Turbo?
-
- Nováček
- Příspěvky: 14
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Turbo?
has anyone ever heard of a turbo in a focus?
is it possible to buy a turbo/intercooler and just put it in?, or do some serious modifications need to be made to valves, pistons etc.
Slyšel nìkdo o turbu ve focusu?
Je mozny koupit turbo/chladiè a jenom ho tam umístit? nebo se musí udìlat nìjaké dùležité zmìny vevnitø motoru (ventily, písty)
also......to Jackel, i like your bonnet...where did you get it from?
taky.....to Jackel, libi se mi tvoje kapota...odkud jsi ji ziskal?
is it possible to buy a turbo/intercooler and just put it in?, or do some serious modifications need to be made to valves, pistons etc.
Slyšel nìkdo o turbu ve focusu?
Je mozny koupit turbo/chladiè a jenom ho tam umístit? nebo se musí udìlat nìjaké dùležité zmìny vevnitø motoru (ventily, písty)
also......to Jackel, i like your bonnet...where did you get it from?
taky.....to Jackel, libi se mi tvoje kapota...odkud jsi ji ziskal?
- speedy
- Pokročilý
- Příspěvky: 831
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Slánsko
- Kontaktovat uživatele:
Je docela škoda, že neudělali ve Fordu přeplňovaný benzínový motor 1.8i , jako třeba Škoda(VW), to víš Diesely kdyby neměli turbodmychadlo, tak jsou pěkně líný a výkon je někde jinde, víš kde ??...



Karel FoFo 3 combi 2015 1.5 TDCi Black Shadow
malá FoFi 1.4i 71kW 2009 titanium violet
historie FoFo2 combi 2006 1.6TDCi Tonic blue
hitorie FoFo1 HB5 1.8 85kwi 1999 green metallic
historie FoFo1 HB5 1.6 74kwi 1999 silver
malá FoFi 1.4i 71kW 2009 titanium violet
historie FoFo2 combi 2006 1.6TDCi Tonic blue
hitorie FoFo1 HB5 1.8 85kwi 1999 green metallic
historie FoFo1 HB5 1.6 74kwi 1999 silver
-
- Nováček
- Příspěvky: 14
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
- martas69
- Nováček
- Příspěvky: 127
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 4 - Modřany
- Kontaktovat uživatele:
Můžu se zeptat proč píšeš anglickyskippy píše:i meant a turbo for a petrol engine not a deisel engine, has anyone ever heard of a non origional turbo being installed into a ford focus?..... do the new ST's have one?
but if you all think im talking rubbish then just tell me so




Ford Focus 2003 5HB 1.6 16V výbavu nevím, ale je slušná:o)
- Skubi
- Test driver
- Příspěvky: 11856
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Přerov
- Kontaktovat uživatele:
no to bude nejspíš tím, že to je inostráněc
pročti si pořádně fórum a někde najdeš téma skippy z NZ a nejspíš to nebudou Nové Zámky


pročti si pořádně fórum a někde najdeš téma skippy z NZ a nejspíš to nebudou Nové Zámky


FF kombi 1,6 74 kW sériová GHIASOC, 00/01, modrá metlaSkubi´s family car

Smyk nelze dostat jako chřipku, ten si prostě zaviníme sami !!!


Smyk nelze dostat jako chřipku, ten si prostě zaviníme sami !!!
- speedy
- Pokročilý
- Příspěvky: 831
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Slánsko
- Kontaktovat uživatele:
To martas69 : Skippy není čech, tak píše anglicky, jen jeho přítelkyně je tak hodná, že to pro nás překládá
To Ahmed : Kompresor je poháněn mechanicky od kliky(myslím již od roku 1928), to najdeš dost u mercedesu, zatímco turbokompresor je vylepšenej kompresor, který je poháněn turbínou spalovacími splodinami...
To Skippy : I mind, that New ST have better engine made by Volvo, 5 cylinders, 2522ccm, with turbocompressor... and about 225 HP. It is not Ford Engine...

To Ahmed : Kompresor je poháněn mechanicky od kliky(myslím již od roku 1928), to najdeš dost u mercedesu, zatímco turbokompresor je vylepšenej kompresor, který je poháněn turbínou spalovacími splodinami...
To Skippy : I mind, that New ST have better engine made by Volvo, 5 cylinders, 2522ccm, with turbocompressor... and about 225 HP. It is not Ford Engine...
Karel FoFo 3 combi 2015 1.5 TDCi Black Shadow
malá FoFi 1.4i 71kW 2009 titanium violet
historie FoFo2 combi 2006 1.6TDCi Tonic blue
hitorie FoFo1 HB5 1.8 85kwi 1999 green metallic
historie FoFo1 HB5 1.6 74kwi 1999 silver
malá FoFi 1.4i 71kW 2009 titanium violet
historie FoFo2 combi 2006 1.6TDCi Tonic blue
hitorie FoFo1 HB5 1.8 85kwi 1999 green metallic
historie FoFo1 HB5 1.6 74kwi 1999 silver
- Ahmed
- Test driver
- Příspěvky: 3751
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Ostrava
Jak rikas, tady je to trosku podrobneji rozepsane:
Turbodmychadlo je zařízení používané ve spalovacích motorech pro zvýšení celkového výkonu motoru pomocí zvětšení množství vzduchu a paliva vstupujícího do motoru. Hlavní výhodou turbodmychadel je významný nárůst výkonu motoru spojený s pouze malým zvětšením hmotnosti. Nevýhodou je u benzínových motorů nutnost snížit kompresní poměr, což nepříznivě ovlivňuje účinnost motoru v nízkých otáčkách. Dieselové motory s turbodmychadlem tímto problémem netrpí. Pro oba typy motorů ale turbodmychadlo představuje velkou výhodu ve větších nadmořských výškách, kde je nižší tlak vzduchu, což byl také hlavní důvod vývoje tohoto zařízení původně pro letecké motory.
Princip turbodmychadla
Turbodmychadlo je kompresor poháněný výfukovými plyny. Skládá se ze dvou hlavních částí – dmychadlové a turbínové. Dmychadlo stlačuje vzduch vstupující do motoru a výrazně tak zvyšuje jeho objemovou účinnost oproti klasickému nepřeplňovanému motoru. Turbína pohánějící dmychadlo je roztáčena výfukovými plyny vystupujícími z motoru a je umístěna na stejné hřídeli.
Pojem kompresor se často používá pro označení mechanicky poháněného kompresoru (většinou pomocí řemene), zatímco turbodmychadlo je poháněno vyfukovými plyny. Mechanicky poháněný kompresor používají např. automobilky Jaguar nebo Mercedes-Benz.
Turbodmychadlo zvyšuje tlak vzduchu vstupujícího do motoru a tím i jeho měrnou hmotnost. Je tedy možné do motoru pustit při stejných otáčkách a objemu více směsi paliva a vzduchu (pro zachování stejného poměru je třeba zvýšit množství paliva). To je hlavní příčinou výrazného nárůstu výkonu motoru.
Nárůst tlaku (angl. boost) se měří v pascalech, barech nebo PSI. Energie uvolněná z paliva navíc vede k většímu celkovému výkonu motoru. Například při teoretické účinnosti 100 % by turbodmychadlo produkující nárůst tlaku 100 kPa (= 1 bar nebo 14,7 PSI) zdvojnásobilo výkon motoru. Turbína ve výfukovém systému ale představuje překážku a kvůli vznikajícím zpětným tlakům tak turbodmychadla většinou dosahují účinnosti kolem 80 %.
V automobilovém průmyslu se většinou používají turbodmychadla zvyšující tlak maximálně o 0,8 barů, i když jsou dosažitelné i vyšší tlaky. Typické turbodmychadlo vzhledem ke své konstrukci začne zvyšovat tlak teprve od 2500 otáček motoru za minutu (1800 u turbodieselových motorů). Mechanicky poháněný kompresor tento problém nemá.
Hlavní nevýhodou velkých plnicích tlaků je, že při stlačování vzduchu dochází k jeho zahřívání. Tento nárůst teploty palivové směsi je limitujícím faktorem u benzínových motorů, kde příliš vysoká teplota směsi způsobí její samovznícení ve válci ještě předtím, než má být správně zapálena jiskrou. Pro oba typy motorů ale znamená vyšší teplota směsi snížení účinnosti motoru. Tento problém se většinou řeší použitím mezichladiče stlačeného vzduchu, který teplotu opět sníží.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Turbodmychadlo
Turbodmychadlo je zařízení používané ve spalovacích motorech pro zvýšení celkového výkonu motoru pomocí zvětšení množství vzduchu a paliva vstupujícího do motoru. Hlavní výhodou turbodmychadel je významný nárůst výkonu motoru spojený s pouze malým zvětšením hmotnosti. Nevýhodou je u benzínových motorů nutnost snížit kompresní poměr, což nepříznivě ovlivňuje účinnost motoru v nízkých otáčkách. Dieselové motory s turbodmychadlem tímto problémem netrpí. Pro oba typy motorů ale turbodmychadlo představuje velkou výhodu ve větších nadmořských výškách, kde je nižší tlak vzduchu, což byl také hlavní důvod vývoje tohoto zařízení původně pro letecké motory.
Princip turbodmychadla
Turbodmychadlo je kompresor poháněný výfukovými plyny. Skládá se ze dvou hlavních částí – dmychadlové a turbínové. Dmychadlo stlačuje vzduch vstupující do motoru a výrazně tak zvyšuje jeho objemovou účinnost oproti klasickému nepřeplňovanému motoru. Turbína pohánějící dmychadlo je roztáčena výfukovými plyny vystupujícími z motoru a je umístěna na stejné hřídeli.
Pojem kompresor se často používá pro označení mechanicky poháněného kompresoru (většinou pomocí řemene), zatímco turbodmychadlo je poháněno vyfukovými plyny. Mechanicky poháněný kompresor používají např. automobilky Jaguar nebo Mercedes-Benz.
Turbodmychadlo zvyšuje tlak vzduchu vstupujícího do motoru a tím i jeho měrnou hmotnost. Je tedy možné do motoru pustit při stejných otáčkách a objemu více směsi paliva a vzduchu (pro zachování stejného poměru je třeba zvýšit množství paliva). To je hlavní příčinou výrazného nárůstu výkonu motoru.
Nárůst tlaku (angl. boost) se měří v pascalech, barech nebo PSI. Energie uvolněná z paliva navíc vede k většímu celkovému výkonu motoru. Například při teoretické účinnosti 100 % by turbodmychadlo produkující nárůst tlaku 100 kPa (= 1 bar nebo 14,7 PSI) zdvojnásobilo výkon motoru. Turbína ve výfukovém systému ale představuje překážku a kvůli vznikajícím zpětným tlakům tak turbodmychadla většinou dosahují účinnosti kolem 80 %.
V automobilovém průmyslu se většinou používají turbodmychadla zvyšující tlak maximálně o 0,8 barů, i když jsou dosažitelné i vyšší tlaky. Typické turbodmychadlo vzhledem ke své konstrukci začne zvyšovat tlak teprve od 2500 otáček motoru za minutu (1800 u turbodieselových motorů). Mechanicky poháněný kompresor tento problém nemá.
Hlavní nevýhodou velkých plnicích tlaků je, že při stlačování vzduchu dochází k jeho zahřívání. Tento nárůst teploty palivové směsi je limitujícím faktorem u benzínových motorů, kde příliš vysoká teplota směsi způsobí její samovznícení ve válci ještě předtím, než má být správně zapálena jiskrou. Pro oba typy motorů ale znamená vyšší teplota směsi snížení účinnosti motoru. Tento problém se většinou řeší použitím mezichladiče stlačeného vzduchu, který teplotu opět sníží.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Turbodmychadlo
Naposledy upravil(a) Ahmed dne 12.11.2006 19:53, celkem upraveno 1 x.
- Ahmed
- Test driver
- Příspěvky: 3751
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Ostrava
Z toho bych rekl, ze turbo z dieselu bez uprav nejde na benzinaka pouzit.
Tady je to anglicky i s obrazkama http://en.wikipedia.org/wiki/Turbo
Tady je to anglicky i s obrazkama http://en.wikipedia.org/wiki/Turbo
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19253
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
- Obake
- Zkušený
- Příspěvky: 1105
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 3
- Aki
- Junior
- Příspěvky: 240
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
-
- Nováček
- Příspěvky: 14
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj lidicky, jojo Skippy neboli Rob je Novozelandan, je z Aucklandu, rodice stale na Zelandu, zbytek rodiny Anglicani
Jsme spolu 2 roky a na anglictinu si nemohu stezovat
To Ahmed: dik za ty stranky v anglictine, to rozsahle povidani o turbodmychadle bych Skippymu nezvladla prelozit
Preci jen nejsem technicky typ
Skippy se furt pta, jestli bude do konce roku jeste nejaky sraz, rad by Vas vsechny poznal, jeho adresa je skippy.s@hotmail.co.uk.


To Ahmed: dik za ty stranky v anglictine, to rozsahle povidani o turbodmychadle bych Skippymu nezvladla prelozit


Skippy se furt pta, jestli bude do konce roku jeste nejaky sraz, rad by Vas vsechny poznal, jeho adresa je skippy.s@hotmail.co.uk.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti