Stránka 1 z 1

Neřešitelná záhada?

Napsal: 13.02.2010 11:25
od tont
Ahoj mám záhadný problém:Motor běží na 3 válce, 4. válec nefunční. Motor má kompresi, svíčka dává jiskru, vstřikovač dává palivo. Po vymontování je svíčka suchá a na dně pístu je vidět palivo, válec i přesto nejede. Zkoušeli jsme měnit zapalovací kabely, svíčku,zkoušeli jsme prohodit vstřikovač z 3. válce (funkční válec) za vstřikovač 4. válce (nefukční válec), motor několik vteřin běžel na 4 válce pak opět 4. válec přestal fungovat. Prosím o radu ... :(

Re: Neřešitelná záhada?

Napsal: 13.02.2010 13:53
od petulak
Jak víš, že tento válec má kompresy? Měřil jsi ji--a čím? Nepíšeš,co máš za motor! Já bych tipoval se podívat na ventily.



FF-1.8 16V-SPORT

Re: Neřešitelná záhada?

Napsal: 13.02.2010 18:55
od tont
Je to 1,6 16v motor má nové pístní kroužky a gufera na vodítkách ventilů. Ten špatnej válec mí stejnou kompresi jako ostatní. Svíčka háže jiskru, ale když odpojím kabel od svíčky a dám ho ke šroubu na víku ventilů, tak jiskru nedává a kabely ostatních válců jo. Ale káblem to není...

Re: Neřešitelná záhada?

Napsal: 13.02.2010 19:14
od matys
tont.........pokud je nefunkční některý z válců ,projevuje se buď mokrou svíčkou ( nefunkčnost elektrozážehů ) , nebo suchou svíčkou ( nefunkčnost dodávky paliva ) . Pokud jde palivo do válce a není spáleno , omočí prac. prostor ( a tedy i svíčku ) .
Pozor na nespálené palivo do výfuku ( zničí se katalizátor ) .
Zkus použít jiné půjčené komplet kabely i svíčky .

Re: Neřešitelná záhada?

Napsal: 13.02.2010 21:04
od miki21
A co třeba cívka?

Re: Neřešitelná záhada?

Napsal: 14.02.2010 10:07
od petulak
Tys dával nové pístní kroužky? Já když jsem měl 1.6. ,tak jsem tam chtěl dát taky nové kruhy,ale u FORDA mi bylo řečeno, že se jako náhradní díl nevyrábí. Jen polomontáž za cca 30 000 kč. A nějaké ohnuté dráty z KELLY jsem tam dávat nechtěl. Tak se jen ptám. Ale na tu cívku se mrkni,když tak si ji od někoho pujč, na zkoušku. Ona není právě moc levná.

Re: Neřešitelná záhada?

Napsal: 14.02.2010 11:08
od papouch22
u forda kruhy nekoupis opravdu se nedodavaj pouze polomotor. ale sehnat se daji a nemusis zrovna do kelly. staci si najit nejakyho znamyho vyrobce dilu motoru a dostanes je.. googly :D

Re: Neřešitelná záhada?

Napsal: 14.02.2010 17:57
od tont
Svíčka je suchá a na dně pístu je vidět palivo, vstřikovač stříká...to je na tom právě ta záhada :-O.... kroužky se dají koupit a v kelly je ani nemají. Kroužky na jeden píst stojí okolo 1000 Kč

Re: Neřešitelná záhada?

Napsal: 14.02.2010 19:56
od foki
a zeptejte se pbjuna co pak nasleduje po vymene krouzku a šálů . :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: Neřešitelná záhada?

Napsal: 14.02.2010 20:38
od papouch22
foki píše:a zeptejte se pbjuna co pak nasleduje po vymene krouzku a šálů . :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
to me zajima :)

Re: Neřešitelná záhada?

Napsal: 14.02.2010 22:11
od maxo111
novy motor :mrgreen:

Re: Neřešitelná záhada?

Napsal: 14.02.2010 22:12
od foki
maxo111 píše:novy motor :mrgreen:

100bodov putuje do BB :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: Neřešitelná záhada?

Napsal: 14.02.2010 22:25
od matys
papouch22 píše:
foki píše:a zeptejte se pbjuna co pak nasleduje po vymene krouzku a šálů . :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
to me zajima :)
.....po výměně hlavních ojničních šálků se musí vyúhlovat ojnice pro souosost osy čepu klikovky s osou pístního čepu , jinak hrozí , že píst nebude souosý s osou vložky válce ( bude se pohybovat šikmo -vydírat povrch plochy válce ,shrnovat olejový film s následným zadřením pístu a potom celkovou GO motoru ).
.....dodání nových pístních kroužků do vyběhaných , již oválných vložek válců způsobuje netěstnost píst.kroužků ( průnik kompres.tlaku do klik.skříně a zvýšenou spotřebu mot.oleje ).
.....finančně to výjde na skoro nový motor .

....toť můj dojem ....

Re: Neřešitelná záhada?

Napsal: 14.02.2010 23:38
od tont
Měřil jsem teď cívku, mezi výstupem pro 1. a 4. kabel má mít 9900 ohm, stejně tak mezi výstupem pro 2. a 3. Mezi 1. a 4. je ovšem nekonečný odpor...a vzhledem k tomu, že nefunguje 4. válec tak to asi bude ono. Akorát je divný, že ta svíčka je vždycky suchá a je teplá to nechápu....objednám cívku a uvidím. Každopádně zatím moc děkuju za rady :-)
Jo a k těm kroužkům je to asi jako dát nový brzdový desky....ze začátku nesedí, ale po čase okopírují tvar kotouče, stejně jako kroužky válec. Válce na mým motoru měly po měření číslicovým úchylkoměrem minimální opotřebení. Názor, že je lepší nový motor je podle mě nesmysl, před opravou motor žral olej jako blazen, v zrcátkách šel vidět jenom dým a nejelo to. Teď to vůbec nekouří a má to kompresi.....a taky je docela propastný rozdíl v ceně novýho motoru a novejch kroužků. Vzhledem k tomu, že sem si všechno dělal sám tak mě oprava vyšla asi na 7000 aji s filtrama těsněním pod hlavou a olejem :-)