Stránka 1 z 2

Olejový filtr

Napsal: 12.11.2009 15:58
od m.a.x.i.m.u.s
Doporučujete Forďácký, nebo nějaký jiný?
Na ST220 je Fordí za 328,- (4628534) nebo nějaké jiné podstatně levnější http://www.auto-pilot.cz/motor/filtry/o ... 843&list=1 ?

Re: Olejový filtr

Napsal: 06.03.2011 19:43
od vandal46
Zdar,
akurat riesim vymenu oleja na TDCi, naposledy som pri vymene pouzil original Ford ale teraz sa mi nechce jazdit do fordu a najradsej by som ho objednal cez net spolu s olejom. Chcem sa teda spytat ci neviete kto je vyrobca toho original Ford filtra?
Alebo som sa dival na nejake ine znacky ale nechcem kupit nejaky nevhodny. Jako predpokladam ze motor na to nebude taky citlivy ako na palivovy filter ale predsa ak mate niekto skusenosti alebo odporucania budem iba rad.
Mimochodom napriklad taky CHAMPION stoji iba nejakych 130 Kc ale zas taka znacka snad nemoze byt zla :?

vdaka

Re: Olejový filtr

Napsal: 06.03.2011 21:10
od buceek07
Žádnou mrdku... doporučil bych nějako ověřenou značku....ne zrovna Filtron, nebo něco takovyho.... Třeba Mann...myslim že jezdit přímo do Forda je zbytečnej luxus

Re: Olejový filtr

Napsal: 07.03.2011 08:59
od vandal46
no prave to si hovorim tiez ze je zbytocne platit za filter vo Forde

ale co napriklad ten CHAMPION? pride mi ze je to dobra znacka ale ta cena cca 130Kc mi pride smiesna...

Re: Olejový filtr

Napsal: 15.03.2011 07:57
od johnyram
Tak ono né vždycky je potřeba Forda zatracovat co se týče náhradních dílů. Někdy je cena daleko příjemnější než z druhovýroby. Je potřeba si to vždy předem vyzistit. Už jsem byl i párkrát příjemně překvapen. Ale i párkrát nepříjemně :wink:

Jo a buucku musím tě zase opravit, mraky originálních filtrů pochází z dílen firem Fram a Filtron, Forda nevyjímaje. Dají na to jiný přelep a víš prd :wink:

Re: Olejový filtr

Napsal: 15.03.2011 08:47
od buceek07
Johnyram já to bral podle zkušenosti lidí s Filtronem. Třeba kamošovy na 406 2x PRASKL benzínovej filtr, mě vubec nepasoval vzduchovej u otce na autě...

Re: Olejový filtr

Napsal: 15.03.2011 09:10
od johnyram
To je těžký, kolikrát nepasují ani originál věci, tutový, a ještě drahý...

Re: Olejový filtr

Napsal: 15.03.2011 10:34
od vandal46
No ja som objednal nakoniec ten CHAMPION (bral som aj vzduchovy od tej istej znacky).
Cez vikend ich budem menit, tak sem mozem dat info ci pasuju ...

Re: Olejový filtr

Napsal: 19.03.2011 20:12
od vandal46
Tak som dnes menil olej a podla ocakavania som nezaznamenal problem s filtrom. Pouzil som spominany filter od CHAMPIONu a v pohode. Akurat mi prislo smiesne to balenie, nic nebolo zabalene v igelite ale na druhu stranu lepsie balenie asi netreba. Takisto som menil aj vzduchovy filter, ten bol akurat trosku vacsi, ked som ho dal na miesto tak ho trochu vytlacalo. Ale to nebol problem pretoze ho vrchny kryt pekne zatlacil na spravne miesto.
a.jpg
b.jpg
c.jpg

Re: Olejový filtr

Napsal: 19.09.2011 10:47
od VH123
Ahoj, ptám se možná na banalitu. Včera jsem měnil olej a filtr u Focuse a když už jsem byl špinavej, měnil jsem i olej bratránkovi s Citroenem C3. Ten má místo šroubovacího filtru vložku. Všechna auta co jsem měl měla šroubovací filtr, tak to vždycky vyteklo jak z vany tak z díry pro filtr. Tady zbyly na dně ještě dobré dvě deci. Odsál jsem to stříkačkou a chci se zeptat jestli je to tak správně nebo je na to jiný grif, případně jestli se na těch pár deci při výměně kašle.

Re: Olejový filtr

Napsal: 19.09.2011 11:35
od Yeshterr
Teď jsem u Mondié měnil olej, mělo by se do mýho motoru vejít tuším že 4,2 nebo 4,3l. Vanu jsem nechal vykapat, nalil plnou patronu filtru a stejně jsem tam víc, než 4 litry nedostal a to už jsem hladinou lízal rysku max. S tím, že Tam něco zbyde holt počítám a nějak to nehrotím.
Jinak můj poznatek co se týče kvality filtru - teď konkrétně se mi jedná o typy motoru, co mají filtr jako celou plechovou patronu, ne o ty, co se v nich mění jen vložka. Víc, než podle značky vybírám podle toho, jestli daná patrona má v sobě obtokový ventil. A hlídám si to od té doby, co jsem byl kdysi v práci na školení o dieselagregátech, kde před tímto varovali. No a příhoda z praxe - kámoš si vždycky liboval, že kupuje na Filcku filtr za 50,- a mě na Esco stojí 160,- a víc. Chválil si to do té doby, než přetáhl lhůtu výměny oleje (bohužel celkem o 10 000km :puke_r: ), což samozřejmě není zrovna košér pro motor. Ten úžasnej filtřík za pade se mu ucpal a tlak oleje v mazacím kanálu, který nebyl schopný utéct přes filtr mu prostřílel gufera na motoru. Tak se mu to vyplatilo, kdyby dal kilo, mohla se mu v danou chvíli otevřít cesta obtokovým kanálem a olej, sice už nefiltrovaný by mu nenadělal takovou paseku.

EDIT: pro názornost jsem si vypůjčil citaci krátké pasáže s obrázkem z techwebu Škoda:
Některé levné NO-NAME filtry tento obtokový ventil nemají
Některé levné NO-NAME filtry tento obtokový ventil nemají
004_2.gif (4.81 KiB) Zobrazeno 7057 x
Obrázek zobrazuje plnoprůtokový filtr A zobrazuje řez filtrem, B ukazuje normalní průtok oleje, C zobrazuje průtok oleje při zvýšeném odporu filtrační vložky.
Současně se zavedením plnoprůtokové filtrace oleje je přemístěn redukční ventil tlaku oleje z bloku do nátrubku sacího koše olejového čerpadla. V nátrubku jsou dva odtokové otvory průměru 5 mm, zabraňující nadměrnému nárůstu tlaku. sací koš je upraven a zapuštěn pod přepážku rozměrově sjednoceného spodního víka. Mazací tryska rozvodového řetězu byla nahrazena otvorem ve šroubové zátce.

Re: Olejový filtr

Napsal: 19.09.2011 11:52
od VH123
Zajímavý postřeh, to si příště u filtru pohlídám, dík. Jestli někdo běžně přetahuje intervaly o 10000 km (jako tvůj známý) nebo je natahuje na 2-3 roky (můj tchán), nemůže se pak divit. A je pak radost koupit po nějakém takovém šetřílkovi nestočené a leštěné auto s motorem před klinickou smrtí.

Re: Olejový filtr

Napsal: 19.09.2011 12:03
od Yeshterr
Jasan, tohle by se podceňovat nemělo. Já ten olej viděl, po 25tis. byl úplně šedivej, jak v něm byly drobounký hliníkový piliny z motoru a magnet na výpušťáku byl úplně jak ježek zase z železnejch pilin. Tenkrát mi toho motoru bylo fakt líto. Jinak když jsem jezdil na servis dieselagregátů, tak z 99% neměly ty motory natočeno za rok víc, jak pár motohodin, ale dle udržovacího předpisu v nich musel být měněn olej - buď podle motohodin nebo po roce, vpodstatě jako u auta. Ten olej jsme si vždycky brali do aut, kvalitní syntetika, co jí po roce vůbec nic nebylo. Takže to není až taková katastrofa, mít ho tam dva či tři roky, ale pokud se takhle přetahuje interval, je to hrůza. A jinak ten obtokáč poznáš jednoduše - pokud se podíváž dovnitř patrony, musí v ní být vidět pružina :wink:

Re: Olejový filtr

Napsal: 30.07.2014 16:07
od spark187
zdravím. objednal jsem si filtry mahle original ale přišli mi knecht je v tom ňáký rozdíl děkuji .

Re: Olejový filtr

Napsal: 30.07.2014 16:33
od Slid