Stránka 1 z 2
Idealne pracovne otacky - TDCi
Napsal: 28.10.2010 21:12
od vandal46
Zdarec Fordaci,
tak sa vas chcem spytat na nazory ohladne odporucaneho rozsahu otacok pre TDCi.
Viem ze tu toho bolo uz viac napisane ale nejako v tom nemam jasno.
Co viem je ze sa motor nema podtacat pretoze trpi zotrvacnik ale napriklad u motorizacie 96kW sa uvadza maximalny krutiaci moment pri 1800 otackach, co chapem ze v okoli tychto otacok by motor nemal mat problem (co asi neznamena ze by nemohol mat problem prave zotrvacnik ale to by znamenalo ze konstrukcne to vo Forde moc nezvladli). Ak sa mylim tak ma opravte

.
A teraz k hornej hranici otacok. Povedzme ked je motor studeny (popripade v zime v mrazoch) sa budem rozbiehat a koli preradeniu budem rychlosti vytacat na cca 2500-2700 aby som preradil a otacky neklesli na nejakych 1500 (ktore uz pravdepodobne znamenaju podtacanie motora). Neublizujem takto motoru kedze je uplne studeny? Osobne chapem ako ze jazdit jemne so studenym motorom ze nebudem dlhodobo otacky drzat povedzme nad 3000 ale prave su to vsetko skor iba moje odhady.
Ak by sa k tomu niekto skusenejsi vyjadril, rad si necham poradit. Len este dodam ze mi vobec nejde o spotrebu.
Vdaka
Re: Idealne pracovne otacky - TDCi
Napsal: 28.10.2010 22:53
od Brehowicz
Postupem času pokud máš jen trochu aspoň sluch a cit na to příjdeš sám.Nech ho po nastartováni pár sekund promazat,nejlepší je naučit zapínat pás po startu a než se zapneš máš turbo a motor namazán.Pokud mu vyloženě nepudeš nakládat za studena tak mu při rozjížděni neublížiš aní těmi trochu vyššími ot. jen to chce zkrátka trochu citu v noze.
Re: Idealne pracovne otacky - TDCi
Napsal: 29.10.2010 04:55
od vandal46
Po pravde to odhadnut viem a citim ako sa motor chova, kedy uz ide pekne.
Akurat sa tu na fore sem tam objavia hlasky o podtacani motora pri cca 1700-1800 orackach.
Ale ako som uz pisal, ak ma motor vrchol krutiaceho momentu v 1800 otackach tak si myslim ze sa pohybovat okolo tohto pasma nemoze autu skodit. V podstate som si chcel len ujasnit ze pri tychto otackach kedy citim ze motor nema problem nemozem predsa nicit zotrvacnik, ten sa neumerne opotrebuvava az pri podtacani, teda ked uz motor cuka... myslim
Osobne mam pocit na mojom aute ze motor ide pekne zhruha od 1600 otacok.
Re: Idealne pracovne otacky - TDCi
Napsal: 29.10.2010 06:41
od Brehowicz
V podstatě sis teď odpověděl sám.A stejně se každá ojetina chová trošku jinak,něktreré auta byly jako tahače,jiné mají najeté většinu po dálnici,další krátké trasy se studeným motorem.
Re: Idealne pracovne otacky - TDCi
Napsal: 29.10.2010 19:34
od vandal46
NO v podstate mas pravdu, ja som si to vlastne chcel potvrdit ze je to tak spravne

Re: Idealne pracovne otacky - TDCi
Napsal: 23.12.2010 10:00
od Kóťa
ohřátej 2000-2500 ot./min.
Re: Idealne pracovne otacky - TDCi
Napsal: 23.12.2010 11:01
od Brehowicz
Kotiku teď už si na to vandal určo přišel sám jak jezdit s railem.
Re: Idealne pracovne otacky - TDCi
Napsal: 23.12.2010 15:56
od Kóťa
To bylo na rozpohybování debaty

Re: Idealne pracovne otacky - TDCi
Napsal: 23.12.2010 16:00
od Brehowicz
Ježišku rači snad ani ne ,zítra mame vánoce a víme jak to rozpumpování debat končí
(takové to :chceš do pysku?

)
Re: Idealne pracovne otacky - TDCi
Napsal: 23.12.2010 18:09
od Kóťa
Kvůli tomu ne,spíš jsem se bál,abych tu nebyl sám

Re: Idealne pracovne otacky - TDCi
Napsal: 23.12.2010 20:40
od vitacz
podle vás je podtočení motoru už při 1600?
To se mi nechce věřit. Kolik Vám točí motor na volnoběh?
Chcete říct, že nemůžu jezdit na 1100 otáček na pětku po městě, na rovině?
Re: Idealne pracovne otacky - TDCi
Napsal: 23.12.2010 20:45
od vitacz
Jak hledám tak jsem nikde nenašel smysluplný význam podtočení motoru. Všude jen fóra a různé názory různých lidí. Nicméně jezdit můžeš i na 1000 otáček, ale nesmíš šlapat na plyn, jen lehoulince. Dá se to použít při jízde z kopce, nebo na rovině pro udržení konstatní rychlosti. Pokude chce člověk přidat, můsí rozhodně podřadit.
Re: Idealne pracovne otacky - TDCi
Napsal: 24.12.2010 10:49
od m.a.x.i.m.u.s
Při podtáčení motoru jsou tam údajně větší tlaky než když se vytáčí.
1000 otáček bych řekl u nafťáku bude už dost málo, aspoň u táty v C5 2,2 HDi už o něco málo větších vydává hrozný zvuk podtočení...
Ale jinak by to mělo být jak píšeš, že pro udržování rychlosti stačí menší otáčky, než pro zrychlování.
Re: Idealne pracovne otacky - TDCi
Napsal: 24.12.2010 12:46
od Kóťa
Tak je fakt,že Ti to dá sluch,kolik je optimum.pokud potáhnu přívěs,tak se s ním nebudu rozjíždět z 50km rychlost na 5rs,ale pokud pojedu ve městě z kopce,tak by tam ta čtyřka šla(lehce pod 1500ot).Ale jezdit s naftou na 1000ot. by mi urvalo uši a a patrně bych spáchal sebevraždu...

Re: Idealne pracovne otacky - TDCi
Napsal: 24.12.2010 13:02
od m.a.x.i.m.u.s
To s tím sluchem tesat do kamene, ale někomu to nevysvětlíš
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 68&t=24461