Stránka 1 z 4
Dojiždění nádrže, zavzdušnění.
Napsal: 14.11.2011 13:40
od jirka bohutin
Dobry den, mam dotaz ohledně zkušeností dojiždění nádrže, kdy hrozí zavzdušnění.
mam FOCUS 1,8 TDCI, obcas jsem zakoupil pripravek na vycisteni pal. systemu, kde se uvadi nalit do nadrze pri minamalnim mnozstvi paliva. Tak abych pak jednou nedojel

. Kolik muzu risknout dojezd ? 50 km ? abych nezavzdušnil ? diky za zkusenosti ...
Re: Dojiždění nádrže, zavzdušnění.
Napsal: 14.11.2011 14:08
od pepé
Já jsem dojížděl podle palubáku i na 7km a v pohodě. Myslím, že budeš jezdit ještě chvíli i na 0km.
Re: Dojiždění nádrže, zavzdušnění.
Napsal: 14.11.2011 16:39
od lucky.jack
Záleží na tom na kolik věříš palubáku a a plivoměru. Já tankuju tak při dojezdu palubáku kolem 50km zatím jsem neměl problém. Ale na druhou stranu při natankování 10 litrů mi ručička vyskočila až do půlky ukazatele stavu nádrže

Re: Dojiždění nádrže, zavzdušnění.
Napsal: 14.11.2011 16:44
od Pnr
Mne to zatial vychadza ze pri 0km dojazde mas v nadrzi 5l paliva este. Aspon zo svojej skusenosti, ked som pri 0km natankoval na 2 cvaknutia tych 50l. Podla technicaku by malo byt 55l.
Re: Dojiždění nádrže, zavzdušnění.
Napsal: 14.11.2011 16:47
od lucky.jack
No právě, že já při tom dojezdu 50km taky naberu na dvě cvaknutí tak 48l a nádrž mám na 53l. Takže je dost možný, že i při dojezdu 0km pořád je možný dojet něco málo km. Ale riskovat bych to nechtěl.
Re: Dojiždění nádrže, zavzdušnění.
Napsal: 14.11.2011 16:58
od zaks
To jsou ty nádrže u HB a combi skoro stejný, ne? Když jsem tankoval při dojezdu 18 km na dvě cvaknutí, tak tam zasyčelo přesně 50 l.
Re: Dojiždění nádrže, zavzdušnění.
Napsal: 14.11.2011 17:32
od Pnr
Ak nadrz ostala, tak sa muselo zmenit zobrazovanie dojazdu na palubnom pc pri druhom facelifte, inak si to vysvetlit neviem.
Re: Dojiždění nádrže, zavzdušnění.
Napsal: 14.11.2011 18:38
od V12
Chalani neblbnite, riskujete znicenie CR cerpadla. Pri tych desattisicinovych toleranciach staci par otacok nasucho a je v haji.
Re: Dojiždění nádrže, zavzdušnění.
Napsal: 14.11.2011 20:05
od skyjet
Niekde tu na fóre bol uvedený odkaz na dokument popisujúci spôsob práce common railu pre Ford a v ňom bolo uvedené, že riadiaca jednotka si stráži množstvo nafty v nádrži. Ak začne nafta dochádzať, tak riadiaca jednotka začne s autom úmyselne cukať. Ak vodič zastaví a vypne motor, tak už bez doplnenia paliva nenaštartuje. A rovnako ak odignoruje to cukanie, tak mu riadiaca jednotka po chvíli vypne motor a bez doplnenia nedovolí naštartovať. Vraj je to presne ochrana proti zavzdušneniu palivového systému a zničeniu CR čerpadla. Či to však skutočne takto funguje skúšať určite nebudem.
Re: Dojiždění nádrže, zavzdušnění.
Napsal: 14.11.2011 20:32
od Pnr
Otcovi sa podarilo vyjazdit do sucha 2.0 85kw naftak. Nic sa nestalo, len na pumpe musel dlhsie tocit. Tak neviem ci uz aj ten motor mal taku "ochranu".
Re: Dojiždění nádrže, zavzdušnění.
Napsal: 15.11.2011 06:42
od Eidž
V12 píše:Chalani neblbnite, riskujete znicenie CR cerpadla. Pri tych desattisicinovych toleranciach staci par otacok nasucho a je v haji.
A nyní V12 nemá pravdu.
Není nad to, si to vyzkoušet.
1. Palubák je jen informační, ŘJ si jede podle svého.
2. Pokud z intervalu, kdy si počítá průměrnou spotřebu, usoudí, že už je málo paliva v nádrži, skutečně auto začne cukat - vynechávat.
3. Napřed decentně, pak víc a nakonec se ani na 2 nedá jet, fakt cuká jak mrcha.
4. Pak se vypne motor a startování nemá vliv.
5. Po dolití 5 l nafty (po předchozí procházce na pumpu) jsem na 1 nastartování odjel.
Ano, nebylo to úmyslné, k pumpě mě chyběl 1 km, ale po městě mělo auto větší spotřebu, navíc jsem udělal blbost, že jsem nejel natankovat hned, ale nechal jsem auto vystydnout a až při cestě z práce jsem chtěl natankovat, jinak by to určitě vyšlo.
Mám nádrž 53 l a fakt se tam vešlo 48 l plus ten 5 l kanystr.
Tímto děkuji panu Fordovi, že u CR použil hlavu a nás bezhlavé řidiče ochránil před odvzdušňováním a podobnými mňamkami, které se na cestě fakt dobře dělají.
Re: Dojiždění nádrže, zavzdušnění.
Napsal: 15.11.2011 12:00
od lucky.jack
Tý brďo já to snad budu muset vyzkoušet...

Re: Dojiždění nádrže, zavzdušnění.
Napsal: 15.11.2011 17:37
od V12
Eidz :
V com nemam pravdu ? Ze neodfajcim CR cerpadlo tocenim na sucho ?
S tou ochranou samozrejme suhlasim, no testovat to nemienim

Ak je to tak, tak velka poklona chlapcom od Mr. Henryho.
Re: Dojiždění nádrže, zavzdušnění.
Napsal: 18.11.2011 22:09
od Eidž
Já to testovat nechtěl, ale prostě pokud jsem byl zvyklý z ochtávky tankovat po 1200 km, tak mě 1000 km zaskočí

nepřipraveného. A to vynechání 1 válce je strašně krátké, tak max. 1 - 3 km.
Ale je fajn vědět, že auto je chytřejší.
Do Fábky taky tankuji 56 litrů. Nevím, kam, ale nádrž na 45 l tam rozhodně není. No a tak jsem si říkal, že když Ford udává 53 l, tak by se tam 60 mohlo vejít, nebo alespoň 55, jako u benzinů. Ale fakt 53 l, žádné rezervy tam Ford nedal. Ale zase to ošéfoval jinak. Je možné, že ty 2 litry tam ve skutečnosti jsou, ale honí se to mezi čerpadlem a přepadem do nádrže.
Takže spekulace - fungl nové auto sjede z pásu - nalijí teoreticky 55 litrů nafty. A pak už se tankuje do 53 litrů a 2 litry je ten ochranný systém.
Re: Dojiždění nádrže, zavzdušnění.
Napsal: 19.11.2011 00:42
od podpolanec
Ja ked som raz veril palubaku a na dialnici dosla nafta,
do nadrze som natlacil max. 51.5l.
Motor chytil na prvy sup => tych 1,5 litra bolo este v trubkach, cerpadle, filtri, CR rozvode?