Stránka 1 z 2

Volnobéžné otáčky - nastavení

Napsal: 08.11.2006 10:16
od martas69
Nevíte, zda se dá nějak uživatelsky nastavit volnoběžné otáčky? Přijde mi, že po zahřátí klesají příliš nízko... Na otáčkoměru zhruba na 500... A to už jsou cítit vibrace, poblikávají světla... zkrátka, když je to na té druhé čárce ze tří... vše je ideální... Tam by podle jednoduchých počtů měl motor točit cca 660... Jenže tam tomu musím pomoci plynem:o)

Díky za veškeré rady!

Re: Volnobéžné otáčky - nastavení

Napsal: 08.11.2006 10:25
od zirafak
martas69 píše:Nevíte, zda se dá nějak uživatelsky nastavit volnoběžné otáčky? Přijde mi, že po zahřátí klesají příliš nízko... Na otáčkoměru zhruba na 500... A to už jsou cítit vibrace, poblikávají světla... zkrátka, když je to na té druhé čárce ze tří... vše je ideální... Tam by podle jednoduchých počtů měl motor točit cca 660... Jenže tam tomu musím pomoci plynem:o)

Díky za veškeré rady!
Myslim,ze v novodobych motoroch vsetko riadi elektronika....manualne sa to nadstavit neda.Niekde vsak budes mat asi chybu :idea: Ze by volnobezny ventil,sviecky,vzduchovy,alebo palivovy filter,nekvalitne palivo :?: :idea:

Re: Volnobéžné otáčky - nastavení

Napsal: 08.11.2006 10:28
od martas69
zirafak píše:
martas69 píše:Nevíte, zda se dá nějak uživatelsky nastavit volnoběžné otáčky? Přijde mi, že po zahřátí klesají příliš nízko... Na otáčkoměru zhruba na 500... A to už jsou cítit vibrace, poblikávají světla... zkrátka, když je to na té druhé čárce ze tří... vše je ideální... Tam by podle jednoduchých počtů měl motor točit cca 660... Jenže tam tomu musím pomoci plynem:o)

Díky za veškeré rady!
Myslim,ze v novodobych motoroch vsetko riadi elektronika....manualne sa to nadstavit neda.Niekde vsak budes mat asi chybu :idea: Ze by volnobezny ventil,sviecky,vzduchovy,alebo palivovy filter,nekvalitne palivo :?: :idea:
kam klesají tobě, jestli se mohu tázat...

Re: Volnobéžné otáčky - nastavení

Napsal: 08.11.2006 10:46
od zirafak
martas69 píše:
zirafak píše:
martas69 píše:Nevíte, zda se dá nějak uživatelsky nastavit volnoběžné otáčky? Přijde mi, že po zahřátí klesají příliš nízko... Na otáčkoměru zhruba na 500... A to už jsou cítit vibrace, poblikávají světla... zkrátka, když je to na té druhé čárce ze tří... vše je ideální... Tam by podle jednoduchých počtů měl motor točit cca 660... Jenže tam tomu musím pomoci plynem:o)

Díky za veškeré rady!
Myslim,ze v novodobych motoroch vsetko riadi elektronika....manualne sa to nadstavit neda.Niekde vsak budes mat asi chybu :idea: Ze by volnobezny ventil,sviecky,vzduchovy,alebo palivovy filter,nekvalitne palivo :?: :idea:
kam klesají tobě, jestli se mohu tázat...
neviem presne,kam mi klesaju...pravdepodobne je to okolo 700-800...motor vsak bezi plynulo,bez sklbania a vybracii,ziadne poblikavajuce svetla...

Napsal: 08.11.2006 11:01
od Ferino
můžu potvrdit, volnoběh při zahřátém motoru cca 700-800 ot.
Za studena kolem 1200 ot.

Napsal: 08.11.2006 11:19
od hide
To vypadá na špatnej ventil volnoběžných otáček.

Napsal: 08.11.2006 11:29
od chmelko
ja neviem, ale nejde to mechanicky malinko donastavit, dotiahnut..aspon velmi dávno mi to na škodovke fungovalo :lol: :lol:

Napsal: 08.11.2006 11:37
od zirafak
chmelko píše:ja neviem, ale nejde to mechanicky malinko donastavit, dotiahnut..aspon velmi dávno mi to na škodovke fungovalo :lol: :lol:
..lenze tam nebola ziadna riadiaca jednotka,lambda sonda a podobne hovadiny....proste doba pokrocila a ako sa hovori "na kolene" sa toho na aute uz vela spravit neda...

Re: Volnobéžné otáčky - nastavení

Napsal: 08.11.2006 16:55
od martas69
zirafak píše:
martas69 píše:
zirafak píše: Myslim,ze v novodobych motoroch vsetko riadi elektronika....manualne sa to nadstavit neda.Niekde vsak budes mat asi chybu :idea: Ze by volnobezny ventil,sviecky,vzduchovy,alebo palivovy filter,nekvalitne palivo :?: :idea:
kam klesají tobě, jestli se mohu tázat...
neviem presne,kam mi klesaju...pravdepodobne je to okolo 700-800...motor vsak bezi plynulo,bez sklbania a vybracii,ziadne poblikavajuce svetla...
on ten motor ne že by běžel nepravidelně... normálně se mi ručička drží tak mm až dva pod tou druhou ryskou... u 1. tisícovky jsou 3 rysky dále pak už 4... Ale když stojím v koloně, a svítím někomu na zadek, tak světla nesvítí rovnoměrně... Ne že by mi blikaly, jako blinkry:o) a s těmi vybracemi, ne že by se klepalo celý auto a vylilo všechno co v něm je, akorát mi přijde, že už je to dost nízko... Asi se na to vykašlu:o)

Napsal: 08.11.2006 17:27
od martan
V návodu k obsluze pro fofo r.v. 2001 se píše že u motoru 1.6 i Zetec-SE 16V
s katalyzátorem, mají být otáčky volnoběhu 700+-30 ot/min a s autm. převodovkou 800 ot/min

Napsal: 08.11.2006 21:04
od foki
podle me je ta treti ryska 800 ot takze lehce pod by melo byt tech 700 . zkusim nejakou 1,6 dat na diagnostiku a zjistit kolik ta hodnota je .

Napsal: 08.11.2006 21:22
od Ferino
No tak pokud jde o světla, tak mi taky tak nějak poblikávají při volnoběhu, tohle asi není úplně ideálně vyřešený u focusu, ale volnoběh mám myslím v poho.

Napsal: 09.11.2006 05:59
od zirafak
Ferino píše:No tak pokud jde o světla, tak mi taky tak nějak poblikávají při volnoběhu, tohle asi není úplně ideálně vyřešený u focusu, ale volnoběh mám myslím v poho.
poblikavajuce svetla...nebude to skor vadny regulator napätia,alebo alternator :?:

Napsal: 09.11.2006 17:03
od Ahmed
Svetla pohasinaji nebo problikavaji pri nizkych otackach, ale vetsinou to je na volnobeh uz v poradku. Je to tim, ze alternator ma nizke otacky a nedobiji tak jak by mel a pokud neni zrovna ve 100% stavu, tak je to o to horsi, navic tesne po nastartovani ma velky odber baterka.

Napsal: 09.11.2006 17:39
od PHECZ
Nemáte někdo ponětí kolik ten volnoběžnej ventil stojí?Foki?