Řízení píská

Nápravy, řízení ...
Moderátor:ZaQik
Uživatelský avatar
schwarzd
Nováček
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 02.02.2008 03:18

Řízení píská

Příspěvek od schwarzd » 07.01.2007 21:30

Ahojte, píská/kvílí mi řízení. Koukal jsem na náplň serva, mám ji na rysce MAX. Kvílí to hodně potichu a vysoko, zvuk jde jakoby od volantu. původně jsem myslel, že je to nějaká netěsnost dvěří, ale pak jsem přišel na to, že to dělá, když zatlačím do volantu, tj. při takových těch minimálních pohybech s volantem, kdy s autem nezatáčíte, ale jen ho "udržujete rovně" na cestě.... Neví někdo, co to je? Díky moc.
Ford Focus 1.8 Ghia notchback 1999

Uživatelský avatar
pipin
Nováček
Nováček
Příspěvky: 87
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Hranice

Příspěvek od pipin » 10.02.2007 12:37

Vím že odpověd trochu trvala ale přesně ten problém se mi objevil asi před měsícem a zprvu jsem mu nepřikládal žádnou váhu. ALE pískání je stále hlasitější a docela obděžuje. Pokud je auto -olej posilovače studený,je to potichu ale v okamžiku jak se zahřeje začne to při pohybech volantu pískat jakoby se třela nasucho nějaká guma a se stoupající teplotou je to hlasitější. Dnes jsem vlezl pod auto a dukladně si to poslech při vypnutém motoru. Zdá se že zvuk vychází přímo z převodky řízení. Snad nějaké nenamazané gufero nebo co .Určit přesněji místo je nemožné. Prosím o radu jestli někdo máte podobnou zkušenost případně jestli jste to řešili a vyřešili. Jinak z řízení nic neteče a i jinak je ok. Doufám že to není předzvězt nějakého průseru. Mám druhého fokuse a na prvním jsem řízení musel měnit(vůle v hřebenů). Druhý fok a druhé řízení to by byla si rarita. Dík za rady.
Ford C Max 1.8 TDCI

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 10.02.2007 12:52

Nemuze to delat remen nebo lozisko neceho?
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Uživatelský avatar
Damon
Test driver
Test driver
Příspěvky: 10357
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od Damon » 10.02.2007 13:34

JJ když jsem měl BMW tak to dělal řemen k servu stačilo ho dotáhnout popř. vyměnit a bylo to OK.
Je: Ford Kuga 2,5T 200hp 2009 & Kawasaki Z1000SX
Byl: Ford C-max 1,8 16V 2004
.....Ford Focus combi 1,8 16V 1999

Uživatelský avatar
romosch
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2237
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Horní Slavkov. Záp.č.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od romosch » 10.02.2007 13:40

JJ je to řemen, je už stvrdlej a při plným rejdu to začne prokluzovat a proto
tak píská.
Známej mi ten řemen stříkl nějakým změkčovadlem a je to OK. :wink: :wink:
Byl 1.8 16v GHIA Combi r.v 99 115PS
Byl 1.6 16v Escort r.v 96 90PS
Je Ford Galaxy 1.9 TDI GHIA

Obrázek

Uživatelský avatar
pipin
Nováček
Nováček
Příspěvky: 87
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Hranice

Příspěvek od pipin » 10.02.2007 13:51

Nééé řemen to rozhodně není, možná jsem dostatečně jasně nenapsal ve svém příspěvku ,že jsem byl pod autem a dělá to i při vypnutém motoru. To kvičení vychází jednoznačne z převodky řízení nebo případne od řídících tyčí a je to závislé na teplotě. Tak jak jsem již psal vypadá to na suché tření nějakého těsnění. Jenže namazat lze snád jen těsnění převodky které je trošku vidět z kabiny .A co se týká toho ložiska ten zvuk je opravdu o něčem jiném než suché nebo přidírající se ložisko.
Ford C Max 1.8 TDCI

Uživatelský avatar
Damon
Test driver
Test driver
Příspěvky: 10357
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od Damon » 10.02.2007 13:54

Já teda spíš myslel co psal schwarzd.
Je: Ford Kuga 2,5T 200hp 2009 & Kawasaki Z1000SX
Byl: Ford C-max 1,8 16V 2004
.....Ford Focus combi 1,8 16V 1999

Uživatelský avatar
ondora
Nováček
Nováček
Příspěvky: 134
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Teplice

Příspěvek od ondora » 12.02.2007 16:56

A co suché kuláky na spojovačkách? Vím, že u VW Passat(B5) byla slabina ramen PN-měnily se, protože se ozývalo vrzání i při zhoupnutí stojícího auta nebo při otáčení volantem.
FORD FOCUS KOMBI SPORT TDCi 85kW 02/2006 stříbrná metal

Uživatelský avatar
schwarzd
Nováček
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 02.02.2008 03:18

pískání

Příspěvek od schwarzd » 12.02.2007 17:57

Já to pískání taky zatím nemám vyřešené, odložil jsem to na servisní prohlídku. Zvuk jde ale z interiéru, podle mne prostě vrže volant, ale nevím, nerzumím tomu...:oops: . Nejvíce se ztotožňuju s problémem popsaným tady: http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?p=20099#20099 To řešení, které je tam navrženo (postříkat jakýsi filc, který já ale nevidím), jsem ale zatím nezkoušel.
Ford Focus 1.8 Ghia notchback 1999

