápu jak to může být mýtus, když ji to ABS prostě prodloužíNa suché vozovce se shodneme, pneu brzdí dokud se odvaluje taky, takže pokud brzdíš max. silou co se pneu ještě odvaluje tak zabrzdíš dřív než s ABS
![]()
. Pokud by to tak nebylo, tak všichni při rallye, okruzích atd. brzdí přes ABS.
Právě proto, je tolik omylů.Hal9000 píše:Teď sis vyvrátil svůj omyl, že s ABS zabrzdíš dřív, protože to vždy neplatí![]()
Hurá mýtus kterému věřím pořád platí
Vycházíš z mylného předpokladu, že ABS přerušuje brždění VŽDY. To právě dělala první generace. Pokud máš auto s moderním ABS, cca 10-15 let zpět a má ABS, tak Ti při normálním brždění kope pedál? Asi ne, co. Protože ABS není aktivní (ve smyslu přerušení brzdného tlaku). Pokud řidič odhadne brzdný účinek a nejde k zablokování kola, ABS jen monitoruje situaciHal9000 píše:Souhlas že se bavíme o prodloužení na suchu, na mokru je to jasné.
Píšeš o reakci a stažení svalu 0,2 a 0,2 s, kdy mezitím ABS desetkrát přerušilo zablokované kolo....otázka je kdo ABS spustil![]()
Další otázka je proč není auto bez ABS řiditelné když hupsnu na brzdu na podlahu. Proč píšeš takové věci, když v nich s tebou souhlasímVždyť mi jde o případ kdy řidič odhadne sílu brzdění na hraně blokování kola, tím pádem je auto pořád řiditelné.
Dnešní ABS přeruší brzdění 21x za sekundu, tím pádem 21x za sekundu nebrzdívýborný řidič nepřeruší ani jednou, tím pádem brzdí pořád a má bez ABS kratší brzdnou dráhu...stačí
![]()
Víš, 27. 10. 2011 jsme řádili na polygonu ve Vysokém Mýtě, na kurzu smyku. Kromě 2 hodinové teorie, kde nám velmi názorně a v diskuzi ukázali, jaké mýty a bludy si myslíme, hlavně řidiči, co jezdí 20 let, tak jsme šli na okruh. Rozdělili nás do 3 skupin po 10-12 autech a řádili jsme.Hal9000 píše:Poslední OT, a pak už si sem piš další moudra sám. To že máš ABS neznamená že s ním brzdíš vždy. Když budu brzdit přesně na hraně smyku a budu mít ABS namontované, ale neaktivní tak to neznamená že mi zkracuje brzdnou dráhu. Na suchu budu mít nejkratší brzdnou dráhu když budu brzdit bez ABS s přesným odhadnutím hrany zablokování kola. Jakýkoliv zásah od ABS(ať starým či novým) znamená prodloužení této dráhy. Čím větší a intenzivnější zásah, tím se dráha prodlouží. Hau
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů