Neřešitelná záhada?

Odpovědět
tont
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 13.02.2010 11:20

Neřešitelná záhada?

Příspěvek od tont » 13.02.2010 11:25

Ahoj mám záhadný problém:Motor běží na 3 válce, 4. válec nefunční. Motor má kompresi, svíčka dává jiskru, vstřikovač dává palivo. Po vymontování je svíčka suchá a na dně pístu je vidět palivo, válec i přesto nejede. Zkoušeli jsme měnit zapalovací kabely, svíčku,zkoušeli jsme prohodit vstřikovač z 3. válce (funkční válec) za vstřikovač 4. válce (nefukční válec), motor několik vteřin běžel na 4 válce pak opět 4. válec přestal fungovat. Prosím o radu ... :(

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5658
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: Neřešitelná záhada?

Příspěvek od petulak » 13.02.2010 13:53

Jak víš, že tento válec má kompresy? Měřil jsi ji--a čím? Nepíšeš,co máš za motor! Já bych tipoval se podívat na ventily.



FF-1.8 16V-SPORT
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

tont
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 13.02.2010 11:20

Re: Neřešitelná záhada?

Příspěvek od tont » 13.02.2010 18:55

Je to 1,6 16v motor má nové pístní kroužky a gufera na vodítkách ventilů. Ten špatnej válec mí stejnou kompresi jako ostatní. Svíčka háže jiskru, ale když odpojím kabel od svíčky a dám ho ke šroubu na víku ventilů, tak jiskru nedává a kabely ostatních válců jo. Ale káblem to není...

Uživatelský avatar
matys
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 653
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: JIHLAVA Březinky

Re: Neřešitelná záhada?

Příspěvek od matys » 13.02.2010 19:14

tont.........pokud je nefunkční některý z válců ,projevuje se buď mokrou svíčkou ( nefunkčnost elektrozážehů ) , nebo suchou svíčkou ( nefunkčnost dodávky paliva ) . Pokud jde palivo do válce a není spáleno , omočí prac. prostor ( a tedy i svíčku ) .
Pozor na nespálené palivo do výfuku ( zničí se katalizátor ) .
Zkus použít jiné půjčené komplet kabely i svíčky .
FOFO 1,6 16V TREND 5HB r.v.2003 STŘÍBRO MOONDUST
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13433
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Neřešitelná záhada?

Příspěvek od miki21 » 13.02.2010 21:04

A co třeba cívka?
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5658
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: Neřešitelná záhada?

Příspěvek od petulak » 14.02.2010 10:07

Tys dával nové pístní kroužky? Já když jsem měl 1.6. ,tak jsem tam chtěl dát taky nové kruhy,ale u FORDA mi bylo řečeno, že se jako náhradní díl nevyrábí. Jen polomontáž za cca 30 000 kč. A nějaké ohnuté dráty z KELLY jsem tam dávat nechtěl. Tak se jen ptám. Ale na tu cívku se mrkni,když tak si ji od někoho pujč, na zkoušku. Ona není právě moc levná.
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

papouch22

Re: Neřešitelná záhada?

Příspěvek od papouch22 » 14.02.2010 11:08

u forda kruhy nekoupis opravdu se nedodavaj pouze polomotor. ale sehnat se daji a nemusis zrovna do kelly. staci si najit nejakyho znamyho vyrobce dilu motoru a dostanes je.. googly :D

tont
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 13.02.2010 11:20

Re: Neřešitelná záhada?

Příspěvek od tont » 14.02.2010 17:57

Svíčka je suchá a na dně pístu je vidět palivo, vstřikovač stříká...to je na tom právě ta záhada :-O.... kroužky se dají koupit a v kelly je ani nemají. Kroužky na jeden píst stojí okolo 1000 Kč

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19254
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Neřešitelná záhada?

Příspěvek od foki » 14.02.2010 19:56

a zeptejte se pbjuna co pak nasleduje po vymene krouzku a šálů . :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

papouch22

Re: Neřešitelná záhada?

Příspěvek od papouch22 » 14.02.2010 20:38

foki píše:a zeptejte se pbjuna co pak nasleduje po vymene krouzku a šálů . :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
to me zajima :)

Uživatelský avatar
maxo111
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1039
Registrován: 23.10.2008 18:53
Bydliště: BB, BA
Kontaktovat uživatele:

Re: Neřešitelná záhada?

Příspěvek od maxo111 » 14.02.2010 22:11

novy motor :mrgreen:
Focus II. Tournier 1.8 TDCi, 2010

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19254
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Neřešitelná záhada?

Příspěvek od foki » 14.02.2010 22:12

maxo111 píše:novy motor :mrgreen:

100bodov putuje do BB :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
matys
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 653
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: JIHLAVA Březinky

Re: Neřešitelná záhada?

Příspěvek od matys » 14.02.2010 22:25

papouch22 píše:
foki píše:a zeptejte se pbjuna co pak nasleduje po vymene krouzku a šálů . :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
to me zajima :)
.....po výměně hlavních ojničních šálků se musí vyúhlovat ojnice pro souosost osy čepu klikovky s osou pístního čepu , jinak hrozí , že píst nebude souosý s osou vložky válce ( bude se pohybovat šikmo -vydírat povrch plochy válce ,shrnovat olejový film s následným zadřením pístu a potom celkovou GO motoru ).
.....dodání nových pístních kroužků do vyběhaných , již oválných vložek válců způsobuje netěstnost píst.kroužků ( průnik kompres.tlaku do klik.skříně a zvýšenou spotřebu mot.oleje ).
.....finančně to výjde na skoro nový motor .

....toť můj dojem ....
FOFO 1,6 16V TREND 5HB r.v.2003 STŘÍBRO MOONDUST
Obrázek
Obrázek

tont
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 13.02.2010 11:20

Re: Neřešitelná záhada?

Příspěvek od tont » 14.02.2010 23:38

Měřil jsem teď cívku, mezi výstupem pro 1. a 4. kabel má mít 9900 ohm, stejně tak mezi výstupem pro 2. a 3. Mezi 1. a 4. je ovšem nekonečný odpor...a vzhledem k tomu, že nefunguje 4. válec tak to asi bude ono. Akorát je divný, že ta svíčka je vždycky suchá a je teplá to nechápu....objednám cívku a uvidím. Každopádně zatím moc děkuju za rady :-)
Jo a k těm kroužkům je to asi jako dát nový brzdový desky....ze začátku nesedí, ale po čase okopírují tvar kotouče, stejně jako kroužky válec. Válce na mým motoru měly po měření číslicovým úchylkoměrem minimální opotřebení. Názor, že je lepší nový motor je podle mě nesmysl, před opravou motor žral olej jako blazen, v zrcátkách šel vidět jenom dým a nejelo to. Teď to vůbec nekouří a má to kompresi.....a taky je docela propastný rozdíl v ceně novýho motoru a novejch kroužků. Vzhledem k tomu, že sem si všechno dělal sám tak mě oprava vyšla asi na 7000 aji s filtrama těsněním pod hlavou a olejem :-)

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host