Uživatelský avatar
sasa01
Nováček
Nováček
Příspěvky: 152
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: jih moravy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sasa01 » 12.02.2007 18:46

ondora píše:A co suché kuláky na spojovačkách? Vím, že u VW Passat(B5) byla slabina ramen PN-měnily se, protože se ozývalo vrzání i při zhoupnutí stojícího auta nebo při otáčení volantem.
jj , mi něco podobnýho dělaly na fiatovi kulový čepy , ale jen za takovýho studenýho počasí, přes léto to bylo OK, byly totiž vyschlý , tak sem do nich stříkl oleje a byl na chvili pokoj
FF kombi 1.6 16V , 00 Futura , Light Sapphire Blue
Ford Focus 1.6 16V , r.v.99 Trend (byl , už nezije )
Mazda 323 F 1.8 GT ( nez bude novy fofo )
Obrázek

Uživatelský avatar
Hurvajs
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 746
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od Hurvajs » 13.02.2007 21:54

to schwarzd: Mně to dělá to samý a je to jednoznačně z interiéru, přímo od volantu, Myslím si, že bude stačit kápnout nebo stříknout trošku oleje před volant jakoby na tyč řízení, podle mne se to tře někde tam. Chystám se na to, ale ještě jsem se k tomu nedostal.
Ford Focus 1,8i 16V Zetec 115PS Combi Ghia r.v. 1999 Tempomat

Obrázek

Uživatelský avatar
lubec
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 591
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Trenčín SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od lubec » 26.02.2007 11:12

tak zistil som, že aj ja mám ten problém. Pri jemných pohyboch s volantom mi to slabo píska niekde pod volantom. Skúsim tam asi niečo nastriekať, dúfam, že to prestane.
Ford Focus hatchback 1,8TDDi GHIA, 110+PS, 243+Nm, 12/2000, lightning blue, MOMO S-five black 17", H&R TwinTube-40-70mm, K&N, Alpine IVA-D511RB, chrom, airbrush...
FOTOGALÉRIA
Ford Transit 350L MR FWD Trend,2.2TDCi 140PS 350Nm,r.2013,frozen white

Uživatelský avatar
pipin
Nováček
Nováček
Příspěvky: 87
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Hranice

Příspěvek od pipin » 26.02.2007 17:31

Pánové jen stříkejte,stříkejte :D já jsem na sloupek volantu, nebo spíše na průchodku karoserie nastříkal už všechno možné a píská to stále dál. Na konkurenčním foru jsem se o tom trošku více rozepsal a tož to napíšu i tady. Snažil jsem se na to jít vědecky a použil jsem naslouchátko SKF na zjištování defektů ložisek abych přesně zjistil odkud to vychází. Padla na to sobota,auto jsem podložil aby byly přední kola v luftě a postupně posouval detektor. Vyloučil jsem vrzání kontaktů ve volantu a pak se zaměřil na spodek auta. Tam už to ale bylo složitější ´protože přístup k převodce není ideální ,.je to samá trubka.Zdroj pískání se mi podařilo lokalizovat přímo v převodce nebo její bezprostřední blízkosti. Žadný velký uspěch se nekonal,přesně ukázat na bod odkud se to šíří nelze. Pokud bych znal konstrukci převodky a řízení celkově pravděpodobně bych byl schopen říci bez demontáže o co jde ale takhle je to složité. Borec z vedlejšího fora který evidentně velmi dobře ví jak se věci mají mi dal pár typů které jsem postupně vyloučil. Jedna z možností byla průchodka v karoserii. Nasříkal jsem tam WD 40 ale bez úspěchu. Dále by to mohly být přímo řídící tyče nebo spíše těsnění které se o ně otírá. CHarakter zvuku tomu dpovídá, v naslouchátku to zní jako když se nejaká broušená tyč za sucha pohybuje po nějakém guferu.Stačí nepatrný pohyb a okamžitě to kvikne. Takže další v pořadí je sundat prachovk a mrknout na hřeben a řídící tyče. No ale moc se mi do toho nechce bez toho aniž bych věděl něco o konstrukci. Nemáte někdo chlapáci nějaký řez řízením nebo jeho rozpad ? Nebo alespoń poraďte co uvidím pokud sejmu prachovky, je tam nějaké těsnění které by mohlo pískat nebo pouze nějaké vodící pouzdra? Díky za každý postřeh a radu.Pokusím se to vyřešit a snad to pomůže i někomu dalšímu.
Ford C Max 1.8 TDCI

Uživatelský avatar
Hurvajs
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 746
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od Hurvajs » 26.02.2007 18:40

No tak to jsi nás asi moc nepotěšil, myslel jsem, že tam stříknu a bude po problému. To jsem teda zvědavej, kdo na to nakonec přijde, kde přesně je "zakopanej pes" :cry:
Ford Focus 1,8i 16V Zetec 115PS Combi Ghia r.v. 1999 Tempomat

Obrázek

Uživatelský avatar
pipin
Nováček
Nováček
Příspěvky: 87
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Hranice

Příspěvek od pipin » 26.02.2007 19:41

Ale přce není nikde napsané že máš stejnéj problém jako já. Může ti pískat něco úplně jiného a nakonec foukni WD do prostoru kolem hřídele a máš odpověď na otázku č.1 ,jestli ti nepíská průchodka hřídele volantu.Pak teprve bych začal panikařit. :D
Ford C Max 1.8 TDCI

Odpovědět

Zpět na „Podvozek“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti