Stránka 1 z 2

Jak demontovat mřížku nárazníku u FFI po faceliftu?

Napsal: 24.10.2011 13:30
od DanCZer
Potřebuji vymontovat mřížku nárazníku (tu mezi mlhovkami, ne tu s logem mezi světly) a než abych se s tím mordoval a něco poškodil se raději ptám zkušenějších.
Tedy, jak na to prosím?

Předem děkuji!

Re: Jak demontovat mřížku nárazníku u FFI po faceliftu?

Napsal: 24.10.2011 14:21
od martyG
Chytiť do rúk a potiahnuť k sebe, sú tam také packy, ak ti to nepôjde, tak tie trochu nadvihnúť.... :wink:

Re: Jak demontovat mřížku nárazníku u FFI po faceliftu?

Napsal: 24.10.2011 15:52
od DanCZer
Tedy pokud rozumím správně: Postavit se čelem k autu a táhnout k sobě (ve směru jízdy)?
Žádný šroub, či tak něco? Nerad bych se řídil Murphyho zákony (Nejde-li to silou, jde to větší silou. Ulomilo-li se to, šlo o vadnou součástku.) a pak sháněl novou mřížku. :mrgreen:

Re: Jak demontovat mřížku nárazníku u FFI po faceliftu?

Napsal: 24.10.2011 16:24
od Eidž
Demontoval bych nárazník. Budeš mít víc místa. Sice časově náročné, ale když už jej dáváš po druhé dolů, jde to líp, než poprvé :D

Re: Jak demontovat mřížku nárazníku u FFI po faceliftu?

Napsal: 24.10.2011 16:29
od DanCZer
V tom případě, jak na nárazník? Někde jsem tu narazil na to, že se musí nejdříve sundat RZ (kvůli nějakému šroubku či co).

Re: Jak demontovat mřížku nárazníku u FFI po faceliftu?

Napsal: 24.10.2011 16:46
od Eidž
No, dar přítele googla, zadat demontáž předního nárazníku Ford Focus a najdeš hromadu odkazů (na toto fórum i jiné). A vybereš si ten návod, který má i obrázky :-)

Stručně:
- mřížka se znakem ford ven
-světla ven (2 šrouby zhora, 1 od kola)
-pokud máš ostřiky, tak zde bude největší problém. Já je neumím demontovat jednoduše, asi by mělo jít ostřik povytáhnout a nějak pootočit či nějaká jiná finta, jak jej vytáhnout z válce. Já to dělám složitě, tj. z prostoru nárazníku demontuji 2 šrouby, co drží válec ostřiku a pak vytáhnu celý ostřik. Samozřejmě, hadice odpojené.
-pak povolit, tuším 3 šrouby na každé straně, na nárazníku. (Nepočítám povolení plastových podběhů, to je automaticky a na začátku. Stačí povolit, bez sundávání kol.)
-odpojit mlhovky, pokud je máš
-nárazník je nacvaknutý na takových zobáčcích.
-spodní plastový kryt, pokud jej máš, tak není třeba demontovat.

Počítej hodinku na demontáž, pokud to děláš poprvé. Tedy s demontáží ostřiků, bez nich to bude kratší.

Re: Jak demontovat mřížku nárazníku u FFI po faceliftu?

Napsal: 24.10.2011 18:51
od martyG
Vytiahneš to aj bez demontáže nárazníka...dával som teraz svetlá na denné svietenie a išlo to von v pohode. Ťahať to treba smerom von od auta, robil som to na focuse aj na cmaxe. Pozri sa bližšie na tie držiaky, čo to držia a malo by ti to byť jasné. Najprv naspodu tú mriežku nadvihuj trochu hore a pomaly ťahaj, vyskočí ti spodok a to isté urob aj hore s tým, že mriežku ťaháš dolu a von... nie sú tam žiadne skrutky.

Re: Jak demontovat mřížku nárazníku u FFI po faceliftu?

Napsal: 25.10.2011 21:24
od Eidž
A víte, kolik mm od vnějšího obrysu vozidla se mají umístnit světla?

Re: Jak demontovat mřížku nárazníku u FFI po faceliftu?

Napsal: 26.10.2011 08:47
od martyG
citát:
"Základní pravidla pro dodatečnou montáž světel pro denní svícení: - na jedno vozidlo se montují dva kusy (jeden pár) světel
- umísťují se ve vodorovné rovině ve výšce od 250 mm do 1500 mm na přední část vozidla
- vzdálenost světel od bočního obrysu je max. 400 mm a vzájemně mezi světly min. 600 mm (u vozidel s šířkou menší než 1300 mm je povolena vzájemná vzdálenost 400 mm)
- světla se rozsvítí automaticky po zapnutí zapalování (nastartování motoru) a zhasnou po jeho vypnutí
- při rozsvícení obrysových světel musí světla pro denní svícení automaticky zhasnout"

Re: Jak demontovat mřížku nárazníku u FFI po faceliftu?

Napsal: 28.10.2011 14:11
od Eidž
No, tak proč chceš demontovat mřížku? 400 mm od bočního okraje je právě k hraně mřížky (mně to vychází, že dálkové světla jsou tak těch 400 mm od bočního okraje)... A 600 mm mezi světly - to jsem neměřil, ale záleží na typu světel.

Re: Jak demontovat mřížku nárazníku u FFI po faceliftu?

Napsal: 30.10.2011 11:01
od DanCZer
No tak to nebude 400mm ale 415mm... Už to vidím, jak to policajti přeměřují. :totlsmile:
Budu té mezní hodnotě velmi blízko (protože světla nacpu co nevíce do spodních rohů) takže si myslím, že pokud daný "orgán" nebude majitelem Fordu Focus I po faceliftu, nebo nebude vybaven metrem, tak to nepozná. Netvrdím, že to je správně, ale velký rozdíl od správného stavu to nebude a na funkci to také nebude mít vliv (a na tu už vůbec ne :mrgreen: ). 600mm mezi světly bude určitě.
Jinak mřížka jde opravdu demontovat pouhým vytažením, bo na ní jsou jen plastové výstupky, které po zatáhnutí (po směru jízdy) vyskočí a mřížka se tím uvolní. Jediné nebezpečí spočívá v možnosti ulomení plastového rámečku značky, pokud je někdo nešika.
Nacvaknout to zpět jde v pohodě.

Re: Jak demontovat mřížku nárazníku u FFI po faceliftu?

Napsal: 31.10.2011 06:58
od Eidž
A to je důvod, proč jsme národ švejků.
Spousta chytrých lidí bádá, kolik mm od okraje vozidla je ještě OK, aby např. ze vzdálenosti nedošlo k záměně s jednostopým vozidlem. Což v krizové situaci může mít fatální důsledek.
Vymysleli, což už známe z fyziky základní školy, pokud jsme dávali pozor, že dva světelné zdroje, pokud jsou blízko u sebe, nedokonalé lidské oko vyhodnotí jako jeden.

Klidně se na mě zlobte, ale kdybych já měl pod palcem STK, tak právě nechám všechny home-made věci, které na autě nejsou z výroby, přeměřit. Takže 1x za dva roky na každého dojde.
Druhý moment, je dopravní nehoda a míra plnění od pojišťovny. Poměrně známá věc, že kontrolují, jaké disky a pneumatiky jsou v době nehody na autě. A pak při likvidaci, když to přijede nafotit, stačí fakt málo a jsi bez plnění. Ale vždyť jde jen o blbých 15 mm, že?

Jezdím poměrně dost a když Ti v noci každé 8 až 10 auto oslňuje, tak fakt nechápeš, jak to může procházet STKčkem.

Re: Jak demontovat mřížku nárazníku u FFI po faceliftu?

Napsal: 31.10.2011 08:49
od martyG
DanCZer píše:Jinak mřížka jde opravdu demontovat pouhým vytažením.
Som rád, že si mi dôveroval... :D :wink:

Re: Jak demontovat mřížku nárazníku u FFI po faceliftu?

Napsal: 31.10.2011 13:30
od DanCZer
Já nerozporuji, že to není podle předpisů (pokud se do limitu 400 mm nevejdu), ale měl bych k tomu pár poznámek. U světel klopených, která se používají za snížené viditelnosti, má předpis o největší přípustné vzdálenosti nejzašší části činné světelné plochy svůj smysl, neboť vymezuje rozměry vozidla. Vzájemnou minimální vzdálenost mezi světly hravě dodržím. Jde o světla pro denní svícení = pro dobu kdy není snížená viditelnost = doba kdy auto jako takové je vidět i bez osvětlení. Jediné, co tímto "takřka" správným umístěním světel ovlivním, je viditelnost světel v koloně, kdy světla umístěná blíže k obrysu vozidla budou viditelná dříve, než ta moje.
Jenže celá věc má ještě jeden háček, který se vcelku neřeší - svítivost. Pokud se podívám do obchodů, co je k mání, tak se dostupná schválená světla pro denní svícení celkem výrazně liší příkonem a tudíž (troufám si tvrdit že velmi podobně) i svítivým výkonem. Já si koupil světla kulatá, která jsou určitě "koncentrovanějším světelným zdrojem" na rozdíl od světel, kde jsou diody např. v přímce. Tedy za předpokladu stejné svítivosti jednotlivých diod a jejich stejném počtu.
Takže jediné co opravdu hrozí, je případné rozporování technického stavu vozidla vůči platným předpisům v případě havárie.
Popravdě si myslím, že se do toho rozměru s odřenýma ušima vejdu, pokud světlomety nacpu do dolních rohů mřížky nárazníku. Když jsem to doma měřil, tak mi to tak vycházelo.

PS: Pokud bych se měl (kvůli tomuhle) na někoho zlobit, pak to nebude nikdo zde z fóra ale ten ouřada, co povinné svícení ve dne vymyslel s tím druhým, který pro předpis o umístění světlometů pro denní svícení převzal bez úpravy formulaci pro umístění světlometů hlavních.
Eidž píše:A to je důvod, proč jsme národ švejků.
Spousta chytrých lidí bádá, kolik mm od okraje vozidla je ještě OK, aby např. ze vzdálenosti nedošlo k záměně s jednostopým vozidlem. Což v krizové situaci může mít fatální důsledek.
Vymysleli, což už známe z fyziky základní školy, pokud jsme dávali pozor, že dva světelné zdroje, pokud jsou blízko u sebe, nedokonalé lidské oko vyhodnotí jako jeden.

Klidně se na mě zlobte, ale kdybych já měl pod palcem STK, tak právě nechám všechny home-made věci, které na autě nejsou z výroby, přeměřit. Takže 1x za dva roky na každého dojde.
Druhý moment, je dopravní nehoda a míra plnění od pojišťovny. Poměrně známá věc, že kontrolují, jaké disky a pneumatiky jsou v době nehody na autě. A pak při likvidaci, když to přijede nafotit, stačí fakt málo a jsi bez plnění. Ale vždyť jde jen o blbých 15 mm, že?

Jezdím poměrně dost a když Ti v noci každé 8 až 10 auto oslňuje, tak fakt nechápeš, jak to může procházet STKčkem.

Re: Jak demontovat mřížku nárazníku u FFI po faceliftu?

Napsal: 03.11.2011 07:51
od Eidž
Neboj se vykružovákem vyvrtat díru do nárazníku. Já dal kulaté světla mezi mřížku a mlhovku. Koupil jsem světla s průměrem 70 mm a akorát se to tam vejde.

Ideální by bylo to dát z vnější strany mlhovky, ale tam už je zakřivení nárazníku moc velké.

A pohlídej si roviny - světla musí být kolmé, jakmile je dáš šikmo, tak jde svítivost k šípku a máš neviditelnou bludičku místo světel pro denní svícení.