Sportovní vzduchový filtr Simota

Uživatelský avatar
Cogito
Junior
Junior
Příspěvky: 483
Registrován: 20.02.2011 23:37
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Sportovní vzduchový filtr Simota

Příspěvek od Cogito » 25.02.2011 20:18

Zdravím...přišel jsem, hledal jsem, nenašel jsem :roll: Jen bych rád věděl, jestli někdo tento filtr nemáte a jestli je kvalitní nebo se už rovnou vyplatí koupit K&N, popř. Green..když tedy budu uvažovat sportovní :) ...zkrátka budu rád za vaše názory :gott:
kladenské stříbro se sosákem na benzín 1.6 16V trend, 3-doors hatchback, r.v. 2000, Suntek 35, 16" Goodyear Hydragrip / Simota filter
Obrázek

Uživatelský avatar
MrMiG
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 686
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Banská Bystrica, Slovakia
Kontaktovat uživatele:

Re: Sportovní vzduchový filtr Simota

Příspěvek od MrMiG » 25.02.2011 21:11

je jedno aky znackovy filter vyberies. Vsetky su na rovnakom principe a z toho isteho materialu, bavlny. To plati v pripade vymeny vlozky za povodnu papierovu.
Co sa tyka hrusky, plati detto. Tu je vsak dolezite aby mala dostatok studeneho vzduchu. Je dolezite sisku riadne odizolovat aby netahala teply vzduch od motora.
Ford FOCUS 2.0 16V ST130 3D, r.v.12/1998 RS paket
Obrázek
Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
Cogito
Junior
Junior
Příspěvky: 483
Registrován: 20.02.2011 23:37
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Sportovní vzduchový filtr Simota

Příspěvek od Cogito » 25.02.2011 21:43

Díky, přesně takovou odpověď jsem si představoval :bravo22: jinak teda plánuju vyměnit jen vložku, takže asi otestuju tu Simotu :) dík
kladenské stříbro se sosákem na benzín 1.6 16V trend, 3-doors hatchback, r.v. 2000, Suntek 35, 16" Goodyear Hydragrip / Simota filter
Obrázek

Uživatelský avatar
MrMiG
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 686
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Banská Bystrica, Slovakia
Kontaktovat uživatele:

Re: Sportovní vzduchový filtr Simota

Příspěvek od MrMiG » 26.02.2011 11:18

podla mna staci uplne vlozka, motor bude minimalne lepsie dychat a pojde lepsie do otacok. Vdaka povodnemu airboxu nebude sat teply vzduch. Vykon ti to nezvysi ale uz tymto spravis motoru sluzbu :wink: A znacky KN, Kingdragon, Green, JR a co ja viem este ake...
Ford FOCUS 2.0 16V ST130 3D, r.v.12/1998 RS paket
Obrázek
Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
pbjun
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5869
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Sportovní vzduchový filtr Simota

Příspěvek od pbjun » 27.02.2011 20:48

A pak kdyz uz budes chtit zajit dale tak zvetsis diru a rouru kterou origo airbox saje vzduch z okoli - ma mensi prumer nez vystup z filtru takze je to takova vzduchova brzda, ale vlozka v origo boxu staci - a nenadela to kraval :)

Uživatelský avatar
Cimi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1073
Registrován: 23.03.2013 11:15
Bydliště: Křemže/Plzeň

Re: Sportovní vzduchový filtr Simota

Příspěvek od Cimi » 14.08.2013 13:20

o vložce od simoty jsem taky přemýšlel cenově vychází asi na 700 to na sporták celkem tolik není a značka snad taky průměrná. otázka je jestli ten filtr bude naolejovanej nebo ne. dle mého názoru pokud se naolejuje bude chytat více nečistot a dřív se zasere (aspoň je vidět co tam všechno lítá) druhá možnost nechat jej suchý čímž mu zajistíme lepší průvan s tim že se do motoru nějaké to smítko navíc dostane. tak co je pak lepší když to výkon prakticky nezvedá a když už tak je to na chvilku než se to zanese uvnitř. Ta přívodná trubka je značně menší to je fakt všude se prodávaj ty ohebný asi s větším průměrem ale dávat tolik pěněz za kus plastu to je asi lepší tam dát kus husího krku nejlépe teda Nějakou trubici s hladkým vnitřním povrchem. U focusu je zrovna nahovno ta poloha autobaterky a airboxu mělo by to být skoro naopak pak by se dalo dělat asi víc věcí. Chci zkusit jednu verzi ze zdejších přízpěvků kde dotyčný udělal ze slzičkového hliníku štít který se připevní za použití šroubů se širokými podložkami které jsou pod vaničkou airboxu a asi bych tam tu spodní část nechal a jen se pokusil zvětšit přívodní kobru do spodku, kužel filtru bych napasoval tak nějak skrz ten hliníkovej štít. Jiný přívod vzduchu není možný pokud člověk neudělá kapličku do kapoty v tom místě. Jinudy není šanc.
Naposledy upravil(a) Cimi dne 31.10.2013 18:01, celkem upraveno 2 x.
Ford Focus ST225 2.5T Duratec 166kW r.v. 2007
Ford Focus mk1 turnier 1.6 16v Zetec-S 81kW, r.v. 06/2004 ST170 paket
ex: Ford Escort mk4 1.6 CVH XR3 77kW 1990
Obrázek

Uživatelský avatar
enjoy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5329
Registrován: 05.02.2013 18:38
Bydliště: Praha

Re: Sportovní vzduchový filtr Simota

Příspěvek od enjoy » 14.08.2013 13:25

Pak dej fotky :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi

Uživatelský avatar
Cimi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1073
Registrován: 23.03.2013 11:15
Bydliště: Křemže/Plzeň

Re: Sportovní vzduchový filtr Simota

Příspěvek od Cimi » 03.12.2013 16:48

takže taková zkušební bastlená verze :D zduraznuji jen experiment ze spodu přívod z kobry je nahrazen novodurovým vedením na odpady. nad vstupem přívodu vzduchu ze spoda od kobry je plech vyhnutý aby se vzduch usměrnil směrem na spodní stranu kužele. horní oblouk z hliníku jsem udělal po vzoru štítu který se dá koupit asi za 400,- z leštěného materiálu ale proč tak vyhazovat tam už jde jen o vzhled ....myslim si že to má spíš význam aby na filtr netekla voda co se drží pak pod kapotou když kondenzuje
Přílohy
ta bílá hadice 50mm průměr s hladkým povrchem toho moc nepřivede je to provizorium zkušební zatim není moc kudy protáhnout delší vedení
ta bílá hadice 50mm průměr s hladkým povrchem toho moc nepřivede je to provizorium zkušební zatim není moc kudy protáhnout delší vedení
021120131195.jpg
301120131272.jpg
Ford Focus ST225 2.5T Duratec 166kW r.v. 2007
Ford Focus mk1 turnier 1.6 16v Zetec-S 81kW, r.v. 06/2004 ST170 paket
ex: Ford Escort mk4 1.6 CVH XR3 77kW 1990
Obrázek

Uživatelský avatar
Fofan
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1180
Registrován: 27.01.2013 07:31

Re: Sportovní vzduchový filtr Simota

Příspěvek od Fofan » 03.12.2013 22:24

Nahodou to neni spatny, skoda ze u 2.0 neni tolik mista na napor, chci si s tim taky nejak vyhrat az to pujde, kdyby nekdo vedel jak dobre upravit sani s kuzelem K&N budu rad, planuju vydobit karbonovej airbox na ten kuzel a proto se ptam: bude kuzel v airboxu lepsi nez vlozka? Dik
Ford Focus Mk2-07 1.6L Duratec 16V PFI (100PS) Sigma, Černá Panther (met)
Ex. Ford Focus Mk1 2.0 Zetec
Obrázek

Uživatelský avatar
Cimi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1073
Registrován: 23.03.2013 11:15
Bydliště: Křemže/Plzeň

Re: Sportovní vzduchový filtr Simota

Příspěvek od Cimi » 03.12.2013 23:05

kužel bude vždycky lepší za předpokladu že bude odstíněn od tepla a bude mít dostatečnej přísun studeného vzduchu nejlépe přes kapotu ale to je docela zásah. Ja dal dohromady nápady lidí tady z fora. jednak ten přední plech do kobry možna nepatrně zlepší průvan zato se tam dostane asi víc bordelu takže to chce dřívěji čistit. nasávač tedy kobru sem nechal původní akorát sem z něj sundal ten hadrovej oplet a pak tu zdeformovanou část co ústí do airboxu a dal sem tam novodurová kolena -uvnitř hladká. ještě chci vyzkoušet jednu věc, jelikož to hrdlo kobry nahoře má poměrně malej průměr chci tam dát nějakou gumovou redukci na větší průměr klidně z těch 60-80mm takže až ke vstupu do airboxu bude to vedení širší a pak dát zase zužující redukci... nevim jakej to bude mít smysl u 1.6 ale viděl sem že to takhle dělaj na Integry R-type (ty to teda maj až mezi filtrem a škrtící klapkou. teoreticky by se tam náporově v tahu měl trochu navýšit tlak toho vzduchu a jestli ti něco z fyziky říká rovnice kontinuity tak možná pochopíš že pokud za jízdy za určitého tlaku který se vytvoří prouděním vzduchu budeš hnát vzduch ze širšího profilu do užšího tak se stejný objem vzduchu z průměru S1 do užšího S2 bude tlačit asi o třetinu rychleji tedy by se prostor spodní části airboxu rychleji plnil vzduchem z toho nasávače. pak by filtr mohl mít lepší dýchání :)
Přílohy
těžko říct jestli to spíš neslouží v tom sání jen k prohloubení zvukového efektu
těžko říct jestli to spíš neslouží v tom sání jen k prohloubení zvukového efektu
Ford Focus ST225 2.5T Duratec 166kW r.v. 2007
Ford Focus mk1 turnier 1.6 16v Zetec-S 81kW, r.v. 06/2004 ST170 paket
ex: Ford Escort mk4 1.6 CVH XR3 77kW 1990
Obrázek

Uživatelský avatar
Fofan
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1180
Registrován: 27.01.2013 07:31

Re: Sportovní vzduchový filtr Simota

Příspěvek od Fofan » 04.12.2013 08:06

Moc zajimava teorie, mas naprostou pravdu, zapracuju na tom tak diky :palec_nahoru: Ono tim ze je ten kuzel velkej tak sem vazanej prostorem na vyrobu toho airboxu,proto sem se ptal jestli neni lepsi bavlnena vlozka ve vetsim airboxu nez kuzel ve stisnenejsim prostoru,ale ono to pujde 8) taky uvazuju na presunuti akumulatoru do zadni prave casti auta jak uz to par lidi udelalo kvuli rozlozeni vahy a ziskani mista pod kapotou
Ford Focus Mk2-07 1.6L Duratec 16V PFI (100PS) Sigma, Černá Panther (met)
Ex. Ford Focus Mk1 2.0 Zetec
Obrázek

Uživatelský avatar
r0mik
.
.
Příspěvky: 9352
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Sportovní vzduchový filtr Simota

Příspěvek od r0mik » 04.12.2013 08:47

vsechno je to pekne, ale...

zvetsi se prurez nasavaciho traktu do airboxu, ale co pak? Stale zustane uzke vedeni z boxu ke klapce, mala klapka..

Origo vyfuk to stale bude brzdit..




Mam znameho co si hraje s Hondama, ano je pravda ze na Vtecu vymeni saci trubku za brutalni prumer a je to znat. Akorat cim je ten Vtec typicky? Je to vysokootackovy motor. A v kolika otackach umira 1.6 zetec?
Focus 2002 RS "WRC Ášín"-track car
Focus 2002 RS #1121-radost
Focus 2002 ST170 "BO!!!"-track car
Focus 2002 ST170
Focus 2003 ST170 kombi s tažným
Transit 2004 2.4tddi odtahovka
Smax 2006 2.5T LPG
Smax 2007 2.5T LPG
Smax 2007 2.5T

Uživatelský avatar
enjoy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5329
Registrován: 05.02.2013 18:38
Bydliště: Praha

Re: Sportovní vzduchový filtr Simota

Příspěvek od enjoy » 04.12.2013 08:55

5500? :mrgreen:
Já měl zeteca 1.6 pět let, tak si to pamatuju nějak takhle. Né, že by se nepodíval na 6500, ale to mi jednou vrátil fouklým těsnění pod hlavou.
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi

Uživatelský avatar
Fofan
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1180
Registrován: 27.01.2013 07:31

Re: Sportovní vzduchový filtr Simota

Příspěvek od Fofan » 04.12.2013 09:08

Jedna vec je naporovy sani k airboxu a druha sani z filtru do motoru, pravdu mate ale vsichni, nicmmene me jde ted spis o co nejstudenejsii vzduch do filtru apritom ho nedusit :-D pak vyresit teprve too sani (vetsi klapka se stejnym prumerem privodni trubice + jiny parohy na vyfuk)
Ford Focus Mk2-07 1.6L Duratec 16V PFI (100PS) Sigma, Černá Panther (met)
Ex. Ford Focus Mk1 2.0 Zetec
Obrázek

Uživatelský avatar
Cimi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1073
Registrován: 23.03.2013 11:15
Bydliště: Křemže/Plzeň

Re: Sportovní vzduchový filtr Simota

Příspěvek od Cimi » 04.12.2013 14:18

nejsem si jist ale řekl bych že průměr té trubky ke klapce bude u 1.8 a 1.6 prakticky stejnej to znamená vnitřní asi 65mm možna 70mm je tu pár lidí co zkoušelo dávat na 1.6 klapku z 2.0 je to sice hezká představa ale je problem s těsněním protože 1.8 a 2.0 maj jinej tvar toho okénka na přisávání na volnoběh taky jsem to chtěl prubnout ale pořizovací cena za tu klapku by asi nebyla voňavá zvlášt když by to pak mohlo zlobit. S tím výfukem to je dost podstatná věc že to bude original brzdit. Konkrétně k těm svodům si ale myslim že je to zbytečný když nebudeš dělat i zbytek výfuku....
Jo to by se mi líbilo dát celonerez vysokoprůtokovej od motoru až do zadu, vyhodit kat a středovej tlumič výkon by tam asi byl znát ale ta spotřeba to už je na běžny ježdění špatný :D
Ja to sání ještě nemam pořádně ozkoušené, zkoušel jsem jen samotný filtr položený na volno v airboxu až pak sem dodělal to uchycení s odstíněním a přívod vzduchu tim že sem nahradil original kobru za novodur o stejném průměru.... na zkoušku a pocit byl asi takovej že to šlo lépe do otáček. nemusel jsem tolik šlapat při rozjezdu na plyn. Fajn je že to neřve v nízkých cestovních otáčkách. Tak uvidim jak se to bude chovat třeba v létě jestli odstínění bude stačit....Jedno mínus bych ale našel a to delší zahřívání motoru v zimním období... takže spotřeba patrně bude zhruba stejná. na volnoběh otáčky klesaj po startu pomalu.
Ford Focus ST225 2.5T Duratec 166kW r.v. 2007
Ford Focus mk1 turnier 1.6 16v Zetec-S 81kW, r.v. 06/2004 ST170 paket
ex: Ford Escort mk4 1.6 CVH XR3 77kW 1990
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host