Stránka 1 z 2
Praskání vypnutého motoru
Napsal: 02.10.2006 22:46
od Dany
Nevím, jestli se tu o tom už někdo nezmínil, ale nenašel jsem... Vždycky když vypnu motor, byť jedu jen kousek ozývá se mi od motoru praskání jakoby byl pekelně rozhajcovaný. Zní to jakoby se kov teplem roztahoval.Dědovi tak praskalo kilčo, když ujel 20km.U jiných aut jsem toto nepostřeh, tak mě napadlo, jestli je to normálni

Neměl jsem to s kým srovnat, dělá vám to taky??

Napsal: 02.10.2006 22:51
od driver
není to žádná vada,nemusíš se strachovat,mě to taky dělá,dělalo mě to i na felicii,rodičům to dělá na meganovi
Napsal: 02.10.2006 22:55
od Dany
To jsem rád. Já jsem vystřídal tři auta a dělá to akorát focus. Tchán má oktávku, tchýně feldu a taky jim to nedělá. Tak sem se zlek. Mě jen udivilo, že jsem jel fakt jen kousek, motor nebyl ještě zahřátý..

Napsal: 04.10.2006 20:41
od Miky
Taktez potvrzuji praskani. Nevidel bych v tom zavadu.
Napsal: 06.10.2006 20:52
od Baggio
Můj praská taky ,podle mě je to výfuk

Na fildě to praskalo jak o dušu. :lol:Plech ze kterého je udělaný výfuk postupně chládne a jemně se stahuje a přitom praská
Napsal: 07.10.2006 09:28
od Dany
To mě taky napadlo. To tvoje vysvětlení mi na to sedí. Jenomže když ho nestačíš ani zahřát?? Né já vím, že jde o blbinu, s kterou nemá se smysl zaťěžovat, ale když vám to praská taky tak jsem klidný

Napsal: 07.10.2006 22:24
od geo
aj mne to praska, ale iba niekedy. praskalo mi to aj na xsare, tak teraz si to uz nevsimam
Napsal: 09.10.2006 10:20
od chmelko
mně po vypnutí robí menší bordel, ale iba vtedy ak som mal zapnutu klimu, syčanie a pod.
Napsal: 09.10.2006 10:27
od corsar
páni to praskanie spôsobuje teleso katalyzátora, ktoré má pri bežnej prevádzke teplotu cca 650 stupňov...
Napsal: 10.10.2006 13:30
od Frost
No moje šáde 120L kat neměla, ale praskala tak že jsem si myslel, že se rozpadne.
Napsal: 11.10.2006 11:51
od Dany
corsar píše:páni to praskanie spôsobuje teleso katalyzátora, ktoré má pri bežnej prevádzke teplotu cca 650 stupňov...
650 stupňov? Tam to tak hajcuje?? To jsem vůbec nevěděl

.
Napsal: 11.10.2006 20:18
od pelen
Dany píše:corsar píše:páni to praskanie spôsobuje teleso katalyzátora, ktoré má pri bežnej prevádzke teplotu cca 650 stupňov...
650 stupňov? Tam to tak hajcuje?? To jsem vůbec nevěděl

.
Nejak se prece musi spalit cast vyfukovych plynu. Proto je tam take kryt a nemel bys parkovat nad suchou travou, protoze by sis mohl Fofika zapalit.

Napsal: 11.10.2006 23:05
od driver
Dany píše:corsar píše:páni to praskanie spôsobuje teleso katalyzátora, ktoré má pri bežnej prevádzke teplotu cca 650 stupňov...
650 stupňov? Tam to tak hajcuje?? To jsem vůbec nevěděl

.
katalizátor plní svoji funkci od tak vysoké teploty proto je hned za výfukový potrubím,kdyby jsi ho měl dál dejme tomu uprostřed auta,tak by se na takovou teplotu nezahřál a na emisích bys neprošel,byl by tam k ničemu
Napsal: 11.10.2006 23:46
od Dany
áááhá, já jsem si vždycky myslel že je tam max.tak 200, když teplota motoru nedosahuje 100. I když je fakt, že výfukové plyny nejsou motor. Zase jsem o něco chytřejší, moudří mužíčci.

Napsal: 12.10.2006 06:48
od Condor
To praskání způsobuje příliš rychlé chladnutí. Před dojetím do "cíle" to chce trochu zvolnit jízdu, aby výfuková soustava chladla pomaleji a plynule.