Stránka 1 z 2

Turbo?

Napsal: 11.11.2006 19:02
od skippy
has anyone ever heard of a turbo in a focus?

is it possible to buy a turbo/intercooler and just put it in?, or do some serious modifications need to be made to valves, pistons etc.

Slyšel nìkdo o turbu ve focusu?

Je mozny koupit turbo/chladiè a jenom ho tam umístit? nebo se musí udìlat nìjaké dùležité zmìny vevnitø motoru (ventily, písty)

also......to Jackel, i like your bonnet...where did you get it from?

taky.....to Jackel, libi se mi tvoje kapota...odkud jsi ji ziskal?

Napsal: 12.11.2006 15:30
od Ahmed
Odkdy Focus nema turbo? :D

Napsal: 12.11.2006 16:41
od speedy
Je docela škoda, že neudělali ve Fordu přeplňovaný benzínový motor 1.8i , jako třeba Škoda(VW), to víš Diesely kdyby neměli turbodmychadlo, tak jsou pěkně líný a výkon je někde jinde, víš kde ??... :lol: :lol:

Napsal: 12.11.2006 18:30
od skippy
i meant a turbo for a petrol engine not a deisel engine, has anyone ever heard of a non origional turbo being installed into a ford focus?..... do the new ST's have one?

but if you all think im talking rubbish then just tell me so :)

Napsal: 12.11.2006 18:45
od martas69
skippy píše:i meant a turbo for a petrol engine not a deisel engine, has anyone ever heard of a non origional turbo being installed into a ford focus?..... do the new ST's have one?

but if you all think im talking rubbish then just tell me so :)
Můžu se zeptat proč píšeš anglicky :?: :?: Připadáš si důležitej, nebo to má jiný důvod :?: :?:

Napsal: 12.11.2006 19:03
od Skubi
no to bude nejspíš tím, že to je inostráněc :wink:
pročti si pořádně fórum a někde najdeš téma skippy z NZ a nejspíš to nebudou Nové Zámky :lol: :lol:

Napsal: 12.11.2006 19:29
od Ahmed
Nerika se tomu u benzinaku kompresor? :oops:

Napsal: 12.11.2006 19:42
od Obake
Kompresor, to snad jen u Mercedesu? ne? 8O A jesli je inostraněc, neznaju :wink: Ale můžeme si dopisovať cudzou rečou :lol: bude legrace :oops:

Napsal: 12.11.2006 19:48
od speedy
To martas69 : Skippy není čech, tak píše anglicky, jen jeho přítelkyně je tak hodná, že to pro nás překládá :wink:

To Ahmed : Kompresor je poháněn mechanicky od kliky(myslím již od roku 1928), to najdeš dost u mercedesu, zatímco turbokompresor je vylepšenej kompresor, který je poháněn turbínou spalovacími splodinami...

To Skippy : I mind, that New ST have better engine made by Volvo, 5 cylinders, 2522ccm, with turbocompressor... and about 225 HP. It is not Ford Engine...

Napsal: 12.11.2006 19:52
od Ahmed
Jak rikas, tady je to trosku podrobneji rozepsane:
Turbodmychadlo je zařízení používané ve spalovacích motorech pro zvýšení celkového výkonu motoru pomocí zvětšení množství vzduchu a paliva vstupujícího do motoru. Hlavní výhodou turbodmychadel je významný nárůst výkonu motoru spojený s pouze malým zvětšením hmotnosti. Nevýhodou je u benzínových motorů nutnost snížit kompresní poměr, což nepříznivě ovlivňuje účinnost motoru v nízkých otáčkách. Dieselové motory s turbodmychadlem tímto problémem netrpí. Pro oba typy motorů ale turbodmychadlo představuje velkou výhodu ve větších nadmořských výškách, kde je nižší tlak vzduchu, což byl také hlavní důvod vývoje tohoto zařízení původně pro letecké motory.

Princip turbodmychadla
Turbodmychadlo je kompresor poháněný výfukovými plyny. Skládá se ze dvou hlavních částí – dmychadlové a turbínové. Dmychadlo stlačuje vzduch vstupující do motoru a výrazně tak zvyšuje jeho objemovou účinnost oproti klasickému nepřeplňovanému motoru. Turbína pohánějící dmychadlo je roztáčena výfukovými plyny vystupujícími z motoru a je umístěna na stejné hřídeli.

Pojem kompresor se často používá pro označení mechanicky poháněného kompresoru (většinou pomocí řemene), zatímco turbodmychadlo je poháněno vyfukovými plyny. Mechanicky poháněný kompresor používají např. automobilky Jaguar nebo Mercedes-Benz.

Turbodmychadlo zvyšuje tlak vzduchu vstupujícího do motoru a tím i jeho měrnou hmotnost. Je tedy možné do motoru pustit při stejných otáčkách a objemu více směsi paliva a vzduchu (pro zachování stejného poměru je třeba zvýšit množství paliva). To je hlavní příčinou výrazného nárůstu výkonu motoru.

Nárůst tlaku (angl. boost) se měří v pascalech, barech nebo PSI. Energie uvolněná z paliva navíc vede k většímu celkovému výkonu motoru. Například při teoretické účinnosti 100 % by turbodmychadlo produkující nárůst tlaku 100 kPa (= 1 bar nebo 14,7 PSI) zdvojnásobilo výkon motoru. Turbína ve výfukovém systému ale představuje překážku a kvůli vznikajícím zpětným tlakům tak turbodmychadla většinou dosahují účinnosti kolem 80 %.

V automobilovém průmyslu se většinou používají turbodmychadla zvyšující tlak maximálně o 0,8 barů, i když jsou dosažitelné i vyšší tlaky. Typické turbodmychadlo vzhledem ke své konstrukci začne zvyšovat tlak teprve od 2500 otáček motoru za minutu (1800 u turbodieselových motorů). Mechanicky poháněný kompresor tento problém nemá.

Hlavní nevýhodou velkých plnicích tlaků je, že při stlačování vzduchu dochází k jeho zahřívání. Tento nárůst teploty palivové směsi je limitujícím faktorem u benzínových motorů, kde příliš vysoká teplota směsi způsobí její samovznícení ve válci ještě předtím, než má být správně zapálena jiskrou. Pro oba typy motorů ale znamená vyšší teplota směsi snížení účinnosti motoru. Tento problém se většinou řeší použitím mezichladiče stlačeného vzduchu, který teplotu opět sníží.

http://cs.wikipedia.org/wiki/Turbodmychadlo

Napsal: 12.11.2006 19:53
od Ahmed
Z toho bych rekl, ze turbo z dieselu bez uprav nejde na benzinaka pouzit.
Tady je to anglicky i s obrazkama http://en.wikipedia.org/wiki/Turbo

Napsal: 12.11.2006 20:40
od foki
lze alebehem chvile ten motor roztrhnes .

Napsal: 12.11.2006 21:32
od Obake
zvětší li se kompresní poměr nad 9,5 - 10 bude směs vybuchovat naprosto samostatně a právě tehdy kdy sama uzná za vhodné v nejlepším případě to odnesou ventily nebo těsnění pod hlavou :cry: byl by to asi hloupý experiment :oops:

Napsal: 12.11.2006 23:49
od Aki
skippy: do you have ICQ or email adress? I'd like to talk over some things with you 8)

Napsal: 13.11.2006 16:49
od skippy
Ahoj lidicky, jojo Skippy neboli Rob je Novozelandan, je z Aucklandu, rodice stale na Zelandu, zbytek rodiny Anglicani :) Jsme spolu 2 roky a na anglictinu si nemohu stezovat :D

To Ahmed: dik za ty stranky v anglictine, to rozsahle povidani o turbodmychadle bych Skippymu nezvladla prelozit :D Preci jen nejsem technicky typ :D

Skippy se furt pta, jestli bude do konce roku jeste nejaky sraz, rad by Vas vsechny poznal, jeho adresa je skippy.s@hotmail.co.uk.