Řetězy mám ty nejdražší, co byly v akci

, tzn. Filson za 300,- Kč (možná 299,- Kč, teď nevím, abych nekecal

).
Ale člověče jaké tam jsou disky, to nevím. Musím se na to pak podívat a dám vědět. Gumy jsou Continentalky, vzorek tak na cca 65 %. Hrabu se s tím celkem pravidelně do prudkého stoupání na lyžovačku (z České strany na Kohútku, pokud ti to něco řekne, nadmořská výška 913 m,
http://www.kohutka.cz), což je cca 2 km do hodně hustýho stoupání. A doposud bez jakýchkoliv problémů a útrap. Jdu to zaklepat na dřevo

.
Pár vozítek tam v kopci skončilo, ale v drtivé většině případů za to mohlo to, že nebyly řácky dotažené řetězy. Viděl jsem i Renaulta s plastovým blatníkem, který měl po roztržení řetězu z blatníku zásobu trsátek pro celou konzervatoř.
Ale jak jsem už psal, je to moje osobní zkušenost, každé auto je "jiné", můžeš mít trochu odklon na kole a už to může být všechno jinak. Základem je dobře ty řetězy nasadit, tak aby byly pravidelně po celém obvodu kola rovnoměrně. Je faktem, že na ty 15" se celkem špatně nasazují (málo místa pro ručičky kolem blatníků), ale pokud se s tím vyhraješ, tak ...
Je to potřeba všechno prubnout "na nečisto" a pak je to brnkačka. Když dojedeš na hory a poprvé v životě nasazuješ řetězy až na místě, kde je musíš použít, tak to je první předpoklad toho, že si poškodíš auto i s 14" ráfkama.
No a nevěř všemu, co píše Etzold, zřejmě se může mýlit.
