Tlaky ve válcích motoru

Vento
Nováček
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 17.07.2009 20:04

Tlaky ve válcích motoru

Příspěvek od Vento » 27.07.2011 15:13

Dobrý den. můžete mě někdo znalý poradit, motor focuse 1,6 benzin, začal "vynechávat" cukat až pak nešlo nastartovat vůbec, (to vše během 2 dnů, předtím bylo vše v pořádku) dal jsem fokuse 1,6 benzin r.v 2001, do servisu a tam mě zdělili že jinak vše je v pořádku, ale že je velmi nizký tlak ve válcich motoru že zaváda je tímto způsobeno že auto ani nestartuje. Je možné že během 2 dni se tato závada projevila, předtím žádne známky vynechavání cukání motoru. Focus má najeto 86000 km jinak je ve velmi dobrém stavu, před měsícem jsem byl na emisích a technické prohlídce a řekli mě že je vše v naprostém pořádku a emise byli s velkou "rezervou". Můžete mě zdělit čím to může být způsobeno, tlak ve válcich okolo 6 nejvíc jeden válec měl 10 a má udájně být tlak ve válcích 18 mp, přece to nemůžou být po 86 tisících km tak opotřebováné válce, nebo snad taky netěsnost ventilu co řikáte cím to může byt způsobeno ? Třeba kdyby Foki, nebo někdo znaly mě řekli svůj názor. Děkují za odpovědi. Pavel

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13477
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Tláky ve válcích motoru

Příspěvek od miki21 » 27.07.2011 16:16

Mohlo povolit těsnění pod hlavou.Nemáš vodu v oleji?(takový mazlavý šlem na víčku)nesmrdí z nádržky chladící kapaliny výfukové plyny?Ventil neodejde ze dne na den.Nepřeskočil rozvoďák?Nech skontrolovat jeho správné nastavení.Jinak bude muset hlava dolů a pak budeš chytřejší.
Ty kilometry...máš ho od nového,nebo jsi koupil starši?Pokud starší,tak může mít klidně i 186 , 286 tis.km.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Uživatelský avatar
ZonixX
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3165
Registrován: 14.07.2009 22:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Tláky ve válcích motoru

Příspěvek od ZonixX » 27.07.2011 16:48

pokud je tlak takhle nizky, neni se cemu divit, ze nenastartuje, bohuzel STK nevidi do motoru a zkouska komprese je vyborny indikator stavu motoru.. nizka komprese byva zpusobena prasklym tesnenim pod hlavou, zkroucenou hlavou, netesnym/podpalenym ventilem, nebo treba pripecenym/propalenym pistnim krouzkem.. jelikoz ale mas ztratu komprese na vice valcich, vidim to spis na prdle tesneni pod hlavou (pozor, nemusi automaticky dojit k michani kapalin..), nebo poskozenou hlavu.. kazdopadne, ta se bude muset sundat - pokud se nekomu nebude chtit delat zkouska se stlacenym vzduchem a spol, aby se zjistilo, kudy "to fouka"..

..mimochodem, u mne se delala zkouska komprese 3x a dvakrat ukazala spatne hodnoty - podfoukl merak a pak mereni bez otevrene skrtici, tak se poradne nenatlakovali valce ;) snad ti to zmerili spravne.. jo a komprese na tvem motoru by mela byt snad kolem 12 +- 10%... 18 je blbost.. tim chci jenom rict, ze pred tim, nez se do toho pustis to skutecne chce mit jistotu, ze jsou ty komprese spatne... ono hlava ani jeji tesneni se tak snadno neposkodi jen tak sama od sebe..
Fiesta ST180 '16 Stage 4
Honda Civic FK2 '10

ex: Honda Civic EP2 '02, Nissan 350Z '06, Ford Ka '01, Mondeo ST200

Vento
Nováček
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 17.07.2009 20:04

Re: Tláky ve válcích motoru

Příspěvek od Vento » 27.07.2011 18:28

ZonixX když jste napsal odpověd na muj dotaz tak ve větě o měření komprese uvádíte něco o škrtici ? že má byt otevřená-má to být klapka. Chci upřasnit ty tlaky ve válcich byli 4, 5, 5 10 mp ne 6 jak jsem uváděl. kdyby přeskočil rozvodový řemen tak by to mělo vliv na tlaky válců a to nebude, normálně jsem jezdil a vše bylo v naprostém pořádku bez jakehokoliv cukání, až najednou začlo "cukat" když jsem přidal plyn tak to jako by brzdilo, myslel jsem že mám málo benzinu tak jsem natankoval a pak to přestalo, ale druhý den opět, až již nešlo nastartovat. Myslel jsem že to dělá palivové čerpadlo, filtr, nebo ucpaný ventil. Mechanik v servisu mě řekl že se u těchto focusu nedá poznat jestli mají najeto víc třeba o 100 tisíc než je stav tachometru. Mám jej 2 roky bylo najeto 70 tisíc při koupí, mám servisní knižku je zaznamenaná každa prohlidka veškeré vyměny oleje svíček atd... byl jsem si jistý že stav na tachometrů je správný s realitou, snd možná že je. Vůz je jinak v perfektím stavu, měl dobrý výkon, zrychleni velmi dobré, před půl rokem odešel ventilator topení 5.5 tisice, jednou po dalnici jsem jel 150 azačla vařit chladící kapalina pak to přestalo, jinak nic. Měl jsem předtim VW vento 20 let žádna oprava, nic, menší opravy jsem si dělal sám. No řeknu vám, jsem velice zaskočen tou spoustou závad těchto fordu, stačí jen tady to pročíst a nestačím se divit ! Měl jsem celkem 9 vozu, ale tohle jsem za celou dobu nezažil. Děkují vám za podnětné názory. Pavel

Uživatelský avatar
pbjun
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5869
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Tláky ve válcích motoru

Příspěvek od pbjun » 27.07.2011 18:41

Pokud Ti zacala varit voda a tys to neresil tak Tva chyba... Dalsi vec nehonil si auto za studena? co mnozstvi oleje? hlidas?
Dalsi veci je ze km jsou neuveritelne :D Ja mam najeto 402 tis a menil sem jen motor pri 385... Po koupi si delal rozvody? Pokud ne tak mohly preskocit a pak ty tlaky nezmeris spravne. Jinak ventilator topeni menen pri 390tis za 500kc tak nevim kam jezdis :D

Vento
Nováček
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 17.07.2009 20:04

Re: Tláky ve válcích motoru

Příspěvek od Vento » 27.07.2011 19:37

pbjun- po koupí jsem rozvody neměnil protože bylo najeto 70 tisíc a rozvody se měni při 150 tisicích, chladící kaplina z ničeho nic vařila 5 minut (jen tady na foru mají problémy z vařenim kapaliny stovky majitelu focusu) pak jsem snižil rychlost jízdy na 80 a přestalo to , to víš že olej hlídam, za studena jsem auto nehonil, autama jezdím (a nejen to) 55 let takže tomu "trochu" dosti rozumím a zacházím s vozem líp než jak se má. Pravě proto mě překvapuje již nějakou dobu, tolik závad na těchto vozech, nestačím koukat jak je to vůbec možný. Fokus jsem si pořidil proto, že jsem měl v roce 63 cortinu 1,6 a byl jsem s ní nadmíru spokojen a chtěl jsem vědět zda fordy jsou pořád tak kvalitní a spletl jsem se !

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13477
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Tláky ve válcích motoru

Příspěvek od miki21 » 27.07.2011 19:50

Jestli jsi se nespletl v tom nájezdu kilometrů.Padělaná serviska není v dnešní době nic nového,je to běžná praxe bazaristů a dovozců.
Doporučuji přečíst tohle http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 13&t=25480
To,že někdo koupí stočeninu v dobré víře a pak nadává na to,jaký je Ford šmejd,se děje dnes a denně.Vyměnit rozvody je to první,co každý udělá při koupi staršího auta,pokud si nejsi 100% jist nájezdem(auto z rodiny,dobrého známého).
Bohužel asi budeš dalším,který naletěl nekalým praktikám zdejších prodejcům.Je to těžké příjmout,ale věř,je to tak.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Uživatelský avatar
pbjun
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5869
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Tláky ve válcích motoru

Příspěvek od pbjun » 27.07.2011 20:12

vento: otazka neni to auto nahodou kombi 2001 cervene barvy ve vybave ambiente s mlhovkama a vyhrivanym celnim sklem? :) pokud jo tak Ti reknu presne kolik to ma najeto :D

Uživatelský avatar
ZonixX
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3165
Registrován: 14.07.2009 22:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Tláky ve válcích motoru

Příspěvek od ZonixX » 27.07.2011 20:32

Vento píše:chladící kaplina z ničeho nic vařila 5 minut (jen tady na foru mají problémy z vařenim kapaliny stovky majitelu focusu) pak jsem snižil rychlost jízdy na 80 a přestalo to
bohuzel, tohle je na 95% duvodem pro aktualni problem se spatnou kompresi napric hlavou.. je nutne sundat ji, promerit.. bude zkroucena..
Fiesta ST180 '16 Stage 4
Honda Civic FK2 '10

ex: Honda Civic EP2 '02, Nissan 350Z '06, Ford Ka '01, Mondeo ST200

Vento
Nováček
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 17.07.2009 20:04

Re: Tláky ve válcích motoru

Příspěvek od Vento » 27.07.2011 22:51

pbjun-neni to červené ani combi je to kupované od dovozce u Opavy před 2 roky, tehdy v té době četl jsem tady že někteří kupující měil přetočené tachometry, proto jsem ai na to davál velký pozor, nyní nevím zda bylo něco dělano s tachometrem, nemyslím si, auto kdo jej viděl řekli na STK že je perfektím stavu jako nové dá se ledacos poznát podle hodně věci. O to jde že kdyby byli nějaké naznaky nepravidelného chodu otáček motoru, nějake cukáni nic absolutně nic se neprojevovalo co by signalizovalo zavadu, až najednou během 2 dnů. Byl jsem v servisu tam mě informovali a přede mnou měřili tlaky ve válcich, samozřejmě že jsem jim řekl zda ten měřák těsní řadně, řekli že určitě. Zitra budou sundavat hlavu tak že mě budou informovat co a jak, proto jsem tady dnes zadal dotáz, abych věděl jak ze servisem jednat. Každopádně vám moc děkují za poznatky i prospěšné rady. Pavel

Uživatelský avatar
pbjun
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5869
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Tláky ve válcích motoru

Příspěvek od pbjun » 28.07.2011 06:36

No ja sem koupil auto ktere melo na tachu 120tis a ve skutecnosti 250 a taky to nikdo nepoznal - ani ve fordu nemeli podezreni jelikoz puvodni majitel podvedl primo ford :D tedka ma auto 402 a taky to na prvni pohled nepoznas...

Toncek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 120
Registrován: 21.01.2011 13:48
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Tláky ve válcích motoru

Příspěvek od Toncek » 28.07.2011 15:25

Tady bych asi nenadaval na Focuse,ale na ten mezikus mezi volantem,pedalama a sedačkou.Vaři voda a on nezastavi.Za 5 minut ta voda vyvařila totalně proto to přestalo vařit a ani neřeši proč se tak stalo.A možna to chtělo i vodu dolit.Ješte se mohly šrouby hlavy zapustit víc do hlavy,takže se zvedla :nunu: :dih: :wallbash:
Focus I sdn 1,8 16v r.v. 2001

Uživatelský avatar
pbjun
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5869
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Tláky ve válcích motoru

Příspěvek od pbjun » 28.07.2011 18:07

Njn to je ten hlavni faktor no :D To souhlasim...

Vento
Nováček
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 17.07.2009 20:04

Re: Tláky ve válcích motoru

Příspěvek od Vento » 28.07.2011 20:45

Toncek- Ty určitě neporadíš jen se vprdaváš, abys provokoval, já takovým říkám prudičí, taky jak bys mohl ty říct něco kloudného, vždyť nic nevíš a neumíš, jen sis zapomněl vzit medikamenty. Jak ty to všechno tak přesně víš co, že mě voda vyvařila, voda nevyvařila ! teplota stoupla na 100 C ja snižil rychlost a za chvíli teplota klesla, pozdějí jsem Toncku neměl co řešít protože teplota byla v pořádku chapeš ? Nic ti dále nebudu vysvětlovat nemám tu potřebu, jelikož vím určitě kdo jsi a co jsi zač ! A mužu tě ujístit v době kdy já začal jezdit tak ty jsi ještě nejméně 25 let možná mnohem víc let na exkremen říkal papu ! Pro ostatní, neustále se zde řeší (píšu o focusech) kromě spoustu dalších závad (kde co i nemožné) těchto aut závada přehřívání motoru a v mnoha případech se jedná o neostranitelnou závadu, četl jsem na zdejším foru připady že povyměňovali vše co se dalo a nepomohlo to. Dále, když někdo tady uvádí že auto mohlo mít najeto X kilometru, nesouhlaím (ovšem nic není vyloučeno) nekupoval jsem první auto, dosti této problematice rozumím mám poměrné přehled v těchto situácich a leda kdo mě neoblbné, mám na myslí prodejce aut. Taky ne jen můj subjektivmí dojem, ale další podstatný, před měsícem byla technická prohlidka, vše na voze včetně celého podvozku, a ostatních součásti, brzd a dalších součásti auta bylo bez jakychkoliv závad, a prohledal to jak se patří vše, byl jsem s ním pod vozem, abych se přesvědčil, co řikáte to lze kdyby auto mělo najeté 280 nebo 385 tisíc vše povyměňovat, nechat jen motor původni, kolik asi by to činílo tisíců to by se prodejci vyplatilo ? Tolik tisíc by to dělalo, že já za to auto bych dal méně pesos !!!

Uživatelský avatar
kaminek
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 530
Registrován: 07.03.2009 15:30

Re: Tláky ve válcích motoru

Příspěvek od kaminek » 28.07.2011 22:02

Vento ,ten tvůj problém v poklesu tlaku ve válcích, bych taky spíš viděl v porušeným těsněním pod hlavou válců ,protože když je špatné ,tak klesá komprese ,ta má být mimochodem 11 až 13 bar nebo 1.1 až 1.3 mpa a rozdíl mezi jednotlivými válci by neměl být větší než 3 bary .Potom by to mohly ten pokles způsobovat i ventily,ale žě by ti začaly tři ventily netěsnit najednou ,je málo pravděpodobné.Tím špatným těsněním se ti samozřejmě snadno zvýší i teplota motoru .Tam bych já hledal chybu :wink: Jinak když máš pocit ,že když v kopci přidáš plyn a auto jakoby přibrzdí .tak bývá špinavý palivový filtr.
Byl Ford Focus combi Trend 1,8TDDI 1999, 90ps
,pružiny Enzo-40mm,vzd.filtr K&N,chip,7jx15 ET 38 195/55R15
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=14237 Galerie Obrázek


Je BMW 330d Touring

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů