Stránka 1 z 2
Nechat zahřát nebo jet?
Napsal: 11.11.2010 15:28
od Aspide_Boy
Zdravím,
chtěl by jsem se zeptat, myslíte, že je lepší v zimě nechat motor chvíli nastartovaný aby se zahřál nebo radši pomalu jet a motor samozřejmě moc nevytáčet??
ačkoliv je mi to divné a hledal jsem, tak jsem tady nikde diskuzi o tomto nenašel...
Re: Nechat zahřát nebo jet?
Napsal: 11.11.2010 15:32
od Fako sk
po štarte nechaj tak 10-15 sekúnd naštartované nech sa olej dostane na všetky miesta a potom hneď choď

. Ja to tak robím
Re: Nechat zahřát nebo jet?
Napsal: 11.11.2010 15:34
od Raada
Urcite se to i tady resilo a resilo se to i na ruznych odbornych webech. Vysledek je ten, ze nejlepsi je se hned rozjet a motor nez se zahreje moc nevytacet. Motor se plynulou jizdou zahreje rychleji nez stanim na miste, navic se ohriva i prevodovka. Bezny postup je ten, ze v zime nastartujes, zapnes vyhrivani zadniho, pripadne i predniho okna, odmetes snih z auta a pak jedes

.
Re: Nechat zahřát nebo jet?
Napsal: 11.11.2010 15:42
od Aspide_Boy
jojo, tak to dělám, jen mě právě zajímal váš názor na to, protože někdo říká, že jel lepší když se motor nechá radši zahřát, někdo zase že je lepší v klidu jet...
ale asi zlatá střední cesta

chvíli nechat a pak v klidu jet

Re: Nechat zahřát nebo jet?
Napsal: 11.11.2010 16:00
od Fako sk
stáť na mieste s naštartovaným motorm nieje bohvie čo. iba to zbytočne žere a ani sa nezahreje

Re: Nechat zahřát nebo jet?
Napsal: 11.11.2010 16:29
od Raada
No benzinak se sam od sebe na volnobeh zahreje, ale diesel nema sanci. Presto doporucuji vyjet hned jak to bude mozne a zbytecne nenechavat auto blafat na volnobeh.
Re: Nechat zahřát nebo jet?
Napsal: 11.11.2010 16:35
od VH123
Řekl bych že obojí je správně. Nechat auto bublat na místě než zamknu garáž, resp. oškrábu sklo a pak ho prvních pár kilometrů zbytečně nedráždit by mělo stačit.
Re: Nechat zahřát nebo jet?
Napsal: 30.12.2010 21:42
od Antonín UB
Dobrý den všem,pokud bych měl odpovědět na otázku zda po startu sečkat nebo jet,doporučuji v zimním období pomalou jízdu,tak asi do kilometru,než se zahřeje motor.Převodovka jde taky ztuha,tak není kam ponáhlat.Topení Vám ze začátku půjde velmi slabě,tak na plný ofuk čelního skla.Po zmíněné jízdě- kilometru se otvírá termostat a tím je i plně funkční topení.Vyzkoušeno u všech vozú,které jsem vlastnil.
Re: Nechat zahřát nebo jet?
Napsal: 30.12.2010 22:09
od matys
Antonín UB........vítám Tě na fóru a rád bych se Tě zeptal,co to máš za auto,že se Ti již po 1km otevírá termostat a k tomu ještě začíná topit (mám na mysli v zimním období) ? Nejedeš jen na 1.rychl.stupeň ?!
Re: Nechat zahřát nebo jet?
Napsal: 03.01.2011 07:38
od pbjun
Odmetu ridicovy dvere, nastartuju, pomackam byhrivani skel a topeni na max a nez ometu snih (do 5min) tak mi auto hezky topi

Jinak prvnich 10km nezavisle na ukazateli teploty jezdim do 2500ot...
Re: Nechat zahřát nebo jet?
Napsal: 03.01.2011 10:46
od B.F.G.
Olej u volnoběhu nemusí mít velmi často dostatečný tlak na mazání všech komponent motoru (zvlášť za nízkých teplot), proto je podle mě lepší nastartovat a ihned jet, než nechat stát auto na místě třeba 5 minut. Někde se uvádí, že taxikářská auta mají často díky takové specifické zátěži motoru nadměrně opotřebované vačkové hřídele proti jiným autům. Motor se navíc ohřeje výrazně pomaleji, takže případné zvýšené tření mezi kluznými plochami (než se vše ohřeje na provozní teploty a olej získá optimální teplotu) je výrazně delší, než při okamžité jízdě. Tolik tedy logika, kde je pravda těžko říct.
Re: Nechat zahřát nebo jet?
Napsal: 03.01.2011 11:12
od pbjun
Predevsim se pri tomto provozu kdy auto dlouho stava na volnobeh doporucuje zkracena vymena oleje (menim co 10tis). A doufam ze me uz dalsi vymena motoru neceka

Navic u taxikaru je to taky tim ze taxikari stoji treba hodinu dve v kuse coz skutecne tomu motoru muze ublizit, ale to ze nekdo necha nastartovane 5 minut na volnobeh bych vubec neresil - na semaforech nebo v kolone mnohdy vytuhnes na dyl a motor to taky prezije

Re: Nechat zahřát nebo jet?
Napsal: 03.01.2011 13:19
od B.F.G.
To je ale už opravdu akademická debata do aplikované statistiky. Zde je hlavní rozdíl v počáteční teplotě motoru a oleje, stát na semaforu se zahřátým motorem, nebo stát na ritu s hodinu puštěným motorem - to jsou různé podmínky. A každé ráno nastartovat a nechat 5 minut hrčet na volnoběh, to je 30 hodin běhu motoru na volnoběh ročně. Jednou zanedbatelné, za 5 let dost vysoké číslo.
Re: Nechat zahřát nebo jet?
Napsal: 03.01.2011 14:52
od geppi
V knize jak na to- fofo2 se píše že je lepší vždy po nastartování ihned vyjet nezávisle na počasí a roční době. Já osobně nastaruji, nechám 5-10s protočit a pomalu vyrážim.
Re: Nechat zahřát nebo jet?
Napsal: 03.01.2011 19:37
od pbjun
Tak jasne ze to neni idealni, ale kdyz uz tam to vyhrivani celniho skla mam tak proc se s tim skrabat ze?

Navic pokud na zivotnosti motoru (ktera je cca 350tis km) ztratim timto za celou zivotnost auta dejme tomu 10tis km tak uz me to asi netrapi

Ale mas pravdu a Tvuj argument urco beru jako spravny
