Stránka 1 z 1
Rada tunit či nové auto
Napsal: 02.06.2010 13:24
od micinka
jako lajk, chci se zeptat nekoho kdo ma zkusenosti, nebo muze posoudit jestli to ma cenu.
Mám Ford focus 1.8 / 85kW kombik rv. 1998 najeto asi 190tisíc
mám dilema či koupit nějaký novější model (ST z bazaru) nebo vrazit nějaký peníz do tohodle auta. chtěl bych se zaměřit na tuning výkonu, vzhled dořeším později. Snese Zetec 1.8 turbo? s motorem nebyli za ty 4 roky co ho mám zadne problemy.
Re: Rada tunit či nové auto
Napsal: 02.06.2010 13:44
od madbugie
ne nemá...
v pomere cena / výkon by si vynaložil vela penazí a dostal za to málo muziky... radšej to predaj, trošku našetri a kúp si 5 ročné STčko alebo aspon dvojliter a budeš to mat bez problemov...
ale ak by si chcel byt fajnšmeker a mat 1,8 turbo tak smelo do toho len počítaj s tým že vymeníš skoro všetko lebo 125 konový motor možno znesie 150 koní (býva cca 10 - 20 % rezerva počítaná na súčiastky) ale keby si to turbom potiahol na 180 a viac koní tak sa ti to rozsype počínajúc spojkou, brzdy nebudú stíhať, celé utesnenie motora, otázka je čo klukovka, piesty, ojnice, výfuk, ramená atd.
čiže výsledný výkon nebude zodpovedat vynaloženým peniazom... ale bude to unikát (niekto si aj to cení...)
niekde tu kedysi bola spomínaná úprava tuším taliani pridávali na 1,8 a 2,0 kompresor a výkon išiel o 50 hore ale bolo to drahé ako prasa...
Re: Rada tunit či nové auto
Napsal: 02.06.2010 13:48
od micinka
diky
a, cim muzu jemě zvýšit výkon u tehle verze fokina, lepší sání či výfuk, filtr, auto musi jeste chvilku sloužit, nechi vybírat stavebko na novy auto

Re: Rada tunit či nové auto
Napsal: 02.06.2010 13:54
od r0mik
poradne sani
svody
vyfuk
A ja bych to ubiral jinym smerem. Na foru je tu k prodeji zanovni stavitelny podvozek za par kacek -takze polozit, nasadit poradne kola uzivat si s zehlickou zatacky

Re: Rada tunit či nové auto
Napsal: 02.06.2010 13:58
od madbugie
notoricky známy filter vzduchu K&N, širšie telo nasávania škrtiacej klapky, "športový" výfuk, športová vačka ventilov a možno chip-tuning ale tieto zmeny by boli stále len "pár" koní... tak 10 - 20
Re: Rada tunit či nové auto
Napsal: 02.06.2010 14:02
od frantik.17
to rOmik: ..

nechci bejt škodolibej, ale přál bych ti projet v praze Letnou a nábřeží u Letenskýho tunelu

Re: Rada tunit či nové auto
Napsal: 04.06.2010 09:51
od Jaroman23focus
Prečítaj si toto
http://www.fastfordmag.co.uk/resources/ ... modify.pdf
Ak ti je sympatický 1,8 tak sa do toho pusti. Ja sa pokúšam o niečo podobné. A nepočúvaj reči že znesie 10%, len IB5 a poloos znesie 250HP. Keď nájdem jeden článok o tom ako šrác dával turbo od pumaspeed a mal cez 500HP, tak tu tu loadnem.
Mne je sympatická 1,8 (mal som Golf II GTI, Golf III GT 1,8 (55kw riadny shit) a Opel astra 1,8 16V), iné ani nechcem a rozmýšľam o starje S3 1,8T. Ale to až ke´d dokončím Fofo.
Re: Rada tunit či nové auto
Napsal: 04.06.2010 12:55
od ballu
Nové auto ze silnějším motorem.
Ve tvém případě nalítáno 190 tis. km, sebemenší náznak úpravy v žádném případě nedoporučuji
Když by jsi to chtěl, tak nejprve repase celého motoru s úpravama, jinak ti půjde motor do 10 tis. km do kopru.

Re: Rada tunit či nové auto
Napsal: 04.06.2010 13:06
od Jaroman23focus
No to je druhá vec v akom je stave motor. Ak má veľa nabehané a tak, nemá to zmysel. Kôli turbu by sa aj tak museli meniť kované piesty, ojnice, už ostrá vačka a tak. Je to nákladové ale ak chceš vymakať svojho myláčika nič nie je tak drahé. Ak ti ide iba o to mať silnejšie auto, tak jednoznačne kúpiť iné. Bez turba z neho dostaneš skoro 160HP. Ale investícia cez 3000€.