Nabíječka pro stříbro-vápníkový akumulátor

Karoserie, světla, lak ...
Moderátor:ZaQik
Uživatelský avatar
DanCZer
Nováček
Nováček
Příspěvky: 76
Registrován: 18.05.2009 18:14

Nabíječka pro stříbro-vápníkový akumulátor

Příspěvek od DanCZer » 18.02.2011 12:37

Zdravím,
pokud jsem blbě hledal, tak se omlouvám a budu vděčný za navedení na správné vlákno.
Rád bych si pro svůj Ford Focus pořídil dvě nabíječky - jednu nabíjecí a pak jednu udržovací. První problém pro mne je, že ve specifikacích se přímo stříbro-vápníkové akumulátory nezmiňují. Takže jsem trochu na vážkách, kterým směrem upřít svou pozornost.
Druhou věcí, kterou bych rád vyřešil je udržovací nabíječka - pro tutéž baterii. Parkuji totiž před garáží, a auto z garáže vyjíždí podstatně častěji (tak 2x za tři dny + se zase vrací) což znamená, že Fordík - diesel, je dvakrát za den nahozen s během motoru do 5 minut, nutných pro přeparkování = baterka v zimních chladnech dostává "na prdel". Rád bych si vytáhnul udržovácí nabíjení z garáže. Jde ale volně přístupný prostor před bytovým domem, takže bych byl raději pro případ, kdybych o nabíječku přišel (či mi například kabely někdo poškodil), aby šlo o udržovací nabíječku, která je levnější, než nabíječka "plnohodnotná".
Díky za rady.
Ford Focus Combi 2003 1.8 TDDi 66kW, Najeto přes 234 568 km s průměrnou spotřebou 5,54 l/100km.

Uživatelský avatar
VH123
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1214
Registrován: 09.04.2009 09:37
Bydliště: Lovosice

Re: Nabíječka pro stříbro-vápníkový akumulátor

Příspěvek od VH123 » 18.02.2011 12:48

Ahoj, jestli tomu dobře rozumím tak vnitřek garáže je bezpečný, vnějšek už ne? Osobně bych to řešil udržovací nabíječkou v garáži a tu připojil přes vyrobený prodlužovák přivřený u prahu dveřmi do zapalovačové zásuvky, je to praktičtější než lézt stále pod kapotu. A protože píšeš o možném riziku poškození kabelů, nebyla by na škodu řekněme 5A nebo 10 A pojistka na obou stranách kabelu - jak u připojení k nabíječce tak u zapalovače. Kabel může někdo přestřihnout a zkratovat ti buď nabíječku nebo baterku. Konkrétní tip na nabíječku nemám, ale nešetřil bych. Od tchána jsem dostal k vánocům udržovací nabíječku z nějakého výrobního družstva invalidů ještě ze socíku. Preventivně jsem jí rozebral a je v ní jen trafo a diodový můstek. žádný kondíky, žádná ochrana, nic. Takže putovala do šuplíku jako dárce orgánů. Krabka nebo trafíčko se hodit může, ale do Fofíka plného elektroniky to rozhodně zapojovat nebudu.
Vojta
__________________
Ford Focus 1.6 16V 74 kW TrendoGhia 2003 LPG Stag 4 Rust In Pieces
Ford Capri Mk2 2.3 V6 X-pack 1977
Mazda 5 CW 2.5 2012

Uživatelský avatar
Palec4
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2057
Registrován: 03.05.2008 23:20
Bydliště: Svk-Sereď
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabíječka pro stříbro-vápníkový akumulátor

Příspěvek od Palec4 » 18.02.2011 12:48

naco ti je potom auto?
Focus 1.8 TDdi 66KW Ghia Strieborna metaliza r.v. 2000/6 - _predane_
Obrázek
ObrázekObrázek

Uživatelský avatar
silverwolf
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5701
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Šumava
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabíječka pro stříbro-vápníkový akumulátor

Příspěvek od silverwolf » 18.02.2011 12:52

no, když budeš jezdit jako já někdy - 15 km za den a 6x 8x startovat, tak to pochopíš :wink:
Ford Focus II, 1,6 Trend, Red Tango, r.v.2006.
Suzuki Samurai 1,3 MPi r.v.neznámý - černobílý lesní dělník
Obrázek

