Postupná strata výkonu

Uživatelský avatar
hamer
Nováček
Nováček
Příspěvky: 63
Registrován: 22.11.2009 17:40
Bydliště: Dechtice

Postupná strata výkonu

Příspěvek od hamer » 02.06.2010 07:51

Mám síce 1.4 combíka, čo je slabučký motor, ale v poslednom čase sa mi silne zdá, že motor stráca výkon. Neviem, možno ho len málo vytáčam, ale napriklad idem po rovine 90-tkou, otáčky 2200, zošlapnem plyn a trvá aj 50 sekúnd,kým dosiahnem 120 a maximálka je tak okolo 133.
Spotreba pritom kombinovaná je okolo 5.6l/100, no mám podozrenie na váhu vzduchu, alebo nejaké čidlo, prípadne je možné, že by motor zlenivel ? Nemám zresetovať - odpojiť baterku, má to vôbec význam ? Pritom má len 140000 km poctivých, neviem prípadne tlaky na válcoch by mohli niečo prezradiť. V autorizovanom servise mi povedali, že diagnostika je zbytočná, že čo by som chcel od 1.4. Ale ešte asi pred rokom som nemal problém vytiahnuť z neho 140, ale taraz už nedá. Rád by som bol keby prípadne napísali ludia čo majú hlevne 1.4, prípadne aj s komíkom.
Vopre vďaka. R.
Ford Focus 1.4 combi

Uživatelský avatar
cizaa
.
.
Příspěvky: 1540
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Polná / Praha

Re: Postupná strata výkonu

Příspěvek od cizaa » 02.06.2010 12:40

Pokud si z něj vytáhl jenom 140 km/h, tak je i tak něco špatně. Strejc má 1.4 5D a lítá to bez problému víc.

Jak jde do otáček (klidně na místě)?
ST170, ´02, 5D, ATE, TRW, Imperial, projekt postupné restaurace na sérii :-)
Obrázek
Fiesta 1.4 Titanium ´09, 3D, Squeeze
Fiesta 1.3 ´98, 3D, Modrá
GALERIE
EX: Focus 1.6 ´98, 5D, Moondust

Uživatelský avatar
hamer
Nováček
Nováček
Příspěvky: 63
Registrován: 22.11.2009 17:40
Bydliště: Dechtice

Re: Postupná strata výkonu

Příspěvek od hamer » 02.06.2010 16:38

Na mieste na voľnobehu samozrejme kľudne ide aj do 5000 ot., ale do záberu na 5.rýchlosti som z toho viac ako 3300 ot. nevytiahol. Je to slabý motor, ale pocit mám taký, že aj tak ťahá slabo..
Ford Focus 1.4 combi

Uživatelský avatar
cizaa
.
.
Příspěvky: 1540
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Polná / Praha

Re: Postupná strata výkonu

Příspěvek od cizaa » 02.06.2010 16:43

A na III. a IV. stupeň se dostaneš až na max. nebo aspoň 6.000 rpm?

Resp. neboj se jdi se projet, zahřej to a pak tomu zkus "naložit"...
ST170, ´02, 5D, ATE, TRW, Imperial, projekt postupné restaurace na sérii :-)
Obrázek
Fiesta 1.4 Titanium ´09, 3D, Squeeze
Fiesta 1.3 ´98, 3D, Modrá
GALERIE
EX: Focus 1.6 ´98, 5D, Moondust

Uživatelský avatar
cizaa
.
.
Příspěvky: 1540
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Polná / Praha

Re: Postupná strata výkonu

Příspěvek od cizaa » 02.06.2010 16:44

Nicméně je to celý divný.

Co vzduchovej filtr, palivovej filtr? V pořádku?

Ještě mě napadlo prudce přidat plyn na volnoběh...vyletí normálně nebo se nějak sbírá?
ST170, ´02, 5D, ATE, TRW, Imperial, projekt postupné restaurace na sérii :-)
Obrázek
Fiesta 1.4 Titanium ´09, 3D, Squeeze
Fiesta 1.3 ´98, 3D, Modrá
GALERIE
EX: Focus 1.6 ´98, 5D, Moondust

Uživatelský avatar
xmorfeuz
Junior
Junior
Příspěvky: 232
Registrován: 18.07.2009 18:25
Bydliště: Olomoucko

