Stránka 1 z 1
cuknutí motoru při 1800ot. ( 2,0TDDI )
Napsal: 11.11.2010 11:39
od richiis
Zdravím,
všiml jsem si, že při jízdě kdy pozvolna zrychluji se kolem 1800-2000ot./min motor jakoby cukne ( jakási díra ve výkonu )
Při prudším sešlápnutí sem si tohoto jevu nevšiml, jen když lehce sešlapávám plyn, tak je to cítit, že to na milisekundu vynechá a dál zrychluje v pohodě..., nevíte čím by to mohlo být???
Jinak jsem si všiml, že když sundám dekl motoru, tak kolem vstřiků je trochu nafty, jakoby to někudy propouštělo, ale přes přepad to není, kontroloval jsem matky... Není to příznak odcházejících vstřiků??? Automechanik mi řekl že to nemám řešit, že starší motory, prostě trochu propouští, neni to nic hroznýho, ale věnuji tomu pozornost a měl sem obavy...
Předem děkuji za odpověď
Re: cuknutí motoru při 1800ot. ( 2,0TDDI )
Napsal: 11.11.2010 11:46
od Rumcajs1
jestli tam ta nafta nedělá vyloženě louže, tak bych to neřešil. Taky to tam máám okolo trochu "navlhlý" už od doby co mondeo mám (skoro 3 roky) a nic se něděje.
A s tím cuknutím ... to je celkem klasika u těchhle našich motorů. Někomu to dělá víc a někomu míň. Mně to například cukne jen málokdy, ale kamarádovi pravidelně vždy.
Ale má to svoje řešení. U některých monejí s tímhle nešvarem originální diagnostika nabízí jakousi úpravu sofwareu která tomuhle škubání zabrání.
Mělo to nějakej specifickej název, ale to už jsme zapoměl.
U mýho mondea se nabídku na update nepodařilo vyvolat, ale u jednoho známýho to nabídlo samo a od té doby to cukat přestalo. Takže tak
Zkusím zjistit víc
Re: cuknutí motoru při 1800ot. ( 2,0TDDI )
Napsal: 11.11.2010 11:55
od richiis
Tak to si mě celkem uklidnil...

Myslel jsem, že to má nějakou souvislost s naftou okolo vstřiků, louže to vyloženě nedělá, ale je to kolem prostě
vomaštěný od nafty a je zajmavý, že to je jen na třech a ten čtvrtý je naprosto suchý...,
lze to nějak dotáhnout, nebo co to má za příčinu??
Jak se vůbec u tohoto motoru pozná že vstřiky odcházejí?? U jiných aut prý cukáním a vysokou spotřebou
Já mám spotřebu při normál jízdě mimo město okolo 5l-6l/100km ale hned jak se courám po městě, tak to dokáže vylézt na 7l/100

a dolu se tomu pak moc nechce a nezbyde mi nic jiného než zas PP vynulovat..., příde mi to dost divné, prostě spotřeba roste, ale když vjedu na dálnici tak za cifra jaksi stagnuje a nechce se jí dolů...
Jinak jsem slyšel že Mondea v naftě sou vyhlášený problémy se vstřikama do roku výroby 04. ale prý se jedná pouze o TDCi, ale nevím to jistě...
Jinak mockrát děkuji za bleskurychlou reakci

Re: cuknutí motoru při 1800ot. ( 2,0TDDI )
Napsal: 11.11.2010 11:59
od richiis
Jinak koukám, že v podpisu máš celkem zajmavý výkon motoru -- předpokládám chip??
Jak se to chová, a co nato životnost turba a součástek okolo motoru, nesnižuje se tím životnost??
Kolik máš už natočeno na tachu?? Já za chvíli budu atakovat 200k tak jen jestli třeba po tomhle nájezdu se nemám připravit na nějaký zásadnější opravy???
Jinak mi přijde, že 2,0TDDI nedělá takový kopance jako ostatní TDI, ale to možná bude tím krouťákem co maj Fordy pozvolnější, že??
Re: cuknutí motoru při 1800ot. ( 2,0TDDI )
Napsal: 11.11.2010 12:01
od Rumcajs1
Se svým TDDi můžeš být v klidu. Neříkám sice, že jsou ty vstřiky úplně nesmrtelný, ale ještě jsem neslyšel o nikom kdo by je na tomhle motoru měnil. Jsou to držáky, nejsou tak náchylný jak TDCi
Re: cuknutí motoru při 1800ot. ( 2,0TDDI )
Napsal: 11.11.2010 14:41
od Lubak
S tím cukáním je to opravdu jak u kterého TDDi na svém motoru to občas pozoruju takové lehoučké vynechání někdo to ani nezpozoruje ale je to tam.
Vstřiky u těhlech motorů jsou opravdu v v pohodě, já na svém atakoval hranici 250 000 km a zatím vcelku ok.
Spotřeba si myslím, že je normální kolem 6 l jezdím také někdy k 7 záleží kolik toho courám po městě
Re: cuknutí motoru při 1800ot. ( 2,0TDDI )
Napsal: 11.11.2010 15:04
od richiis
No spotřeba se mi zdá též OK, ale je mi divný, že když pak jedu někam dál konstatní rychlosti dle limitů, tak
na PP mi to pak ne a ne neleze dolů, logicky by se pak měla ta spotřeba snižovat, ne???
No docela ste mě uklidnili, já myslel, že budu muset už sšetřit na vstřiky,

Dá se nějak zamezit tomu prosakování kolem vstřiků, docela mě to irituje, mám celej motor nalejskanej a když sundám dekl
tak mi to kazí dojem

) Popř. kde co utáhnout aby to neprosakovalo?? Přijde mi že to prosakuje pod těma plíškama, ale to asi bude blbost, páč ty asi přidržujou ten plast, že??
Re: cuknutí motoru při 1800ot. ( 2,0TDDI )
Napsal: 12.11.2010 09:55
od Rumcajs1
s tím, že ta spotřeba potom na displeji nějak závratně neklesá si nelam hlavu. Je to daný tím, že pokud uděláš nějakej průměr na delší trase, tak se to pak horko těžko sráží dolu pár km najetejma úsporně.
Jestli si vynuluješ palubák, pak najezdíš 500km se spotřebou 7 litrů a potom vyjedeš na dálnici, kde ujedeš 100km se spotřebou 6 litrů, tak ti ten průměr klesne dle výpočtů na nějakých 6,83 litrů/100km
To je ten důvod proč to tak rychle neklesá.
Navíc údaj na PPc je dost orientační a každý tam nějakou tu odchylku najde

Re: cuknutí motoru při 1800ot. ( 2,0TDDI )
Napsal: 12.11.2010 11:26
od buceek07
u mě kolem litru

Re: cuknutí motoru při 1800ot. ( 2,0TDDI )
Napsal: 12.11.2010 20:46
od Rumcajs1
Tak to máme stejný. Mně to ukazuje spolehlivě o 0,9 až 1,1 litru víc

Re: cuknutí motoru při 1800ot. ( 2,0TDDI )
Napsal: 12.11.2010 21:00
od HmerX
To PP u benzínu ukazuje spíš méně

Re: cuknutí motoru při 1800ot. ( 2,0TDDI )
Napsal: 12.01.2011 01:56
od Honzík
cukání motoru okolo 1800 ot. má taky a rozhodně to není jen malinké cuknutí ale dosti znatelnej kopanec měl jsem to už v několika servisech, nikde se jim to nepovedlo odstranit jen jsem cáloval a cáloval. Nejhorší natom je že se to projevuje u mého auta ve chvíli kdy potřebuju maximum výkonu např. rozjezd na křižovatce předjíždění a uplně nejvíc mi to jde na nervy do kopce s naloženým autem, připadám si pak trapně když mi spolujzdec řekne "co to bylo?" a já mu nemohu říc nic jiného že nením ale že je to normální jev mého vozu.
Re: cuknutí motoru při 1800ot. ( 2,0TDDI )
Napsal: 12.01.2011 09:04
od psmolly
Co se té spotřeby týká. Jedu město a palubák vynuluju před jízdou při nastartovaném motoru. Ukáže 99,9. Na konci trasy ukazuje třeba 16l. Pokud ho ale vynuluju za plynulé jízdy, ukáže třeba 6,5l. Pak stoupá a spotřeba na konci stejné trasy stejnou jízdou je třeba 12.

Re: cuknutí motoru při 1800ot. ( 2,0TDDI )
Napsal: 04.01.2013 16:23
od Sewyk
Já mám též Mondeo 2.0 TDDI, 66kw, r.v. 2001 a dělá mi to taky, už jsem se na to ptal pár lidí a někdo říkal nevím, někdo na mě čučel jak nevím na co a někde jsem i slyšel EGR ventil...osobně jak tu psal rumcajs, každému to dělá jinak, někomu furt, někomu občas, vím že dříve mi to dělalo dost často..pak se to nějak uklidnilo...byl jsem na čipu a změna není..občas to na tu milisekundu vynechá..je to cítit že ten motor malinko ubere...ale nějak jsem to přestal řešit a teď už si toho ani nevšimnu.

Re: cuknutí motoru při 1800ot. ( 2,0TDDI )
Napsal: 05.03.2013 20:39
od p.borda400
Tak já mám Focus TDDI 1.8 66kw mám ho 7let koupil jsem ho s 90000km ? naprosto v pohodě jsem najel 100000.Najednou bez jakého koli varování odešlo vstřikovací čerpadlo.Takže GO čerpadla28000kč.Teď po najetí dalších 12000 motor při nižších teplotách trochu hůř startuje,ale co je nejhorší občas na necelou vteřinu vynechá,ato při přidávání plynu.S tím startováním mi to nevadí ale když začneš předjíždíš a vpůlce to vynechá je to nepříjemné.Za posledních 600 km semi to stalo už 4x.Ptal jsem se na to v servisu čerpadel ,ařekli mi že to může být více věcí jako npř.EGRvent.snímač plynu ajá nevím co ještě.Taky že pokud je to bez rosvícení kontrolky a na tak krátkou dobu tak se to bude také špatně hledat.Tak že já čekám co bude dál a až to bude hodě často tak to zkusím přez diagnostiku.
