Řízení píská
- schwarzd
- Nováček
- Příspěvky: 15
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Řízení píská
Ahojte, píská/kvílí mi řízení. Koukal jsem na náplň serva, mám ji na rysce MAX. Kvílí to hodně potichu a vysoko, zvuk jde jakoby od volantu. původně jsem myslel, že je to nějaká netěsnost dvěří, ale pak jsem přišel na to, že to dělá, když zatlačím do volantu, tj. při takových těch minimálních pohybech s volantem, kdy s autem nezatáčíte, ale jen ho "udržujete rovně" na cestě.... Neví někdo, co to je? Díky moc.
Ford Focus 1.8 Ghia notchback 1999
- pipin
- Nováček
- Příspěvky: 87
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Hranice
Vím že odpověd trochu trvala ale přesně ten problém se mi objevil asi před měsícem a zprvu jsem mu nepřikládal žádnou váhu. ALE pískání je stále hlasitější a docela obděžuje. Pokud je auto -olej posilovače studený,je to potichu ale v okamžiku jak se zahřeje začne to při pohybech volantu pískat jakoby se třela nasucho nějaká guma a se stoupající teplotou je to hlasitější. Dnes jsem vlezl pod auto a dukladně si to poslech při vypnutém motoru. Zdá se že zvuk vychází přímo z převodky řízení. Snad nějaké nenamazané gufero nebo co .Určit přesněji místo je nemožné. Prosím o radu jestli někdo máte podobnou zkušenost případně jestli jste to řešili a vyřešili. Jinak z řízení nic neteče a i jinak je ok. Doufám že to není předzvězt nějakého průseru. Mám druhého fokuse a na prvním jsem řízení musel měnit(vůle v hřebenů). Druhý fok a druhé řízení to by byla si rarita. Dík za rady.
Ford C Max 1.8 TDCI
- romosch
- Test driver
- Příspěvky: 2237
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Horní Slavkov. Záp.č.
- Kontaktovat uživatele:
- pipin
- Nováček
- Příspěvky: 87
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Hranice
Nééé řemen to rozhodně není, možná jsem dostatečně jasně nenapsal ve svém příspěvku ,že jsem byl pod autem a dělá to i při vypnutém motoru. To kvičení vychází jednoznačne z převodky řízení nebo případne od řídících tyčí a je to závislé na teplotě. Tak jak jsem již psal vypadá to na suché tření nějakého těsnění. Jenže namazat lze snád jen těsnění převodky které je trošku vidět z kabiny .A co se týká toho ložiska ten zvuk je opravdu o něčem jiném než suché nebo přidírající se ložisko.
Ford C Max 1.8 TDCI
- ondora
- Nováček
- Příspěvky: 134
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Teplice
- schwarzd
- Nováček
- Příspěvky: 15
- Registrován: 02.02.2008 03:18
pískání
Já to pískání taky zatím nemám vyřešené, odložil jsem to na servisní prohlídku. Zvuk jde ale z interiéru, podle mne prostě vrže volant, ale nevím, nerzumím tomu...
. Nejvíce se ztotožňuju s problémem popsaným tady: http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?p=20099#20099 To řešení, které je tam navrženo (postříkat jakýsi filc, který já ale nevidím), jsem ale zatím nezkoušel.

Ford Focus 1.8 Ghia notchback 1999
- sasa01
- Nováček
- Příspěvky: 152
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: jih moravy
- Kontaktovat uživatele:
jj , mi něco podobnýho dělaly na fiatovi kulový čepy , ale jen za takovýho studenýho počasí, přes léto to bylo OK, byly totiž vyschlý , tak sem do nich stříkl oleje a byl na chvili pokojondora píše:A co suché kuláky na spojovačkách? Vím, že u VW Passat(B5) byla slabina ramen PN-měnily se, protože se ozývalo vrzání i při zhoupnutí stojícího auta nebo při otáčení volantem.
FF kombi 1.6 16V , 00 Futura , Light Sapphire Blue
Ford Focus 1.6 16V , r.v.99 Trend (byl , už nezije )
Mazda 323 F 1.8 GT ( nez bude novy fofo )

Ford Focus 1.6 16V , r.v.99 Trend (byl , už nezije )
Mazda 323 F 1.8 GT ( nez bude novy fofo )

- Hurvajs
- Pokročilý
- Příspěvky: 746
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Chomutov
to schwarzd: Mně to dělá to samý a je to jednoznačně z interiéru, přímo od volantu, Myslím si, že bude stačit kápnout nebo stříknout trošku oleje před volant jakoby na tyč řízení, podle mne se to tře někde tam. Chystám se na to, ale ještě jsem se k tomu nedostal.
Ford Focus 1,8i 16V Zetec 115PS Combi Ghia r.v. 1999 Tempomat


- lubec
- Pokročilý
- Příspěvky: 591
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Trenčín SK
- Kontaktovat uživatele:
tak zistil som, že aj ja mám ten problém. Pri jemných pohyboch s volantom mi to slabo píska niekde pod volantom. Skúsim tam asi niečo nastriekať, dúfam, že to prestane.
Ford Focus hatchback 1,8TDDi GHIA, 110+PS, 243+Nm, 12/2000, lightning blue, MOMO S-five black 17", H&R TwinTube-40-70mm, K&N, Alpine IVA-D511RB, chrom, airbrush...
FOTOGALÉRIA
Ford Transit 350L MR FWD Trend,2.2TDCi 140PS 350Nm,r.2013,frozen white
FOTOGALÉRIA
Ford Transit 350L MR FWD Trend,2.2TDCi 140PS 350Nm,r.2013,frozen white
- pipin
- Nováček
- Příspěvky: 87
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Hranice
Pánové jen stříkejte,stříkejte
já jsem na sloupek volantu, nebo spíše na průchodku karoserie nastříkal už všechno možné a píská to stále dál. Na konkurenčním foru jsem se o tom trošku více rozepsal a tož to napíšu i tady. Snažil jsem se na to jít vědecky a použil jsem naslouchátko SKF na zjištování defektů ložisek abych přesně zjistil odkud to vychází. Padla na to sobota,auto jsem podložil aby byly přední kola v luftě a postupně posouval detektor. Vyloučil jsem vrzání kontaktů ve volantu a pak se zaměřil na spodek auta. Tam už to ale bylo složitější ´protože přístup k převodce není ideální ,.je to samá trubka.Zdroj pískání se mi podařilo lokalizovat přímo v převodce nebo její bezprostřední blízkosti. Žadný velký uspěch se nekonal,přesně ukázat na bod odkud se to šíří nelze. Pokud bych znal konstrukci převodky a řízení celkově pravděpodobně bych byl schopen říci bez demontáže o co jde ale takhle je to složité. Borec z vedlejšího fora který evidentně velmi dobře ví jak se věci mají mi dal pár typů které jsem postupně vyloučil. Jedna z možností byla průchodka v karoserii. Nasříkal jsem tam WD 40 ale bez úspěchu. Dále by to mohly být přímo řídící tyče nebo spíše těsnění které se o ně otírá. CHarakter zvuku tomu dpovídá, v naslouchátku to zní jako když se nejaká broušená tyč za sucha pohybuje po nějakém guferu.Stačí nepatrný pohyb a okamžitě to kvikne. Takže další v pořadí je sundat prachovk a mrknout na hřeben a řídící tyče. No ale moc se mi do toho nechce bez toho aniž bych věděl něco o konstrukci. Nemáte někdo chlapáci nějaký řez řízením nebo jeho rozpad ? Nebo alespoń poraďte co uvidím pokud sejmu prachovky, je tam nějaké těsnění které by mohlo pískat nebo pouze nějaké vodící pouzdra? Díky za každý postřeh a radu.Pokusím se to vyřešit a snad to pomůže i někomu dalšímu.

Ford C Max 1.8 TDCI
- Hurvajs
- Pokročilý
- Příspěvky: 746
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Chomutov
- pipin
- Nováček
- Příspěvky: 87
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Hranice
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti