Stránka 1 z 8

olej ve vzduchovém potrubí

Napsal: 05.11.2009 20:11
od Jakub Šanda
:( Nazdar kluci zase problém. Na fotu je označena hadice v které je olej. Co tam dělá??? Jak se tam dostal? Jak a čím se to čistí?

Re: olej ve vzduchovém potrubí

Napsal: 05.11.2009 20:15
od Jakub Šanda
Milinko pujčil jsem si tvé foto. Jen pro představu.... :idea:

Re: olej ve vzduchovém potrubí

Napsal: 27.06.2010 21:58
od fesof
Já tam pod tou hadicí mám taky nastříkaný olej, je až v alternátoru, z čeho to je? :|

Re: olej ve vzduchovém potrubí

Napsal: 27.06.2010 22:07
od foki
vzhledem k tomu ze je to za turbem tak z turba

Re: olej ve vzduchovém potrubí

Napsal: 28.06.2010 10:45
od V12
To smrdi turbom na poslednej ceste. O ake motory sa jedna ? Zeby 1.6/80kW ?

Re: olej ve vzduchovém potrubí

Napsal: 28.06.2010 19:55
od fesof
1.6. TDCI 66 KW

Neměl jsme čas se na to podívat podrobně, byl jsem furt v práci, mrknu se na to zítra. Jestli to bude něco s turbem, tak je to moje smrt a finanční krach :cry:
Nicméně dnes jsem jel do práce a v jízdě jsem nepozoroval žádnou změnu - pokles výkonu a tak.

Re: olej ve vzduchovém potrubí

Napsal: 28.06.2010 20:41
od V12
fesof :
Mal som ten isty problem - turbo malo ledva pocutelny sirenovy prejav, auto malo vykonu dostatok, no napriek tomu som to nechal skontrolovat. Vysledok prehliadky mechanika bol desivy - z potrubia za turbom kvapkal olej, hadica bola od neho riadne zasvinena. Najazdit mozno este par kilometrov a turbo by sa zadrelo. Nechal som ho vymenit. Kedze som kupoval jazdenku, prachy navyse boli prave na taketo nepredvidatelne zavady. Nastastie sa na oprave polovicou ceny podielal aj predajca.

Cena turba na 1.6/66 kW nie je ruinujuca, da sa zohnat okolo 500€, to moje bolo za 850€...

Re: olej ve vzduchovém potrubí

Napsal: 28.06.2010 23:06
od tchifla
Mne sa na minulom aute ten olej zbieral este spred turba. Skuste pozriet aj hadicu smerom z PCV do sania (medzi vzduchovym filtrom a turbom)... :idea:

Re: olej ve vzduchovém potrubí

Napsal: 29.06.2010 15:07
od fesof
Tak jsem byl dnes v origo servise ford, tito ale měli plno, tak se na to zběžně podíval jen technik a řekl že to turbo určitě není, že turbo je jinde - vpředu motoru. Že je buď špatné těsnení hlavy, nebo někde jinde, že to poznají technici až se na to podívají, že takto je těžké to posoudit.
Jel jsem proto k neorigoš servisu, kde také neměli zrovna čas, jen předběžně vylučili nějaké závady - zjistili že to neuniká měrkou oleje - což by značilo podfukování a tudíž potřeba nových kroužků, dotahly preventivně uchýt tlakové hadice od turba, ale stejně to nepomohlo.
Nakonec po asi 4 hodinách experimentování mého otce s hadrem a několika jízd, bylo zjištěno že to nejspíše uniká víčkem od motorového oleje, ikdyž se to v počátku zdálo jako nepravděpodobné, neb ten olej byl pod hadicí sání a na alternátoru, nicméně očistili jsme víčko, dali nové těsnění a problém byl vyrešen :-) :hhura:
Za ušetřené peníze za servis a za šok způsobenou možností špatného turba, jdem s otcem slavit na pivo :nazdravi:
Jinka na té fotce, ta hadice v tom rámečku je od sání vzduchu, né od turba. Turbo je vpředu motoru a hadice od něj vede nad ním.

Re: olej ve vzduchovém potrubí

Napsal: 29.06.2010 15:08
od fesof
Na obrázku je to ta hadice vpravo od měrky.

Re: olej ve vzduchovém potrubí

Napsal: 29.06.2010 19:05
od V12
fesof :
Super, ze to bola banalita. Vela stastnych kilometrov a k certu so servisakmi. Skoda, ze si nedal fotku zaolejovanej hadice, mozno by niekoho napadlo, ze je to tesnenie olejoveho veka.

Re: olej ve vzduchovém potrubí

Napsal: 30.06.2010 12:29
od zuntak
Ono je dobré dát na thle pozor ale nějaký ten olej tam bude,když má auto najeto kolem 100tis.km.Ten olej jde s turba ale jen když je studene,protože je tam kluzný ložisko a když je po nastartování nak je o nějakou stovku mm menší tím se dostane nějakej olej do saní,ale po zahřátí se o neco rozahne a ta netěsnost se utěsní,alespon víte že se turbo maže :) ,horší je když už jsou kapky nebo větší množstvý to je pak pruser

Re: olej ve vzduchovém potrubí

Napsal: 01.07.2010 00:21
od fesof
TO nechápu, jak je toto vzduchové potrubí propojeno s turbem a kde? Když jsem hledal prvotní příčinu závady, z diskuze zde pramenící u turba, tak jsem na žádné propojení nedošel a to ani příjmací technik z ford servisu Hodonín, ten turbo jako závadu okamžitě vyloučil.

Re: olej ve vzduchovém potrubí

Napsal: 01.07.2010 08:26
od tchifla
Olej sa tam dostava aj z odvetrania klukovej skrine cez tzv PCV ventil. Hadica toho odvetrania je do sania pripojena asi v polovici medzi vzdychovym filtrom a turbom.

Re: olej ve vzduchovém potrubí

Napsal: 01.07.2010 12:32
od zuntak
Jak se dostane olej do vzduch sání,cesta vzduchu do motoru je taková(lajcky řečeno)nasaje se průduchama do potrubí pak přes vzduchový filtr jde na lopatky turba-tam se k němu přidá trocha oleje(když je už opotřebené) s prostředka turba kde je kluzné pouzdro vlastně ho vysaje a jde dál vzduch s ojejem od turba do potrubí,tam je rozděleno bud přímo přes klapku do paroží sání a druhý vývod je přes intercoler ke klapce a pak se zas schází k sobě u paroží a jde do motoru.To jen zhruba jak asi jde vzduch pak samozdřejně jsou tam přívody s egr ventilu a jak tu někdo psal i větrání s kliky či ventilu podle stavby motoru.