je několik důležitých rozměrů disku...
Středová díra - musí se dodržet přesně, vyrábí se i speciální vymezovací kroužky
Počet šroubů a jejich vzdálenost - tady je snad jasné že to musí být přesně

- každý výrobce aut a na různé modely od stejného výrobce se dávají jiné...
- FORD focus II 5x108 WV group (passat, octavia, golf.... novější generace) ovykle 5x100
šírka disku - souvisí se šiřkou gumy a maximální dovolené šířce pro daný vůz viz technický průkaz
ET disku - také uvedený v technickém prlkazu. musí být pro daný rozměr kola přibližně stejný, rozdíl jednoho či dvou milimetrů není znatelný, centrimetry už ano - pak kolo může dřít při zatáčení, nebo je moc vysunuté a ničí kompotenty zavěšení na které působí větší páka a jsou tím velice namáhané
docela pěkne je to popsáno napřklad zde:
http://www.kola360.cz/technicky-radce-lita-kola nebo zde:
http://www.pneukostelnik.cz/technicky-r ... eni-disku/
podobného rádce najdeš i na jiných webech prodejců kol a pneuservisů....
ještě EDIT: to že jsou kola původně z nějakého auta neznamená, že mají správné rozměry pro auto ze kerého jsou. Už původní majitel může mít na svém autě nesprávné rozměry
viz naše příhoda.... švagr kupoval disky z punta na sestry punto. Prodejce měl stejný ročník auta a stejný motor takže disky by sedět měly na 1000000%. no ejhle když jsme je chteli nandat zjistili jsme, že nesedí rozteč šroubů a že jsou 4x100 a ne 4x98 co má punto. V pneuservisi nám řekli že se to tam dá narvat a nějak to držet bude, ale že šrouby budou dost namáhané a mohly by se urvat.. původní majitel to auto prý takhle koupil a nevěděl o tom... osobně mu věřím, protože když jsme si pro disky jeli ještě je měl na autě a jeli jsme je sundat s ním.