Re: Postupná strata výkonu

Příspěvek od xmorfeuz » 02.06.2010 21:45

tak jestli mas spotrebu 5,6L tak to asi moc nevytacis... :nunu:


ja to pravidelne tocim pres 5000ot a neni problem jet i 180km/h...na 1,4ku to myslim ujde :gott:

ale ta spotreba potom :dih:
ObrázekObrázek

Ford Focus 1,4-16V-55kw Zetec, rv. 98 - hatchback

( 4x airbag, 4x kotouce, pruziny Einbach -35mm )

Uživatelský avatar
cumel
Nováček
Nováček
Příspěvky: 57
Registrován: 30.12.2009 22:30
Bydliště: Trnava

Re: Postupná strata výkonu

Příspěvek od cumel » 03.06.2010 08:14

hamer píše:Mám síce 1.4 combíka, čo je slabučký motor, ale v poslednom čase sa mi silne zdá, že motor stráca výkon. Neviem, možno ho len málo vytáčam, ale napriklad idem po rovine 90-tkou, otáčky 2200, zošlapnem plyn a trvá aj 50 sekúnd,kým dosiahnem 120 a maximálka je tak okolo 133.
Spotreba pritom kombinovaná je okolo 5.6l/100, no mám podozrenie na váhu vzduchu, alebo nejaké čidlo, prípadne je možné, že by motor zlenivel ? Nemám zresetovať - odpojiť baterku, má to vôbec význam ? Pritom má len 140000 km poctivých, neviem prípadne tlaky na válcoch by mohli niečo prezradiť. V autorizovanom servise mi povedali, že diagnostika je zbytočná, že čo by som chcel od 1.4. Ale ešte asi pred rokom som nemal problém vytiahnuť z neho 140, ale taraz už nedá. Rád by som bol keby prípadne napísali ludia čo majú hlevne 1.4, prípadne aj s komíkom.
Vopre vďaka. R.
Mám presne ten istý problém ako ty. Dal som auto na diagnostiku a zistil mi,že váha vzduchu dáva iné hodnoty riadiacej jednotke akoby mala, a tá potom upravuje zmes taktiež úplne inak. Aj som ju vičistil ale nepomohlo. Váha vzduchu je veľmi dôležitá čo sa týka výkonu a najviac sa kazí. Podla programu by mala dávať pri určitých otáčkach určité hodnoty a moja dáva úplne iné.Zhánam teraz novú.Vôbec nieje pravda,čo Ti povedali v servise. 1.4 musí isť ako drak. Mal som 1.4 predtým a išla uplne v pohode.
FORD FOCUS 1.4, 16V benzín - zetec,modrá met. hatchback r.v.2000 Nemecko.
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
hamer
Nováček
Nováček
Příspěvky: 63
Registrován: 22.11.2009 17:40
Bydliště: Dechtice

Re: Postupná strata výkonu

Příspěvek od hamer » 03.06.2010 08:20

No dnes som to skúšal, ale výsledky sú mizerné. Na 3. rýchlostnom stupni nebol problém dosiahnuť 5000 otáčok na rovine, no na 4.rýchlostnom stupni max. 4500 ot. a to asi aj po 5 minútách na dialnici. Neviem, buď nemá už dobré tlaky alebo sa ozaj niečo deje, nepotrebujem ísť 180, ale aj tak si myslím, že 150 by to mohlo dať, i napriek tomu, že je to verzia combi, ktorá je o niečo ťažšia. Pripadá mi to tak možno nie na 55 KW, ale 45-50, no ako to zmerať. A aj tak čo s tým spraviť, čoho sa chytiť..
Ford Focus 1.4 combi

Uživatelský avatar
cizaa
.
.
Příspěvky: 1540
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Polná / Praha

Re: Postupná strata výkonu

Příspěvek od cizaa » 03.06.2010 08:32

Hamer, asi nezbyde nic jinýho než diagnostika. Váha vzduchu to bejt sice může, ale taky vůbec nemusí a problém může bejt taky úplně někde jinde. Nicméně to skutečně vypadá na chudou směs na základě špatných vstupních dat, ale pouštět se do výměny váhy jen tak z plezíru...

Asi bude rozumnější dát 20 éček za diagnostiku, ať máš jistotu...
ST170, ´02, 5D, ATE, TRW, Imperial, projekt postupné restaurace na sérii :-)
Obrázek
Fiesta 1.4 Titanium ´09, 3D, Squeeze
Fiesta 1.3 ´98, 3D, Modrá
GALERIE
EX: Focus 1.6 ´98, 5D, Moondust

Uživatelský avatar
hamer
Nováček
Nováček
Příspěvky: 63
Registrován: 22.11.2009 17:40
Bydliště: Dechtice

Postupná strata výkonu

Příspěvek od hamer » 03.06.2010 08:45

Idem sa objednať na diagnostiku, len sa bojím že nič neukáže a ja vyhodím 30 Eur u nás v Trnave.
To Cumel: Tá váha vzduchu je asi dosť drahá záležitosť, nemáš číslo originálneho dielu ?
Na stránke auto-elektronika som objednával zapalovaciu cievku pre švagra a vyšla o 100 Eur menej ako originálna Ford. Bola síce Maďarská, ale je tomu 2 roky a jazdí s ňou švagor doteraz.
Originálna neviem čo stojí, a to skutočne neviem či to bude ona, to by bol ten lepší prípad.
Ale ak bude niečo s tlakmi, tak ma asi porazí..
Ford Focus 1.4 combi

Uživatelský avatar
cizaa
.
.
Příspěvky: 1540
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Polná / Praha

Re: Postupná strata výkonu

Příspěvek od cizaa » 03.06.2010 09:03

Neoriginální váha vzduchu u nás cca 2,5 k. Orientační cenu originálu Ti nepovím (Microcat mám na druhým stroji a nechce se mi startovat...).
ST170, ´02, 5D, ATE, TRW, Imperial, projekt postupné restaurace na sérii :-)
Obrázek
Fiesta 1.4 Titanium ´09, 3D, Squeeze
Fiesta 1.3 ´98, 3D, Modrá
GALERIE
EX: Focus 1.6 ´98, 5D, Moondust

Uživatelský avatar
cumel
Nováček
Nováček
Příspěvky: 57
Registrován: 30.12.2009 22:30
Bydliště: Trnava

Re: Postupná strata výkonu

Příspěvek od cumel » 04.06.2010 20:08

Hamer, ono bude naozaj najlepšie tá diagnostika. Bez nej by som ja váhu vzduchu neriešil,a ani by som nevedel že je vadná. Všetko stojí peniaze. Cenu som zisťoval od jednoho známeho cca 85-90€.
FORD FOCUS 1.4, 16V benzín - zetec,modrá met. hatchback r.v.2000 Nemecko.
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
maxo111
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1039
Registrován: 23.10.2008 18:53
Bydliště: BB, BA
Kontaktovat uživatele:

Re: Postupná strata výkonu

Příspěvek od maxo111 » 26.08.2010 15:20

hamer: vyriesil si to nejako ?
Focus II. Tournier 1.8 TDCi, 2010

Uživatelský avatar
cumel
Nováček
Nováček
Příspěvky: 57
Registrován: 30.12.2009 22:30
Bydliště: Trnava

Re: Postupná strata výkonu

Příspěvek od cumel » 27.08.2010 20:22

hamer píše:Idem sa objednať na diagnostiku, len sa bojím že nič neukáže a ja vyhodím 30 Eur u nás v Trnave.
To Cumel: Tá váha vzduchu je asi dosť drahá záležitosť, nemáš číslo originálneho dielu ?
Na stránke auto-elektronika som objednával zapalovaciu cievku pre švagra a vyšla o 100 Eur menej ako originálna Ford. Bola síce Maďarská, ale je tomu 2 roky a jazdí s ňou švagor doteraz.
Originálna neviem čo stojí, a to skutočne neviem či to bude ona, to by bol ten lepší prípad.
Ale ak bude niečo s tlakmi, tak ma asi porazí..
Hamer tú váhu vzduchu som si včera nakoniec objednal z auto-elektronika a stojí ma 150,-€ od firmy Hella. Keď ju nahodím dám vedieť čo to s výkonom porobilo. číslo 1072308,98AB12B579DA.
FORD FOCUS 1.4, 16V benzín - zetec,modrá met. hatchback r.v.2000 Nemecko.
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
pbjun
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5869
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Postupná strata výkonu

Příspěvek od pbjun » 05.09.2010 10:42

Auto po case kdyz s nim jezdite na spotrebu a obcas ho neprotahnete zlenivi... Zkuste ujet aspon jednu nadrz sportovnim stylem jizdy a vse bude jako driv a u nekoho i lepsi :) Pripadne zkusit lepsi benzin...

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti