Stránka 1 z 1
Kupa focusa
Napsal: 17.09.2011 12:12
od FAKAM
Zdravím vás,
Po dlhom hľadaní auta sme vybrali focusa classic, a chceme kúpiť nejaké ojazdené aspoň rok 2008.(bielej farby

)
Auto sme nikdy nemali, takže ideme do niečoho nového.
Mám pár všeobecných otázok:
myslíte si, že je to dobrá voľba vo svojej triede?
nie sú náhradné súčiastky predražené?
aký presne typ zvoliť(benzin, nafta,výbava...)
načo si dať pri kúpe pozor? čo sledovať?
ďakujem
Re: Kupa focusa
Napsal: 17.09.2011 12:33
od lucky.jack
myslíte si, že je to dobrá voľba vo svojej triede?
Ptát se na Focus forum na "dobrou volbu" je minimálně podivné
Někdo by řekl, že se najde i "lepší" auto, ale přijde na to co člověk od auta očekává.
nie sú náhradné súčiastky predražené?
Jsou i levnější i dražší značky. Za kvalitu se platí a někdy bohužel i za značku...
aký presne typ zvoliť(benzin, nafta,výbava...)
Jak jsem psal, přijde na to co člověk od auta očekává...Denní dlouhé(krátké)ježdění, víkendoví jezdci, pracanti...dost složitý a obsáhlý téma.
načo si dať pri kúpe pozor? čo sledovať?
Všeobecné věci. Nájezd KM, hlavně jestli je pravdivý, chod motoru, stav karoserie a podvozku, atd. atd.
Tohle všechno je na tak obsáhlou diskuzi, že se to prostě nedá napsat v pár řádkách.
Lepší by bylo napsat jaký styl života s autem máte v plánu a podle toho potom můžeme radit. A v poslední fázi si vzít s sebou někoho kdo tomu rozumí, aby stav auta posoudil.
Re: Kupa focusa
Napsal: 17.09.2011 19:33
od V12
Presne tak. Napis planovane pouzitie (mesto - okresky - dialnice), planovany nabeh kilometrov a planovane zatazenie poctom osob. Na zaklade toho Ti nieco vhodne vyberieme.
Budem tu opakovat vyroky inych, snad mi to ale prepacia :
- ak neplanujes velky rocny najazd, jednoznacne ber benzin
- ak planujes jazdit hlavne po meste a okreskach s minimalnym podielom dialnic, 1.6i je dobra volba
- ak hlavny podiel budu tvorit dialnice ale celkovy najazd je do cca 20k km, ber benzinak 1.8, podla moznosti dvojliter, ma lepsie poskladanu prevodovku
- v pripade vacsich najazdov diesel, podla moznosti 1.8TDCI, v kazdom pripade sa vyhni 1.6TDCI a hlavne tym s DPF, dvojliter nie je zly, ale ma tiez svoje muchy ako napr. citlive turbo a problematicku hlavnu remenicu. Pocitaj s tym, ze ked na diesli predpisovo vymenis turbo (nie repas ci vymena iba turba bez riesenia dalsich veci), uspora na nizsej spotrebe oproti benzinaku je v prdeli na minimalne 30 tisic km.
Re: Kupa focusa
Napsal: 18.09.2011 10:30
od FAKAM
Ťažko odpovedať na aké použitie. Myslím že nie na dlhé trasy. Iba keď nejaký výlet alebo tak. Teraz sme zili bez auta a dalo sa, tak tazko povedat ako sa nam zapaci cestovať.
Uvažoval som o 1.6 diesel.
Čo tak econetic? predava sa u nás?
Co je zlé na 1.6TDCI ?
Re: Kupa focusa
Napsal: 18.09.2011 11:16
od C-Maxis
Neni na tom zle nic. Mam ho a jsem spokojeny.
ALE: se soucasnymi vedomostmi bych ja sel ted do benzinu. Mam dost kratkych jizd do 10 km (skola, skolka, krouzky) a to se na tenhle motor nehodi. Porad v rezimu studeneho motoru = opotrebeni, spotreba, zanaseni (resp. necisteni DPF). Neohreje se interier. Parkuji v garazi, tak to jeste neni tak tragicke. Pri stani na ulici je auto daleko prochladlejsi.
Hl. problem je asi DPF. Pokud se koupi jete auto a cena za ten diesel je temer srovnatelna s benzinem, tak ekonomika provozu muze byt srovnatelna, jako u benzinu.
Pokud by slo o nove auto (u tebe nejde), tak uz jen vyssi cena dieslu zpusobi celkove drazsi/slozitejsi provoz, nez u benzinu. Mluvim o provozu tak do 20 tkm rocne. Pokud jezdis hl. delsi trasy, tak se to zacina vyplacet.
Taky u 1,6 TDCi musis hledet na kvalitu paliva, coz pro nekoho muze byt problem, pokud nema vhodnou cerpacku v blizkostii.
Re: Kupa focusa
Napsal: 18.09.2011 18:30
od V12
FAKAM píše:
Co je zlé na 1.6TDCI ?
Vsetko.
Mala olejova napln, k tomu katalyzator s DPF a turbom pred blokom motora - vsetko su to intenzivne zdroje tepla, ktore silne prehrievaju olej, takze treba minimalne 5W-40 A3/B3/C3, skratit interval vymeny na maximalne 15k km, este lepsie 10k, odchadzajuce turba, hlavne remenice, podfuknute vstrekovace, zanesene EGR...mam este pokracovat ? Ak to jazdi bez zavad a problemov aj po 150 tisic km, je to taky mensi zazrak. Po stranke vykonu a spotreby su to ale velmi dobre motory. No lahko sa moze stat ze to, co usetris na palive strcis do drahych oprav.
Ked teda kratke trasy, zabudni na jedna - sestkove kachle s DPF, je to cesta do pruseru.