Uživatelský avatar
DanCZer
Nováček
Nováček
Příspěvky: 76
Registrován: 18.05.2009 18:14

Re: Nabíječka pro stříbro-vápníkový akumulátor

Příspěvek od DanCZer » 18.02.2011 13:48

->Palec4:
No na cestování po Praze na nic, protože se všude dostanu levněji MHD-čkem. Jde o to, že když Ti v těchto mrazech 2x denně nahodí nafťáka na 3-4 minuty, tak za týden můžeš baterce dát sbohem. Obvykle jedeme jednou týdně na větší nákup (to je většinou s nájezdem kolem 20 km) a když to počasí a okolnosti dovolí, tak jezdím sem tam poletovat na rogale (to bývá nájezd kolem 200 - 300 km, jenže teď mám zlomený prst, takže tahle aktivita prozatím padá). Nepravidelně cesty na chatu, do přírody s rodinou atd. (teď v zimním období rovněž omezeno). Prozatím to řeším tak, že si vozím zadek do práce autem (tak každý druhý den), ale to je cesta na 20 minut, takže to akumulátor dobíjí jen tak tak (spíš ne).

->VH123: Nenazval bych to zrovna bezpečný / nebezpečný prostor, ale zkrátka si kolem auta mohou hrát třeba děti.
Taky bych si to představoval jako prodlužovačku (s pojistkou), od udržovací nabíječky umístěné v garáži... :perfect:
Ford Focus Combi 2003 1.8 TDDi 66kW, Najeto přes 234 568 km s průměrnou spotřebou 5,54 l/100km.

Uživatelský avatar
hihi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1011
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Nabíječka pro stříbro-vápníkový akumulátor

Příspěvek od hihi » 18.02.2011 23:57

Jezdím denně ca 2-5km opakovaně, startuji několikrát. A nedobíjím. Podle mého názoru řešíte zbytečnosti - proč by se na 20km nedobila energie, která se spotřebovala jedním startem? Netvrdím, že je to absolutně OK. Tvrdím, že řešit to je zbytečnost. To není předcházení problémům, to je vytváření řešení pro zatím neexistující problémy. Takové já osobně řeším až nastanou. Je to levnější a efektivnější (jen v tomhle případě!). Mimochodem - dostupná elektrika natažená k autu, byť nízkonapěťová - asi bych majiteli nafackoval, právě kvůli dětem. Absolutně nic, co má jeden konec ve 230V zásuvce nemá absolutní jistotu, že na druhém konci je to, co tam být má. A když už - tak solární do auta...
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White

tomelektron
Nováček
Nováček
Příspěvky: 68
Registrován: 10.10.2010 21:21
Bydliště: Praha 5

Re: Nabíječka pro stříbro-vápníkový akumulátor

Příspěvek od tomelektron » 19.02.2011 10:08

... řešíte zbytečnosti ...
Dovolím si nesouhlasit.
a) Autobaterie se semovybíjí. S tím se ale DanCZer vyrovná, protože nestojí měsíce ale jen dny.

b) Autobaterie se nedobíjí, pokud je teplota pod 18°C. A s tím už má DanCZer
problém, pokud nejezdí alespoň občas dlouhé trasy, kdy by se baterka prohřála od motoru.

Kdybych měl garáž, konzervátor bych si taky pořídil. Parkuju ale před barákem, takže je to hovadina.
Proč parkuje DanCZer před garáží, když má garáž tak to sem nepochopil.
05/1996 - Ford Mondeo - MK I - 5 dv. - 1.8 82kW Zetec-E - 198500km Obrázek

Uživatelský avatar
kaminek
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 530
Registrován: 07.03.2009 15:30

Re: Nabíječka pro stříbro-vápníkový akumulátor

Příspěvek od kaminek » 19.02.2011 11:13

hihi píše:Jezdím denně ca 2-5km opakovaně, startuji několikrát. A nedobíjím. Podle mého názoru řešíte zbytečnosti - proč by se na 20km nedobila energie, která se spotřebovala jedním startem? Netvrdím, že je to absolutně OK. Tvrdím, že řešit to je zbytečnost. To není předcházení problémům, to je vytváření řešení pro zatím neexistující problémy. Takové já osobně řeším až nastanou. Je to levnější a efektivnější (jen v tomhle případě!). Mimochodem - dostupná elektrika natažená k autu, byť nízkonapěťová - asi bych majiteli nafackoval, právě kvůli dětem. Absolutně nic, co má jeden konec ve 230V zásuvce nemá absolutní jistotu, že na druhém konci je to, co tam být má. A když už - tak solární do auta...

