Stránka 1 z 10
Turbo
Napsal: 15.07.2010 22:34
od Misak81
zdravim,som cerstvym maitelom mondea TDCI 96KW r.v. 2005,mam jednu otazku ohladom turba,zapina hned uz v nizkych otackach alebo vyzsich?Mne sa zda ze to moje az u nejakych 2000 a zaujima ma ci je to spravne alebo ni,bo co som skusal hladat podobnu temu tak som z toho pochopil ze zapina hned.dik za odpovede
Re: Turbo
Napsal: 16.07.2010 08:46
od foxos hifonics
no mě taky zabírá ve vyšších otáčkách a když rychle přeřazuju tak je tam znát docela velká prodleva než to při vyšim stupni začne zase tahat a dost mi to vadí

Re: Turbo
Napsal: 16.07.2010 09:49
od andre.magnat.toulenu
mě se zdá,že by mělo zabírat až od 1900 ot.
Re: Turbo
Napsal: 17.07.2010 21:01
od ghostx5844
Presne tak, turbo sa toci hned po starte motoru, len v nizkych otackach nema potrebnu silu z vyf. plynov a v podstate akoby tam ani nebolo. Pracovat zacina tak od cca 1800ot/min, len to mozes zacat citit od 2000ot/min a viac
Re: Turbo
Napsal: 18.07.2010 11:24
od buceek07
to je už trochu dost vysoko ne?? není znát turboefekt??
Re: Turbo
Napsal: 18.07.2010 16:04
od _djproces
ghostx5844 píše:Presne tak, turbo sa toci hned po starte motoru, len v nizkych otackach nema potrebnu silu z vyf. plynov a v podstate akoby tam ani nebolo. Pracovat zacina tak od cca 1800ot/min, len to mozes zacat citit od 2000ot/min a viac
Preto pri studenom motore jazdit do 1500otacok a po ukonceni jazdy nechat turbo trosku pochladit na neutrale
Re: Turbo
Napsal: 18.07.2010 21:14
od Brehowicz
djproces si si fakt jisty s těmi 1500ot???Kdes to vzal taky blud???Takle jezdit mužeš ale tak s traktorem!
Re: Turbo
Napsal: 19.07.2010 07:41
od _djproces
pisal som pri studenom motore. ak ho zahrejes samozrejme ze mozes ist az po obmedzovac......
Re: Turbo
Napsal: 19.07.2010 08:41
od andre.magnat.toulenu
_djproces píše:pisal som pri studenom motore. ak ho zahrejes samozrejme ze mozes ist az po obmedzovac......
máš pravdu,já jezdím tak max 1700 ot. pokud je motor studený

Re: Turbo
Napsal: 19.07.2010 14:46
od _djproces
andre.magnat.toulenu píše:_djproces píše:pisal som pri studenom motore. ak ho zahrejes samozrejme ze mozes ist az po obmedzovac......
máš pravdu,já jezdím tak max 1700 ot. pokud je motor studený

ja viem

Re: Turbo
Napsal: 19.07.2010 16:46
od Brehowicz
Každeho věc ale jezdit do patnactiset ot je idealni návod jak si rozsypat dvouhmotu kor na studeném motoru když ještě klepe.Ale každeho věc jak sem psal
Re: Turbo
Napsal: 19.07.2010 17:41
od mickielli15
sorry že se sem deru s mým francouzským motorem - jenom bych ty minimální otáčky na studeno trochu posunul nahoru. Se studeným motorem jdu tak max. do 2500ot, ale pomalu, žádnej záběr a pak hned přeřazuju...
Re: Turbo
Napsal: 19.07.2010 19:07
od Brehowicz
To je jiná,takhle nějak se snažím jezdit i já.
Re: Turbo
Napsal: 20.07.2010 09:54
od _djproces
a jak mozes teraz v lete za 3 minuty pri nizkych otackach kym sa motor nezahreje znicit dvojhmotny zotrvacnik?
Re: Turbo
Napsal: 20.07.2010 11:25
od mickielli15
tam samezřejmě záleží i na tom, jak moc se šlape na plyn, bylo to tu už hodně probíraný. Ale v 1500ot. (a níž) stačí opravdu málo na to, aby trpěl nejen setrvačník, ale i motor samotnej. Přecijen to už není (v mnohém Bohužel) 1.9 SDI nebo 2.3 D ze Sierry... ale ta hranice je samosebou dost tenká a záleží hlavně na noze, oku a "uchu"

. Sorry za OT...