Jak demontovat mřížku nárazníku u FFI po faceliftu?
- DanCZer
- Nováček
- Příspěvky: 76
- Registrován: 18.05.2009 18:14
Jak demontovat mřížku nárazníku u FFI po faceliftu?
Potřebuji vymontovat mřížku nárazníku (tu mezi mlhovkami, ne tu s logem mezi světly) a než abych se s tím mordoval a něco poškodil se raději ptám zkušenějších.
Tedy, jak na to prosím?
Předem děkuji!
Tedy, jak na to prosím?
Předem děkuji!
Ford Focus Combi 2003 1.8 TDDi 66kW, Najeto přes 234 568 km s průměrnou spotřebou 5,54 l/100km.
- martyG
- Pokročilý
- Příspěvky: 812
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Trenčín
Re: Jak demontovat mřížku nárazníku u FFI po faceliftu?
Chytiť do rúk a potiahnuť k sebe, sú tam také packy, ak ti to nepôjde, tak tie trochu nadvihnúť.... 

Ford Focus 1,5 ecoboost, 182 PS
- DanCZer
- Nováček
- Příspěvky: 76
- Registrován: 18.05.2009 18:14
Re: Jak demontovat mřížku nárazníku u FFI po faceliftu?
Tedy pokud rozumím správně: Postavit se čelem k autu a táhnout k sobě (ve směru jízdy)?
Žádný šroub, či tak něco? Nerad bych se řídil Murphyho zákony (Nejde-li to silou, jde to větší silou. Ulomilo-li se to, šlo o vadnou součástku.) a pak sháněl novou mřížku.
Žádný šroub, či tak něco? Nerad bych se řídil Murphyho zákony (Nejde-li to silou, jde to větší silou. Ulomilo-li se to, šlo o vadnou součástku.) a pak sháněl novou mřížku.

Ford Focus Combi 2003 1.8 TDDi 66kW, Najeto přes 234 568 km s průměrnou spotřebou 5,54 l/100km.
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: Jak demontovat mřížku nárazníku u FFI po faceliftu?
Demontoval bych nárazník. Budeš mít víc místa. Sice časově náročné, ale když už jej dáváš po druhé dolů, jde to líp, než poprvé 

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- DanCZer
- Nováček
- Příspěvky: 76
- Registrován: 18.05.2009 18:14
Re: Jak demontovat mřížku nárazníku u FFI po faceliftu?
V tom případě, jak na nárazník? Někde jsem tu narazil na to, že se musí nejdříve sundat RZ (kvůli nějakému šroubku či co).
Ford Focus Combi 2003 1.8 TDDi 66kW, Najeto přes 234 568 km s průměrnou spotřebou 5,54 l/100km.
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: Jak demontovat mřížku nárazníku u FFI po faceliftu?
No, dar přítele googla, zadat demontáž předního nárazníku Ford Focus a najdeš hromadu odkazů (na toto fórum i jiné). A vybereš si ten návod, který má i obrázky 
Stručně:
- mřížka se znakem ford ven
-světla ven (2 šrouby zhora, 1 od kola)
-pokud máš ostřiky, tak zde bude největší problém. Já je neumím demontovat jednoduše, asi by mělo jít ostřik povytáhnout a nějak pootočit či nějaká jiná finta, jak jej vytáhnout z válce. Já to dělám složitě, tj. z prostoru nárazníku demontuji 2 šrouby, co drží válec ostřiku a pak vytáhnu celý ostřik. Samozřejmě, hadice odpojené.
-pak povolit, tuším 3 šrouby na každé straně, na nárazníku. (Nepočítám povolení plastových podběhů, to je automaticky a na začátku. Stačí povolit, bez sundávání kol.)
-odpojit mlhovky, pokud je máš
-nárazník je nacvaknutý na takových zobáčcích.
-spodní plastový kryt, pokud jej máš, tak není třeba demontovat.
Počítej hodinku na demontáž, pokud to děláš poprvé. Tedy s demontáží ostřiků, bez nich to bude kratší.

Stručně:
- mřížka se znakem ford ven
-světla ven (2 šrouby zhora, 1 od kola)
-pokud máš ostřiky, tak zde bude největší problém. Já je neumím demontovat jednoduše, asi by mělo jít ostřik povytáhnout a nějak pootočit či nějaká jiná finta, jak jej vytáhnout z válce. Já to dělám složitě, tj. z prostoru nárazníku demontuji 2 šrouby, co drží válec ostřiku a pak vytáhnu celý ostřik. Samozřejmě, hadice odpojené.
-pak povolit, tuším 3 šrouby na každé straně, na nárazníku. (Nepočítám povolení plastových podběhů, to je automaticky a na začátku. Stačí povolit, bez sundávání kol.)
-odpojit mlhovky, pokud je máš
-nárazník je nacvaknutý na takových zobáčcích.
-spodní plastový kryt, pokud jej máš, tak není třeba demontovat.
Počítej hodinku na demontáž, pokud to děláš poprvé. Tedy s demontáží ostřiků, bez nich to bude kratší.
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- martyG
- Pokročilý
- Příspěvky: 812
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Trenčín
Re: Jak demontovat mřížku nárazníku u FFI po faceliftu?
Vytiahneš to aj bez demontáže nárazníka...dával som teraz svetlá na denné svietenie a išlo to von v pohode. Ťahať to treba smerom von od auta, robil som to na focuse aj na cmaxe. Pozri sa bližšie na tie držiaky, čo to držia a malo by ti to byť jasné. Najprv naspodu tú mriežku nadvihuj trochu hore a pomaly ťahaj, vyskočí ti spodok a to isté urob aj hore s tým, že mriežku ťaháš dolu a von... nie sú tam žiadne skrutky.
Ford Focus 1,5 ecoboost, 182 PS
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: Jak demontovat mřížku nárazníku u FFI po faceliftu?
A víte, kolik mm od vnějšího obrysu vozidla se mají umístnit světla?
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- martyG
- Pokročilý
- Příspěvky: 812
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Trenčín
Re: Jak demontovat mřížku nárazníku u FFI po faceliftu?
citát:
"Základní pravidla pro dodatečnou montáž světel pro denní svícení: - na jedno vozidlo se montují dva kusy (jeden pár) světel
- umísťují se ve vodorovné rovině ve výšce od 250 mm do 1500 mm na přední část vozidla
- vzdálenost světel od bočního obrysu je max. 400 mm a vzájemně mezi světly min. 600 mm (u vozidel s šířkou menší než 1300 mm je povolena vzájemná vzdálenost 400 mm)
- světla se rozsvítí automaticky po zapnutí zapalování (nastartování motoru) a zhasnou po jeho vypnutí
- při rozsvícení obrysových světel musí světla pro denní svícení automaticky zhasnout"
"Základní pravidla pro dodatečnou montáž světel pro denní svícení: - na jedno vozidlo se montují dva kusy (jeden pár) světel
- umísťují se ve vodorovné rovině ve výšce od 250 mm do 1500 mm na přední část vozidla
- vzdálenost světel od bočního obrysu je max. 400 mm a vzájemně mezi světly min. 600 mm (u vozidel s šířkou menší než 1300 mm je povolena vzájemná vzdálenost 400 mm)
- světla se rozsvítí automaticky po zapnutí zapalování (nastartování motoru) a zhasnou po jeho vypnutí
- při rozsvícení obrysových světel musí světla pro denní svícení automaticky zhasnout"
Ford Focus 1,5 ecoboost, 182 PS
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: Jak demontovat mřížku nárazníku u FFI po faceliftu?
No, tak proč chceš demontovat mřížku? 400 mm od bočního okraje je právě k hraně mřížky (mně to vychází, že dálkové světla jsou tak těch 400 mm od bočního okraje)... A 600 mm mezi světly - to jsem neměřil, ale záleží na typu světel.
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- DanCZer
- Nováček
- Příspěvky: 76
- Registrován: 18.05.2009 18:14
Re: Jak demontovat mřížku nárazníku u FFI po faceliftu?
No tak to nebude 400mm ale 415mm... Už to vidím, jak to policajti přeměřují.
Budu té mezní hodnotě velmi blízko (protože světla nacpu co nevíce do spodních rohů) takže si myslím, že pokud daný "orgán" nebude majitelem Fordu Focus I po faceliftu, nebo nebude vybaven metrem, tak to nepozná. Netvrdím, že to je správně, ale velký rozdíl od správného stavu to nebude a na funkci to také nebude mít vliv (a na tu už vůbec ne
). 600mm mezi světly bude určitě.
Jinak mřížka jde opravdu demontovat pouhým vytažením, bo na ní jsou jen plastové výstupky, které po zatáhnutí (po směru jízdy) vyskočí a mřížka se tím uvolní. Jediné nebezpečí spočívá v možnosti ulomení plastového rámečku značky, pokud je někdo nešika.
Nacvaknout to zpět jde v pohodě.

Budu té mezní hodnotě velmi blízko (protože světla nacpu co nevíce do spodních rohů) takže si myslím, že pokud daný "orgán" nebude majitelem Fordu Focus I po faceliftu, nebo nebude vybaven metrem, tak to nepozná. Netvrdím, že to je správně, ale velký rozdíl od správného stavu to nebude a na funkci to také nebude mít vliv (a na tu už vůbec ne

Jinak mřížka jde opravdu demontovat pouhým vytažením, bo na ní jsou jen plastové výstupky, které po zatáhnutí (po směru jízdy) vyskočí a mřížka se tím uvolní. Jediné nebezpečí spočívá v možnosti ulomení plastového rámečku značky, pokud je někdo nešika.
Nacvaknout to zpět jde v pohodě.
Ford Focus Combi 2003 1.8 TDDi 66kW, Najeto přes 234 568 km s průměrnou spotřebou 5,54 l/100km.
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: Jak demontovat mřížku nárazníku u FFI po faceliftu?
A to je důvod, proč jsme národ švejků.
Spousta chytrých lidí bádá, kolik mm od okraje vozidla je ještě OK, aby např. ze vzdálenosti nedošlo k záměně s jednostopým vozidlem. Což v krizové situaci může mít fatální důsledek.
Vymysleli, což už známe z fyziky základní školy, pokud jsme dávali pozor, že dva světelné zdroje, pokud jsou blízko u sebe, nedokonalé lidské oko vyhodnotí jako jeden.
Klidně se na mě zlobte, ale kdybych já měl pod palcem STK, tak právě nechám všechny home-made věci, které na autě nejsou z výroby, přeměřit. Takže 1x za dva roky na každého dojde.
Druhý moment, je dopravní nehoda a míra plnění od pojišťovny. Poměrně známá věc, že kontrolují, jaké disky a pneumatiky jsou v době nehody na autě. A pak při likvidaci, když to přijede nafotit, stačí fakt málo a jsi bez plnění. Ale vždyť jde jen o blbých 15 mm, že?
Jezdím poměrně dost a když Ti v noci každé 8 až 10 auto oslňuje, tak fakt nechápeš, jak to může procházet STKčkem.
Spousta chytrých lidí bádá, kolik mm od okraje vozidla je ještě OK, aby např. ze vzdálenosti nedošlo k záměně s jednostopým vozidlem. Což v krizové situaci může mít fatální důsledek.
Vymysleli, což už známe z fyziky základní školy, pokud jsme dávali pozor, že dva světelné zdroje, pokud jsou blízko u sebe, nedokonalé lidské oko vyhodnotí jako jeden.
Klidně se na mě zlobte, ale kdybych já měl pod palcem STK, tak právě nechám všechny home-made věci, které na autě nejsou z výroby, přeměřit. Takže 1x za dva roky na každého dojde.
Druhý moment, je dopravní nehoda a míra plnění od pojišťovny. Poměrně známá věc, že kontrolují, jaké disky a pneumatiky jsou v době nehody na autě. A pak při likvidaci, když to přijede nafotit, stačí fakt málo a jsi bez plnění. Ale vždyť jde jen o blbých 15 mm, že?
Jezdím poměrně dost a když Ti v noci každé 8 až 10 auto oslňuje, tak fakt nechápeš, jak to může procházet STKčkem.
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- martyG
- Pokročilý
- Příspěvky: 812
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Trenčín
Re: Jak demontovat mřížku nárazníku u FFI po faceliftu?
Som rád, že si mi dôveroval...DanCZer píše:Jinak mřížka jde opravdu demontovat pouhým vytažením.


Ford Focus 1,5 ecoboost, 182 PS
- DanCZer
- Nováček
- Příspěvky: 76
- Registrován: 18.05.2009 18:14
Re: Jak demontovat mřížku nárazníku u FFI po faceliftu?
Já nerozporuji, že to není podle předpisů (pokud se do limitu 400 mm nevejdu), ale měl bych k tomu pár poznámek. U světel klopených, která se používají za snížené viditelnosti, má předpis o největší přípustné vzdálenosti nejzašší části činné světelné plochy svůj smysl, neboť vymezuje rozměry vozidla. Vzájemnou minimální vzdálenost mezi světly hravě dodržím. Jde o světla pro denní svícení = pro dobu kdy není snížená viditelnost = doba kdy auto jako takové je vidět i bez osvětlení. Jediné, co tímto "takřka" správným umístěním světel ovlivním, je viditelnost světel v koloně, kdy světla umístěná blíže k obrysu vozidla budou viditelná dříve, než ta moje.
Jenže celá věc má ještě jeden háček, který se vcelku neřeší - svítivost. Pokud se podívám do obchodů, co je k mání, tak se dostupná schválená světla pro denní svícení celkem výrazně liší příkonem a tudíž (troufám si tvrdit že velmi podobně) i svítivým výkonem. Já si koupil světla kulatá, která jsou určitě "koncentrovanějším světelným zdrojem" na rozdíl od světel, kde jsou diody např. v přímce. Tedy za předpokladu stejné svítivosti jednotlivých diod a jejich stejném počtu.
Takže jediné co opravdu hrozí, je případné rozporování technického stavu vozidla vůči platným předpisům v případě havárie.
Popravdě si myslím, že se do toho rozměru s odřenýma ušima vejdu, pokud světlomety nacpu do dolních rohů mřížky nárazníku. Když jsem to doma měřil, tak mi to tak vycházelo.
PS: Pokud bych se měl (kvůli tomuhle) na někoho zlobit, pak to nebude nikdo zde z fóra ale ten ouřada, co povinné svícení ve dne vymyslel s tím druhým, který pro předpis o umístění světlometů pro denní svícení převzal bez úpravy formulaci pro umístění světlometů hlavních.
Jenže celá věc má ještě jeden háček, který se vcelku neřeší - svítivost. Pokud se podívám do obchodů, co je k mání, tak se dostupná schválená světla pro denní svícení celkem výrazně liší příkonem a tudíž (troufám si tvrdit že velmi podobně) i svítivým výkonem. Já si koupil světla kulatá, která jsou určitě "koncentrovanějším světelným zdrojem" na rozdíl od světel, kde jsou diody např. v přímce. Tedy za předpokladu stejné svítivosti jednotlivých diod a jejich stejném počtu.
Takže jediné co opravdu hrozí, je případné rozporování technického stavu vozidla vůči platným předpisům v případě havárie.
Popravdě si myslím, že se do toho rozměru s odřenýma ušima vejdu, pokud světlomety nacpu do dolních rohů mřížky nárazníku. Když jsem to doma měřil, tak mi to tak vycházelo.
PS: Pokud bych se měl (kvůli tomuhle) na někoho zlobit, pak to nebude nikdo zde z fóra ale ten ouřada, co povinné svícení ve dne vymyslel s tím druhým, který pro předpis o umístění světlometů pro denní svícení převzal bez úpravy formulaci pro umístění světlometů hlavních.
Eidž píše:A to je důvod, proč jsme národ švejků.
Spousta chytrých lidí bádá, kolik mm od okraje vozidla je ještě OK, aby např. ze vzdálenosti nedošlo k záměně s jednostopým vozidlem. Což v krizové situaci může mít fatální důsledek.
Vymysleli, což už známe z fyziky základní školy, pokud jsme dávali pozor, že dva světelné zdroje, pokud jsou blízko u sebe, nedokonalé lidské oko vyhodnotí jako jeden.
Klidně se na mě zlobte, ale kdybych já měl pod palcem STK, tak právě nechám všechny home-made věci, které na autě nejsou z výroby, přeměřit. Takže 1x za dva roky na každého dojde.
Druhý moment, je dopravní nehoda a míra plnění od pojišťovny. Poměrně známá věc, že kontrolují, jaké disky a pneumatiky jsou v době nehody na autě. A pak při likvidaci, když to přijede nafotit, stačí fakt málo a jsi bez plnění. Ale vždyť jde jen o blbých 15 mm, že?
Jezdím poměrně dost a když Ti v noci každé 8 až 10 auto oslňuje, tak fakt nechápeš, jak to může procházet STKčkem.
Ford Focus Combi 2003 1.8 TDDi 66kW, Najeto přes 234 568 km s průměrnou spotřebou 5,54 l/100km.
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: Jak demontovat mřížku nárazníku u FFI po faceliftu?
Neboj se vykružovákem vyvrtat díru do nárazníku. Já dal kulaté světla mezi mřížku a mlhovku. Koupil jsem světla s průměrem 70 mm a akorát se to tam vejde.
Ideální by bylo to dát z vnější strany mlhovky, ale tam už je zakřivení nárazníku moc velké.
A pohlídej si roviny - světla musí být kolmé, jakmile je dáš šikmo, tak jde svítivost k šípku a máš neviditelnou bludičku místo světel pro denní svícení.
Ideální by bylo to dát z vnější strany mlhovky, ale tam už je zakřivení nárazníku moc velké.
A pohlídej si roviny - světla musí být kolmé, jakmile je dáš šikmo, tak jde svítivost k šípku a máš neviditelnou bludičku místo světel pro denní svícení.
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů