Stránka 1 z 1

Volnoběh

Napsal: 19.09.2006 09:48
od kakamil
Čauves Fokusáci, asi před měsícem jsem si splnil sen a stal se hrdým majitelem, jak říká můj malý syn "VOFUSE". Je sice jeden z prvních, rok 98, ale je MŮJ :lol: Po počáteční euforii a vychutnávání si pocitu ze skvělých jízdních vlastností (předchozí auto byla Felicie), si začínám všímat menších neduhů. Nejvíc mě trápí volnoběh. Po zahřátí motoru volnoběh kolísá do nižších otáček a to tak že až slabě klepe kapota. Někdy to kolísá, ale někdy to dole zůstane delší dobu. Slyšel jsem, že to dělá jakýsi volnoběžný ventil. Máte někdo s tímhle nějakou zkušenost. Poraďte prosím.

Napsal: 19.09.2006 09:55
od Foqus

Napsal: 19.09.2006 09:57
od Foqus
většinou je spíš problém s vylítnutím otáček nahoru. Mně někdy 1.6ka mezi řazením drží poměrně dost otáček, víc než jsem byl zvyklej, ale zřejmě to je úmysl, po vyřazení ještě chvíli visí na cca 1000otáček, oak klesne na těch as 700 nebo 650, teď nevim, níž nejde.

Napsal: 19.09.2006 10:16
od kakamil
Foqus píše:většinou je spíš problém s vylítnutím otáček nahoru. Mně někdy 1.6ka mezi řazením drží poměrně dost otáček, víc než jsem byl zvyklej, ale zřejmě to je úmysl, po vyřazení ještě chvíli visí na cca 1000otáček, oak klesne na těch as 700 nebo 650, teď nevim, níž nejde.
Dík za odkazy, do večera mám co študovat 8O
Mě ty otáčky právě někdy při zastavení taky kolísájí v rozmezí 600 - 1100. Je to jako kdybych si furt ťukal do plynu. No a někdy prostě zustanou dole na těch 600 pořád.
Podle toho co jsem zatím letmo pročet se zkusím nejprve zaměřit na všechny vzduchové hadičky a pak zkusím vyčistit ten volnoběžnej ventil.

Napsal: 19.09.2006 13:02
od hide
To je špatnej ventil volnoběhu. Cena asi 1700,-

Napsal: 19.09.2006 16:23
od vilda
Mě to dělalo to samé ale jenom za studena po ujeti asi 7km už vpohodě jo a bylo to vzimě takže při startu jak sem nepřidal tak to chciplo a servis to měnil v ramci zaruky bylo to nějaké čidlo teploty hlavy valcu

Napsal: 19.09.2006 17:02
od driver
kakamil píše:
Foqus píše:většinou je spíš problém s vylítnutím otáček nahoru. Mně někdy 1.6ka mezi řazením drží poměrně dost otáček, víc než jsem byl zvyklej, ale zřejmě to je úmysl, po vyřazení ještě chvíli visí na cca 1000otáček, oak klesne na těch as 700 nebo 650, teď nevim, níž nejde.
Dík za odkazy, do večera mám co študovat 8O
Mě ty otáčky právě někdy při zastavení taky kolísájí v rozmezí 600 - 1100. Je to jako kdybych si furt ťukal do plynu. No a někdy prostě zustanou dole na těch 600 pořád.
Podle toho co jsem zatím letmo pročet se zkusím nejprve zaměřit na všechny vzduchové hadičky a pak zkusím vyčistit ten volnoběžnej ventil.
moc bych se do toho čištění nepouštěl,může se ti stát,že ti to bude pořád padat a taky zhasínat motor