Stránka 1 z 2

Co to má být vedle pylového filtru?

Napsal: 05.09.2011 00:28
od HonzaFF
Předem se omlouvám za neználkovský dotaz:
Měl jsem sundané torpédo (vyčištění pylového filtru, utěsnění) a vedle filtru (vlevo od něj při pohledu zepředu) jsem objevil prázdný držák na cosi, co tam nejspíš kdysi bylo a co si asi někdo z předchozích majitelů nebo servisáků odnesl na památku - na tom držáku jsou stopy po něčem, co tam bylo namontováno. Bohužel jsem neměl zrovna po ruce foťák a teď je torpédo přilepené silikonem, tak ho nechci znovu sundavat. Může mi někdo ze znalců říci, o co přicházím?

Re: Co to má být vedle pylového filtru?

Napsal: 05.09.2011 08:12
od foki
plechovy vylisek s dirou na 6ku sroub ?

Re: Co to má být vedle pylového filtru?

Napsal: 05.09.2011 08:20
od HonzaFF
Plechový výlisek (můstek) přivařený ke karosérii ve tvaru čtverce asi 5x5 cm s větší dírou (asi 15 mm) uprostřed) a jednou nebo 2 dírami pro šestku šroub.

Re: Co to má být vedle pylového filtru?

Napsal: 06.09.2011 23:15
od foki
ta sestka je na kostru vytapeni okna ,

Re: Co to má být vedle pylového filtru?

Napsal: 08.09.2011 11:00
od HonzaFF
Jak jsem si všiml, vytápění předního skla má u mě vývod uprostřed, dva dráty vedou přes konektor na opačnou stranu (někam pod motorek stěračů). Jestli sklo opravdu topí, jsem zatím nezkoušel - bylo pořád teplo, ale co nejdřív vyzkouším.

Edit: doplnění

Re: Co to má být vedle pylového filtru?

Napsal: 08.09.2011 11:42
od pkadecka
To můžeš vyzkoušet i na zamlžený okno. Poznáš rozhraní, kde končí to vyhřívání. Taky je to poznat při volnoběhu na pohasnutí světel, případně změně otáček motoru, má to docela velkej odběr.

Re: Co to má být vedle pylového filtru?

Napsal: 08.09.2011 20:00
od foki
HonzaFF píše:Jak jsem si všiml, vytápění předního skla má u mě vývod uprostřed, dva dráty vedou přes konektor na opačnou stranu (někam pod motorek stěračů). Jestli sklo opravdu topí, jsem zatím nezkoušel - bylo pořád teplo, ale co nejdřív vyzkouším.

Edit: doplnění

to mas pravdu ale u stareho se to chytalo tam a nebudou menit vyrobu karoserii kdyz se nekdo bude divit co to ma za plech pod oknem .

Re: Co to má být vedle pylového filtru?

Napsal: 09.09.2011 09:58
od HonzaFF
Díky za vysvětlení :D . Běžný uživatel je asi míň zvídavý a neptá se na každou blbost. Jak mám i v podpisu, auto je po individuálním částečném faceliftu předku (asi schytalo menší ránu), takže se nespíš měnilo i toto.

Re: Co to má být vedle pylového filtru?

Napsal: 15.11.2011 15:44
od HonzaFF
Tak jsem zjistil, že přední sklo netopí. Prosím někoho znalého o radu, jak má být vlastně vyhřívání předního skla zapojené. Zatím jsem vyzkoumal toto:
- uprostřed skla je plochý vodič se 2 vývody.
- při odpojeném konektoru jsem mezi vývody naměřil cca 12 ohmů odpor
- na drátech (odpojených od skla) jsou tato napětí (proti kostře): levý (černý) cca 0,3 V, pravý (zelený) cca 14,7 V při nastartovaném motoru a zapnutém vyhřívání, jinak 0
FF_sklo.jpg
Znamená to, že černý by měl být spojen s kostrou (není), nebo je to celé úplně jinak?

Re: Co to má být vedle pylového filtru?

Napsal: 15.11.2011 21:12
od HonzaFF
A ještě k původnímu dotazu na začátku vlákna:
Tady je ten můstek a nad ním je cosi (označeno), co nevím, k čemu je to dobré. Slouží to k přesnému usazení skla nebo to má nějakou jinou funkci?
mustek.jpg

Re: Co to má být vedle pylového filtru?

Napsal: 15.11.2011 21:30
od pzi
Používá se to k zajištění skla.

Re: Co to má být vedle pylového filtru?

Napsal: 15.11.2011 23:08
od foki
pokud ma okno vyvod na prostredku dole , tak kostra je nahore pod svetlem , a dole by mely byt oba + , na konektoru co jde z auta by jsi mel mit na obou 12V pri nastartovanem aute . a mam za to ze kazda pulka ma svoji pojistku

Re: Co to má být vedle pylového filtru?

Napsal: 16.11.2011 00:54
od HonzaFF
Ať to studuju z kterékoliv strany, p. Etzold se podrobnějšímu popisu vytápění předního skla poměrně důsledně vyhýbá.
Díky za info, budu tedy nekostřící kostru od okna hledat pod světlem (doufám je myšleno přední světlo v kabině).
Jediné, co mě ještě mate, je to, že jeden z těch drátů uprostřed skla (ten zelený, který je pod napětím), je mnohem tlustší než ten druhý a fakt, že všude jinde jsou kabely důsledně vedeny husím krkem, tady jsou omotané izolační páskou a pod tou páskou to vypadá, jako by tam byl nějaký spoj (bakule asi 10 cm od konektoru). Zatím jsem tu pásku nezkoušel párat. Že by něčí lidová tvořivost?
A k těm pojistkám: podle Etzolda je tam jedna pojistka 50A (pojistka č.4) a ještě pojistka 10 A (č. 28) - ta jistí relé? Má na ní také být žhavení dieselu.
Každopádně díky za rady, odzkouším to.

Re: Co to má být vedle pylového filtru?

Napsal: 17.11.2011 19:10
od HonzaFF
Ještě jednou díky Fokimu za radu - tam bych to ukostření těžko našel :dih: Ale takhle si ukostření představoval neznámý odborník:
kostra.jpg
Bohužel, na můstku pod lampičkou nebylo ukostření k čemu připojit, tak nastoupila vrtačka a je to.
A už jsem vyřešil i ty přívodní dráty, takže sklo topí :Dancer: :Dancer: :Dancer:

Re: Co to má být vedle pylového filtru?

Napsal: 18.11.2011 08:42
od pkadecka
To muselo zůstat neukostřený už z výroby, ne? To první majitel nepoznal, že mu netopí čelní sklo nebo vůbec netušil, že by mělo topit? Nebo se prostě vykašlal na reklamaci?