Hluboký "dunící"zvuk při akceleraci - VYŘEŠENO
Napsal: 25.01.2011 19:18
Zdravím,
shodou okolností jedu ze servisu po výměně prasklé hadice od servo řízení a v tom slyším zvláštní zvuk při akceleraci, těžce popsatelný (jako kdyby se chlapcům ze servisu něco nepovedlo). Pokusím se popsat jak k tomu dochází.
Nezáleží na rychlostním stupni, ale nejvíc je to slyšet na 3-ku nebo 4-ku.
Pokud jedu konstatní rychlostí a držím otáčky motoru na 3tis. a najednou prudce sešlápnu plyn, že chci třeba zrychlit, tak se mi začne ozývat divné dunění jako kdyby se motor zahlcoval a nezvládal spalovat, ale přitom jsem nezpozoroval rozdíl ve výkonu. Toto chování se děje pouze do 3,5tis. a najednou zvuk/hluk zmizí a opět má motor ten správný zvuk. (Pokud pustím plyn a opět přidám a držím se mezi 3-3,5tis. tak se to opakuje, dokud nepřeleze hranici otáček.)
Asi je divný ten rozsah otáček, ale pokud jsou pod 3tis. tak to není tak slyšet jako ve zmíněném intervalu. A naopak, při otáčkách nad 3,5tis už nic slyšet není a motor se chová tak jak by asi měl.
Pokud začnu akcelerovat pozvolna, tak nic slyšet není (ale akcelerace je minimální), opravdu na to musím "dupnout", ale jsem si na 100% jistý, že tohle to nedělalo.
Vůbec nevím čím začít, co zkontrolovat jako první, tak by mě zajímalo, jestli se někdo s podobným problémem už nesetkal.
Díky za každou radu k vyřešení záhady.
Beri
P.S.
Pro ty, co si nedovedou představit pojem "dunění" (jak ho popisuju) tak by se to nechalo trochu přirovnat, jako když jsem měl starou jawu350 a po nastarování jsem ji chtěl protočit a vzal za plyn, tak díky bohaté směsi se to motoru nelíbilo a začal se dusit a vydávat takový hluboký zvuk, který bych tomu nejvíce přirovnal, když vemu, že sedím v kabině a šíří se to úplně všude a vůbec nejde poznat od kud to jde (v tomhle případě asi motor, ale co...).
shodou okolností jedu ze servisu po výměně prasklé hadice od servo řízení a v tom slyším zvláštní zvuk při akceleraci, těžce popsatelný (jako kdyby se chlapcům ze servisu něco nepovedlo). Pokusím se popsat jak k tomu dochází.
Nezáleží na rychlostním stupni, ale nejvíc je to slyšet na 3-ku nebo 4-ku.
Pokud jedu konstatní rychlostí a držím otáčky motoru na 3tis. a najednou prudce sešlápnu plyn, že chci třeba zrychlit, tak se mi začne ozývat divné dunění jako kdyby se motor zahlcoval a nezvládal spalovat, ale přitom jsem nezpozoroval rozdíl ve výkonu. Toto chování se děje pouze do 3,5tis. a najednou zvuk/hluk zmizí a opět má motor ten správný zvuk. (Pokud pustím plyn a opět přidám a držím se mezi 3-3,5tis. tak se to opakuje, dokud nepřeleze hranici otáček.)
Asi je divný ten rozsah otáček, ale pokud jsou pod 3tis. tak to není tak slyšet jako ve zmíněném intervalu. A naopak, při otáčkách nad 3,5tis už nic slyšet není a motor se chová tak jak by asi měl.
Pokud začnu akcelerovat pozvolna, tak nic slyšet není (ale akcelerace je minimální), opravdu na to musím "dupnout", ale jsem si na 100% jistý, že tohle to nedělalo.
Vůbec nevím čím začít, co zkontrolovat jako první, tak by mě zajímalo, jestli se někdo s podobným problémem už nesetkal.
Díky za každou radu k vyřešení záhady.
Beri
P.S.
Pro ty, co si nedovedou představit pojem "dunění" (jak ho popisuju) tak by se to nechalo trochu přirovnat, jako když jsem měl starou jawu350 a po nastarování jsem ji chtěl protočit a vzal za plyn, tak díky bohaté směsi se to motoru nelíbilo a začal se dusit a vydávat takový hluboký zvuk, který bych tomu nejvíce přirovnal, když vemu, že sedím v kabině a šíří se to úplně všude a vůbec nejde poznat od kud to jde (v tomhle případě asi motor, ale co...).