Je to tak jak píše Hihi , taky jezdím denně 13 km do práce cestou se zastavím např.v obchodě potom jedu do kuchyně pro balíčky pro kolegy z práce ,vždy motor vypnu ,když je zima ,tak si ještě zapnu vyhřívanou dečku a není s baterií když ti auto správně dobíjí ,žádný problém .(A to nemám denní svícení) Je fakt,že většinou před zimou preventivně baterii dobiju ,ale to už dělám spíš ze zásady.

Tomelektron asi jsi myslel pod -18 ,pak by to bylo dobřě :wink: Tam si myslím ,že je to limitovaný vzdáleností a na větší vzdálenost by to mělo dobíjet i při velkým mrazu i když né tolik jako normálně.
Byl Ford Focus combi Trend 1,8TDDI 1999, 90ps
,pružiny Enzo-40mm,vzd.filtr K&N,chip,7jx15 ET 38 195/55R15
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=14237 Galerie Obrázek


Je BMW 330d Touring

tomelektron
Nováček
Nováček
Příspěvky: 68
Registrován: 10.10.2010 21:21
Bydliště: Praha 5

Re: Nabíječka pro stříbro-vápníkový akumulátor

Příspěvek od tomelektron » 19.02.2011 14:03

Myslel jsem skutecne +18°C.

http://mtw.fordclubs.org/article.php?ar ... 9&rubrik=4
cituji:" Nabíjet se dá účinně pouze při akumulátoru teplém více než +15˚ C."

http://auto.idnes.cz/diskuse.asp?iddisk ... azeni=time
cituji:" ... akumulátor se začne řádně dobíjet až při své teplotě okolo cca +10 až +15 C ..."

ta hodnota evidentne neni presna, ta polarita jo.
05/1996 - Ford Mondeo - MK I - 5 dv. - 1.8 82kW Zetec-E - 198500km Obrázek

Uživatelský avatar
DanCZer
Nováček
Nováček
Příspěvky: 76
Registrován: 18.05.2009 18:14

Re: Nabíječka pro stříbro-vápníkový akumulátor

Příspěvek od DanCZer » 20.02.2011 17:00

tomelektron píše: Proč parkuje DanCZer před garáží, když má garáž tak to sem nepochopil.
Protože v mé garáži stojí auto přítele mé matky, jehož hodnota cca. 10x převyšuje hodnotu auta mého a které, když bylo ponecháno mimo garáž, bylo během 4 dnů vykradeno profíkem - odnesl si autorádio s navigací, kterou odborně vymontoval. Škoda celkem (autorádio, poškozené kožené sedačky, rozbité okénko spolujezdce) za necelých 120 000,-.
hihi píše: Podle mého názoru řešíte zbytečnosti - proč by se na 20km nedobila energie, která se spotřebovala jedním startem?
Jenže tady jde o to, že cca. 8 z 10 startů se v současné době odehrají tak, že přijde mámin přítel, nahodí mi auto, poodjede od garáže a motor chcípne. Doba běhu po nastartování do 30 vteřin. Večer se vrátí, zaparkuje do garáže a moje auto přesune ze společných parkovacích stání naproti domu (aby sousedi neremcali, že nemají kam zaparkovat, když máme místo před garáží) zase před garáž. Opět jedno nastartování s dobou behu motoru do 30 vteřin. Bez šance, že by se cokoliv dobilo. Občas se stane varianta, že motor nechá běžet a pak předjede zpět před garáž. Ani během těch cca. 3 minut se baterka opravdu nedobije. Pokud o víkendu někam jedu, přes týden jezdím MHD a auto je během týdne přeparkováváno, tak po třech, 4 dnech už je baterka na dně. Zejména nyní, kdy je v noci kolem -10 stupňů. :?
Ford Focus Combi 2003 1.8 TDDi 66kW, Najeto přes 234 568 km s průměrnou spotřebou 5,54 l/100km.

Uživatelský avatar
Nepér
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1500
Registrován: 09.12.2009 08:35
Bydliště: Praha 8

Re: Nabíječka pro stříbro-vápníkový akumulátor

Příspěvek od Nepér » 20.02.2011 19:35

Ať to tlačí. Tohle přece dlouhodobě nejde, to je jako by ten motor najel 1000 km za týden.
Mondeo mk4, 2.0i, 2010

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 24585
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Nabíječka pro stříbro-vápníkový akumulátor

Příspěvek od ZaQik » 20.02.2011 19:48

DanCZer píše:... auto přesune ze společných parkovacích stání naproti domu ...
radeji bych tam to auto nechaval, nez ho takhle nicit - nebo najit jine misto na parkovani ... nemuzes treba stat trochu bokem, aby kolem Tebe projel? nebo na travniku pred domem (vedle garaze), kam polozis zatravnovaci dlazdice?
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Nabíječka pro stříbro-vápníkový akumulátor

Příspěvek od Eidž » 21.02.2011 08:16

K prvnímu příspěvku od DanCZer:
- koupil bych 1x autonabíječku, nějakou hodně kvalitní, případně i s možností startu (nikdy nevíš, kdy se to bude hodit). Udělal bych prodlužovák, s dostatečným průřezem vodičů, chráněný, jak už tady padlo, a nabíjel bych tou jednou hitech nabíječkou. Tyto modely už totiž mají v sobě i udržovací nabíjení.
Pokud Tvůj akumulátor vyžaduje jiné nabíjení, tak to musí být napsané ve specifikaci, co musí dát výrobce k výrobku.
A možnost parkovat tak, abych nebyl v sérii, ale paralelně, pokud to prostorové uspořádání dovolí, je bez diskuzí. Raději o 20-30 m dál, než zaparkovat u baráku a denně řešit přeparkování...

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
DanCZer
Nováček
Nováček
Příspěvky: 76
Registrován: 18.05.2009 18:14

Re: Nabíječka pro stříbro-vápníkový akumulátor

Příspěvek od DanCZer » 21.02.2011 11:56

Tak parkovat budu nakonec jinde, kde budu muset pohnout autem jednou týdně, což už je v pohodě... :hhura:
Ford Focus Combi 2003 1.8 TDDi 66kW, Najeto přes 234 568 km s průměrnou spotřebou 5,54 l/100km.

Uživatelský avatar
hihi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1011
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Nabíječka pro stříbro-vápníkový akumulátor

Příspěvek od hihi » 21.02.2011 21:45

tomelektron píše:Myslel jsem skutecne +18°C.
http://mtw.fordclubs.org/article.php?ar ... 9&rubrik=4
cituji:" Nabíjet se dá účinně pouze při akumulátoru teplém více než +15˚ C."
http://auto.idnes.cz/diskuse.asp?iddisk ... azeni=time
cituji:" ... akumulátor se začne řádně dobíjet až při své teplotě okolo cca +10 až +15 C ..."
ta hodnota evidentne neni presna, ta polarita jo.
Kam šel ZSR (zdravý selský rozum)? Co znamená účinně? Kolik to je? 80%? 10%? Co řádně? Já koupil před třemi zimami ležáka baterku. Nevím, jak vypadá startovat bez vystřelených budíků. V -15° se mi nuluje počitadlo. Jezdím kousínky a sem tam 20 km a tak jednou za měsíc stovku. Nefunguje mi dokonale dobíjení, protože blbě kontaktí konektor na alternátoru (musím ho často čistit). Nová baterka stojí dvě nádrže... Kvůli tomu fakt nebudu blbnout a jen vím, kam si pro ni mám v případě nouze doběhnout, nebo zavolat.

A smozřejmě, že ji před zimou švihnu na nabíječku.
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White

Odpovědět

Zpět na „Karoserie“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti