Čepy řízení - prokluzování a poskakování

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
Kóťa
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9765
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Střední Čechy
Kontaktovat uživatele:

Čepy řízení - prokluzování a poskakování

Příspěvek od Kóťa » 05.12.2009 21:34

Narazil jsem na zajímavou věc na slovenském fóru.Někdo tamm psal,že pokud se chce s autem rychle rozjet,tzv.na hrabačky,tak že se auto rozskáče.Resp.začne hrozné bouchání od přední nápravy.Jako kdyby se prokluzující kola ještě přískoky pohybovala dopředu.Poměrně dost lidí to potvrdilo,že jim to dělá taky...včetně mě.A jeden uživatel to svedl na čepy řízení.

Čím se tedy špatný čep řízení vyznačuje?

Dočetl jsem se,že boucháním při přejezdu nerovností.U mě se to stává při přejezdu zvlněného asfaltu např.Znáte to.Takovou tu vlnovku pod kopcem a před zatáčkou,která se tam většinou vytvoří po spoustě brzdících kamionů.Nebo když se dělaly přípojky k barákům a jsou nově zaasfaltovaný.Pokud to přejíždím,tak je slyšet bouchání...Mohlo by to být ono.Už od začátku mi to přišlo takový nekomfortní.Nedávno jsem jel s kamarádem A4 a to bylo jako v peřince.Na kolik případně ty čepy vyjdou???
Ford Mondeo combi 2.2TDCi Ghia 8/2005 Obrázek
Řízení je radost,FORD je řízení!

koumess
Junior
Junior
Příspěvky: 228
Registrován: 02.03.2009 21:29
Bydliště: v horách na severu

Re: Čepy řízení - prokluzování a poskakování

Příspěvek od koumess » 06.12.2009 01:05

stím boucháním při rozjezdu to bude spíš problém v ramenech.Vytlučené silentbloky v nich, případně i svislý čep.Dá se to poznat tak že vyřadíš,zatáhněš ruční brzdu a silou se snažiš otáčet kolem ve směru jízdy dopředu-dozadu.Pokud to kolo cestuje chyba je v uložení ramene nebo i ve svislém čepu. Tohle může přímo souviset stím že auto nejede ideálně rovně -táhne do strany-jízda rovně s pootočeným volantem. U scorpia (zadní náhon) mi tohle způsobovalo,že bylo nutné při vysokých rychlostech neustále korigovat směr jízdy.
Čep řízení se projevuje jak popisuješ při jízdě přes nerovnosti klepáním,může být i vytlučený kloub na tyčce řízení směrem k hřebenu(pod harmonikou),ale to bývá zřídka,obvykle to odsere ten kulák-čep řízení.
Klepat taky mohou vymleté klouby kostí stabilizátoru či samotný stabilizátor v uložení-vytlučené gumové oka uchycení.
No je toho celkem dost co tam může mlátit a nejlepší je stím najet někam na rampu vlézt pod to a hledat zatímco kolega třepe kolama :D ...
Určitě nemá smysl se stím hnát na geometrii když něco klepe od kol,nebo nemám absolutní jistotu že je náprava mechanicky ok.Sám jsem si vyzkoušel že to nekontrolují,nebo jen velmi povrchně...
Mě už taky poťukává pravý čep řízení, vyměním ale už oba, no možná stím ještě překlepu zimu. To ale o nějákém bouchání při "gumování pneumatik" nemůže být rozhodně řeč.
Z toho co se nabízí bych vybral ze značek:Meyle,Lemforder,Febi nebo orig.u forda,ceny jdou od 500 po necelých 1000,- za origo ( bez DPH). Vše co je levnější + značky oem nemá smysl kupovat.
FM 01 kombi,107kW. ...à essence

Odpovědět

Zpět na „Podvozek - Mondeo“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů