Tak jsem se k tomu konečně dostal a našel i pár fotek, co jsem udělal. Však už Mr.Zdenda musel být netrpělivý

.
Nejdříve je potřeba vymontovat kuřáckou sadu. Je to poměrně jednoduché a nemám to nafocené. Pro úplnost jsem se inspiroval tady:
http://www.focusowners.com/forum/viewtopic.php?t=30046. Jen tam není ten plast s dvěma šrouby, co jsou vidět na obrázku, co sem dal snack1, a který je před tím "hřebenem" na spodku kuřácké sady shovaný pod plastovým krytem kolem řadící páky (ten proto musí ven).
1) Já jsem vytáhnul manžetu řadičky z krytu na konzole (stačí trochu zatáhnout, ale pozor – dolní rámeček manžety je dost křehký).
2) Následně jsem vycvaknul ten kryt okolo, abych se dostal ke 2 šroubům, co drží kuřáckou sadu.
3) Pak už stačí vyšroubovat ty 2 šrouby, co drží plast zajišťující sadu na místě a celou kuřáckou sadu vytáhnout.
4) Ještě se zezadu musí odpojit konektor zapalovače.
5) Když se podaří vytáhnout zapalovač z kuřácké sady rovnou, je to super. Jak píše snack1, je potřeba vytlačit kovové těleso z osvětlení a pak vycvaknout samotné osvětlení a je to venku. Kdyby to nešlo, tak jako mně, není to problém. Vzhledem k tomu, že se plast, ve kterém je zapalovač, zničí, vyříznul jsem zapalovač i s kusem okolního plastu a ten pak vylámal.
6) Následně se osadí zapalovač do díry ve vzniklé přihrádce: osvětlení zapalovače se pak zasune do díry v šedém plastu, ze které koukají dráty, zasune se do něho kovové těleso, od nohou spolujezdce se sundá plast u nohou (jeden torx pod krytkou), tak jak to má raymon tady: "
http://www.ford-mondeo.cz/forum/viewtop ... 0f0a1cb58d" a zapojí se kabely zapalovače. Pak už se jen nasadí zpátky ten kryt...
... a přijde nejhorší práce – předělání kuřácké sady.
Já to udělal tak, že jsem plasty tvořící část se zapalovačem vysunutým dopředu celou vyříznul tak, aby mi dole zbyl cca. 1 cm plastu (1) směrem dovnitř a cca. 5 mm plastu z vrchu ze stěny podél šuplíku zapalovače (pro zpevnění) (2). Strop a postranici, které drží mechanizmus zavírání, jsem nechal pochopitelně celé. V části, kam se zasouvá šuplík jsem nechal zase cca. 1 cm plastu dole (3), celou bočnici a strop a cca. 5 mm plastu vzadu nahoře (opět pro zpevnění) (4). Jen v místě, kde ty zanechané 5 mm plasty tvoří roh, jsem to musel vyříznout (5), protože přímo pod tím je zapalovač a blbě se tam pak něco zasouvalo.

Doma jsem našel (myslím z OBI) protiskluzovou podložku do zásuvek, polepil obě bočnice přesně na míru a udělal si pás, který jsem vlepil na ten cca. 1 cm plastu, který jsem nechal na spodní straně předního rámečku (1) a (3). Zároveň to bylo střižené tak, aby o něco širší část koukala ještě dopředu (6) a za přilepenou částí bylo široké přes celý kastlík (7) (až za bočnice předělané kuřácké přípravy) a po vložení na místo vzadu až na horu. Na obrázku je to ohlé dopředu.
A na konec to jen poskládat dohromady.
Nejdříve jsem to zkušebně osadil do auta, vystřihnul do gumy na správném místě kolečko pro zapalovač, osadil to definitivně, přišrouboval plastové uchycení 2 šrouby, osadil rámeček kolem řadičky, manžetu a hotovo. Tedy skoro.
Sehnal jsem si ještě záslepku na zapalovač a na vršek taky nalepil tu protiskluzovou gumu, takže to vypadá vevnitř tak, jak je možné vidět tady:
A teď už opravdu hotovo. Dvířka tam jsou a místa je habaděj

.