Stránka 1 z 12
					
				dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?
				Napsal: 13.01.2007 15:29
				od ondras
				Vyhazujete neutrál nebo je lepší podřazovat? Čím se dá ušetřit více? Co je lepší? Díky za radu
			 
			
					
				
				Napsal: 13.01.2007 16:37
				od Foqus
				nejde to říct všeobecně, ale když pojedeš třeba z 3-kilometrového kopce, je lepší brzdit motorem, pak auto nežere nic, při neutrálu se uvádí cca 1l na hodinu.
			 
			
					
				
				Napsal: 13.01.2007 17:05
				od Jiri02
				Pokud jedu z kopce, ci jinak brzdim motorem, je spotreba 0, nema tedy smysl vyradit rychlost a brzdit brzdami. Pokud ale nekdo nechce brzdit motorem a dojet treba co nevyse do protisvahu, pak snad by vykvaltovani mohlo mit smysl.
Ovsem, jinak tomu je u karburatorovych motoru, tam totiz pri brzdeni motorem dochazi k tomu, ze se do nej nasava palivo pres volnobezny system karburatoru (jedina otevrena cesta pri zavrena klapce), coz neni zanedbatelne. Proto modernejsi karburatory mely zavirani vonobezne trysky bud podtlakem nebo elektricky.
O tomtez je na 
http://www.ford-focus.cz/modules.php?na ... 3ffe#48058 
			
					
				
				Napsal: 13.01.2007 19:56
				od zirafak
				u dnesnych modernych motorov to nema vyznam 

 
			
					
				
				Napsal: 14.01.2007 11:28
				od Ahmed
				Podrazovani nic nezere, ale nesmis ten motor dusit nizkyma otackama. Volnobeh jo.
			 
			
					
				
				Napsal: 14.01.2007 19:59
				od Fireice
				Já běžně z větších kopců vyřazuju.Jsem vyučený automechanik a mám na to jiný názor  

 
			
					
				
				Napsal: 14.01.2007 20:04
				od jenda
				Já taky dost vyřazuju. Ve škole jsme to kdysi probírali a z hlediska spotřeby je lepší nevyřazovat. Já v tom ale smysl nevidím.  

 
			
					
				
				Napsal: 14.01.2007 20:46
				od Ahmed
				jenda píše:Já taky dost vyřazuju. Ve škole jsme to kdysi probírali a z hlediska spotřeby je lepší nevyřazovat. Já v tom ale smysl nevidím.  

 
Pojedes 10km z kopce. Se zarazenou rychlosti treba 3 nebo 4 nebudes muset brzdit a nebude to mit zadnou spotrebu. Pri vyrazeni budes stat na brzde a jeste krmit motor. Kdyz takhle sjedes kopec 10x, tak usetris 200,- a brzdove desticky + kotouce. Co se ti zda ekonomictejsi?  

 
			
					
				
				Napsal: 14.01.2007 21:01
				od jenda
				jo, jo uznávám.  

 
			
					
				
				Napsal: 14.01.2007 21:48
				od sidik
				Mimochodem, brzdit jen brzdama a nikoliv motorem, mi přijde v dlouhých klesáních (typicky Alpy) jako dost blbej nápad  
 
 
To jako když jedna dotyčná jezdila z kopců způsobem, že měla zařazenou rychlost a při tom stála na spojce. Vysvětlovala to tím, že ji v autoškole učili, že má mít při jízdě pořád zařazenou rychlost, ale že zjistila, že když zmáčkne spojku, že to potom jede z kopce rychleji  

 
			
					
				
				Napsal: 14.01.2007 22:06
				od Ahmed
				
			 
			
					
				
				Napsal: 15.01.2007 06:19
				od zirafak
				Fireice píše:Já běžně z větších kopců vyřazuju.Jsem vyučený automechanik a mám na to jiný názor  

 
Tak potom vrat ten vyucny list,ktory si dostal..... 
 
 
U starych skodoviek,alebo podobnych vozidlach starsej konstrukcie to dole kopcom vyznam skutocne ma,ale u dnesnych modernych motorov usetris prave dole tym vacsim kopcom vtedy,ked tam nechas zaradenu najvyssiu moznu rychlost.Ak mas palubny pocitac,tak si to vyskusaj a uvidis,ze spotreba na nom bude v tomto pripade 0....ty automechanik 

 
			
					
				
				Napsal: 15.01.2007 12:32
				od misoo
				ja ako kedy podla nalady, ale vacsinou ked idem pomaly tak vyradujem, ked potrebujem prudsie brzdit, pripadne dolu kopec, tak si pomozem aj motorom...
na pc to vidim v oboch pripadoch tak okolo 1l/100km, takze podla pc je to jedno. 
na druhej strane bratrancove bmw ukazuje pri brzdeni motorom rovnu nulu a pri volnobehu nejaky litrik. 
neviem teraz ci je to len rozdiel (chyba) v pc a realne je to u vsetkych modernych aut rovnako, alebo je to aj v ramci modernych aut podla typu motora vzdy inak...  

 
			
					
				
				Napsal: 15.01.2007 17:12
				od Mira
				Mám v 95% vždy zařazenou rychlost. U těch zbývajících 5% záleží na okolnostech silničního provozu - většinou z mírného kopce, kde už vím že setrvačností dojedu např. ke křižovatce a vím že budu odbočovat apod.
Dle mého názoru je jízda se vždy zařazenou rychlostí pohodlnější a co se týče spotřeby tak to je věc názoru a taky prostředí kde každý jezdí.
Taky znám osobně jednoho řidiče, který běžně v rychlosti 80 km/h sešlápne spojku a stojí na ní dokud nedojede ke křižovatce a pak z 5 rychlostního stupně zařadí 1 a frčí dál  

 to stejné z kopce úplně stejně jako psal SIDIK o té slečně. brrr
 
			
					
				
				Napsal: 15.01.2007 19:50
				od Dany
				Nevyřazuju nikdy 

  S vyjímkou, vyhození kvaltu před křižovatkou, zbytek dobrzdím. Z kopce mírného i prudkého nechávám zařazenou pětku, příp. čtverku 
