Stránka 1 z 2

2.0 tdci 85kw problém motoru

Napsal: 28.04.2011 20:58
od David 1
Máme v rodině mondeo 2.0 tdci, 85kw, r.v.06. Stává se, že více za tepla nejde dobře nastartovat. Těžko se chytá do normálního chodu a zhruba pět vteřin má trochu traktorový zvuk. Jede normálně, nekouří, jen ty starty. Má najeto asi 160000. Mám obavy, že to jsou vstřiky, ale radši se poradím. Diagnostika je v pořádku. Co myslíte?

Re: 2.0 tdci 85kw problém motoru

Napsal: 13.05.2011 20:33
od Venca a Martinka
Už se to tu řešilo.Kolega měl stejný problém.Vstřikovače.

Re: 2.0 tdci 85kw problém motoru

Napsal: 14.05.2011 19:20
od David 1
Taky myslím, ale pořád to jezdí a blíží se dovolené. Tak nevím co s tím, protože vše je vpořádku podle pc a udělat vstřiky za tolik peněz a pak zjistit, že to zrovna nebylo ono. To potěž koště teda.

Re: 2.0 tdci 85kw problém motoru

Napsal: 15.05.2011 12:54
od Venca a Martinka
Ono to pojede ale jak dlouho to nikdo neví.Specializovaný servis tohle umí odhalit.

Re: 2.0 tdci 85kw problém motoru

Napsal: 18.05.2011 18:43
od pelen
Mam stejny motor. Spatne starty a nakonec zadny start. Odtah do servisu a prehrati SW a zase jezdim. Mam najeto 106000.

Re: 2.0 tdci 85kw problém motoru

Napsal: 18.05.2011 21:36
od David 1
Když teda může být problém i jinde dokázal by jste mi někdo prosím napsat nějaké standartní chování auta se špatnými vstřiky? Co to začíná dělat, co to dělá dál a jak to dopadne než dojde k odstavení vozu. Myslím průběh od začátku do konce.

Re: 2.0 tdci 85kw problém motoru

Napsal: 18.05.2011 22:57
od marek81
Konkrétně u mě to začalo těmi starty, kdy se otáčky drží okamžik nebo někdy i 2-3vteřiny na cca500ot.min a poté se vyhoupnou na standardní volnoběh. Podotýkám, že dokud se otáčky nevyhoupnou na normál tak na přidání plynu motor nereaguje. Poté začalo klapání v nízkých otáčkách při zátěži (např. sepnutí klimakompresoru nebo rozjezd bez přidání plynu z volnoběhu). Nyní už mi to párkrát spadlo do nouzáku ale chyba se žádná na diagnostice neukázala ale přisuzuju to těm vstřikům.
Pokud se nepletu tak jsou asi tři možné varianty poruchy vstřikovače. Může protékat do přepadu, když neudrží tlak. To hází většinou chybu nízkého tlaku v liště comonrailu, protože čerpadlo nezvládá natlakovat rail, když nafta stále uchcává vadným vstřikem do přepadu. Další varianta je přidřený nebo opotřebený vstřik, který již nedokáže přesně reagovat na povely ŘJ k dávkování nafty. Vstřikuje pozdě a ještě hořící směs je vytlačována z válce do výfuku. To způsobuje právě to klapání. Může se podpálit ventil nebo dokonce propálit píst. Hlásí to překročení limitu klepání v tom kterém válci. No a nakonec může odejít selenoid, ale to se stává u Delphi, dle tvrzení několika dieselservisů, zřídka. Vstřik vůbec nepracuje a motor jde třeba jen na tři válce.
Jestli sem něco zapomněl nebo nenapsal přesně tak mě prosím opravte :mrgreen:

Re: 2.0 tdci 85kw problém motoru

Napsal: 19.05.2011 20:21
od David 1
Tak plyn přidat jde i když to řachtá, ale dát za jedna a mít otáčky tak nízké, že to pořád klepe, tak to zdechne. Nemá to sílu, ale jakmile se přidá plyn, tak to přestane klepat a je to jako střela. Dělá to jen když auto chvíli stojí za tepla se to už nerozklepe na volnoběh. Za chodu myslím. Já tipuju vstřiky. Švagrův mech si není tak jistý a jsme na mrtvém bodě. Tak už nevím co poradit, protože čím déle tím huř pro auto.

Re: 2.0 tdci 85kw problém motoru

Napsal: 26.07.2011 17:06
od MackCZ
Mám skoro stejný problém. Když je motor studený, natočím ho úplně v pohodě. Když je teplý, chcípnu ho a natočím ho třeba do 5 minut, tak je to taky ok.
Když ale stojí déle jak 5 nebo 10 minut, tak mu trvá než naskočí třeba až 6 vteřin.
Dneska jsem s tím byl v servisu, tam mi mechanik řekl, že vidí problém v čerpadle. Že když je nafta studená, čerpadlo nemá problém natlakovat a auto nastartovat.
Když je ale motor i čerpadlo teplý a auto se nechá nějakou dobu stát, tak se nafta zahřeje a začne v něm někde trochu prosakovat a on má pak problém než natlakuje.
Takhle mi to aspoň vysvětlil.
Zejtra ho tam znovu vezu a bude to zkoušet. Projede, zahřeje, nechá stát, zchladí vodou čerpadlo a pak nastartuje. Jsem zvedavej co mi řekne odpoledne, až si s tím pohraje.
Zatím mi řekl, že nový čerpadlo je za cca. 30tis a repas za 22tis. Tak mě mále omejvali :( Ta cena se mi zdá fakt nějak moc vysoká. Kdyžtak budu muset najít někoho, kdo by mi to moje zrepasoval.
Ještě si říkám, jestli to němůže bejt nějakým čidlem. Ale to by asi dělalo pořád, ne jen když je motor teplej a ještě chvíli stojí.

Re: 2.0 tdci 85kw problém motoru

Napsal: 28.07.2011 07:34
od MackCZ
Tak mám nové zprávy. Čerpadlo to na 99% není. Budou to vstřiky.
Ale jsem na jednu stranu rád, protože jsem s výměnu nějak tak dopředu počítal. Auto má totiž již 157tis a to začíná být doba výměny.
Zatím ale auto jede fakt suprově, bohužel jen ty teplý starty jsou hold horší. Říkal, že mám v klidu jezdit, že nouzák mě sám zastaví.
Tak uvidím. Kdyby to začlo víc zlobit, nebo nějak víc rachtat, tak půjdou hold na výměnu. :D
Jinak cena nového vstřiku od Fordu (výměna kus za kus) je 7200Kč + práce = takže všechny + práce prý 33tis
Což myslím je tak normál :bebng:

Re: 2.0 tdci 85kw problém motoru

Napsal: 29.08.2011 07:28
od MackCZ
Tak problém se startováním vyřešen.
Špatné (přidřené) vstřiky. Takže se udělala u pana Velendorfa v Říčanech u Prahy repase vstřiků + repase čerpadla (bylo taky načatý) + vyčištění nádrže a vedení + vyměněn
filtr + nákup aditiv. Celá sranda mě přišla na cca 42000 Kč. Auto startuje jak má, je tižší, spotřeba klesla cca o 0,5-1l.
Tak uvidímě dál, ale snad s tím 100tis km odjezdím :D teda jestli se neposere něco dalšího :bebng:

Re: 2.0 tdci 85kw problém motoru

Napsal: 07.09.2011 21:22
od antonín
Zdravím, také mám problém s klepáním. Starty jsou docela vpohodě, motor nejvíc klepe když je studený a jak se zahřeje, tak je to o malinko lepší. Já mám podezření na rozvody, protože hluk jde hlavně ze stranz rozovů, ale můj mechanik říká, že to budou vstřiky. Mám najeto cca 230tis a řekl bych že vstřiky nikdo ještě nedělal. Počkat až auto půjde do nouzáku a pak to řešit? Dík

Re: 2.0 tdci 85kw problém motoru

Napsal: 07.09.2011 22:09
od buceek07
Určitě bych nečekal na nouzoví režim a šel na dignostiku vstřiků.....rozvody si myslím že to nebudou...ikdyž 230 000 to sou před výměnou že :?:

Re: 2.0 tdci 85kw problém motoru

Napsal: 07.09.2011 22:22
od antonín
Ve Fordu tvrdí, že se rozvody dělají na životnost motoru, no ve Zlíne v Pento Bosch chcou za diagnostiku 3000 kč, což se mi zdá dost,, nevíte kam zajet okolí Zlín??

Re: 2.0 tdci 85kw problém motoru

Napsal: 07.09.2011 22:28
od buceek07
Ano o rozvodech se říká doživotní, ale tím doživotní se myslí 250 000 :!: :!: ....nechápu že ti řekli takovou pičovinu :dih: :roll: