Přesedlat z Escorta na Focuse.
Napsal: 02.12.2006 16:54
Zdravím všechny,
jsem tu poprvé a důvod je vcelku jasnej, začínám važně pošilhávat po Focusu, ale mám několik otázek.
Teď jezdím v Escortu 1.8 16V kombi Ghia, plná výbava, rok '97, a přestože se mi Escort vždy líbil, tak začíná mít už na můj vkus příliš mnoho "much".
První a nejpodstatnější problém, co mě u Escorta trápí a co prostě u Focuse nechci vidět a řešit je koroze. Escort prostě hnije v porovnání se stejně starejma Peugeotama 306 a dalšíma autama daleko víc a rychlejc. Hlavně lemy zadních blatníků, to je tragedie, pak paté dveře (díra na stěrač), zadní sloupek (pod střikovačem) atd.
Čili první otázka: Jak to vypadá u Focuse s korozí ? Někde jsem četl, že se ho moc netýká, ale když se zase dívám tady na fóru, kolik z Vás řeší s Fordem reklamaci koroze dveří apod. Určitě bych šel do auta od roku 2003 vejš a rád bych ho měl cca 3-4 roky, čili otázka je, zda lze očekávat, že až mu bude 6-7 let, budu muset řešit rez.
Další otázka: U Escorta neustálé problémy s volnoběhem u motoru Zetec 1.8 EFI (85 kW). Výměna volnoběžného ventilu nepomohla a otáčky buď zůstavají viset moc vysoko a nebo zase padají moc dolů.
Focuse bych chtěl slabšího (ta 1.8 děsně žere), čili motor 1.6 16V. Jak je na tom tenhle motor s těmito problémy ?
Dále: Escort a řešení potíží s přední nápravou, respektive s protivným boucháním a hlavně vrzáním. Kosti stabilizátoru vyměněny, silentbloky taky a stejně se za čas objeví vrzáni znovu.
Focus a tyto potíže?
Další věc: Sice se mého auta netýká, ale mnoho lidí řešilo u Escorta problém s pojistkovou skříňkou. Vyhřáte spoje způsobují plno zbytečných problémů. Pojistkovka se pak musí většinou celá přepájet.
Focus se mi líbí, chci nadále zůstat věrný značce Ford a vyměnit prostě Escorta jeho následovníkem. Ale očekávám od něj, že nebude mít stejný závady a problémy.
Může někdo kromě zodpovězených otázek napsat i nějakou zkušenost, pokud jí někdo má, jak přesedlal z posledního modelu Escorta na Focuse (po faceliftu), jestli je opravdu se na co těšit, abych nebyl zklamaný, že jsem koupil jen líbivější kabátek ? S Focusem jsem nikdy nejel, tak se ptám. V Escortu mi vyhovuje na druhou stranu plno věcí, Dobře se mi v něm sedí, ma jednoduchou, ale velice přehlednou přístrojovou desku s dobrou ergonomií (všechno dobře po ruce), velký zavazadlový prostor, dobrý výhled z auta, na tu dobu velice dobrou výbavu a poměrně slušné jízdní vlastnosti. Co Focus ?
Koukám zatím předběžně po Focusu:
od roku 2003>, kombi, 1.6 16V, nejraději dovoz D nebo CH,
servisní knížka, nebouraný, najeto do 100 tis., výbava: aspoň 2x Airbag, ABS, centrál, mlhovky, zelený skla, klimatizace, vyhřívaný přední sklo a další věci jsou mi celkem ukradený.
Dal bych do toho max 230-250 tis. Co jsem koukal po netu, není to nereálný.
Budu vděčnej za zodpovězení otázek a taky za nějakou morální podporu, protože nejsem ještě 100% rozhodnutej.
Hlavně mne zajímá ta koroze (nenávidim už jen tohle slovo po zkušenosti s Formanem a Escortem).
Chci si spokojeně jezdit a řešit něco skutečně jen výjimečne a ne pořád kolem toho auta skákat a řešit kdejaky problémy.
Předem moc díky a nezlobte se, že zakládám nové téma, ale je toho tady vážně hrozný množství a to je na několik hodin čtení.
Jinak nějaký asbolutně zásadní problémy s Escortem nemám, jezdí pořád, ale...
jsem tu poprvé a důvod je vcelku jasnej, začínám važně pošilhávat po Focusu, ale mám několik otázek.
Teď jezdím v Escortu 1.8 16V kombi Ghia, plná výbava, rok '97, a přestože se mi Escort vždy líbil, tak začíná mít už na můj vkus příliš mnoho "much".
První a nejpodstatnější problém, co mě u Escorta trápí a co prostě u Focuse nechci vidět a řešit je koroze. Escort prostě hnije v porovnání se stejně starejma Peugeotama 306 a dalšíma autama daleko víc a rychlejc. Hlavně lemy zadních blatníků, to je tragedie, pak paté dveře (díra na stěrač), zadní sloupek (pod střikovačem) atd.
Čili první otázka: Jak to vypadá u Focuse s korozí ? Někde jsem četl, že se ho moc netýká, ale když se zase dívám tady na fóru, kolik z Vás řeší s Fordem reklamaci koroze dveří apod. Určitě bych šel do auta od roku 2003 vejš a rád bych ho měl cca 3-4 roky, čili otázka je, zda lze očekávat, že až mu bude 6-7 let, budu muset řešit rez.
Další otázka: U Escorta neustálé problémy s volnoběhem u motoru Zetec 1.8 EFI (85 kW). Výměna volnoběžného ventilu nepomohla a otáčky buď zůstavají viset moc vysoko a nebo zase padají moc dolů.
Focuse bych chtěl slabšího (ta 1.8 děsně žere), čili motor 1.6 16V. Jak je na tom tenhle motor s těmito problémy ?
Dále: Escort a řešení potíží s přední nápravou, respektive s protivným boucháním a hlavně vrzáním. Kosti stabilizátoru vyměněny, silentbloky taky a stejně se za čas objeví vrzáni znovu.
Focus a tyto potíže?
Další věc: Sice se mého auta netýká, ale mnoho lidí řešilo u Escorta problém s pojistkovou skříňkou. Vyhřáte spoje způsobují plno zbytečných problémů. Pojistkovka se pak musí většinou celá přepájet.
Focus se mi líbí, chci nadále zůstat věrný značce Ford a vyměnit prostě Escorta jeho následovníkem. Ale očekávám od něj, že nebude mít stejný závady a problémy.
Může někdo kromě zodpovězených otázek napsat i nějakou zkušenost, pokud jí někdo má, jak přesedlal z posledního modelu Escorta na Focuse (po faceliftu), jestli je opravdu se na co těšit, abych nebyl zklamaný, že jsem koupil jen líbivější kabátek ? S Focusem jsem nikdy nejel, tak se ptám. V Escortu mi vyhovuje na druhou stranu plno věcí, Dobře se mi v něm sedí, ma jednoduchou, ale velice přehlednou přístrojovou desku s dobrou ergonomií (všechno dobře po ruce), velký zavazadlový prostor, dobrý výhled z auta, na tu dobu velice dobrou výbavu a poměrně slušné jízdní vlastnosti. Co Focus ?
Koukám zatím předběžně po Focusu:
od roku 2003>, kombi, 1.6 16V, nejraději dovoz D nebo CH,
servisní knížka, nebouraný, najeto do 100 tis., výbava: aspoň 2x Airbag, ABS, centrál, mlhovky, zelený skla, klimatizace, vyhřívaný přední sklo a další věci jsou mi celkem ukradený.
Dal bych do toho max 230-250 tis. Co jsem koukal po netu, není to nereálný.
Budu vděčnej za zodpovězení otázek a taky za nějakou morální podporu, protože nejsem ještě 100% rozhodnutej.
Hlavně mne zajímá ta koroze (nenávidim už jen tohle slovo po zkušenosti s Formanem a Escortem).
Chci si spokojeně jezdit a řešit něco skutečně jen výjimečne a ne pořád kolem toho auta skákat a řešit kdejaky problémy.
Předem moc díky a nezlobte se, že zakládám nové téma, ale je toho tady vážně hrozný množství a to je na několik hodin čtení.
Jinak nějaký asbolutně zásadní problémy s Escortem nemám, jezdí pořád, ale...