Nabíječka pro stříbro-vápníkový akumulátor
- DanCZer
- Nováček
- Příspěvky: 76
- Registrován: 18.05.2009 18:14
Nabíječka pro stříbro-vápníkový akumulátor
Zdravím,
pokud jsem blbě hledal, tak se omlouvám a budu vděčný za navedení na správné vlákno.
Rád bych si pro svůj Ford Focus pořídil dvě nabíječky - jednu nabíjecí a pak jednu udržovací. První problém pro mne je, že ve specifikacích se přímo stříbro-vápníkové akumulátory nezmiňují. Takže jsem trochu na vážkách, kterým směrem upřít svou pozornost.
Druhou věcí, kterou bych rád vyřešil je udržovací nabíječka - pro tutéž baterii. Parkuji totiž před garáží, a auto z garáže vyjíždí podstatně častěji (tak 2x za tři dny + se zase vrací) což znamená, že Fordík - diesel, je dvakrát za den nahozen s během motoru do 5 minut, nutných pro přeparkování = baterka v zimních chladnech dostává "na prdel". Rád bych si vytáhnul udržovácí nabíjení z garáže. Jde ale volně přístupný prostor před bytovým domem, takže bych byl raději pro případ, kdybych o nabíječku přišel (či mi například kabely někdo poškodil), aby šlo o udržovací nabíječku, která je levnější, než nabíječka "plnohodnotná".
Díky za rady.
pokud jsem blbě hledal, tak se omlouvám a budu vděčný za navedení na správné vlákno.
Rád bych si pro svůj Ford Focus pořídil dvě nabíječky - jednu nabíjecí a pak jednu udržovací. První problém pro mne je, že ve specifikacích se přímo stříbro-vápníkové akumulátory nezmiňují. Takže jsem trochu na vážkách, kterým směrem upřít svou pozornost.
Druhou věcí, kterou bych rád vyřešil je udržovací nabíječka - pro tutéž baterii. Parkuji totiž před garáží, a auto z garáže vyjíždí podstatně častěji (tak 2x za tři dny + se zase vrací) což znamená, že Fordík - diesel, je dvakrát za den nahozen s během motoru do 5 minut, nutných pro přeparkování = baterka v zimních chladnech dostává "na prdel". Rád bych si vytáhnul udržovácí nabíjení z garáže. Jde ale volně přístupný prostor před bytovým domem, takže bych byl raději pro případ, kdybych o nabíječku přišel (či mi například kabely někdo poškodil), aby šlo o udržovací nabíječku, která je levnější, než nabíječka "plnohodnotná".
Díky za rady.
Ford Focus Combi 2003 1.8 TDDi 66kW, Najeto přes 234 568 km s průměrnou spotřebou 5,54 l/100km.
- VH123
- Zkušený
- Příspěvky: 1214
- Registrován: 09.04.2009 09:37
- Bydliště: Lovosice
Re: Nabíječka pro stříbro-vápníkový akumulátor
Ahoj, jestli tomu dobře rozumím tak vnitřek garáže je bezpečný, vnějšek už ne? Osobně bych to řešil udržovací nabíječkou v garáži a tu připojil přes vyrobený prodlužovák přivřený u prahu dveřmi do zapalovačové zásuvky, je to praktičtější než lézt stále pod kapotu. A protože píšeš o možném riziku poškození kabelů, nebyla by na škodu řekněme 5A nebo 10 A pojistka na obou stranách kabelu - jak u připojení k nabíječce tak u zapalovače. Kabel může někdo přestřihnout a zkratovat ti buď nabíječku nebo baterku. Konkrétní tip na nabíječku nemám, ale nešetřil bych. Od tchána jsem dostal k vánocům udržovací nabíječku z nějakého výrobního družstva invalidů ještě ze socíku. Preventivně jsem jí rozebral a je v ní jen trafo a diodový můstek. žádný kondíky, žádná ochrana, nic. Takže putovala do šuplíku jako dárce orgánů. Krabka nebo trafíčko se hodit může, ale do Fofíka plného elektroniky to rozhodně zapojovat nebudu.
Vojta
__________________
Ford Focus 1.6 16V 74 kW TrendoGhia 2003 LPG Stag 4 Rust In Pieces
Ford Capri Mk2 2.3 V6 X-pack 1977
Mazda 5 CW 2.5 2012
__________________
Ford Focus 1.6 16V 74 kW TrendoGhia 2003 LPG Stag 4 Rust In Pieces
Ford Capri Mk2 2.3 V6 X-pack 1977
Mazda 5 CW 2.5 2012
- Palec4
- Test driver
- Příspěvky: 2057
- Registrován: 03.05.2008 23:20
- Bydliště: Svk-Sereď
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nabíječka pro stříbro-vápníkový akumulátor
naco ti je potom auto?
- silverwolf
- Test driver
- Příspěvky: 5701
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Šumava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nabíječka pro stříbro-vápníkový akumulátor
no, když budeš jezdit jako já někdy - 15 km za den a 6x 8x startovat, tak to pochopíš 

Ford Focus II, 1,6 Trend, Red Tango, r.v.2006.
Suzuki Samurai 1,3 MPi r.v.neznámý - černobílý lesní dělník

Suzuki Samurai 1,3 MPi r.v.neznámý - černobílý lesní dělník

- DanCZer
- Nováček
- Příspěvky: 76
- Registrován: 18.05.2009 18:14
Re: Nabíječka pro stříbro-vápníkový akumulátor
->Palec4:
No na cestování po Praze na nic, protože se všude dostanu levněji MHD-čkem. Jde o to, že když Ti v těchto mrazech 2x denně nahodí nafťáka na 3-4 minuty, tak za týden můžeš baterce dát sbohem. Obvykle jedeme jednou týdně na větší nákup (to je většinou s nájezdem kolem 20 km) a když to počasí a okolnosti dovolí, tak jezdím sem tam poletovat na rogale (to bývá nájezd kolem 200 - 300 km, jenže teď mám zlomený prst, takže tahle aktivita prozatím padá). Nepravidelně cesty na chatu, do přírody s rodinou atd. (teď v zimním období rovněž omezeno). Prozatím to řeším tak, že si vozím zadek do práce autem (tak každý druhý den), ale to je cesta na 20 minut, takže to akumulátor dobíjí jen tak tak (spíš ne).
->VH123: Nenazval bych to zrovna bezpečný / nebezpečný prostor, ale zkrátka si kolem auta mohou hrát třeba děti.
Taky bych si to představoval jako prodlužovačku (s pojistkou), od udržovací nabíječky umístěné v garáži...
No na cestování po Praze na nic, protože se všude dostanu levněji MHD-čkem. Jde o to, že když Ti v těchto mrazech 2x denně nahodí nafťáka na 3-4 minuty, tak za týden můžeš baterce dát sbohem. Obvykle jedeme jednou týdně na větší nákup (to je většinou s nájezdem kolem 20 km) a když to počasí a okolnosti dovolí, tak jezdím sem tam poletovat na rogale (to bývá nájezd kolem 200 - 300 km, jenže teď mám zlomený prst, takže tahle aktivita prozatím padá). Nepravidelně cesty na chatu, do přírody s rodinou atd. (teď v zimním období rovněž omezeno). Prozatím to řeším tak, že si vozím zadek do práce autem (tak každý druhý den), ale to je cesta na 20 minut, takže to akumulátor dobíjí jen tak tak (spíš ne).
->VH123: Nenazval bych to zrovna bezpečný / nebezpečný prostor, ale zkrátka si kolem auta mohou hrát třeba děti.
Taky bych si to představoval jako prodlužovačku (s pojistkou), od udržovací nabíječky umístěné v garáži...

Ford Focus Combi 2003 1.8 TDDi 66kW, Najeto přes 234 568 km s průměrnou spotřebou 5,54 l/100km.
- hihi
- Zkušený
- Příspěvky: 1011
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Nabíječka pro stříbro-vápníkový akumulátor
Jezdím denně ca 2-5km opakovaně, startuji několikrát. A nedobíjím. Podle mého názoru řešíte zbytečnosti - proč by se na 20km nedobila energie, která se spotřebovala jedním startem? Netvrdím, že je to absolutně OK. Tvrdím, že řešit to je zbytečnost. To není předcházení problémům, to je vytváření řešení pro zatím neexistující problémy. Takové já osobně řeším až nastanou. Je to levnější a efektivnější (jen v tomhle případě!). Mimochodem - dostupná elektrika natažená k autu, byť nízkonapěťová - asi bych majiteli nafackoval, právě kvůli dětem. Absolutně nic, co má jeden konec ve 230V zásuvce nemá absolutní jistotu, že na druhém konci je to, co tam být má. A když už - tak solární do auta...
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
-
- Nováček
- Příspěvky: 68
- Registrován: 10.10.2010 21:21
- Bydliště: Praha 5
Re: Nabíječka pro stříbro-vápníkový akumulátor
Dovolím si nesouhlasit.... řešíte zbytečnosti ...
a) Autobaterie se semovybíjí. S tím se ale DanCZer vyrovná, protože nestojí měsíce ale jen dny.
b) Autobaterie se nedobíjí, pokud je teplota pod 18°C. A s tím už má DanCZer
problém, pokud nejezdí alespoň občas dlouhé trasy, kdy by se baterka prohřála od motoru.
Kdybych měl garáž, konzervátor bych si taky pořídil. Parkuju ale před barákem, takže je to hovadina.
Proč parkuje DanCZer před garáží, když má garáž tak to sem nepochopil.
05/1996 - Ford Mondeo - MK I - 5 dv. - 1.8 82kW Zetec-E - 198500km 

- kaminek
- Pokročilý
- Příspěvky: 530
- Registrován: 07.03.2009 15:30
Re: Nabíječka pro stříbro-vápníkový akumulátor
hihi píše:Jezdím denně ca 2-5km opakovaně, startuji několikrát. A nedobíjím. Podle mého názoru řešíte zbytečnosti - proč by se na 20km nedobila energie, která se spotřebovala jedním startem? Netvrdím, že je to absolutně OK. Tvrdím, že řešit to je zbytečnost. To není předcházení problémům, to je vytváření řešení pro zatím neexistující problémy. Takové já osobně řeším až nastanou. Je to levnější a efektivnější (jen v tomhle případě!). Mimochodem - dostupná elektrika natažená k autu, byť nízkonapěťová - asi bych majiteli nafackoval, právě kvůli dětem. Absolutně nic, co má jeden konec ve 230V zásuvce nemá absolutní jistotu, že na druhém konci je to, co tam být má. A když už - tak solární do auta...
Je to tak jak píše Hihi , taky jezdím denně 13 km do práce cestou se zastavím např.v obchodě potom jedu do kuchyně pro balíčky pro kolegy z práce ,vždy motor vypnu ,když je zima ,tak si ještě zapnu vyhřívanou dečku a není s baterií když ti auto správně dobíjí ,žádný problém .(A to nemám denní svícení) Je fakt,že většinou před zimou preventivně baterii dobiju ,ale to už dělám spíš ze zásady.
Tomelektron asi jsi myslel pod -18 ,pak by to bylo dobřě

Byl Ford Focus combi Trend 1,8TDDI 1999, 90ps
,pružiny Enzo-40mm,vzd.filtr K&N,chip,7jx15 ET 38 195/55R15
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=14237 Galerie
Je BMW 330d Touring
,pružiny Enzo-40mm,vzd.filtr K&N,chip,7jx15 ET 38 195/55R15
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=14237 Galerie

Je BMW 330d Touring
-
- Nováček
- Příspěvky: 68
- Registrován: 10.10.2010 21:21
- Bydliště: Praha 5
Re: Nabíječka pro stříbro-vápníkový akumulátor
Myslel jsem skutecne +18°C.
http://mtw.fordclubs.org/article.php?ar ... 9&rubrik=4
cituji:" Nabíjet se dá účinně pouze při akumulátoru teplém více než +15˚ C."
http://auto.idnes.cz/diskuse.asp?iddisk ... azeni=time
cituji:" ... akumulátor se začne řádně dobíjet až při své teplotě okolo cca +10 až +15 C ..."
ta hodnota evidentne neni presna, ta polarita jo.
http://mtw.fordclubs.org/article.php?ar ... 9&rubrik=4
cituji:" Nabíjet se dá účinně pouze při akumulátoru teplém více než +15˚ C."
http://auto.idnes.cz/diskuse.asp?iddisk ... azeni=time
cituji:" ... akumulátor se začne řádně dobíjet až při své teplotě okolo cca +10 až +15 C ..."
ta hodnota evidentne neni presna, ta polarita jo.
05/1996 - Ford Mondeo - MK I - 5 dv. - 1.8 82kW Zetec-E - 198500km 

- DanCZer
- Nováček
- Příspěvky: 76
- Registrován: 18.05.2009 18:14
Re: Nabíječka pro stříbro-vápníkový akumulátor
Protože v mé garáži stojí auto přítele mé matky, jehož hodnota cca. 10x převyšuje hodnotu auta mého a které, když bylo ponecháno mimo garáž, bylo během 4 dnů vykradeno profíkem - odnesl si autorádio s navigací, kterou odborně vymontoval. Škoda celkem (autorádio, poškozené kožené sedačky, rozbité okénko spolujezdce) za necelých 120 000,-.tomelektron píše: Proč parkuje DanCZer před garáží, když má garáž tak to sem nepochopil.
Jenže tady jde o to, že cca. 8 z 10 startů se v současné době odehrají tak, že přijde mámin přítel, nahodí mi auto, poodjede od garáže a motor chcípne. Doba běhu po nastartování do 30 vteřin. Večer se vrátí, zaparkuje do garáže a moje auto přesune ze společných parkovacích stání naproti domu (aby sousedi neremcali, že nemají kam zaparkovat, když máme místo před garáží) zase před garáž. Opět jedno nastartování s dobou behu motoru do 30 vteřin. Bez šance, že by se cokoliv dobilo. Občas se stane varianta, že motor nechá běžet a pak předjede zpět před garáž. Ani během těch cca. 3 minut se baterka opravdu nedobije. Pokud o víkendu někam jedu, přes týden jezdím MHD a auto je během týdne přeparkováváno, tak po třech, 4 dnech už je baterka na dně. Zejména nyní, kdy je v noci kolem -10 stupňů.hihi píše: Podle mého názoru řešíte zbytečnosti - proč by se na 20km nedobila energie, která se spotřebovala jedním startem?

Ford Focus Combi 2003 1.8 TDDi 66kW, Najeto přes 234 568 km s průměrnou spotřebou 5,54 l/100km.
- Nepér
- Zkušený
- Příspěvky: 1500
- Registrován: 09.12.2009 08:35
- Bydliště: Praha 8
Re: Nabíječka pro stříbro-vápníkový akumulátor
Ať to tlačí. Tohle přece dlouhodobě nejde, to je jako by ten motor najel 1000 km za týden.
Mondeo mk4, 2.0i, 2010
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24585
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Nabíječka pro stříbro-vápníkový akumulátor
radeji bych tam to auto nechaval, nez ho takhle nicit - nebo najit jine misto na parkovani ... nemuzes treba stat trochu bokem, aby kolem Tebe projel? nebo na travniku pred domem (vedle garaze), kam polozis zatravnovaci dlazdice?DanCZer píše:... auto přesune ze společných parkovacích stání naproti domu ...
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: Nabíječka pro stříbro-vápníkový akumulátor
K prvnímu příspěvku od DanCZer:
- koupil bych 1x autonabíječku, nějakou hodně kvalitní, případně i s možností startu (nikdy nevíš, kdy se to bude hodit). Udělal bych prodlužovák, s dostatečným průřezem vodičů, chráněný, jak už tady padlo, a nabíjel bych tou jednou hitech nabíječkou. Tyto modely už totiž mají v sobě i udržovací nabíjení.
Pokud Tvůj akumulátor vyžaduje jiné nabíjení, tak to musí být napsané ve specifikaci, co musí dát výrobce k výrobku.
A možnost parkovat tak, abych nebyl v sérii, ale paralelně, pokud to prostorové uspořádání dovolí, je bez diskuzí. Raději o 20-30 m dál, než zaparkovat u baráku a denně řešit přeparkování...
- koupil bych 1x autonabíječku, nějakou hodně kvalitní, případně i s možností startu (nikdy nevíš, kdy se to bude hodit). Udělal bych prodlužovák, s dostatečným průřezem vodičů, chráněný, jak už tady padlo, a nabíjel bych tou jednou hitech nabíječkou. Tyto modely už totiž mají v sobě i udržovací nabíjení.
Pokud Tvůj akumulátor vyžaduje jiné nabíjení, tak to musí být napsané ve specifikaci, co musí dát výrobce k výrobku.
A možnost parkovat tak, abych nebyl v sérii, ale paralelně, pokud to prostorové uspořádání dovolí, je bez diskuzí. Raději o 20-30 m dál, než zaparkovat u baráku a denně řešit přeparkování...
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- DanCZer
- Nováček
- Příspěvky: 76
- Registrován: 18.05.2009 18:14
Re: Nabíječka pro stříbro-vápníkový akumulátor
Tak parkovat budu nakonec jinde, kde budu muset pohnout autem jednou týdně, což už je v pohodě... 

Ford Focus Combi 2003 1.8 TDDi 66kW, Najeto přes 234 568 km s průměrnou spotřebou 5,54 l/100km.
- hihi
- Zkušený
- Příspěvky: 1011
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Nabíječka pro stříbro-vápníkový akumulátor
Kam šel ZSR (zdravý selský rozum)? Co znamená účinně? Kolik to je? 80%? 10%? Co řádně? Já koupil před třemi zimami ležáka baterku. Nevím, jak vypadá startovat bez vystřelených budíků. V -15° se mi nuluje počitadlo. Jezdím kousínky a sem tam 20 km a tak jednou za měsíc stovku. Nefunguje mi dokonale dobíjení, protože blbě kontaktí konektor na alternátoru (musím ho často čistit). Nová baterka stojí dvě nádrže... Kvůli tomu fakt nebudu blbnout a jen vím, kam si pro ni mám v případě nouze doběhnout, nebo zavolat.tomelektron píše:Myslel jsem skutecne +18°C.
http://mtw.fordclubs.org/article.php?ar ... 9&rubrik=4
cituji:" Nabíjet se dá účinně pouze při akumulátoru teplém více než +15˚ C."
http://auto.idnes.cz/diskuse.asp?iddisk ... azeni=time
cituji:" ... akumulátor se začne řádně dobíjet až při své teplotě okolo cca +10 až +15 C ..."
ta hodnota evidentne neni presna, ta polarita jo.
A smozřejmě, že ji před zimou švihnu na nabíječku.
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti