Stránka 1 z 1
Vadné víčko u exp. nádoby?
Napsal: 06.11.2011 21:37
od martfoc
Zdravím všechny, dneska ráno se mi stalo u studeného motoru, že jsem odšroubaval víčko exp. nádoby a voda mi v ní nastoupala až skoro nahoru k hrdlu, takže jsem musel tak půl litru odsát. No nikdy se mi to nestalo, tak jsem jsem z toho trošku paf. Že by zavsdušněný systém? Díky za info. FF 1.6 r.v. 99
Re: Vadné víčko u exp. nádoby?
Napsal: 07.11.2011 16:37
od cr4sh3r87
Pokud ti to topí a nepřehřívá se, tak zavzdušněný to asi nebude.
Tohle je zcela normální věc. V chladícím okruhu je přetlak, ten působí na hadice a chladič které se díky tlaku roztahují. Víčko i po vypnutém motoru nechává tlak v okruhu do cca 1,5baru (nevím přesně), při správně těsnícím chladícím okruhu tam ten tlak bude pořád, jen ne tak velký jak za teplýho motoru kvůli roztačnosti vzduchu.
Nastartuj auto, zapni topení na max (větrák nemusíš, jen teplotu), nech ho zahřát do doby než otevře termostat, mezitím dolívej chladící kapalinu mezi rysky min a max (dávám střed). Dolívám do té doby než sepne sahara (což nevím jestli teď v zimě půjde). Pak zašroubuju víčko expanzky a neřeším.
Re: Vadné víčko u exp. nádoby?
Napsal: 07.11.2011 16:50
od martfoc
No právě, že topí, a o víkendu se to začalo přehřívat. Před měsícem jsem to řešil v servise přehřívání až do červ. pole a byla to prohnutá hlava, ale mám novou i pumpu a termostat. Pročítal jsem vlákno přehřívání motoru, takže nevím no. Jel jsem to projet a po cca 2 km sahara naplno a šlo to k až do červenýho. Tak mě ještě napadlo jsetli mě nenaředili hustou kapalinu, protože tqa spodní od chladiče je studená, ale ta horní vpravo při nastartovaném zahřátém motoru a povolení víčka u expansky úplně cukala jako když jí prochází nějaká po dávkách sraženina, což jsem cítil pohmatem a termostat se díky tomu asi neotevře.
Re: Vadné víčko u exp. nádoby?
Napsal: 07.11.2011 16:56
od miki21
Někde je tady o tom psáno.Já,jak měnil pumpu,tak se v systému vytvořila bublina(před termostatem) a termostat se neotevřel.Pomohlo to nechat vychladnout a pak po nastartování pořádně protočit motor(5000+).Vrtule pumpy bublinu rozšlehá a voda se dostane k termostatu a ten se otevře.Poté se systém sám odvzdušnil.
Re: Vadné víčko u exp. nádoby?
Napsal: 07.11.2011 17:32
od martfoc
No ale je mi divný, že s tím cca měsíc jezdím a ručička teploty byla stále ve středu a ani se nehla, jen často za jízdy běhala sahara, až jsem v sobotu odšrouboval to víčko expansky a najednou letěla až do červenýho.
Re: Vadné víčko u exp. nádoby?
Napsal: 07.11.2011 17:43
od cr4sh3r87
Voda v nádobce má nějaký zápach, barvu? Po benzínových spalinách? A topí to vážně dobře delší dobu? Respektive uchladíš motor puštěným topením uplně naplno?
Re: Vadné víčko u exp. nádoby?
Napsal: 07.11.2011 17:57
od martfoc
No po spalinách je to¨trochu cítit- co by to znamenalo?, ale když jsem dal větrák naplno na teplý vzduch protáčel motor tak na 3000, tak při zašrouboaném víčku voda klesla až k min. Ale topení bylo na max. a voda bublala jako když se vypouští vana.
Re: Vadné víčko u exp. nádoby?
Napsal: 07.11.2011 18:46
od cr4sh3r87
Pokud je cítit po spalinách, tak:
Zkroucená hlava
Špatný těsnění pod hlavou
Prasklá hlava
= nemožnost odvzdušnit systém
Re: Vadné víčko u exp. nádoby?
Napsal: 07.11.2011 18:57
od miki21
Další příznaky jsou : mizející chladící kapalina,mastné oka v nádržce ch.k.,bílý šlem na olejovém víčku,bílý kouř(pára) z výfuku.
Pokud to dělal servis,a máš od toho papír,tak reklamovat.Může být špatně srovnaná hlava,špatné těsnění pod ní.