Max náklady na opravu motoru u "nepovedené" ojetiny?
-
- Nováček
- Příspěvky: 152
- Registrován: 12.08.2010 21:29
Max náklady na opravu motoru u "nepovedené" ojetiny?
Ahoj, stojím před koupí Mondea MK3 a oproti ostatním autům se u Mondea obvykle varuje před problémovým TDCi motorem (chci nejspíš 2.0 96 kW, možná i 2.2). Protože Mondeo MK3 pod 100t najetých km ve výbavě, jakou bych chtěl, je skoro nesehnatelné, chci se zeptat obráceně: kdybych měl smůlu a koupil auto, kterému se začne sypat úplně všechno, co na motoru jde, kolik by to všechno stálo? Dalo by se to zhruba rozepsat po položkách? Jsem úplný laik...
Díky,
B.
Díky,
B.
Mondeo 2.2 Titanium (2006)
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Max náklady na opravu motoru u "nepovedené" ojetiny?
Neodpovim na otazku a myslim, ze to ani nejde... ale pokud pises "sypat vse", tak to uz snad nebudou desetitisice, ale pomalu stotisice. ale min. od r. 2005 podle me nejsou fordi diesely o nic rizikovejsi nez jine znacky.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
- Nováček
- Příspěvky: 152
- Registrován: 12.08.2010 21:29
Re: Max náklady na opravu motoru u "nepovedené" ojetiny?
Abych byl konkrétní, líbí se mi třeba tenhle kousek:
http://sauto.cz/detail-inzeratu/osobni/ ... eo/8061769
Má ale najeto 170t km, takže mu začnou odcházet vstřiky apod. a výsledná cena nebude těch 240 000 Kč, co je v bazaru, ale víc - otázka je, o kolik. Pokud budu počítat s tím, že do 2 let do tohohle auta nacpu ještě 50 tisíc Kč (víc? míň?), tak je jeho cena prakticky 290 tisíc, což už je u Mondea MK3 dost na zváženou.
Proto se ptám, kolik tak můžu ty náklady očekávat. Pokud by to bylo moc, asi bych koupil něco v horší výbavě s menším nájezdem (tak řekněme 120 tisíc km by mohlo být rozumných?) a protože nejezdíme moc, tak než se auto dostane do "poruchové zóny", budeme se ho stejně pomalu zbavovat. Zrovna ale odkazovaný kus má některé věci, které by se mi moc líbily (dotykový displej, střešní okno, parkovací senzory apod).
http://sauto.cz/detail-inzeratu/osobni/ ... eo/8061769
Má ale najeto 170t km, takže mu začnou odcházet vstřiky apod. a výsledná cena nebude těch 240 000 Kč, co je v bazaru, ale víc - otázka je, o kolik. Pokud budu počítat s tím, že do 2 let do tohohle auta nacpu ještě 50 tisíc Kč (víc? míň?), tak je jeho cena prakticky 290 tisíc, což už je u Mondea MK3 dost na zváženou.
Proto se ptám, kolik tak můžu ty náklady očekávat. Pokud by to bylo moc, asi bych koupil něco v horší výbavě s menším nájezdem (tak řekněme 120 tisíc km by mohlo být rozumných?) a protože nejezdíme moc, tak než se auto dostane do "poruchové zóny", budeme se ho stejně pomalu zbavovat. Zrovna ale odkazovaný kus má některé věci, které by se mi moc líbily (dotykový displej, střešní okno, parkovací senzory apod).
Mondeo 2.2 Titanium (2006)
-
- Test driver
- Příspěvky: 4306
- Registrován: 24.10.2008 20:08
- Bydliště: Letovice
Re: Max náklady na opravu motoru u "nepovedené" ojetiny?
Ahoj, myslim si, že se na motoru určitě nebude kazit všechno
Počítal bych reálně vstřiky a spojku. O těch je tady napsáno dost, i ceny
Další věci už snad nejsou tolik pravděpodobné(turbo, čerpadlo,EGR atd.) ale i o těch je tady informací dost. Kluci co mají naftu mě určitě i doplní.
A jestli už od začátku počítáš náklady na budoucí servis, tak co koupit benzin? Tam bys za normálních okolností(když nenarazíš na "nepovedený" kus) investoval do spotřebních dílů, jako u každého auta. A jak zde píšou kolegové, tak se s benzínem 1,8 a 2,0 dá jezdit s rozumnou spotřebou. Pak jsou tady samozřejmě V6 2,5 a 3,0 kde je svezení luxusní a taky životnost motoru snad nejlepší. Ale ta spotřeba a povinné ručení je už vyšší. A taky nesmíme opomenout ST220, ta se ale kupuje jako libovka
Trochu OT, pardon


A jestli už od začátku počítáš náklady na budoucí servis, tak co koupit benzin? Tam bys za normálních okolností(když nenarazíš na "nepovedený" kus) investoval do spotřebních dílů, jako u každého auta. A jak zde píšou kolegové, tak se s benzínem 1,8 a 2,0 dá jezdit s rozumnou spotřebou. Pak jsou tady samozřejmě V6 2,5 a 3,0 kde je svezení luxusní a taky životnost motoru snad nejlepší. Ale ta spotřeba a povinné ručení je už vyšší. A taky nesmíme opomenout ST220, ta se ale kupuje jako libovka

Trochu OT, pardon

Ford Focus 2005 2,0 TDCi
-
- Nováček
- Příspěvky: 152
- Registrován: 12.08.2010 21:29
Re: Max náklady na opravu motoru u "nepovedené" ojetiny?
Pro naftu jsem rozhodnutý, jezdí se mi s ní jednoduše dobře. Pokud se vrátím k tomu konkrétnímu kusu, dalo by se takhle obecně říct (jen z pohledu na kilometry, kterým se patrně dá věřit), co mě zhruba v příštích 50-100t km čeká za hlavní nepříjemnosti? Ptám se opravdu laicky, protože laik jsem :)
Mondeo 2.2 Titanium (2006)
- Maximus87
- Nováček
- Příspěvky: 171
- Registrován: 24.11.2009 17:43
- Bydliště: Brno-venkov
Re: Max náklady na opravu motoru u "nepovedené" ojetiny?
Ahoj, nechci být moc jedovatej, ale nejspíš kvůli lidem, kteří smýšlí jako ty, že auto, který má najeto víc než 200tis. tak je skoro na odpis, protože je motor po smrti a zbytek dílů na rozpadnutí, tak právě kvůli tomu má 80% aut upravený počet kilometrů, samozřejmě směrem dolůborekb píše:jen z pohledu na kilometry, kterým se patrně dá věřit

- Kóťa
- Test driver
- Příspěvky: 9765
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Střední Čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Max náklady na opravu motoru u "nepovedené" ojetiny?
Tak myslím,že myšlenka "vemu auto z německa a budu v poho" není dle mé situace ta správná.I já koupil auto z D s načatejma vstřikama.počítal bych dopředu s vstřikama(20 - 30 000kč -já 22000),pak odtranění brumlání-výměna řemenice,napínáku a řemene(max.10 000kč),egr snad ne,čerpadlo snad ne,spojka zatímsnad taky ne,ale do 200 000km ji asi budeš měnit...A pak moje oblíbenost brzdy(Materiálově předek kolem 5-6000kč,zadek o 30% míň)...Pak už snad nic.Miluju diesel!



-
- Nováček
- Příspěvky: 152
- Registrován: 12.08.2010 21:29
Re: Max náklady na opravu motoru u "nepovedené" ojetiny?
U naftových motorů je normální, že nad určité kilometry začnou mít problémy, proto pochopitelně na km koukám. A taky chápu, že když má 4 roky staré Mondeo z německa s "taxikářskou úpravou" najeto 70 tisíc, stejně jako další 3 kusy ze stejného bazaru (mrkněte na bazary v HK), tak že je to trochu nepovedený vtip.
Dovoz zvažuju, máte tip na nějakou firmu, co to dělá dobře někde v okolí Pardubic / Hradce?
Dovoz zvažuju, máte tip na nějakou firmu, co to dělá dobře někde v okolí Pardubic / Hradce?
Mondeo 2.2 Titanium (2006)
-
- Nováček
- Příspěvky: 152
- Registrován: 12.08.2010 21:29
Re: Max náklady na opravu motoru u "nepovedené" ojetiny?
Zas u aut k 200 tisícům už je šance, že maj něco z toho za sebou :) Ale to se z sauto nepozná.Kóťa píše:Tak myslím,že myšlenka "vemu auto z německa a budu v poho" není dle mé situace ta správná.I já koupil auto z D s načatejma vstřikama.počítal bych dopředu s vstřikama(20 - 30 000kč -já 22000),pak odtranění brumlání-výměna řemenice,napínáku a řemene(max.10 000kč),egr snad ne,čerpadlo snad ne,spojka zatímsnad taky ne,ale do 200 000km ji asi budeš měnit...A pak moje oblíbenost brzdy(Materiálově předek kolem 5-6000kč,zadek o 30% míň)...Pak už snad nic.Miluju diesel! :Dancer: :?
Mondeo 2.2 Titanium (2006)
-
- Nováček
- Příspěvky: 152
- Registrován: 12.08.2010 21:29
Re: Max náklady na opravu motoru u "nepovedené" ojetiny?
Kóťo, koukám, že máš 2.2 TDCi, uměl bys to porovnat s 2.0? Je 2.2 motor vhodný i pro manželku?
Mondeo 2.2 Titanium (2006)
- Kóťa
- Test driver
- Příspěvky: 9765
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Střední Čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Max náklady na opravu motoru u "nepovedené" ojetiny?
proc by nebyl?jde o trochu vykonu a ten se treba k predjizdeni hodi kazdemu.rozdil na spotrebe max.1l.s dvoulitrem jsem jel jednu
jizdu v bazaru,ale to jsem spis koukal jak se mi tam sedi atd.
jizdu v bazaru,ale to jsem spis koukal jak se mi tam sedi atd.
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: Max náklady na opravu motoru u "nepovedené" ojetiny?
Nevím jestli dobře, ale jeden je na výjezdu z Čankovic směr "mejto" u pumpy LPG má plac, kde má dotažený auta z německa, ještě bez CZ značek.borekb píše:U naftových motorů je normální, že nad určité kilometry začnou mít problémy, proto pochopitelně na km koukám. A taky chápu, že když má 4 roky staré Mondeo z německa s "taxikářskou úpravou" najeto 70 tisíc, stejně jako další 3 kusy ze stejného bazaru (mrkněte na bazary v HK), tak že je to trochu nepovedený vtip.
Dovoz zvažuju, máte tip na nějakou firmu, co to dělá dobře někde v okolí Pardubic / Hradce?
Další co to tahá je ze Sobětuch.
Ten z čankovic má i web, ale nemíním mu dělat zde na foru reklamu.
Stačí číst inzeráty a určitě najdeš dalších X, co to dělají. Anebo jeden admin zde z fóra - nebál bych se to od něj koupit. Fordům rozumí víc, než sám pan Ford.

Já jsem si to dotáhl sám a zatím (tuk, tuk) nelituji.
Jinak nejmenovaný bazar u HK je fakt boží - šlo by modifikovat fordův reklamní slogan: vyberte si jakékoli auto a bude mít na tachometru stejný stav, jako auto vedle

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
-
- Nováček
- Příspěvky: 152
- Registrován: 12.08.2010 21:29
Re: Max náklady na opravu motoru u "nepovedené" ojetiny?
Dík za tipy. Jako reklamu bych to neviděl, prostě mě zajímají zkušenosti. Jinak jsme byli osobně kouknout na
http://sauto.cz/detail-inzeratu/osobni/ ... eo/8061769
a ačkoliv auto vypadá zvenku i zevnitř dost pěkně (vevnitř má látku, co jsem v Mondeu ještě neviděl - takovou jakoby odolnější, kdoví, jestli to není přečalouněné), ale:
- údajně servisované, ale servisku nemají
- palubka má namontované Nokia handsfree a kromě toho je poblíž zapalování palubka provrtaná ještě od něčeho dalšího, co už tam není
- dveře spolujezdce musí člověk poprosit, aby se otevřely
Nevím proč, ale připadá mi, že to auto jezdilo jako taxík - a ten pocit teda mám u hodně Mondeí v českých bazarech, bohužel...
http://sauto.cz/detail-inzeratu/osobni/ ... eo/8061769
a ačkoliv auto vypadá zvenku i zevnitř dost pěkně (vevnitř má látku, co jsem v Mondeu ještě neviděl - takovou jakoby odolnější, kdoví, jestli to není přečalouněné), ale:
- údajně servisované, ale servisku nemají
- palubka má namontované Nokia handsfree a kromě toho je poblíž zapalování palubka provrtaná ještě od něčeho dalšího, co už tam není
- dveře spolujezdce musí člověk poprosit, aby se otevřely
Nevím proč, ale připadá mi, že to auto jezdilo jako taxík - a ten pocit teda mám u hodně Mondeí v českých bazarech, bohužel...
Mondeo 2.2 Titanium (2006)
-
- Junior
- Příspěvky: 228
- Registrován: 02.03.2009 21:29
- Bydliště: v horách na severu
Re: Max náklady na opravu motoru u "nepovedené" ojetiny?
...to je přesně ten okamžik,jakmile najdeš autě běhěm krátké prohlídky 3 chyby je potřeba jej pustit z hlavy a hledat dál. Servisku určitě maj,ale nechtějí ji ukázat a vědí proč....
FM 01 kombi,107kW. ...à essence
- Boban
- Test driver
- Příspěvky: 8641
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Havl. Brod (CZ)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Max náklady na opravu motoru u "nepovedené" ojetiny?
auto z DE není už dnes zárukou ničeho, je to spíš o pravděpodobnosti, já bych, řekl, že tam nedělaj všude to co v čr ve 90%, ale i já měl pech a musel dávat jinej motor sic benál, ale na pěkný prašule to vyšlo, no, ale pořád levněji jak laborovat s chrochtou 

Ford Galaxy 2.0 \tdci
MB W124
Ford Fiesta 2007
old Mondeo galerie
old Focus galerie old Focus galerie II

MB W124
Ford Fiesta 2007
old Mondeo galerie
old Focus galerie old Focus galerie II
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host