Turbo?

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
skippy
Nováček
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Turbo?

Příspěvek od skippy » 11.11.2006 19:02

has anyone ever heard of a turbo in a focus?

is it possible to buy a turbo/intercooler and just put it in?, or do some serious modifications need to be made to valves, pistons etc.

Slyšel nìkdo o turbu ve focusu?

Je mozny koupit turbo/chladiè a jenom ho tam umístit? nebo se musí udìlat nìjaké dùležité zmìny vevnitø motoru (ventily, písty)

also......to Jackel, i like your bonnet...where did you get it from?

taky.....to Jackel, libi se mi tvoje kapota...odkud jsi ji ziskal?
Ford Focus 1.8 16V Ghia nákupní vozík silver, 97kw díky tunningu (myslim)
Obrázek

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 12.11.2006 15:30

Odkdy Focus nema turbo? :D
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Uživatelský avatar
speedy
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 831
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slánsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od speedy » 12.11.2006 16:41

Je docela škoda, že neudělali ve Fordu přeplňovaný benzínový motor 1.8i , jako třeba Škoda(VW), to víš Diesely kdyby neměli turbodmychadlo, tak jsou pěkně líný a výkon je někde jinde, víš kde ??... :lol: :lol:
Karel FoFo 3 combi 2015 1.5 TDCi Black Shadow
malá FoFi 1.4i 71kW 2009 titanium violet
historie FoFo2 combi 2006 1.6TDCi Tonic blue
hitorie FoFo1 HB5 1.8 85kwi 1999 green metallic
historie FoFo1 HB5 1.6 74kwi 1999 silver

skippy
Nováček
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od skippy » 12.11.2006 18:30

i meant a turbo for a petrol engine not a deisel engine, has anyone ever heard of a non origional turbo being installed into a ford focus?..... do the new ST's have one?

but if you all think im talking rubbish then just tell me so :)
Ford Focus 1.8 16V Ghia nákupní vozík silver, 97kw díky tunningu (myslim)
Obrázek

Uživatelský avatar
martas69
Nováček
Nováček
Příspěvky: 127
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 4 - Modřany
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od martas69 » 12.11.2006 18:45

skippy píše:i meant a turbo for a petrol engine not a deisel engine, has anyone ever heard of a non origional turbo being installed into a ford focus?..... do the new ST's have one?

but if you all think im talking rubbish then just tell me so :)
Můžu se zeptat proč píšeš anglicky :?: :?: Připadáš si důležitej, nebo to má jiný důvod :?: :?:
Ford Focus 2003 5HB 1.6 16V výbavu nevím, ale je slušná:o)

Uživatelský avatar
Skubi
Test driver
Test driver
Příspěvky: 11856
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Skubi » 12.11.2006 19:03

no to bude nejspíš tím, že to je inostráněc :wink:
pročti si pořádně fórum a někde najdeš téma skippy z NZ a nejspíš to nebudou Nové Zámky :lol: :lol:
FF kombi 1,6 74 kW sériová GHIASOC, 00/01, modrá metlaSkubi´s family car
Obrázek
Obrázek
Smyk nelze dostat jako chřipku, ten si prostě zaviníme sami !!!

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 12.11.2006 19:29

Nerika se tomu u benzinaku kompresor? :oops:
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Uživatelský avatar
Obake
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1105
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 3

Příspěvek od Obake » 12.11.2006 19:42

Kompresor, to snad jen u Mercedesu? ne? 8O A jesli je inostraněc, neznaju :wink: Ale můžeme si dopisovať cudzou rečou :lol: bude legrace :oops:
Ford Focus 1.6 TDci combi, 2005, dark blue, 80kW
Bruno

Obrázek

Uživatelský avatar
speedy
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 831
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slánsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od speedy » 12.11.2006 19:48

To martas69 : Skippy není čech, tak píše anglicky, jen jeho přítelkyně je tak hodná, že to pro nás překládá :wink:

To Ahmed : Kompresor je poháněn mechanicky od kliky(myslím již od roku 1928), to najdeš dost u mercedesu, zatímco turbokompresor je vylepšenej kompresor, který je poháněn turbínou spalovacími splodinami...

To Skippy : I mind, that New ST have better engine made by Volvo, 5 cylinders, 2522ccm, with turbocompressor... and about 225 HP. It is not Ford Engine...
Karel FoFo 3 combi 2015 1.5 TDCi Black Shadow
malá FoFi 1.4i 71kW 2009 titanium violet
historie FoFo2 combi 2006 1.6TDCi Tonic blue
hitorie FoFo1 HB5 1.8 85kwi 1999 green metallic
historie FoFo1 HB5 1.6 74kwi 1999 silver

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 12.11.2006 19:52

Jak rikas, tady je to trosku podrobneji rozepsane:
Turbodmychadlo je zařízení používané ve spalovacích motorech pro zvýšení celkového výkonu motoru pomocí zvětšení množství vzduchu a paliva vstupujícího do motoru. Hlavní výhodou turbodmychadel je významný nárůst výkonu motoru spojený s pouze malým zvětšením hmotnosti. Nevýhodou je u benzínových motorů nutnost snížit kompresní poměr, což nepříznivě ovlivňuje účinnost motoru v nízkých otáčkách. Dieselové motory s turbodmychadlem tímto problémem netrpí. Pro oba typy motorů ale turbodmychadlo představuje velkou výhodu ve větších nadmořských výškách, kde je nižší tlak vzduchu, což byl také hlavní důvod vývoje tohoto zařízení původně pro letecké motory.

Princip turbodmychadla
Turbodmychadlo je kompresor poháněný výfukovými plyny. Skládá se ze dvou hlavních částí – dmychadlové a turbínové. Dmychadlo stlačuje vzduch vstupující do motoru a výrazně tak zvyšuje jeho objemovou účinnost oproti klasickému nepřeplňovanému motoru. Turbína pohánějící dmychadlo je roztáčena výfukovými plyny vystupujícími z motoru a je umístěna na stejné hřídeli.

Pojem kompresor se často používá pro označení mechanicky poháněného kompresoru (většinou pomocí řemene), zatímco turbodmychadlo je poháněno vyfukovými plyny. Mechanicky poháněný kompresor používají např. automobilky Jaguar nebo Mercedes-Benz.

Turbodmychadlo zvyšuje tlak vzduchu vstupujícího do motoru a tím i jeho měrnou hmotnost. Je tedy možné do motoru pustit při stejných otáčkách a objemu více směsi paliva a vzduchu (pro zachování stejného poměru je třeba zvýšit množství paliva). To je hlavní příčinou výrazného nárůstu výkonu motoru.

Nárůst tlaku (angl. boost) se měří v pascalech, barech nebo PSI. Energie uvolněná z paliva navíc vede k většímu celkovému výkonu motoru. Například při teoretické účinnosti 100 % by turbodmychadlo produkující nárůst tlaku 100 kPa (= 1 bar nebo 14,7 PSI) zdvojnásobilo výkon motoru. Turbína ve výfukovém systému ale představuje překážku a kvůli vznikajícím zpětným tlakům tak turbodmychadla většinou dosahují účinnosti kolem 80 %.

V automobilovém průmyslu se většinou používají turbodmychadla zvyšující tlak maximálně o 0,8 barů, i když jsou dosažitelné i vyšší tlaky. Typické turbodmychadlo vzhledem ke své konstrukci začne zvyšovat tlak teprve od 2500 otáček motoru za minutu (1800 u turbodieselových motorů). Mechanicky poháněný kompresor tento problém nemá.

Hlavní nevýhodou velkých plnicích tlaků je, že při stlačování vzduchu dochází k jeho zahřívání. Tento nárůst teploty palivové směsi je limitujícím faktorem u benzínových motorů, kde příliš vysoká teplota směsi způsobí její samovznícení ve válci ještě předtím, než má být správně zapálena jiskrou. Pro oba typy motorů ale znamená vyšší teplota směsi snížení účinnosti motoru. Tento problém se většinou řeší použitím mezichladiče stlačeného vzduchu, který teplotu opět sníží.

http://cs.wikipedia.org/wiki/Turbodmychadlo
Naposledy upravil(a) Ahmed dne 12.11.2006 19:53, celkem upraveno 1 x.
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 12.11.2006 19:53

Z toho bych rekl, ze turbo z dieselu bez uprav nejde na benzinaka pouzit.
Tady je to anglicky i s obrazkama http://en.wikipedia.org/wiki/Turbo
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19253
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od foki » 12.11.2006 20:40

lze alebehem chvile ten motor roztrhnes .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
Obake
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1105
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 3

Příspěvek od Obake » 12.11.2006 21:32

zvětší li se kompresní poměr nad 9,5 - 10 bude směs vybuchovat naprosto samostatně a právě tehdy kdy sama uzná za vhodné v nejlepším případě to odnesou ventily nebo těsnění pod hlavou :cry: byl by to asi hloupý experiment :oops:
Ford Focus 1.6 TDci combi, 2005, dark blue, 80kW
Bruno

Obrázek

Uživatelský avatar
Aki
Junior
Junior
Příspěvky: 240
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Aki » 12.11.2006 23:49

skippy: do you have ICQ or email adress? I'd like to talk over some things with you 8)
Ford Focus 1.8i LPG Kombi 99
ex Ford Mondeo 2002, 2.5 V6 Ghia
ex Ford Focus 2.0i flip flop

skippy
Nováček
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od skippy » 13.11.2006 16:49

Ahoj lidicky, jojo Skippy neboli Rob je Novozelandan, je z Aucklandu, rodice stale na Zelandu, zbytek rodiny Anglicani :) Jsme spolu 2 roky a na anglictinu si nemohu stezovat :D

To Ahmed: dik za ty stranky v anglictine, to rozsahle povidani o turbodmychadle bych Skippymu nezvladla prelozit :D Preci jen nejsem technicky typ :D

Skippy se furt pta, jestli bude do konce roku jeste nejaky sraz, rad by Vas vsechny poznal, jeho adresa je skippy.s@hotmail.co.uk.
Ford Focus 1.8 16V Ghia nákupní vozík silver, 97kw díky tunningu (myslim)
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti